kattilakettu 13.04.2007 20:39:33 | |
---|
10. Bassmaniac1: http://www.elisanet.fi/jbehm/index_ ... dostot/Bassmaniac_Sooloskaba_76.mp3 -no onpas basistilla nopeet näpit,millä vempulalla tää oli vedetty..? Tällä vempulalla :) Ibanez SR05 vm.90. Viritys E,A,D,G,C. Hipshot D-tuner + EMG mikit. Kielet D'Addario XL 0.100 - 0.32. Ja käytät ilmeisesti kaikkia 10 sormea.Hyvät on Saundit. Mitäs oot miältä tosta Metallican Bass/Guitar Doodle biisistä..vai onko liika iisiä. Siis tossa ku Jason Newsted oli viälä mukana...?? Vai Onko Pastorius lähempänä syräntä..?? @}-,--´-- |
Ossi 13.04.2007 20:41:10 | |
---|
..vaikkei asteikon nimet hallussa olisikaan. Kun/jos joskus pääsen päiväduunista eläkkeelle, on kyllä aikomus mennä opiskelemaan hieman teoriapuolta. Jos ei muuta, niin edes kotitarpeiksi :) "Ihminen seisoo oman itsensä varjossa ja valittaa maailman pimeyttä." |
MadMatt 13.04.2007 20:41:30 (muokattu 13.04.2007 21:45:53) | |
---|
Heh... minen ymmärrä teoriasta yhtään mitään, enkä edes tiedä kaikkien käyttämieni sointujen nimiä :D Juu, Ei mullakaan oo nimistä mitään hajuu perussointujen lisäksi. Ehkä joihinkin seiskoihin loppuu kielitaito :D |
stratomaster 13.04.2007 20:42:55 | |
---|
Stratomaster 1p -no jälleen bluesin kautta ja erittäin toimivasti tässäkin mentiin En mä osaa mitään muuta! :D Onpas täällä jälkipyykkiosastossa pitkästä aikaa vireä meininki, hyvä jätkät! Ja Kattilaketulle tosiaan rispektit, jos tollasella yhteydellä viitsit kaikki kuunnella ja vielä asiallisesti kommentoida. |
Ossi 13.04.2007 20:43:42 | |
---|
No mulle jolla on taipumus omia piisejä hinkata viikkotolkulla.. Tuttua, niin tuttua! Velipojan yllyttämänä aloin värkätä 50-v. "juhlalevyä". Tossa se on vieläkin nätisti keskentekoisena. Ollut jo neljä vuotta. Swiddu :) "Ihminen seisoo oman itsensä varjossa ja valittaa maailman pimeyttä." |
En mä osaa mitään muuta! :D Siitä Anniversarystratosta... Ei mullakaan muuten olis ollut siihen oikeesti rahaa ja perheenlisäystäkin oli saatu ihan just. Osamaksulla mentiin siihen aikaan. Kun piti saada niin piti saada :) "Ihminen seisoo oman itsensä varjossa ja valittaa maailman pimeyttä." |
stratomaster 13.04.2007 20:48:06 (muokattu 14.04.2007 08:46:44) | |
---|
Kun/jos joskus pääsen päiväduunista eläkkeelle, on kyllä aikomus mennä opiskelemaan hieman teoriapuolta. Jos ei muuta, niin edes kotitarpeiksi :) Tässä on vähän musiikin teoriaa. Tää on väljästi lainattu jonkun mnettiläisen allekirjoituksesta, en muista kenen: " Sointua on kahta sorttia: hilpiää ja haikiaa. Hilpiä eli tuuri panee ihmiset ilooselle päälle, mutta haikia eli molli panee ihmiset poraamaan." Eiks tässä oo kaikki oleellinen? :D Edit: Tuuri piti vissiin olla ruuri. |
Ossi 13.04.2007 20:49:58 (muokattu 13.04.2007 20:53:15) | |
---|
Tässä on vähän musiikin teoriaa. Tää on väljästi lainattu jonkun mnettiläisen allekirjoituksesta, en muista kenen: " Sointua on kahta sorttia: hilpiää ja haikiaa. Hilpiä eli tuuri panee ihmiset ilooselle päälle, mutta haikia eli molli panee ihmiset poraamaan." Eiks tässä oo kaikki oleellinen? :D Sanoosin kyllä notta tuosson asia yrin. - - Pinkaisen tästä sosialiseeraamaan vähän vaimon kanssa niin saan taas vastavuoroisesti häärätä jossain vaiheessa hyvällä omallatunnolla täällä soittomökissä :) "Ihminen seisoo oman itsensä varjossa ja valittaa maailman pimeyttä." |
stratomaster 13.04.2007 20:54:48 | |
---|
Siitä Anniversarystratosta... Ei mullakaan muuten olis ollut siihen oikeesti rahaa ja perheenlisäystäkin oli saatu ihan just. Osamaksulla mentiin siihen aikaan. Kun piti saada niin piti saada :) Toi anniversary-strato oli mun päiväuneni aikoinaan, ihan sen takia oli pakko pistää sulle kommentti. Ilmeisesti melko hyvä peli? |
kattilakettu 13.04.2007 20:55:15 | |
---|
Oma soittaminen on mennyt viime aikoina aikamoiseksi näpertelyksi ja tällä kertaa ajattelin palata lähtöruutuun eli mennä ihan fiiliksellä vaikka kämmejä tuliskin. Taitaa olla parasta pysytelläkin sillä tiellä :) kun pelkällä kitaralla ja vahvistimellakin näyttää saavan aikaan sen sortin ääntä, johon kanssapelimannit resonoivat myönteisesti :) ..mun miälestä piänet kämmit vaan piristää ja antaa enemmän semmosta aidommuuden tunnetta koko jutskaan...kyllähän siis joku Mike Oldfieldkin on jämerää kuuneltavaa mutta kun ei meistä täydellisiä tule millään ilveellä eikä mun miälestä roketti taikkka bluussi saa ollakaan liian steriiliä..eihän tää mitään kirurgin hommaa voi olla..enemmänkin patologin tai gynegologin ;) ..mut sit tohon vahvistimen äänen tallentamiseen PC:lle niin ainakin ite tuntuu et sehän vasta varsinainen taide laji onkin..siis..huamattavasti vaikeempaa ku näillä mallintavilla härpäkkeillä..vaikka aito saundi oliski kyseessä..mut tässä liikutaan semmosella alueella et multa loppuu osaaminen..ja mitä tulee sun Ossi soittoon niin on aivan hemmetin kova jäbä..mä oon saanu ite niin huanoja arvosteluja kun oon vetäny vahvarilla vaikka itestä saundit on ollu kohillaan et kait se on sit nää äänitys tekniset jutskat kun en osaa....?? Mutta eiku fiilispohjalla... @}-,--´-- |
BigPapa 13.04.2007 20:57:33 (muokattu 13.04.2007 20:59:01) | |
---|
Ei ollu phaseria. Microcubesta classic stack -mallinnus ja pienen pieni chorus tais olla kyllä mukana delayn lisäks. Ja saundi on paska, ei siitä pääse yli eikä ympäri :-D Mä oon ihan hukassa hyvän saundin saamisen kanssa.. en vaan osaa ;-) Mulla tais olla kanssa toi sama classicstack mallinnus ja pelekkää delayta.... The real danger is not in longhairs or Rock'n'roll, but in thumbsuckers. |
Ossi 13.04.2007 20:57:58 | |
---|
Toi anniversary-strato oli mun päiväuneni aikoinaan, ihan sen takia oli pakko pistää sulle kommentti. Ilmeisesti melko hyvä peli? Jossain vaiheessa se taisi olla aikamoisen rimpulan maineessa, mutta mä oon tykännyt. Varsinkin nyt ikäännyttyään on siihen tullut sellasta luonnetta, josta tykkään. "Ihminen seisoo oman itsensä varjossa ja valittaa maailman pimeyttä." |
Manetti 13.04.2007 20:59:17 | |
---|
Toi anniversary-strato oli mun päiväuneni aikoinaan, ihan sen takia oli pakko pistää sulle kommentti. Ilmeisesti melko hyvä peli? Tuohon aikaan ainoa malli jonka sai 4 ruuvisella kaulakiinnityksellä, mullakin oli tollanen, hyvä oli, mut paino ihan vatusti. De caelo caenum. |
kattilakettu 13.04.2007 21:00:05 (muokattu 13.04.2007 21:04:09) | |
---|
En mä osaa mitään muuta! :D Onpas täällä jälkipyykkiosastossa pitkästä aikaa vireä meininki, hyvä jätkät! Ja Kattilaketulle tosiaan rispektit, jos tollasella yhteydellä viitsit kaikki kuunnella ja vielä asiallisesti kommentoida. Siis mullahan periaatteessa on helvetisti aikaa kun sairastelen tässä syöpää.. mutta välillä vaan tahtoo kunto loppuu rankkojen hoitojen aikana tai sit makaan lasareetissa...mutta mä en keräile tällä mitään säälipisteitä..sanonpahan vaan.. ..ny on ollu vähän paremmassa kunnossa ja jaksaa taas ryyp..eikus siis kommentoida... 8(D @}-,--´-- |
touhis 13.04.2007 21:01:59 | |
---|
Tuohon aikaan ainoa malli jonka sai 4 ruuvisella kaulakiinnityksellä, mullakin oli tollanen, hyvä oli, mut paino ihan vatusti. Ja kaulan profiilikin taitaa noissa olla melko tuhti? Takaisin etelä-savoon kunnon ihmisten pariin. |
pes 13.04.2007 21:03:23 | |
---|
Saanko pisteen kun en osallistunut? Aina saanu sen 1 pisteen juu stana kele. Olipa nopia tausta. Ei inspannu tällä kertaa soittaa tuplanoppeeta plyyssii. |
BigPapa 13.04.2007 21:03:55 | |
---|
Ja kaulan profiilikin taitaa noissa olla melko tuhti? Aikoinaan tuli kokeiltua, ei istu mulle niinkuin ei The Strat, vaikka sellaisen lyhyen aikaa omistin 80-luvun alussa.. The real danger is not in longhairs or Rock'n'roll, but in thumbsuckers. |
touhis 13.04.2007 21:05:22 | |
---|
Aikoinaan tuli kokeiltua, ei istu mulle niinkuin ei The Strat, vaikka sellaisen lyhyen aikaa omistin 80-luvun alussa.. Jaa, olikos niissäkin semmoinen iso U-profiilinen kaula? Takaisin etelä-savoon kunnon ihmisten pariin. |
MadMatt 13.04.2007 21:07:08 (muokattu 13.04.2007 21:27:01) | |
---|
------- |
BigPapa 13.04.2007 21:08:20 (muokattu 13.04.2007 21:14:18) | |
---|
Jaa, olikos niissäkin semmoinen iso U-profiilinen kaula? Enn ny ihan tarkkaan muista , mutta kohlolta tuntu mun käteen, ja The Stratissa oli kyä liikaa säätömahiksii...mikit sai valittua ristiin rastiin päälle...ja vaikka yhtä aikaa kaikki ja oli jotain pull jutskia volume- ja tonesäädöissä muistaakseni...no sillon mulla oli SG Customi toisena millä oli helpompi soitella... The real danger is not in longhairs or Rock'n'roll, but in thumbsuckers. |