Aihe: Keskustelua seitsemänkielisistä kitaroista.
1 2 3 4 5 6 7 862 63 64 65 66
saastara
07.04.2007 21:58:12
Carvin seiskaa olisikin mielenkiintoista päästä tyyppaamaan. Niissä on aika erilaiseet kaulat, kun Ibanezissa. Voisivat soipia minulle hyvin!

Jap.. Samaa olen itsekin pohtinut. Itseäni harmittaa tuossa Ibanezissa tuo kaula hieman, joka on omaan käteen sekä liian kapea, että liian littana. Kokoa saisi olla hieman enemmän.
Lisää middleä.
Hiku
07.04.2007 22:01:27
Laitan kysymykseni tähän, kun kerta seiskoja koskee. Eli onko kellään tietoa Schecterin Damien 7:n otelaudan leveydestä? Kun eikös Hellraiserissa ole leveämpi, kuin Blackjackissä. Tarkoitus olisi tuollaine Damien ostaa ja kokeilla, että miten sa seiska kätöseen sopii.
Deus de vida longa aos meus inimigos. Para que possam ver de pe minha vitoria.
maggot
08.04.2007 10:10:43
Nostelen vähän topiccia.

Kyselen samalla teiltä, mitä vahvistimia te käytätte seiskojen kanssa?

Mulla oli Marshall anniversary 6100LM, joka oli todella kiva vahvistin mutta C# jälkeen kitara alkoi kuullostaa jotenkin oudolta. Sittemmin olen siirtynyt VHT leiriin ja olen löytänyt oman unelmasoundini. VHT:ssä yhdistyy kaikki se, mitä olen hakenut.

Mites teillä?

Mulla on vahvarina Peavey 6505 nuppi ja sen alla Marshallin perus 2*12 kaappi. Omaan makuun soundi on täydellinen sekä seiskalla soitellessa että normi e-vireisellä kuusikielisellä. Ibanez + Dimarzio Evolution tallassa sekä Peavey 6505, se on siinä. = ) Efektipurkkeja ei ole käytössä tällä hetkellä.
"You want to kill me Tucker, don´t you? Well, take a number and get in line!"
Tomi_R
08.04.2007 21:53:56

Carvin seiskaa olisikin mielenkiintoista päästä tyyppaamaan. Niissä on aika erilaiseet kaulat, kun Ibanezissa. Voisivat soipia minulle hyvin!

Odotettavissa on syväluotaavat arvostelut kunhan Silfverberg saa kitaran toimitettua tänne Rauman suunnalle. Kitara oli hieman yli viikko sitten saksassa, joten eiköhän se tänne pitäisi eksyä jo ensi viikolla.

Onhan tämä tavallaan eräänlainen sika-säkissä ostos, mutta melko luottavaisin mielin odottelen. En ole moneenkaan negatiiviseen kommenttiin törmännyt.

Harmi ettei Carvin tarjoa 27" skaalaa, koska olisin itsekkin mielelläni valinnut sen. Mutta tulin aivan hyvin kyllä toimeen RG1527:n skaalan kanssa aikoinaan, joten eiköhän sama päde myös Carviniin.
saastara
09.04.2007 16:51:17
Harmi ettei Carvin tarjoa 27" skaalaa, koska olisin itsekkin mielelläni valinnut sen. Mutta tulin aivan hyvin kyllä toimeen RG1527:n skaalan kanssa aikoinaan, joten eiköhän sama päde myös Carviniin.

Kyllä itsekin tulen tuossa B.ssä oikein hyvin toimeen tuolla perinteisellä 25.5"-skaalalla.. Mutta kun itsellä tuo kitara hakeutuu vaistomaisesti tuonne G#:n tienoille. Siinä vaiheessa alkaa jo tiukkaa tehdä..
Lisää middleä.
visuem
09.04.2007 20:11:59
Jos joku on pitkäskaalaista Ibanez seiskaa vailla niin kannattaa miettiä tosissaan Japnaista tilaamista. Ikebeltä saa Ibanez RG7exfx:n veroineen kaikkineen noin 700€-800€. Kunnon mikit vakoina ja 27 tuuman skaala. Palvelu on hyvää ja kitara on maksuntekemisestä noin viikossa kotona.
http://www.ikebe-gakki.com/goods_detail.php?g_id=73195

Jep, olen jo pidemmän aikaan himoinnut noita jaappanin markkinoiden seiskoja, mutta kertokaas nyt joku miten noista sivuista ottaa selvää ja ylipäätään miten Japanista tilaaminen käytännössä parhaiten onnistuu...
Kitara on lyömäsoitin, kuten myös ihminen
DZN
09.04.2007 22:04:16
Jep, olen jo pidemmän aikaan himoinnut noita jaappanin markkinoiden seiskoja, mutta kertokaas nyt joku miten noista sivuista ottaa selvää ja ylipäätään miten Japanista tilaaminen käytännössä parhaiten onnistuu...

Tästäkin on ollut jo niin monta kertaa juttua palstalla, että hakua käyttämällä tieto löytyy varmasti. Homma menee käytännössä näin. Lähetät spostia, he lähettävät laskun. Maksat kitaran ja viikon päästä kitarasi odottaa sinua tullissa. Helppoa ja vaivatonta kaupantekoa.
Aka. Dino and 6077dino
saastara
09.04.2007 22:06:38
Lähetät spostia, he lähettävät laskun. Maksat kitaran ja viikon päästä kitarasi odottaa sinua tullissa. Helppoa ja vaivatonta kaupantekoa.

Mistä tuolta voi lähettää mailia..!? :D
Lisää middleä.
DZN
09.04.2007 22:17:40
Kirjoita epäviralliseen hakukoneeseen IKEBE...
Aka. Dino and 6077dino
saastara
10.04.2007 11:13:37
Kirjoita epäviralliseen hakukoneeseen IKEBE...

Kyseessä olikin ikään kuin en vitsen.. :) Tarkoitin lähinnä, että tuolla Japanian sivuviidakossa on hankala löytää sitä "e-mail here" namiskaa.. Puihin meni tuokin vitsini.. :(
Lisää middleä.
Zieberheim
10.04.2007 11:23:31

Laitan kysymykseni tähän, kun kerta seiskoja koskee. Eli onko kellään tietoa Schecterin Damien 7:n otelaudan leveydestä? Kun eikös Hellraiserissa ole leveämpi, kuin Blackjackissä. Tarkoitus olisi tuollaine Damien ostaa ja kokeilla, että miten sa seiska kätöseen sopii.

Ainakin minun minimaalisen pieniin kätösiin sopii ehkä paremmin kuin mikään muu 6- tai 7-kielinen tähän mennessä, tuntuu juuri sopivan jämäkältä, ei yhtään liian paksulta :) Nämähän on tietenkin makuasioita, mutta kannattaa kokeilla.
Born free to be powerless to change the world
DZN
10.04.2007 12:27:12
Kyseessä olikin ikään kuin en vitsen.. :) Tarkoitin lähinnä, että tuolla Japanian sivuviidakossa on hankala löytää sitä "e-mail here" namiskaa.. Puihin meni tuokin vitsini.. :(

Anteeksi, sarkasmin ymmärtämykseni on hitusen heikkoa. =)
Vaikka sen Email namiskan löytää, ei sillä tee mitään. Tarvii ottaa yhteyttä Riyo Tsujiin, joka vastaa Ikeben ulkomaankaupoista. Hänen kanssaan asiointi on todella sujuvaa.
Aka. Dino and 6077dino
Ze Kink
13.04.2007 18:16:10
Hieman offtopiccia, mutta olisi se 8-kielinen ihan jees. Testailin äsken E-virettä:

http://mp3.mikseri.net/hifi/z/ze_kink_-_e-vire.mp3
"If by noise you mean uncomfortable sound, then pop music is noise to me" -Masami Akita | Ostan Ebow plussan, myy!
saastara
13.04.2007 19:24:25 (muokattu 13.04.2007 19:25:16)
Hieman offtopiccia, mutta olisi se 8-kielinen ihan jees. Testailin äsken E-virettä:

Ihan jees.. Tuossa näytteessä kuuluu todella kipeästi vaan se, minkä takia se pidempi skaala on matalissa vireissä niin kiva. Vaikka tuo ihan hyvin soikin tilanteen huomioon ottaen, puuttui tuosta semmoinen tietty atakki ja jykevyys.. Mikä on totta kai itsestään selvää, koska ei noin matalilla vireillä voi perinteisillä skaaloilla mitenkään soitella voimalla. Soitto menee semmoiseksi hiplailuksi.. Joka on ei-kiva.

E: Pitäähän sitä kitaraa nyt voidan näet hieman kurittaa. ;)
Lisää middleä.
Lego
13.04.2007 19:31:32 (muokattu 14.04.2007 11:41:16)
Niinpä, sen takia toi 27" jyrää... :)

No mutta. Miten ton Ebay rg7421xl:n kans kävi, joku finski oli kyselly postikuluja suomeen.. Saiko sen? Ilmoittautukoon jos kuulolla on..
Ze Kink
13.04.2007 19:54:05 (muokattu 13.04.2007 19:55:14)
Ihan jees.. Tuossa näytteessä kuuluu todella kipeästi vaan se, minkä takia se pidempi skaala on matalissa vireissä niin kiva. Vaikka tuo ihan hyvin soikin tilanteen huomioon ottaen, puuttui tuosta semmoinen tietty atakki ja jykevyys.. Mikä on totta kai itsestään selvää, koska ei noin matalilla vireillä voi perinteisillä skaaloilla mitenkään soitella voimalla. Soitto menee semmoiseksi hiplailuksi.. Joka on ei-kiva.

E: Pitäähän sitä kitaraa nyt voidan näet hieman kurittaa. ;)

Saundikin tietty vaikuttaa, käytin aika vähän säröä ja kirkasta saundia, Pod XT:n Jm Pre -mallinnuksella vedin siis. Leikkasin myös alapäät pois, ettei menisi mössöksi basarin kanssa, saattaa olla että leikkasin vähän liikaa.

Ja 27" skaala olisi tosiaan jees, mutta tuollaista matskua varten on kuitenkin tarkoitus hommata vielä 30" skaalainen 8-kielinenkin jossain vaiheessa.
"If by noise you mean uncomfortable sound, then pop music is noise to me" -Masami Akita | Ostan Ebow plussan, myy!
DZN
13.04.2007 23:34:12

Ei hussumpaa, onhan Deftones Carpentterillakin alin kieli F#:ssä ja paksuimpana kielenä 0,59, 27" skaalalla tosin. COW Fear Factorystä oli suositellut Stephenillä 0,80 kieltä johon Stephen oli vastannut: "Ei tämä basso ole!".
Aka. Dino and 6077dino
Ze Kink
14.04.2007 12:20:44 (muokattu 14.04.2007 12:21:35)
Ei hussumpaa, onhan Deftones Carpentterillakin alin kieli F#:ssä ja paksuimpana kielenä 0,59, 27" skaalalla tosin. COW Fear Factorystä oli suositellut Stephenillä 0,80 kieltä johon Stephen oli vastannut: "Ei tämä basso ole!".

Joo, sen olen huomannut, että mitä ohuempi kieli, sitä enemmän "kitaramainen" saundi. Meshuggahillahan taisi olla .70 se F-kieli. Eikös Deftonesilla muuten ollut G#-vire? Tosin en ole kyllä uutta levyä kuunnellut. Devin Townsendhan muuten ilmeisesti käyttää .52 G-kieltä, hänelläkin 27" skaala.

Tuossa omassa Ibassa on siis .68 Elixir, lähinnä B-vireessä kylläkin.
trih
14.04.2007 12:53:23
Itellä on tuollainen 30" baritoni ja tosiaan nuo kielet vaikuttavat siihen kitaramaisuuteen. Tuohan on kuitenkin lyhytskaalainen 6-kielinen basso :D. Tämänhetkisillä kielillä en hirveästi alle Geen viitsi mennä ku rupeaa se matalin kieli katoamaan "E5"-soinnussa. Mutta toi Gee on aika jees vire. Saahan siitä sen dropped-F:n jos haluaa. Täytyy kyllä joskus iskeä se ihan Eehen ja kun saa sille kaveriks hyvän beissin niin pistää sen oktaavia alemmas :D.
Kitara basson tontille ja basso naapurin tontille.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)