Aihe: Rim clamb
1
Jaakkoopuukkoo
13.04.2007 07:46:04 (muokattu 13.04.2007 10:46:18)

Onko kokemuksia tomien & virkun reunaan kiinnitettävistä mikrofonitelineistä? Ottavatko iloisesti ylimääräisiä kuminoita rungosta? Mikä olis halpa, mutta silti hyvä malli? Vai kannattaako nämä unohtaa ja ostaa jokaiselle mikille oma ständi?

EDIT: Katselin Googlella topiceja vastaavasta aiheesta, mut en löytäny kuin, että Beyerdynamicin Opus 87 on hyvä. Pitänee siis tarkentaa, että esim SM57 tai pari oli aatoksissa ostaa. Ehkä jos vielä entisestään laajennan mikkisettiä, niin Opus 87:n kaltainen vehje olisi ehkä sitten kelpo...?
Metsät kasvavat kuin syöpä
Halsu
13.04.2007 10:56:12

Onko kokemuksia tomien & virkun reunaan kiinnitettävistä mikrofonitelineistä? Ottavatko iloisesti ylimääräisiä kuminoita rungosta? Mikä olis halpa, mutta silti hyvä malli? Vai kannattaako nämä unohtaa ja ostaa jokaiselle mikille oma ständi?

EDIT: Katselin Googlella topiceja vastaavasta aiheesta, mut en löytäny kuin, että Beyerdynamicin Opus 87 on hyvä. Pitänee siis tarkentaa, että esim SM57 tai pari oli aatoksissa ostaa. Ehkä jos vielä entisestään laajennan mikkisettiä, niin Opus 87:n kaltainen vehje olisi ehkä sitten kelpo...?

Noi on aina vähän makuasioita... kaikki riippuu siitä millaista soundia hakee. Noi opukset on muistaakseni johonkin 57:aan verrattuna aika herkät ja "raikkaan" kuuloiset, joka voi olla joko hyvä tai huono juttu ;-)

Mulla on itelläni tämmösiä K&M:n clamppeja:

http://www.thomann.de/fi/km_24030_mikrofonhalterung_drum.htm

...jotka on toimineet ihan hyvin siivoamassa ständiviidakkoa kannusetin ympäriltä.

Runkoäänet eivät ole käyttämieni T.Bonen CD56 Beta mikkien kanssa isommin kiusanneet, joka oli itselleni pieni positiivinen yllätys. Mikkien käsittelyäänten vaimennus on ilmeisesti aika hyvä (joillain toisilla mikeillä / toisilla kannuilla voisi hyvinkin olla ihan eri tilanne).
CU -- Eki
dewil
13.04.2007 11:29:36

Mun mielestäni noi opukset on snadisti ohuen ja jotenkin halvan kuuloiset mikit.
Lisäksi ne on aika herkät hajoamaan: Iskusta vainaat.
Dont Clone The Beat. Own The Beat.
Groovi
13.04.2007 14:26:32
Mulla on tomeissa Shuren PG56 mikit kiinni juurikin tuollaisilla klampeilla vanteessa.
Yllättävän olematonta se runkoäänien välittyminen mikkiin on, tosin siihen vaikuttaa varmasti sekin että onko rummussa kelluva ripustus, ja onko tomit bassarissa kiinni.

Tuossa ylämainitussa K&M klämpissä on pieni ongelma, koska se sijoittaa mikrofonin suhteellisen sisään vanteen reunasta, eli 8" tomiin ei ole mitään käyttöä tuollaisella. Itselläni on virvelissä ko. kapistus 57:lle, ja siinä se menettelee (pienen väkivaltaisen hienosäädön jälkeen).

Hyvä ja halpa on aina suhteellista, mutta tuo PG56 on hyvin lähellä viis-seiskan soundia. Ei siis ollenkaan huono.
Onneksi löysin Rockn rollin. Muuten varmaan vetäisin piikkiä stadin asematunnelissa, tai harrastaisin urheilua.
BenGlenton
13.04.2007 15:45:07
Se rungon materiaalikin varmaankin vaikuttaa? :)

Kokopuisesta pöntöstä luulisi tulevan mukavampaa runkosoundia kuin lastulevy-pöntöstä?

PG56:t on minullakin ja olen tyytyväinen. Myös nuo Shuren klämpit ovat asialliset.
yrah cepai.
gatehill
13.04.2007 20:04:42
Luthmanilta saa tällaisia 6 eurolla

http://img.luthman.se/ProductImages/HiRes/208880.jpg

Onko kellään kokemuksia?
http://www.lostintears.com andy at lostintears dot com
Aleksi Gaiss
14.04.2007 13:57:08
Luthmanilta saa tällaisia 6 eurolla

http://img.luthman.se/ProductImages/HiRes/208880.jpg

Onko kellään kokemuksia?

Lähes identtinen Samsonin vastaavan kanssa (joita tulee mikkien mukana). Studiohommissa toimii pätevästi (kun clamppia ei tarvitse irrottaa usein) - livehommissa ei kestä, veikkaan.
Locrian
16.04.2007 19:38:45
Mä oon käyttänyt clamppeja lähinnä virvelissä 57:n kanssa ja ihan ookoohan ne toimii. Tässä tarkotuksessa ei ainakaan mulle oo tullu mitään häiritsevää runkoääntä. Tomeissa käytän muutenki aina 98:a tai jotain joka ei mee klamppiin. Joidenki rumpaleiden kanssa tulee muuten ongelmia tilasta: klampin kanssa mikki tulee liian keskelle virppaa tai sitten mikin peba nousee liian lähelle haikkaa joten aina ei toimi.
Tyhmästä päästä kärsii koko tyhmä hippi.
rm_wispila
17.04.2007 15:06:50
Se rungon materiaalikin varmaankin vaikuttaa? :)

Kokopuisesta pöntöstä luulisi tulevan mukavampaa runkosoundia kuin lastulevy-pöntöstä?

PG56:t on minullakin ja olen tyytyväinen. Myös nuo Shuren klämpit ovat asialliset.

Mielenkiinnosta kysyisin, miltä rumpuvalmistajalta saa lastulevypönttöjä? Kiinnostaisi kokeilla ;)

Kannattaa muuten kokeilla noita klämppejä ennen ostamista rumpuun. Ainakaan sellaiset T-kaupan halpismallit eivät sovellu valuvanteisiin.
Säätövara asennossa loppuu ja tahtovat muutenkin olla hilkulla irrota. Peltivanteissa pelittävät riittävän hyvin (minun tarpeeseen).
Kapulakieli = rumpalien oma kieli.
Järjestysmies
17.04.2007 18:41:49
Tällaisia käytetään ainakin työpaikassani:
http://www.thomann.de/fi/beyerdynamic_mkv87_mikrohalterung.htm
samanlainen opus 67/87 mikeissä. Tosi päteviä vehkeitä. Itselläni on akg d440- mikkien mukana tulleita klämppejä jotka niinikään toimivat aivan mahtavasti! Kyllähän tuo säästää telinehässäkkää ainakin keikoilla.
Chade Fallstar
17.04.2007 20:17:50
Oon joskus äänittäny rumpuja Shuren PG setillä jossa oli PG56set kiinnitetty tomeihin noilla clampeilla.
Mielestäni runkoäänet ei erikoisesti häirinny ja muutenkin olin yllättynyt noitten 56sten asiallisesta soundista. Aika helposti sai terveen oloset virveli yms soundit.
Virvelimikkinä ollut PG56 oli omassa ständissään, koska noilla klampeilla ei oo mitenkään älyttömästi sijoittelumahdollisuuksia.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)