Heh, niin, tai ehkä siellä onkin EVO sisällä, selittäisi ainakin hinnan:) Njoo. Mun mielestä se ei ainakaan tota hintaa selittäis. Halvempaan, monta suht käypää soundia kaiutinmallinnetulla lähdöllä tarjoavaan, vehkeeseen en ole törmännyt. "Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein Romantikkoitkijät :'-) #27 - YSKÄ #3 |
Itse hankin aikoinaan pakettina Squerin straton (affinity) ja 15 W vahvistimen. Oli liikkeen ainoa ns. halpa paketti.Omat kommenttini liittyvät näihin kokemuksiin. Tuo Squieri on mielestäni helpposoittoinen, sopii siis hyvin meikäläisen käteen.Olen kokeillut oikeita fendereitäkin mutta niiden kaula tuntui vähän paksun nihkeältä. Siis ilmeisesti"litteämmät" sopivat mulle, ja ehkä sellainen fenkku joskus tulee vastaan. On iskenyt ns. paremman kitaran kuume, vaikka tuntuu kyllä että tuo entinenkin varustus omille taidoille riittäisi hyvin. Mutta jos nyt ostaisin uudelleen ekaa kitaraa, valinta voisi olla kyllä edelleenkin Squieri, muttei tuo Affinity, joka on halvin malli. Ei oikein pysy vireessä, mikit on vähän tuhnut, mikin vaihdin ja potikat rapsahtelee.Tallakin on aika rosaisemalla tehty. Squierillahan on Standart -malli joka on vain vähän kalliimpi.Lisäksi löytyy tallahumbuckereilla varustettuja. Ja myös tele ja jaguar kopioita. Humbuckerilla varustettu "parempi" Squier olisi varmaan lopulta ollut minulle järkevin ostos. Ja mielestäni vahvistin kannattaa hommata erikseen, musiikkityyliinsä sopiva. Eka comboni oli siis kitaran mukana tullut 15 W Fender/Squier Champ? tai joku semmoinen.Se on nykyään kolmosvahvistin makuuhuoneessa,jossa voi soitella silloin kun muut katsovat teho-osastoja tai losteja yms. Jousikaiullinen 15 w vox pathfinderi oli eka parannus laitteisiin.Tosi hyvät cleanit, ja tosiaan reverbi ja sädettävä tremolo, "oikean voxin " tapaan.Tosi mukava laite delay padaalin kanssa. ( oikein arvattu:rautsikkahenkinen kiinnostaa) Säröpuolihan siinä on surkea,tosin pedaalilla saa vähän jytyä.Kuitenkin olen hankkinut itselleni kolmannen pikku vahvistimen, 30 valvetronixin.Monipuolinen mallintava vehjes, mutta vain kaksi muistipaikkaa.Eikä silläkään mikään Kotiteollisuus-louhinta irtoa. Mutta sillä pystyy soittamaan tarvittaessa hiljaakin tehon säätimen ansiosta. Eli ei tuo hankkimani paketti telineineen + virimittari ym. mikään susi ollut hintaan, 280 nähden. Mutta ehkä olisi kannattanut satsata n. 400 heti, ja hankkia kamat vaikka eri liikkeistä.Nythän tuo paketissa tullut vahvistin on tavallaan turha, muttei sen käypä arvokaan ole enää kun n. 50e. Mielestäni hyvä linja olisi hankkia itselle käteen sopiva kitara, liikkeessä kokeiltuna ja tarvittaessa säädettynä. Käytettyjäkin löytyy.Kitaraa en ulkomaan postista tilaisi. Ja sitten vahvistin jonka äänimaailma tuntuu itsestä miellyttävälle.Ehkä ostaisin voxin 15 valvetronixin kitaran kaveriksi. Tai sitten sen da5 pikkukoneen. Enkä usko että cubekaan huono olisi.Microcubea en ole kokeillut, mutta cube30 vaikutti kunnon laitteelta. Täällähän on ollut nuo mnetin yleiset vakiovastaukset. Raskaaseen iban rg-sarjaa , kevyempään sitten jammun pacifica sarjaa, -ja tähän viimeiseen voisi mielestäni lisätä paremmat squierit. Les paul mallisista en pysty kommentoimaan mitään, luulisi niistä jykevät soundit humbuckkereineen irtoavan. Allekirjoitus_____________
nimen selvennys |
....Joo, kertokaa jos on omakohtasio kokemuksia ja neuvokaa tiedotonta aloittelijaa. Jos jollakin lojuu kaapissa joku 300~ € skitta nin saa ehdotella. :) Käy tsekkaa torilta mun esp:t. Mun mielestä hyviä keppejä molemmat alottelialle ainakin. E:siis jos et ole vielä ostanut If you're going to hell...
Keep going.
-Winston Churchill |