Aihe: Ensimmäistä kitaraa hankkimassa
1
Kimdracula
31.01.2007 15:39:59
Elikkä ensimmäistä keppiä aloittelevalle kitaristille. Ja tarkoitus olis rokkia/metallia pääasiassa tulittaa.

Tämmöistä ibanezia olen katsellut http://www.thomann.de/fi/ibanez_gsa60bs.htm

- Mitä mieltä olette? Hyvät ja huonot puolet?
- Entä onko tuossa muuten pyöreä kaula.. vai?

Toinen mitä olen katsellut on http://www.thomann.de/fi/esp_ltd_mh50_blk.htm

Nämä kaksi tosiaan ainakin omaa silmää eniten miellyttää. Laittakaa mielipiteitä kumpi olisi teidän mielestä parempi?
Maraaa
31.01.2007 15:52:45
Tuossa Ibassa on vintage tremolo, luultavasti stratotyyppinen. ESPissä lisenssifloikka, vintagetremolo olisi parempi. Tuossa hintaluokassa kannattaisi kyllä hankkia kiinteätallainen, kylää sillä melko pitkälle pääsee. Itselle ei ole tullut vielä välttämätöntä tarvetta floikalle, vaikka olen jonkin aikaa soitellut. Noista kahdesta Ibanezzz miun miälest. LTD kiinteätallaiset halpikset on kyllä ainakin hyviä.

Viisaat neuvokaa.

Tuo kannatta lukea
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=11&t=141694
Eli ei kannata, varsinkaan noilla esimerkeillä esim. Pacificaa. RG321 titeysti olisi
melko samaansuuntaan.... Äh- älä kuuntele, ainakaan minua.
"Joulupukki on häirikkö, joka on yksi nykyajan suurimmista ongelmista mm. uhkana kansantaloudelle"
yöpöllö
12.04.2007 16:52:55
tunnen yhden kenellä on tuollainen ibanez ja toimii hyvin
Chieftain
12.04.2007 17:22:14 (muokattu 12.04.2007 17:25:34)

Jos haku toimii, näitä aiheita on olemassa varmaan miljoona.

Varmaankin pairlla ensimmäisellä sivulla jo muutama samaan aiheeseen liittyvä topic, joten sieltä vaan kattelemaan. Itse noista kahdesta valitsisin ton Iban.

E: Olikin vähän vanhempi aihe.
Ite katoin eilen sitä ja siinä luki HZ joten repikää siitä! Saatko tuosta crybabystä terävää ääntä vai pehmeää? -M4ss3 m/
Doragon
12.04.2007 19:30:08 (muokattu 12.04.2007 19:41:07)
Pistän nyt tänne samaan tämän ettei tule liikaa samanlaisia topicceja!

Olen ostamassa ensimmäistä sähkö kitaraa ja vahvistin tarvittaisiin mukaan, ennen olen soittanut vain akustisella.

vaihto ehdot:

Kitara: Ibanez gio grg107dx vai yamaha pacifica 112

Ibanezista tykkään enemmän ulkonäön perusteella kuin tuosta pacificasta,
mutta kitaran talla on haukuttu. Eikö se talla tosiaankaan pidä virettä?

Vahvistin: Line6 spider2 (15W)

Onko vahvistin niin huono kuin sanotaan?? Huomaanko suurta eroa ei
mallintavan ja mallintavan välillä?

Parusteluja vastauksiin kiitos!!
Älkää ehdotelko mitään micro cubea!! uskon että on hyvä mutten tykkää.

on varmaan kysytty moneen kertaan mutten hakuakaan käyttämällä löytänyt asiasta mitää järkevää.
Kiibo
12.04.2007 21:17:49
Ihan vain vinkiksi, Ibanezit saa oman kokemuksen mukaan selvästi halvemmalla Suomesta kuin Thomannilta.
ravensoul
12.04.2007 21:23:33
Ibanezista tykkään enemmän ulkonäön perusteella kuin tuosta pacificasta, mutta kitaran talla on haukuttu. Eikö se talla tosiaankaan pidä virettä?

Kyllä sen saa pitämään vireen, kun kiilaa tallan kiinteäksi. Mutta tuota kitaraa ei suositella koska vähän lisää sijoittamalla saa paremman, valmiiksi kiinteätallaisen, RG321:n.

Onko vahvistin niin huono kuin sanotaan?? Huomaanko suurta eroa ei mallintavan ja mallintavan välillä?

Makuasia. Minusta on. Mallintaviakin on hyvä- sekä huonosoundisia. Ihan uteliaisuudesta, miksi et pidä Cubesta?
"Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein
Romantikkoitkijät :'-) #27 - YSKÄ #3
Simo78
13.04.2007 08:09:46 (muokattu 13.04.2007 08:15:42)
Suosittelen testaamaan epiphoneja, tokaita ja ltd. Mikä sopii toiselle, ei välttämättä toiselle. Itse en koske ibaneziin pitkällä tikullakaan=) Kyllä noi ltd halpikset ajaa ihan hyvin asiansa.

Lisäystä: En ostaisi mallintavaa. Jos pelkkään kotikäyttöön, niin epiphone junior ja siihen joku bossin särö, riippuen mitä musatyyliä metalzone on aika hyvä raskaampaan rockiin. Toi on siis 5w täysputki vehje, ei löydy, mutta mieli tekisi hommata, kun ei maksa kuin n.170€

lisäyksen lisäys: Serkku poika hommasi jonkun tollaisen floikkallisen ltd:n ja ei saanut itse pysymään vireessa, neuvoin ruokangaalla käyntiä--> sen jälkeen pelittänyt, hintaa taisi sillä olla kyllä puolet enempi kuin tolla aloitusviestin kepillä. Itse suosin kiinteää tallaa, varsinkin halvemmissa kitaroissa!
Chieftain
14.04.2007 11:57:32

Ihan vain vinkiksi, Ibanezit saa oman kokemuksen mukaan selvästi halvemmalla Suomesta kuin Thomannilta.

Täysin totta. Oma RG 2570EX lähti Levytukusta yli 200e halvemmalla kuin mitä olisi Thomannilta tilattaessa maksanut.

Omien kokemusten perusteella Spider häviää lähes kaikille kokeilemilleni trankkucomboille, jotenkin en vain tykännyt yhtään sen soundeista. Kun Micro Cubea ei saanut suositella, niin heitetäänpäs vaikka tällainen.

http://www.thomann.de/fi/roland_cube_15x.htm
Ite katoin eilen sitä ja siinä luki HZ joten repikää siitä! Saatko tuosta crybabystä terävää ääntä vai pehmeää? -M4ss3 m/
Johann Onn
14.04.2007 17:21:40
Kitara: Ibanez gio grg170dx vai yamaha pacifica 112 ?
Ibanezista tykkään enemmän ulkonäön perusteella kuin tuosta pacificasta...

Hmmm. Kummassakkin taitaa olla aikas surkeet mikit ? Voihan ne vaihtaa, mutta...

Käy jossain testaamassa vaikka Cort:it.

Noiden kanssa (lähinnä) samassa hintaluokassa olevassa Cort KX-5:sta, löytyy jo OK mikit ja satulakin on grafiittia. Akustinen soundikaan ei oo sellainen perus "möööö..." kuin toisinaan näissä ("basswood") halpiksissa. Tiedä sitten johtuuko se satulasta vaiko lisenssi TonePros T-O-M:sta / tms.
Jarno/
14.04.2007 20:51:20
Isoveljelläni on tuo ibanez. On ihan hyvä, mitä mä oon sillä soittanu!
Johann Onn
14.04.2007 21:54:12 (muokattu 15.04.2007 13:10:58)
"Mitähän eroa on 1000e maksavalla kitaralla 300e kitaraan, jossa body on lehmusta ?"

Mun vertailukohta oli lehmusrunkoinen HB:n tele. Siinä on "mikä-lie" T-O-M ja muovisatula. Sointi on "mössööntyneempi", kun vertaa Cort:iin. Mikit (ja niiden laatu) on just se, joka erottaa noi parhaiten toisistaan. No, kyllä sitä hintaeroakin on noin sata euroa.
Ibanez_90
14.04.2007 21:56:49 (muokattu 14.04.2007 22:00:31)
Ibanez GRG 170DX oli ihan hyvä kitara hintaisekseen. Mutta Ibanezin RG321 on tosi lähellä budjettiasi, ja se on sitten jo mainio keppi :)

Kun Micro Cubea ei saanut suositella, niin heitetäänpäs vaikka tällainen.

http://www.thomann.de/fi/roland_cube_15x.htm

Heh! Ei v*ttu :D
Olen Stratocaster_90
kunnasja
30.04.2007 02:24:09
_-SAMI-_
06.05.2007 17:07:42
osta multa ibanez....
rajajoki
09.05.2007 15:07:04
Mun eka "skeba" oli banjo mut se oli sitä aikaa kun oli lama..
mut tähän päivään eli sä olet alotteleva skebaristi joten pistaisin muutaman lappusen esp horizon fr2 keppiin :)
piiskaa sydäntalvella!
rajajoki
09.05.2007 15:26:02
Olen ostamassa ensimmäistä sähkö kitaraa ja vahvistin tarvittaisiin mukaan, ennen olen soittanut vain akustisella.

vaihtoehdot:

Kitara: Ibanez gio grg107dx vai yamaha pacifica 112

Ibanezista tykkään enemmän ulkonäön perusteella kuin tuosta pacificasta,
mutta kitaran talla on haukuttu. Eikö se talla tosiaankaan pidä virettä?

Itel on ibanez rg550 ja se on hyvä keppi soittaa ja näyttää hyvältä, kyseinen kitara pitää vireen "kohtuu" hyvin no kalpenee ihan vitusti kyllä mun esplle
Tosta sun ibasta tosiaan ja vain "kuvan ja speksien perusteella" en menisi sanomaan että pitäisi kyllä virettä ton hintaluokan kelluva tallaiset tosiaan liikaa kelluu..

Spider on mun mielestä vitun huono..
juurikin mallintavan ja mallintavan eron huomaan siinä kun itel on vetta hd jne
spider haisee pahalle
microcube on kyllä hyvä, parempi kuin hämähäkki helposti...

kannattaa miettii tota peavey valvekingiä komboa siinä on hinta laatu kohillaan ja soundaa perkeleen hyvälle...
tai peavey 6505 :)
piiskaa sydäntalvella!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)