Huevos 08.11.2004 13:16:57 | |
---|
PS 2: Hiukan asiaakin eli minusta on mielenkiintoista ajatella sitä, että me kuulijat pidämme Captain Beefheartin musaa ekstreeminä, mutta hän itse ei nähnyt siinä mitään merkillistä. Hänhän itse asiassa jossain määrin alotti levytysuransa funtsimalla, että poppia tekemällä saa rahaa... musta tuo kuulostaa hiukkasen vaikealta uskoa...kyllähän kaveri ihan varmasti tiedosti olevansa siellä jossakin marginaalissa...mutta toisaalta se on kuitenkin populaarimusiikkia. ehkä hän ajatteli niin, että tietylle musiikille on jo valmiina jonkunlainen yleisö jotain 70-l. friikkejä, joista zappa itsekin jauhoi. |
Mika Antero 16.12.2005 20:49:01 | |
---|
musta tuo kuulostaa hiukkasen vaikealta uskoa...kyllähän kaveri ihan varmasti tiedosti olevansa siellä jossakin marginaalissa... Haa, kaivetaanpa näin vanha ketju naftaliinista, kun roots -palstan keskustelu Beefheartista jo hyytyi. Eli tässä ketjussa sanottiin, että Beefheart mahdollisesti teki omasta mielestään ihan "tavallista" poppia. Minä olen kyllä valmiimpi uskomaan tuota Huevosin näkemystä aiheesta, sen verran kieroa meininkiä ainakin Trout mask replica on. |
FlatOutFucked 16.12.2005 21:09:04 (muokattu 16.12.2005 21:11:26) | |
---|
Trout Mask Replica on loistokamaa. Tuosta Shiny Beastista en hirveästi diggaillut, tosin en ole varmaan kuunnellut sitä vuoteen. Ainakin Safe as Milk kiinnostaa. Halvallahan noita saa, joten täytyy käydä ostamassa joku päivä. It´s making me sick, I want no part of it. Stop waving that flag. |
anttipi 17.12.2005 00:33:58 | |
---|
Trout Mask Replica on loistokamaa Ilman muuta! Musiikkia joka natisee skitsofreenisesti liitoksissaan, mutta onnistuu juuri ja juuri pysymään kasassa. Beefheartista tulee aina helvetin hyvälle mielelle. Ei voi olla hymyilemättä. :) "Log From Blammo!" |
Feggy 17.12.2005 12:36:44 | |
---|
Doc at the Radar Station, Beefheartin viimeinen on myös erittäin hyvä. Lockman (Hki) hakee basistia. Bo Diddley/Garage/Television/Clash. 30 biisiä ja kämppä Kaapelilla. Sulla perustaidot, bändikokemusta ja kamat. Soita Taito 050-545 4165 tai Heikki 050 431 4963 |
rybk 13.04.2007 14:42:38 | |
---|
On kioski ohimolohkossain Rosalyn Carterin muotoinen.
Für ich niemals, niemals schlafe einsam. |
Mua vähän harmittaa etten ole löytänyt Captain Beefheartin tuotannosta muuta itseä innostavaa kuin debyyttinsä, tosin suuri(n) osa tuotannosta on kokonaan kuulemattakkin.. Tuntuu että jos on kerran niin loistavan tuotoksen kuin "Safe As Milk" pykännyt ilmoille, niin pakkohan sieltä olisi muutakin löytyä. "Strictly Personal" ei oikein tahtonut aueta, ja kun minkäänlainen progeilu, psykeily eikä muu pakkovaikeilukaan oikein jaksa innostaa joten "Trout Mask Replicaa" ei myöskään tartte ehdottaa. "One good thing about music, when it hits you, you feel no pain." (B.Marley) |
2541 13.04.2007 23:35:25 | |
---|
Mites sitten "Clear Spot"? Hieman sitä bluesimpaa ja "helpompaa" kamaa. Hyvä levy. |
jra 14.04.2007 00:27:59 (muokattu 14.04.2007 00:42:42) | |
---|
Mites sitten "Clear Spot"? Hieman sitä bluesimpaa ja "helpompaa" kamaa. Hyvä levy. Clear Spotista tykkään myös. Samana vuonna ('72) ilmestynyt Spotligh Kid on myös Beefheartia, jonka kuuntelemiseen ei tarvitse olla missään erityisessä mielentilassa. Sellaista tylymmän sorttista - notkollaan olevaa, hitaahkoa ja nitisevää - blues- ja roots-tavaraa. Välillä on kimurantimpaakin ilmaisua, mutta ei kuitenkaan jatkuvasti kuten Trout Maskilla. Marimban ja muiden perkussioiden klinkuttelu tuo ilmavuutta muuten perinteiseen äänimaisemaan. Aika hypnoottista ja visuaalista musiikkia ovat molemmat levyt, joita kuunnellessa ei ihmettele että herra vetäytyi aavikolle maalaamaan. Swordfishtrombones-kauden Waits on varmaan tietoisesti tai tiedostamattaan ottanut näistä kahdesta CB-levystä vaikutteita. Sounditkin ovat aika hyvät. Mirror Man on muistaakseni hieman saman tyylinen, mutta tylsempi levy, on tosin aikaa kun sen olen ajatuksella kuunnellut. |
Mika Antero 14.04.2007 07:21:29 | |
---|
Mirror man on huomattavasti "oudompi" -anarkistisempi ja rajumpi- kuin Clear spot ja Spotlight kid, jotka ovat selkeästi helppoa kuunneltavaa Beefheart -mittarilla mitattuna. Noiden lisäksi en sitten olekaan tällä hetkellä kuullut muuta kuin Trout mask replican, Safe as milkin ja Legendary A&M -sessionsin ja minustakin Safe as milk on mielenkiintoisin kokonaisuus noista. |
Nita Nitro 14.04.2007 10:53:09 (muokattu 14.04.2007 10:54:54) | |
---|
Paras kuulemistani Beefhearteista on kyllä mun(kin) kohdalla Trout Mask Replica. Kunnioitusta herättävä levy. Täysin pidättelemätön meininki ja huumorikin uppoaa muhun. Eihän sitä toki joka päivä jaksa kuunnella, mutta ei se ole mikään hyvän levyn edellytys. Safe as Milk tuli juuri hommattua myös. Mahtavaa kamaa sekin, todella svengaavaa soittoa ja hyviä biisejä. Spotlight Kid ja Lick My Decals Off, Baby löytyy vinyylinä, mutta niihin en ole ehtinyt vielä tarkemmin tutustua. Lick My Decals on selvästi enemmän Trout Maskin tyylistä sekoilua ja Spotlight Kid huomattavasti suoraviivaisempaa tavaraa. |
Van Vliet 14.02.2008 08:09:15 | |
---|
Lick My Decal's:n semi-laillinen, semi-virallinen uusi cd painos pistetään kuulemma parin kuukauden sisään rullaamaan japseissa. Voisi melkein sanoa että on jo vittu aikakin. |
Funkånaut 18.12.2010 01:24:56 | |
---|
Maailmassa on seitsemän hyvää syytä elää. Naiset, oluet ja viskit. Lopuilla neljällä ei enää olekaan väliä. |
slipkorn 18.12.2010 01:44:04 | |
---|
:/ Trout Mask Replica on kaikkien aikojen hulluimpia, hulvattomimpia ja parhaita levyjä. Nerokas muusikko. R.I.P. Kapteeni. |
Atomic Cafe 18.12.2010 02:18:15 | |
---|
|
antnis 18.12.2010 02:18:30 | |
---|
Auts. Trout on kyllä loistokamaa. |
vital 18.12.2010 14:50:50 | |
---|
"I feel the same way about disco as I do about herpes" - Hunter S. Thompson |
EilaPertti 19.12.2010 18:21:10 | |
---|
Totaalisen omaperäistä ja helvetin hullua musaa. Kiitos Don! |
Andy Six 29.12.2010 15:04:40 | |
---|
Safe as Milk kolisi joskus kovaa......Trout Mask Replica oli kyllä sitten jo mulle liikaa...Mutta eräs oman tiensä kulkija poistui tekemästä jäynää laimealle main stream-rockille... |