johanssen 11.04.2007 00:39:31 | |
---|
Näistähän on paljon keskustelua käyty(olen myös tarkasti tsekkaillu)..mutta vielä kerran ainakin ja kysymys on vain laulusta ja vielä soolosellaisesta. Mulla on Shure SM58, joo ookoo keikalla, mutta pääsenkö sävyissä parempaan tulokseen hankkimalla halvan T.bone SC450(100e), johon just nyt on varaa(kyse siis soundista eikä omasta epävireestä ja etusena on jo hankittu presonus tubepre ja äk creative Xfi-platinum + sitte softaa)? Vai säästänkö kuukauden lisää ja hankin esim. T.bone SC1100(166e) vai vielä pari kuukautta lisää ja sitten T.bone SCT2000(309e) tai..? En ole kyllä T.bone tai thomann fixautunut vaikka niitä tähän heittelenkin esimerkeiksi. Kyllähän se olis parempi suosia kotimaista puljua kuin T:tä..mutta Kylmää faktaa vaan peliin ja niin minä säästän rahaa tai sitten en ja ostan sittenkin kotimaiselta yrittäjältä! Entäs tää Beatmanilla myynnissä oleva *laulukoppi* SE electronics reflexion filter. Komea on ainakin nimi, mutta onko sille mitään käyttöö tai hyötyy ns. olohuonekäytössä(hintakin on melkein 300e)? Jos on iloo, niin sitten säästetään, sillä onhan se joulu tänäkin vuonna..ja lapset tuhmia.. Tässä kyselee siis vakavana harrastaja, joka tietää jostain enemmän ja jostain taas paljon vähemmän. asialliset hommat hoidetaan, mutta muuten ollaan kuin ellun kanat |
Halsu 11.04.2007 02:32:19 | |
---|
Mulla on Shure SM58, joo ookoo keikalla, mutta pääsenkö sävyissä parempaan tulokseen hankkimalla halvan T.bone SC450(100e), johon just nyt on varaa Riippuu siitä mitä haet... mutta todennäköisesti kyllä. Noiden isokalvokonkkien soundi on mun korvilla hieman viininmaistelijatyyliin, eh, yhtäaikaa lämpimämpi ja raikkaampi kuin dynaamisten. Mun mielestä toi SC450 on myös oikeinkin hyvä mikki. Sijoittamalla lisää saat toki parempaa laatua, mutta mitä ylemmälle tasolle mennään, sitä enemmän tuo laatu on maku- ja mieltymysasia, ja sitä enemmän pienikin parannus maksaa. Tietämättä tarkemmin mistä lähdet ja mihin pyrit on aika vaikea sanoa oikeastaan mitään järkevää. Se juuri sinulle sopiva soundi voi lopulta löytyä ihan minkä hintaluokan mikistä tahansa. CU
--
Eki |
vanaha kettu 11.04.2007 22:57:33 | |
---|
Entäs tää Beatmanilla myynnissä oleva *laulukoppi* SE electronics reflexion filter. Komea on ainakin nimi, mutta onko sille mitään käyttöö tai hyötyy ns. olohuonekäytössä(hintakin on melkein 300e)?. On hyvinkin hyötyä. Imee hyvin kaikua pois, ja saat melko laadukasta jälkeä melkein tilassa kuin tilassa. Tietty 300 eurolla voi rakentaa jo jonkunnäköisen laulukopin, mutta sehän idea tuossa Reflexion Filterissä onkin että se on "siirrettävä äänityskoppi". HUOM! Mulla ei ole omakohtaista kokemusta vehkeestä. Kaikki teksissä oleva tieto on luettua. |
Conrad Lant 11.04.2007 23:28:28 | |
---|
HUOM! Mulla ei ole omakohtaista kokemusta vehkeestä. Kaikki teksissä oleva tieto on luettua. Mulla on omakohtaista kokemusta nyt kahden levyn äänityksistä. Tosin käyttö oli lähinnä varmaa varman päälle -mentaliteetilla kun laulukopiksi muutettu vaatehuoneemme on ison kivitalon ominaiskaiun takia muutenkin aika sopivasti dempattu :-) Mitään mullistavaa en huomannut, mutta ei siis negatiivistakaan sanottavaa. Ensimmäisen levyn miksaajalta tuli lauluraitojen äänitysteknisestä tasosta kuitenkin poikkeuksellisen positiivista kommenttia, jos sillä nyt on mitään väliä (filtterin ohella vaikuttamassa toki ketju U195 -> ISA428). No one prayed for Sodom |
Reddie 12.04.2007 00:17:34 | |
---|
Röden NT1-A olis näemmä tällä viikolla tarjouksessa 159€ St. Paul's Soundilla. Ei se kyllä ole paljoa kalliimpi muillakaan viikoilla. :) |
Chaplin 12.04.2007 00:18:59 | |
---|
USA:ssa on lähetetty hurjan monta miestä kuuhun. Niitä pitäisi lähettää lisää, ehkä kaikki? |
johanssen 12.04.2007 20:10:19 | |
---|
Tänks kaikille. Rode NT1 A on mun valinta eikä T.bone. Se 'laulukoppi' menee vielä harkintaan tai paremman fyffetilanteen ajanjaksoon. asialliset hommat hoidetaan, mutta muuten ollaan kuin ellun kanat |
Tänks kaikille. Rode NT1 A on mun valinta eikä T.bone. Se 'laulukoppi' menee vielä harkintaan tai paremman fyffetilanteen ajanjaksoon. mä rakensin vaatehuoneesta laulukopin. Siihen upposi ehkä 200 hunttia ja osan materiaaleista sain duunista. Tosin sit kun muuttaa pois, joutuu ton purkamaan ja seinät paklaamaan+tapetoimaan. Mut jos on yhtään mahdollisuuksia raksaamiseen, niin suosittelen kovasti. Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty, vinkiksi rakennushommia ajatellen.. I am the Horsemaster |
Reddie 13.04.2007 01:02:54 | |
---|
Tänks kaikille. Rode NT1 A on mun valinta eikä T.bone. Se 'laulukoppi' menee vielä harkintaan tai paremman fyffetilanteen ajanjaksoon. Tuskin tulet pettymään, noista ei hirveesti pahaa sanaa kuule. Varsinkin kun ottaa niiden ilosen hinnan huomioon. Itse omistan kaksi moista. |
kivi 13.04.2007 16:39:54 | |
---|
mä rakensin vaatehuoneesta laulukopin. Siihen upposi ehkä 200 hunttia 20 000 euroa? ...Elämä on. |
Chade Fallstar 13.04.2007 18:01:19 | |
---|
On varmaan johonkin tarkoitukseen hyvä tuo reflexion filter mutta on sillä hintaakin. 200 €lla saa jo aika monenlaista materiaalia vaikka minkälaisiin akustiikkasermeihin. Oma suositukseni: 1. Otetaan tämmmönen höyläpenkki: http://www.biltema.fi/osteri/osteri … mp;linkki=20218.htm&tuote=20218 2. Kiinnitetään siihen jokin levy pystyyn 3. Heitetään päälle mattoja, peittoja jne. Jos sattuu olemaan, levyyn voi kiinnittää myös akustolevyjä. Hyvä keino on myös avata vaatekaapin ovet 90 asteen kulmaan, ja ovien päälle peittoja jne. Laulaja sitten tilanteesta riippuen joko naama tai selkä kaappiin päin. Improvisoikaa! |
Mikael 14.04.2007 00:25:35 (muokattu 14.04.2007 00:26:02) | |
---|
On varmaan johonkin tarkoitukseen hyvä tuo reflexion filter mutta on sillä hintaakin. 200 €lla saa jo aika monenlaista materiaalia vaikka minkälaisiin akustiikkasermeihin. Oma suositukseni: 1. Otetaan tämmmönen höyläpenkki: http://www.biltema.fi/osteri/osteri … mp;linkki=20218.htm&tuote=20218 2. Kiinnitetään siihen jokin levy pystyyn 3. Heitetään päälle mattoja, peittoja jne. Jos sattuu olemaan, levyyn voi kiinnittää myös akustolevyjä. Hyvä keino on myös avata vaatekaapin ovet 90 asteen kulmaan, ja ovien päälle peittoja jne. Laulaja sitten tilanteesta riippuen joko naama tai selkä kaappiin päin. Improvisoikaa! No juu. Me hankittiin studiolle Reflexion Filter eikä oo kaduttanut. Menee pieneen tilaan ja on hyvin säädettävissä - lisäksi näyttää aika paljon kivemmalta kun mattoviritelmät. Tosi monikäyttöinen laitos. Voin suositella. Siitä mistä aita on matalin... |
kivi 14.04.2007 00:58:19 | |
---|
|
masterhat 14.04.2007 01:50:41 (muokattu 14.04.2007 01:50:48) | |
---|
20 000 euroa? ...Elämä on. ajatuskatko.. I am the Horsemaster |
Chade Fallstar 14.04.2007 13:54:34 | |
---|
Eh--mun matot on puhtaita ja tuoksuvat miellyttävästi mäntysuovalle. Tuosta pölystä olen samaa mieltä. Vaikkei laulajalla olisi mitään erikoisempia allergioitakaan, pölyisessä paikassa kurkku menee todella helposti tukkoon. Eli äänitystilan vakiovarusteisiin siis kannattaa hankkia pölynimuri. Väliaikana sitä voi käyttää didgeridoona. Tietty oikeaan studioon pitää olla oikeat välineet, mutta "ostan ensimmäistä konkkamikkiä" vaiheessa tällaiset viritelmät on mielestäni kovasti kustannustehokkaita. |
Klezberg 14.04.2007 15:08:17 | |
---|
Auttaakohan tuo Reflexion Filter myös huoneresonansseihin, tuollaisiin kuminoihin 100-300 Hz välillä? Itselläni nuo ovat ongelmana eikä ole ollut aikaa eikä energiaa käyttää huoneen akustointiin. lumbaj lumbaj lumbalaj, ajde ajde ajde! |
Conrad Lant 14.04.2007 18:58:55 | |
---|
Rakenteena on siis studiotalon eteisnaulakko ja niitä mattoja + peittoja. Siellä oli aika ankea laulaa. Älä valita. Itse löin otsani auki niihin naulakkoihin kuunteluita säätäessä. :-) No one prayed for Sodom |
kivi 14.04.2007 21:08:52 (muokattu 14.04.2007 21:09:52) | |
---|
Älä valita. Itse löin otsani auki niihin naulakkoihin kuunteluita säätäessä. :-) Jep. Sekin paha vielä :-D huomaa tuossa kuvan "kattoraanussa" vuosiluku 1956 tai jotakin, se lienee vuosi jolloin se oli tomutettu. :-D |
Kalmo 23.04.2007 15:40:31 | |
---|
Köyhän miehen ratkaisu tämäkin: Puoliympyrän muotoinen verhotanko, johon mahdollisimman ääntä imevä kangas. Tämä sitten katosta roikkumaan. Ja kun ei tarvita, mahtuu vaikka patjan alle. Tai vaikka kaksi, toinen eteen mikin ympärille, ja toinen selän taakse. Tai kaksi tankoa yhdessä, sisimmäiseen erittäin ohut, "reikäinen" kangas, ja ulompaan tukevampi. Tai...keksikää lisää.. Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän. |
Muka_artisti 25.04.2007 23:02:29 | |
---|
>Eh--mun matot on puhtaita ja tuoksuvat miellyttävästi mäntysuovalle... No jos äiti tahi tyttöystävä hoitaa asian, mun matot tuoksuu pinttyneestsi entiselle oluelle. |