Aihe: Sooloskabojen jälkipyykki
1 2 3 4 555 56 57 58 59122 123 124 125 126
touhis
13.04.2007 21:18:43
Enn ny ihan tarkkaan muista , mutta kohlolta tuntu mun käteen, ja The Stratissa oli kyä liikaa säätömahiksii...mikit sai valittua ristiin rastiin päälle...ja vaikka yhtä aikaa kaikki ja oli jotain pull jutskia volume- ja tonesäädöissä muistaakseni...no sillon mulla oli SG Customi toisena millä oli helpompi soitella...

Ok, ei muuten kuulosta sitten munkaan jutulta. Tykkään modata mun stratoihin semmoisen telecaster-tyylisen kytkennän eli että vola- ja tone-potikat vaikuttaa molemmat kaikkiin mikkeihin. Kitarassa siis vain kaksi potikkaa. Toimii mulla.
Takaisin etelä-savoon kunnon ihmisten pariin.
BigPapa
13.04.2007 21:24:30 (muokattu 13.04.2007 21:24:41)

Ok, ei muuten kuulosta sitten munkaan jutulta. Tykkään modata mun stratoihin semmoisen telecaster-tyylisen kytkennän eli että vola- ja tone-potikat vaikuttaa molemmat kaikkiin mikkeihin. Kitarassa siis vain kaksi potikkaa. Toimii mulla.

Anniversaryssä oli kai ihan normaalit säädöt...
The real danger is not in longhairs or Rock'n'roll, but in thumbsuckers.
Manetti
13.04.2007 21:24:43
Enn ny ihan tarkkaan muista , mutta kohlolta tuntu mun käteen

Kyllä se muistaakseni aika halko oli ja mä tietysti modasin omani tuon ajan tyylin mukaseksi, laitattamalla siihen jumbonauhat ja messinkisatulan, Hopeapinta lähti heti kättelyssä huitsin nevadaan ja alta paljastu kova lasilakka johon ei ees maalinpoistoaineet pystyny, hyvälaatusta puuta oli ja painavaa... Niin ja kaulasta lähti tietty lakat vattuun ja tilalle tuli mehiläisvahapinta.
De caelo caenum.
BigPapa
13.04.2007 21:26:18 (muokattu 13.04.2007 21:29:37)

Kyllä se muistaakseni aika halko oli ja mä tietysti modasin omani tuon ajan tyylin mukaseksi, laitattamalla siihen jumbonauhat ja messinkisatulan, Hopeapinta lähti heti kättelyssä huitsin nevadaan ja alta paljastu kova lasilakka johon ei ees maalinpoistoaineet pystyny, hyvälaatusta puuta oli ja painavaa... Niin ja kaulasta lähti tietty lakat vattuun ja tilalle tuli mehiläisvahapinta.

http://www.gbase.com/Stores/Gear/GearDetails.aspx?Item=1644400

Sellanen C - shape neck...
touhis
13.04.2007 21:30:22
Anniversaryssä oli kai ihan normaalit säädöt...

Niin niin, tarkoitinkin tota kasari the strattia.
kattilakettu
13.04.2007 21:32:11

Mulla tais olla kanssa toi sama classicstack mallinnus ja pelekkää delayta....

Piti käyrä oikeen kuuntelemassa ja vertaamass jos kerta ootte samalla lootalla
ja lähes tsamoilla sääröillä vetäneet,kun sanoit..
Tulos: toi Papan kaks ääninen osuus saundiltaan kuulostaa lähes samalta saundien pualesta ku AjA;lla mut sit yks ääninen on kyllä Papalla ihan herkku osastoa.
Täytyy olla sit skitasta johtuvaa toi saundipualen mehevyys..ehkäpä viälä jostain muustakin..?
Deleytäkään ei ollunna mitenkään yliampuvasti vaan juuri sopivasti..Papalla..
@}-,--´--
BigPapa
13.04.2007 21:38:32 (muokattu 13.04.2007 21:40:05)

Niin niin, tarkoitinkin tota kasari the strattia.

http://www.stratcollector.com/newsdesk/archives/000273.html

http://www.guitarcrazy.com.au/FenS1980TS.htm

Tollanen punanen se oli, Kojon vanha...

Ja tää pani hanttiin...

U shape - a very thick early 50s style "U" shaped neck + viimeistely ei ollu kovin kohillaan...
BigPapa
13.04.2007 21:41:55 (muokattu 13.04.2007 21:44:03)

Piti käyrä oikeen kuuntelemassa ja vertaamass jos kerta ootte samalla lootalla
ja lähes tsamoilla sääröillä vetäneet,kun sanoit..
Tulos: toi Papan kaks ääninen osuus saundiltaan kuulostaa lähes samalta saundien pualesta ku AjA;lla mut sit yks ääninen on kyllä Papalla ihan herkku osastoa.
Täytyy olla sit skitasta johtuvaa toi saundipualen mehevyys..ehkäpä viälä jostain muustakin..?
Deleytäkään ei ollunna mitenkään yliampuvasti vaan juuri sopivasti..Papalla..

Kitos kiitos, se yksiääninen on ihan samaa jatkumoa siitä stemmoista eli stemman pää-äänestä...8D...

sen vedin kerralla ja sitten sen toka äänen tokalla kerralla...
touhis
13.04.2007 21:46:58 (muokattu 13.04.2007 21:49:13)
Kovat on hinnat: ainaskin tuolla aussihinnalla tekee reilu 3700e. Kovalta kuulostaa vaikka miten olisi kullitetut osat, heh. Tuskinpa noi 80-luvun stratot sen kummempia oli kuin nämä nyky jenkkimallitkaan.

EDIT: Tai nojoo, siinähän oli mätsätty lapa, mutta on se silti heikko syy lisätä hintaan pari tonnia.
kattilakettu
13.04.2007 23:36:00

kattilakettu;
Mukava, hyvä ja taipuisa kitarasaundi ! Soitto vähän hapuilee, mutta asenteesta ja svengistä plussaa !

Kiitos vaan Willie että jaksat näitä pläjäyksiä kuunnella ja kommentoida.....
siitä mä saan enemmän irti kun mistään pisteistä...................................
...mullahan ei käytännössä ole ku kaksi sormee vasurissa mutta aivot vaan luulee
niitä olevan enemmänkin....täs on hieman aikaa kyllä..tai vois sanoo et mä oon joutunu opetteleen ihan uusiksi koko soitto hommelin tän työtapaturman jälkeen ..eka aattelin vaihtaa vasuriksi..mut se tuntu niin ylivoimaselta et yritän pärjätä näillä....ja kai sitä tuli oltua vähäsen kaljoissakin..
@}-,--´--
kattilakettu
13.04.2007 23:43:35

Siis mistä löytyy EQ:n soolo?

Willie sooloskaba 76 äänestyksessä;

blaekie;
Hieno kitarasaundi ! Olisi saanut kitara olla vähän enemmän pinnassa. Nostin EQ:lla kitaraa vähän ylemmäksi ja helvetin hienolta kuulostaa ! Svengaava veto ja sopii kaikinpuolin taustaan erittäin hyvin. Tyyliveto !
@}-,--´--
BigPapa
13.04.2007 23:47:11 (muokattu 13.04.2007 23:47:56)

Siis mistä löytyy EQ:n soolo?

Willie sooloskaba 76 äänestyksessä;

blaekie;
Hieno kitarasaundi ! Olisi saanut kitara olla vähän enemmän pinnassa. Nostin EQ:lla kitaraa vähän ylemmäksi ja helvetin hienolta kuulostaa ! Svengaava veto ja sopii kaikinpuolin taustaan erittäin hyvin. Tyyliveto !

EQ tarkoittanee ekvalisointia tässä kohin...8)...
rattledad
13.04.2007 23:48:45 (muokattu 13.04.2007 23:49:59)

..............................................
kattilakettu
13.04.2007 23:57:32

EQ tarkoittanee ekvalisointia tässä kohin...8)...

Njoopa njoo...
@}-,--´--
BigPapa
14.04.2007 00:02:29 (muokattu 14.04.2007 00:16:08)

2. BigPapa: http://mp3.mikseri.net/hifi/b/bigpapa_-_sooloskaba76_bigpapa.mp3
-en tiä,toi alun moniäänisyys...harmoniat ok,mutta paremmalta kuulostaa kun Papa vetää sooloa yksäänisesti ja nimenomaan Bluussia..siinä ollaan kotona..ja saundit jälleennaplatsuu

2. BigPapa: Hyvin kulkee Papan soitto. Tuttu tyyli ja tatsi. Pidin.

BigPapa
Eka kierto mennään hiukan (Pomus-Shuman) Little Sister -riffin tunnelmissa. Loppu onkin sitten maukasta ja svengaavaa palatusta tunnistettavalla Papa kitarasaundilla, joka sopii tähän mainiosti. Lopun Killing Floorin olisi voinut huomioida paremmin.. Riuska veto !

Näistä mitä vilpittömin kiitos ja kumarrus.
Manetti
14.04.2007 00:07:23
...mullahan ei käytännössä ole ku kaksi sormee vasurissa

Hyvinhän se pärjäs Djangokin 2 nakilla ja Halosen Timpallakaan Big Boresta ei toimi ku 2
De caelo caenum.
kattilakettu
14.04.2007 00:25:31

Hyvinhän se pärjäs Djangokin 2 nakilla ja Halosen Timpallakaan Big Boresta ei toimi ku 2
...Django on mulle tuttu monistakin levyistä...Faija sitä kuunteli enemmänkin
samaten kuin Grapelliiniakin..siis sitä viulistia ...en tiä oliks nimi oikeen...
..näähän oli nää tummat kaverit niin jo sillon kun nykyäänkin semmosia luonnon lahjakkuuksia että halki poikki ja pinoon..mut ei tämmösellä Suomalaisen melankolialla pysty..siis kun kuuntelee tämän päivän mättö komppaus musaa
johon ei juurikaan tarvi kun Ison Peukalon ja son siinä....niin oiken mihinkään..
@}-,--´--
Manetti
14.04.2007 00:44:24
...Django on mulle tuttu monistakin levyistä...Faija sitä kuunteli enemmänkin
samaten kuin Grapelliiniakin..siis sitä viulistia ...en tiä oliks nimi oikeen...
..näähän oli nää tummat kaverit niin jo sillon kun nykyäänkin semmosia luonnon lahjakkuuksia että halki poikki ja pinoon..mut ei tämmösellä Suomalaisen melankolialla pysty..siis kun kuuntelee tämän päivän mättö komppaus musaa
johon ei juurikaan tarvi kun Ison Peukalon ja son siinä....niin oiken mihinkään..

Elä unohda dropattua virettä. mie oon niin vanha ukko etten noista nykyisistä genreistä ymmärrä mitään.
De caelo caenum.
kattilakettu
14.04.2007 00:57:26

Elä unohda dropattua virettä. mie oon niin vanha ukko etten noista nykyisistä genreistä ymmärrä mitään.

Kyllähän sen arvasinkin että oot alan miähiä ku tota sun zooloa kuuntelin..
..en tiä oot varmaan aikasemminkin näihin osaa otellu mut mää törmäsin eka kertaa ja vakuutuin muusikon taidoista... joo siis nää dopping vireet on sit oma lukunsa..
..tämmööstä mä saan aikaan kahrella sormella..mut pikku hiljaa...
@}-,--´--
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)