Aihe: Telecaster
1 2 3 4 5 6 7 8 9122 123 124 125 126
weelie
12.04.2007 13:11:52
10-52. Paksu alapää antaa paksujen kielen potkua ja ohuehko ylä pää antaa mahdollisuuden bendaukseen (no ysit toimisivat kantriin vielä paremmin, tietysti).
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä sekä niitä viestejäni jotka eivät tarjoa merkittävää lisäinformaatiota kaikille lukijoille, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
Strutsi
12.04.2007 14:03:54
Joo näin minä vähän arvelinkin, että vähän paksumpia kieliä niissä kannattaa käyttää että saa piestä vähän kovempaa ja että saa twangia... mutta eipä minulla ole ongelmia ollut bendien kanssa... omassa Ibanezissa on 10-52 -setti ja tuntuu aika hyvältä.
Eräs kaverini rakenteli oman telen ja pisti siihen jonkun 12- setin. Kyllähän sekin tuntui
aika hyvältä...
Mutta voi perse kun ei ole rahaa. GAS vie mielenterveyden.
"If you feel bad about eating your dead mom, we can dig a grave and you can puke into it." -Monty Python
duc
12.04.2007 14:08:37 (muokattu 12.04.2007 14:15:12)
Hitsi kun löytys halpa leveäkaulainen Thinline kaulahumpparilla tai P90:llä ja pienellä pleksillä niin ostasin heti :)

Tai no kyllä standardi telen kaulamikkikin kelpais, Thinlinet on vaan turhan kalliita.
Paby
12.04.2007 15:12:27
Nää rockingerit ainakin paperilla vaikuttaa ihan lupaavilta mutta en ole koskaan moista oikeasti luonnossa nähnyt.

http://www.rockinger.com/

Eurooppalainen vaihtoehto. Jos niillä olis 72 custom tai deluxe mallia niin voisin harkita mutta kun tuo perus tele jo itseltä erittäin tyydyttävänä yksilönä löytyy. Näkyy muuten yhdessä omakuvassa stagekäytössä mun molemmat kepit..

Perhana, sieltä löytyis mun teleprojektiin just oikea body.

http://www.rockinger.com/index.php?cat=WG031&product=BG206

Tuplabindattu ja juur oikealla värillä. Kyl toi 3-tone sunburst on kans nätti...
Ei muuten pahan hintaisia nuo vähän erikoisemmat mikitkään tuolla.
"Honey! C'mon over here, Sugar-buns. This machine just called me an asshole! "
Zed
12.04.2007 15:44:53

>-))))))))))))))> JÄTTISÄYNÄVAE!!1 Kalvetkaa, kalamiehet.
jomppu
12.04.2007 16:18:57
http://www.fender.com/products/search.php?partno=0141502389

Tuommoinen meni sitten tilaukseen.

Minulla on juuri tuollainen telecaster, hyvä kitara kaikinpuolin. Ehdottomasti paras niistä teleistä, joita testailin silloin kun tuon ostin. En tiedä johtuuko kaulan profiilista vai skaalasta että kipeytyy käsi jos kauemmin soittelee rokken roll-komppia yhteenmenoon. Toisaalta vasemmasta kädestäni hieman ranteen yläpuolelta kerran rymytessäni katkesi toinen luu, eikä tuo käsi ole aivan entiselleen koskaan parantunut. Kielisettinä käytän 10-46 settiä, siksi että niitä tulee aina tilailtua läjäpäin. Ohuemmat tuntuu liian ohuelta ja paksummat jo vähän paksuilta.
Vienokettu
12.04.2007 19:23:24

Minkälaisia kieliä muuten käytätte telecastereissanne? Tarkoitan lähinnä minkä paksuisia?

10...52 täälläkin, oikein hyvä.
To say "less is more" is illogical - less is less and more is more.
LamaAjanElvis
12.04.2007 19:31:32
Mulla on koneella kansio jonne olen kerännyt GAS-vehkeistä kuvia. Oisko siellä muutamakymmentä kitaraa. Telecastereista siellä on Classic sarjan 50's burstina ja 60's valkeana.
Häröilyä. Kevyet MULLET-The Darkest Night Sormet lähtee soundista.
ninokoo
12.04.2007 20:13:59
Otsikkoa sivuten, onko kellään tietoa mikä on näiden Tokain made in japan Fender -mallien kohtalo? Muistelisin jostain lukeneeni, että valmistus olisi lopetettu vuoden 2006 aikana.

Itselläni on Tokain Telecaster, mallia ATE-55, jonka ostin 480 eurolla uutena paikallisen musiikkiliikkeen remonttimyynnistä. Olisi mukava tietää onko käsissäni mahdollinen tulevaisuuden harvinaisuus :)

Kitarasta sen verran, että olen ollut enemmän kuin tyytyväinen. Kaikki osat ja viimeistely on huippuluokkaa. 2-tone sunburst tuplabindingeillä on lisäksi aika pirun makean näköinen. Voin suositella, jos näitä nyt kohta enää mistään löytyy.

Niin ja kielinä 11-50 setti DR:n Dimebag signatureja. Perfect.
...where i'm surrounded by walls of one hundred thousand guitars
duc
12.04.2007 20:33:36 (muokattu 12.04.2007 20:36:04)
Minulla on juuri tuollainen telecaster, hyvä kitara kaikinpuolin. Ehdottomasti paras niistä teleistä, joita testailin silloin kun tuon ostin. En tiedä johtuuko kaulan profiilista vai skaalasta että kipeytyy käsi jos kauemmin soittelee rokken roll-komppia yhteenmenoon. Toisaalta vasemmasta kädestäni hieman ranteen yläpuolelta kerran rymytessäni katkesi toinen luu, eikä tuo käsi ole aivan entiselleen koskaan parantunut. Kielisettinä käytän 10-46 settiä, siksi että niitä tulee aina tilailtua läjäpäin. Ohuemmat tuntuu liian ohuelta ja paksummat jo vähän paksuilta.

Itselläkin Lite Ash -stratossa oleva Soft V -kaula on aiheuttanut käden kipeytymistä kun soittaa komppia pitempään. Turhan kapealta ja ohuelta tuntuu kaula, ja se v-nypykkä ei tunnu hyvältä kun pitempään soittaa. Jotenkin ei saa kunnolla tukea siitä. Gibsonin D-profiililla voi soittaa loputtomiin putkeen, samoin Washburnin U-profiililla. Eikä ole edes luita ollut poikki kätösessä...
Makkari
12.04.2007 21:15:41 (muokattu 12.04.2007 21:16:33)
En viitsinyt uutta puuta avata, joten laitan tähän.

Tarvitsisin nyt Telecasteriini (50's classic) paksummat kielet. Nuo kitarassa ostettaessa kiinni olleet kun ovat liian löysät, jos viritän D:hen. Sitten ajattelin, että paksummat kielet kuulostaisivat slidesoitossa ohuita paremmilta ja antaisivat enemmän twangia. Olenko oikeassa?

Eli kaipaisin suosituksia eri merkkisistä ja paksuisista kielistä. Riittääkö joku 011, vai pitäiskö olla vielä paksummat?
I'd love to change the world, but I don't know what to do, So I'll leave it up to you.
masterhat
12.04.2007 22:47:00
mites nuo peaveyn telecasterit? ovat todellllla edullisia, onkos niistä kokemuksia kenelläkään? muutenkin peaveyn kitaroista mulla ei ole minkäänlaista kokemusta.
eli tietoa ja ounasteluja saa mielellään jakaa, jos niissä on edes pikkuinen totuuden hippu
I am the Horsemaster
superfly
12.04.2007 23:06:48
Itselläni on Tokain Telecaster, mallia ATE-55, jonka ostin 480 eurolla uutena paikallisen musiikkiliikkeen remonttimyynnistä. Olisi mukava tietää onko käsissäni mahdollinen tulevaisuuden harvinaisuus :)

Kitarasta sen verran, että olen ollut enemmän kuin tyytyväinen. Kaikki osat ja viimeistely on huippuluokkaa. 2-tone sunburst tuplabindingeillä on lisäksi aika pirun makean näköinen. Voin suositella, jos näitä nyt kohta enää mistään löytyy.

Mulla on ihan täsmälleen sama vehje. Olen myös tykännyt kovin. Päädyin tuohon ATE-55:seen testattuani kaikki 300-800 euron mahdolliset meksikon Fenderit yms. Ne eivät päässeet lähellekään tuota. Ainut mistä on edes vähän mutistavaa, on viimeistely. Lakka on hieman halkeillut parista kohdasta, mutta tuo ei kyllä haittaa pätkääkään.
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
Joees
12.04.2007 23:13:38
Mulla on ihan täsmälleen sama vehje. Olen myös tykännyt kovin. Päädyin tuohon ATE-55:seen testattuani kaikki 300-800 euron mahdolliset meksikon Fenderit yms. Ne eivät päässeet lähellekään tuota. Ainut mistä on edes vähän mutistavaa, on viimeistely. Lakka on hieman halkeillut parista kohdasta, mutta tuo ei kyllä haittaa pätkääkään.

Nää, se lakan halkeileminen on ihan "normaalia". Ajan kanssa toki, muuten en tiiä normaalista, heh. :-)
Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Olen toisinaan piikki sun persauksissasi.
superfly
12.04.2007 23:18:29
Nää, se lakan halkeileminen on ihan "normaalia". Ajan kanssa toki, muuten en tiiä normaalista, heh. :-)

Niin, no... Se oli jo ostovaiheessa ja sainkin tietty melko hyvät alennukset tuon halkeilun johdosta. Myyjä tosin pyysi täyttä hintaa ensin kun ei noita ollut kuulemma huomanut :)
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
Joees
12.04.2007 23:22:41
Niin, no... Se oli jo ostovaiheessa ja sainkin tietty melko hyvät alennukset tuon halkeilun johdosta. Myyjä tosin pyysi täyttä hintaa ensin kun ei noita ollut kuulemma huomanut :)

Se on kummasti niin jotta eivät ne niitä huomaa, heh. Ja voihan se olla joskus tottakin. Kerran kyselin paljonko eräs kitara maksaa eräässä liikkeessä. Siinä oli ihme skraaduja ja lommoja siellä täällä, oli lakassakin jotain hämminkiä. Skraaduja ei kuulemma oltu nähty aiemmin, mutta ne kuuluivat siihen kitaraan. Samaten siinä kohti lakkausta mistä huomautin, oli myyjän mukaan oksa. "yeah, right"
Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Olen toisinaan piikki sun persauksissasi.
Freewheeler
13.04.2007 10:28:55
Suosittelen kasaamaan Telen itse. Voit valita eri laatutasoisista osista, rungoista ja kauloista. Voit vaikuttaa lopulliseen hinta/laatusuhteeseen todella paljon.

Ohessa oma '62 Telen kopio. Rockingerin leppäbody, Allpartsin nitrolakattu kaula, osat Fender, Seymour Duncan ja Gotoh. Yksi parhaita kitaroita jolla olen soittanut!!!

http://www.propellihattu.fi/tele62/
Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos.
ninokoo
13.04.2007 11:37:33
Tarkoitatko nyt sitä, että jenkki markkinoille muutettiin malleja hieman, erilainen lapa ainakin.

En tarkoita.

TokaiRegistry foorumilta löysin parikin mainintaa, että nimenomaan Japanissa valmistettujen Fender -mallien tuotanto olisi lopetettu kokonaan. Näin ollen Tokai valmistaisi siis Fenderin made in Japan -mallit/malleja. Näin itse tämän käsitin.

Tässä linkit keskusteluihin:
http://www.tokaiforum.com/viewtopic.php?t=7683
http://www.tokaiforum.com/viewtopic.php?t=7908
...where i'm surrounded by walls of one hundred thousand guitars
Kiinankeisari
13.04.2007 13:55:41
Ohessa oma '62 Telen kopio. Rockingerin leppäbody, Allpartsin nitrolakattu kaula, osat Fender, Seymour Duncan ja Gotoh. Yksi parhaita kitaroita jolla olen soittanut!!!

http://www.propellihattu.fi/tele62/

tästä pitikin sulta kyselemäni kun kaveri oli kasannut dr. partsin kaulasta ja ilmeisesti tokain bodystä itelleen ihan kivan telen, niin alkoi tuo kasaaminen kiinnostamaan muakin. ilmeisesti rockingerin osat on laatukamaa? saako allpartsin kauloja suomesta ja jos ei niin entä muita vastaavia? lähinnä viimeistelty kaula olis hakusessa. kaulaa olis ihan kiva päästä pitämään kädessä ennen ostoa, ettei tule ihan liruja tai sairaalla v-profiililla olevia.
"soita silleen makeesti" -Albert Järvinen
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)