Aihe: Randall RM-4 etuaste
1
Jake.e
12.04.2007 11:08:49
Noniin.

Nyt kun olen saanut rahat käsiini RANin toista erää varten, on aika alkaa säästelemään uuteen kohteeseen. Olen pitemmän aikaa pyöritellyt mielessäni tätä legendaarista nuppi + kaappi half stackia, kuitenkin jokin siinä tökkii. Tuntuu ettei sopivaa nuppia löydy, mutta kun se löytyy on hintaa jo pelkällä nupilla n.3000€.

Nyt olen kuitenkin kuunnellut paljon sampleja ja panteraa ja saanut idean randalin putkietusesta. Randall amplifiers hypettää tuotettaan näin:

The Ultimate Rack and Recording Tool! Randall Amplifiers and legendary amp guru Bruce Egnater have joined forces in designing the MTS series. Introducing the RM4 modular tube preamp, the first edition of the new MTS series, with more modular products on the way. Now you can change your amp tone as often as you like, simply by plugging in your choice of any of the 13 available tube preamp modules. This 4-channel preamp gives all the flexibility of any digital modeling amp, but does it with all-tube circuitry, based on the original circuit specifications. The RM4 also allows you to hot swap, and customize any combination of the 13 classic to modern real tube tones. Set up your rig with any range of sounds from the classic country tone of a Fender_ Deluxe, to full out metal tone with the new Ultra. No longer do you have to dream of having your ultimate collection of tube amps, it's all available with the RM4 modular all-tube preamp.

http://www.randallamplifiers.com/products/amplifiers/mts/mtsrack.asp

Nyt taas realiteetit käteen ja aivot aktiivisiksi. Pitääkö mikään näistä väitteistä paikkansa, vai onko vehe oikeasti noin luotettava? Lähinnä haen metallimusiikkiin soveltuvaa etusta joten funk soundeista ei tarvitse huolehtia. Clean toiminto pitää olla, jotta saa jonkin näköistä syvyyttä biiseihin.

Eli onko kenelläkään mitään kokemusta näistä härveleistä, tai jotain yleispätevää neuvoa räkkivehkeistä. Aivan uuno kun olen. Päättäriä en ole vielä keksinyt, mutta haaveissa on ollut joko rocktronin velocity sarja tai mesa boogie.

Kirotusvirheitä on varmasti, otsikko on huono, olen tietämätön kun en pyydä kermaista lead-soundia, en tarvitse noin isoja kamoja olen tietämätön eunukki ansaitsen combon jne. kommentit voi jättää pois. Olen tietoinen seikoista ja toivon että tässä topicissa puhuttaisiin asiaa. Kyllähän mnet tähän pystyy?
Jerk.
oiva tumpeloinen
12.04.2007 11:24:25
Kiinnostaisi itsäkin kovasti tuo vehje tai sitten se Egnaterin (sama suunnittelija, syö samoja moduleita ja vähän muitakin) versio aiheesta.

Tämmöisenä pohdintana aloittajalle kehoittaisin miettimään tarvetta tuolle. Tuon idea, kun taitaa olla nimenomaan monipuolisuus. Siihen saa vaihdettua niitä moduleita tarpeen mukaan, joten ideatasolla ainakin saa monipuolisempaa laitosta hakea. Käytännöstä vaikea mennä sanomaan, kun ei ole päässyt tuota käpistelemään.

Toisekseen, mä katsoin, että tuon pelkän rungon hinta (Tomppa ei tosin ole välttämättä paras paikka tehdä hinta-arvioita) on noin 800 euroa. Ne modulit maksaa muistaakseni jotain 200 euroa/kpl siihen päälle. Kahdella modulilla sen hinnaksi tulisi silloin 1200 uutena (enkä tiedä, onko järkeä hommata tuommoista konetta ja käyttää vain puolta sen kapasiteetista). Neljällä modulilla sen hinta luonnollisesti taas nousee. Sillä rahalla saa jo valita aika monesta etusesta, varsinkin käytettynä. Nyt kun tuli puhetta käytetyn ostamisesta, niin muita etusia saa valita aika reippaasti käytettynä, noita ei ole silmiin osunut silloin, kun olen niitä etsiskellyt. Moduleita Jenkeistä, mutta ei ole tänne tuotettuna mielestäni kovin paljon halvempia. Itse runkoa ei ole miesmuistiin osunut silmiin käytettynä.

....Tiedä sitten, että onko tämä pohdinta juuri sitä M.nettiä. =)
Jake.e
12.04.2007 12:32:42
Itse olen pohtinut lähinnä jos ostaisi tuon Dual rectifier ja Bognerin ecstasy red modulit. Sitten ajan kuluessa ja rahatilanteen salliessa lisää settiä koneeseen. Tietenkin tuossa on haittana juuri tuo täyden kapasiteetin puuttuminen, mutta sehä ikäänkuin täyttyy pikkuhiljaa :). Itse en tykkää vain siitä ideasta että on jokaista bändiä varten omat vahvarit. Itsellä kun tuo musamaku on kuitenkin suht laaja. Olisihan se kiva vetää Django Reindhardtia ja Kyussia samalla vahvarilla?

Osaisiko kukaan sanoa onko nuo rocktronin velocity sarja hyvä päättäri? Mitäs eroa niillä on (muuta kuin hinta). MEsa boogien päättäristä en ole varma (hinnan vuoksi), mutta esimerkiksi torilla oleva 50/50 olisi suht hyvä vaihtoehto.

Ainiin ja kaapiksi olisi tarkoitus hommata rectifier 4x12.
Jerk.
JR
12.04.2007 12:47:11

Itse olen pohtinut lähinnä jos ostaisi tuon Dual rectifier ja Bognerin ecstasy red modulit. Sitten ajan kuluessa ja rahatilanteen salliessa lisää settiä koneeseen. Tietenkin tuossa on haittana juuri tuo täyden kapasiteetin puuttuminen, mutta sehä ikäänkuin täyttyy pikkuhiljaa :). Itse en tykkää vain siitä ideasta että on jokaista bändiä varten omat vahvarit. Itsellä kun tuo musamaku on kuitenkin suht laaja. Olisihan se kiva vetää Django Reindhardtia ja Kyussia samalla vahvarilla?

Osaisiko kukaan sanoa onko nuo rocktronin velocity sarja hyvä päättäri? Mitäs eroa niillä on (muuta kuin hinta). MEsa boogien päättäristä en ole varma (hinnan vuoksi), mutta esimerkiksi torilla oleva 50/50 olisi suht hyvä vaihtoehto.

Ainiin ja kaapiksi olisi tarkoitus hommata rectifier 4x12.

Tuolta myös infoa.. randall mts / egnater vermeisiin :
http://mtsforum.grailtone.com/

Thomann myy ainakin jotain MTS kamaa, suomessa soitinlaine edustajana kait.
Egnater kamaa euroopasta: http://gtrgear.com/
"Milk can hurt you"
kimurantti1
12.04.2007 13:02:07 (muokattu 12.04.2007 13:23:57)
Sori offtopic, mutta poista nyt hyvä mies toi viimeinen kappale aloitusvietistäsi. Jokainen harrastaa niillä kamoilla millä haluaa, eikä täällä kenenkään tarvitse pyydellä sitä anteeksi.

Mä olin joskus kiinnostunut noista modulivempaimista, mutta kellään ei tuntunut olevan kokemusta niistä. Loppujen lopuksi se, ettei sivuilla ole ääninäytteitä puhtaasta soundista alkoi epäilyttää. Särösoundista löytyy kyllä kymmeniä näytteitä. Toisaalta sehän ei sinua pitäisi haitata, jos pääpaino on säröissä.

Kannattaa myös huomioida, että tuon kehikon ja neljän modulin hinnalla saa pari erilaista etuastetta. Esim. Mesa/Boogien Studio Preamp ja Englin E530. Noi tietysti tarvitsee sitten omat kanavanvaihtosysteeminsä, jotka maksaa taas.

E: Kävin kuuntelemassa Randallin sivuilla ja MTS-forumilla muutamia klippejä, ja jätti kyllä aivan samalla tavalla kylmäksi kun viimeksikin.
Hyvää musiikkia? Käy vaikka tuolla: http://www.piecemakerband.com :-)
Deranged
12.04.2007 13:07:41
Olen itse meinannut tilata Randallin XTC-modulin ja kolvailla sen kiinni Dynacordiin yhden dynacordin oman etuspalikan tilalle.

Jos homma toimii, niin voi olla että tilaan vielä Recto-modulinkin. Ja puhtaille soundeille Clean-modulin. Ja sit vois rakennella jonkun kanavanvaihtohommelin ja puottaa koko höskän 3 unitin räkkilaatikkoon.

Saapa nähdä, toteutuuko ikinä. Mutta kiva on haihatella.
Jake.e
12.04.2007 15:01:44
Sori offtopic, mutta poista nyt hyvä mies toi viimeinen kappale aloitusvietistäsi. Jokainen harrastaa niillä kamoilla millä haluaa, eikä täällä kenenkään tarvitse pyydellä sitä anteeksi.

Kyllä olen tietoinen tästä. Soittelen aivan ihmeellisillä kamoilla ja kyllä epäilen että moni ottaa asiakseen huomauttaa esimerkiksi siitä että tulevassa kustomissa on pelkkä talllamikki. Kuitenkin tiedän että tästä tulisi paljon vääntöä ja kääntöä, aiheesta joka ei edes kuuluisi tämän aiheen alle. Loppujen lopuksi vääntö loppuisi punaiseen lukkoon ja itse aloitusviestiin saatiin kokoon 2-3 oikeaa vastausta.

Itseäni on häirinnyt vähän tuo tietämättömyys musavempeleistä, kun pääpaino on ollut aina soittamisessa. Räkkivehkeistä haluaisin kysymykseen vastauksen, miten päätevahvistin vaikuttaa asiaan? Sen kauttahan ääni ikäänkuin menee viimeiseksi, ennen ämyriä. Itseä kuitenkin kiinnostaa kaikki suositukset,

Keep on writing.
Jerk.
JR
12.04.2007 15:22:25

E: Kävin kuuntelemassa Randallin sivuilla ja MTS-forumilla muutamia klippejä, ja jätti kyllä aivan samalla tavalla kylmäksi kun viimeksikin.

Joo randallin omat sivut ja ne klipit on kuraa ainakin siellä...

Tossa tseggaa jos lämpenisit enemmän näihin klippeihin:
http://www.indoorstorm.com/egnater/mod50.htm
videoreview egnater moduleista.

randalleista en ole oikein klippejä kauheesti kuullut ja kokemusta ei ole niistä itelläkään.. Mulla on toi egnater M4 ja kasa moduleita, lensi marshall nupit ja muut vahvarit ja etuasteet mettään heti sen jälkee 2,5v sitte. :)
"Milk can hurt you"
Jake.e
12.04.2007 21:22:38 (muokattu 12.04.2007 21:29:00)
Mitenköhän noita moduleja muuten vaihdetaan. Siis jos tuossa rungossa on neljä modulia ja haluat soittaa vain yhtä. Kesken biisin päätät vaihtaa tämän toiseen, (joka on myös rungossa) miten toimii? Joku pedaaliohjain tms? Entä voiko noita pitää montaa päällä yhtäaikaa?
Jerk.
janik
12.04.2007 21:46:39
Mitenköhän noita moduleja muuten vaihdetaan. Siis jos tuossa rungossa on neljä modulia ja haluat soittaa vain yhtä. Kesken biisin päätät vaihtaa tämän toiseen, (joka on myös rungossa) miten toimii? Joku pedaaliohjain tms? Entä voiko noita pitää montaa päällä yhtäaikaa?

MIDI:llä niitä ilmeisesti ohjataan, tuskin saa kahta moduulia päällekkäin toimimaan.

http://www.randallamplifiers.com/about/warranty/manuals/rm4.pdf
http://www.randallamplifiers.com/ab … anty/manuals/RM4%20MIDI%20guide.pdf
pekurides
12.04.2007 23:25:09

vertaus, koskien Velocity trankkupäätettä joka sinänsä asiallinen trankkujen aatelia mutta...
Verrattuna mesan putkipäätteeseen...

Eli vähän sama kun ostaist porscen alustan ja iskisit siihen ladan moottorin... siinä on porshen ajonautinto kaukana...

porsse=randall, lada=trankkupääte

Ei tää niin vakavaa ole:)
Tunteella päin vittua.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)