PaavoMik 12.04.2007 18:51:31 | |
---|
Nyt on ongelma! Oon soittanut kitaraa joku reilu 4vuotta ja yhtä kauan bassoa, ja nyt en oikein tiedä kumpaa kannattaisi alkaa soittaa "vakavammin" kumpaakin en jaksa alkaa ränpyttämään, kitaraa oon aatellut, mutta sitten aina tulee vastaan näitä superbasisteja, jotka soittavat TÖRKEÄN HIENOSTI kaikkea kivaa, ja sitten tulee kauhea bassokuume, ja kitara jää nurkkaan.. ja sama toisinpäin..Auttakaa nyt! |
Karipiirto 12.04.2007 19:02:59 | |
---|
Sanon basso vaikka kitaristi oonkin. Syy? No maailmassa on aivan liian vähän hyviä basisteja. Hyvälle basistille on aina tilaa bändissä. Ja basso on oikein soitettuna jopa mielenkiintoisempi kuin kitara. ;) Metalligenret ovat vain yhdentekevien bändien pätemisen tarvetta ja pohjimmiltaan kaikki se on vain heavy metallia. |
-Cale 12.04.2007 19:04:26 | |
---|
Kitaranrääkkääjiä on aivan liikaa, joten ala basistiksi! |
Karipiirto 12.04.2007 19:10:21 | |
---|
Kitaranrääkkääjiä on aivan liikaa, joten ala basistiksi! Tulee mieleen joku yläasteen aikainen musatunti kun opettaja kysyy että kuka haluais tulla soittaan kitaraa. Koko luokka melkein kuorona että MINÄ! Ja sitten kun opettaja kysyy että entä bassoa, niin syvä hiljaisuus. Rumpuja? ...No haluusko joku laulaa? ... :D Metalligenret ovat vain yhdentekevien bändien pätemisen tarvetta ja pohjimmiltaan kaikki se on vain heavy metallia. |
Tulee mieleen joku yläasteen aikainen musatunti kun opettaja kysyy että kuka haluais tulla soittaan kitaraa. Koko luokka melkein kuorona että MINÄ! Ja sitten kun opettaja kysyy että entä bassoa, niin syvä hiljaisuus. Rumpuja? ...No haluusko joku laulaa? ... :D Jaa teillä oltiin noinkin innokkaita :) Meillä taas luimuiltiin ja vältettiin kaikenlaista kontaktia opettajaan ettei vaan tarvitsis mennä soittaan Apulantaa tms... En sano mitä! :) |
Karipiirto 12.04.2007 19:24:09 | |
---|
Jaa teillä oltiin noinkin innokkaita :) Meillä taas luimuiltiin ja vältettiin kaikenlaista kontaktia opettajaan ettei vaan tarvitsis mennä soittaan Apulantaa tms... En sano mitä! :) Yleinen näky oli että rummuis oli kaksi tyttöä joista toinen hakkas haikkaa ja toinen soitti loput ja perusbiitillä biisi ku biisi läpi. Bassoa soitti joku jota ei olis vähempää voinu kiinnostaa koko touhu ja kitarassa olin minä kun olin ainut vasuri ja ei tarvinnut siksi vaihtaa vuoroa kenenkään kanssa. Ja tosiaan muissa kitaroissa oli yleensä porukkaa jonoksi. :) Metalligenret ovat vain yhdentekevien bändien pätemisen tarvetta ja pohjimmiltaan kaikki se on vain heavy metallia. |
LamaAjanElvis 12.04.2007 20:24:27 | |
---|
Mulla on sellainen mielikuva että juuri tuon soitinparin yhtäaikainen reenailu auttaa oppimisessa kumpaankin suuntaan. Bassolinjoillahan ne kitarankin soinnut etsitään korvalla plokkaillessa. Oli valinta mikä hyvänsä, niin kannattaa jättää ne toiset kamat sinne nurkkaan venaamaan. Kitaraa itse pääasiassa soittelen, mutta tässä viime vuonna tuli hommattua sähkörummutkin nurkkaan pölyttymään. Välillä iskee himo paukutella ja välillä on iskemättä. Kuitenkin veikkaan että katuisin jos möisin pois. Basso on seuraavana ostoslistalla ja sitten jonkinlaiset koskettimet. Kunhan on jotain kolistimia. Lapsella pitää olla leluja ;) |
gorgonoidi 12.04.2007 22:54:18 | |
---|
Nyt on meikäläiselläkin basson osto edessä.. Kyllä minä suosittelen bassoa, mutta eihän sinun tarvitse kitaraakaan kokonaan pois heittää. Basso on todellakin hyvin soitettuna paljon mielenkiintoisempi soitin kuin kitara, tai ainakin minusta tuntuu siltä. Basisteja tarvitaan! |
Seba 13.04.2007 00:04:28 | |
---|
Nyt on meikäläiselläkin basson osto edessä.. Kyllä minä suosittelen bassoa, mutta eihän sinun tarvitse kitaraakaan kokonaan pois heittää. Basso on todellakin hyvin soitettuna paljon mielenkiintoisempi soitin kuin kitara, tai ainakin minusta tuntuu siltä. Basisteja tarvitaan! Jep, jos ei muuhun niin vatupassiksi kertomaan onko lava suorassa. |
Sampo-Ukko 13.04.2007 00:14:16 | |
---|
Nyt on meikäläiselläkin basson osto edessä.. Kyllä minä suosittelen bassoa, mutta eihän sinun tarvitse kitaraakaan kokonaan pois heittää. Basso on todellakin hyvin soitettuna paljon mielenkiintoisempi soitin kuin kitara, tai ainakin minusta tuntuu siltä. Basisteja tarvitaan! Joo tullut huomattua.. bändejä olis enemmän tarjoilla kuin ehtii soittamaan, ja sanalla sanoen olen aivan surkea.... mutta kun ei ilmeisesti ole vaihtoehtoja. Tällä hetkellä mennään kahdessa vakituisesti ja yhdessä sessioluonteisesti ( http://muusikoiden.net/wanted/nayta.php?id=33525 OTTAKAAHAN BASISTIT ONKEENNE!). Sanon että ota se basso "ykkössoittimeksi" ja sitten soittelet kitaraa kun siltä tuntuu... molempi parempi.... Joo kyl toi menee! Oota, mä lisään vähän säröä..... |
Simo78 13.04.2007 09:54:16 | |
---|
komppaan hyvien basistejen puolesta, mutta yksin kotisoittelussa kitara mielekäämpi. |
Lord of the strings 13.04.2007 10:58:15 | |
---|
Jos tahdot soittaa joskus bändissä niin soita bassoa ja paikkasi orkesterissa on varmistettu. "Who are you? How did you get in?" "Well I'm the locksmith and I'm the locksmith" || kalamies#53 >)))> |
Coran 13.04.2007 11:27:19 | |
---|
Veivaat vaan molempia, kai se ny luonnostaan sit tulee kumpaa on kivempi soittaa. Monipuolisuushan on valttia, eli ei ole ollenkaan huono vaihtoehto soitella sekä ettää. :) o.o |
Sampo-Ukko 13.04.2007 11:50:19 | |
---|
Veivaat vaan molempia, kai se ny luonnostaan sit tulee kumpaa on kivempi soittaa. Monipuolisuushan on valttia, eli ei ole ollenkaan huono vaihtoehto soitella sekä ettää. :) joo tämä on hyvä toimintamalli. käytännön pakosta sinä olet oleva silloin basisti, ellet sitten ole uusi petri walli. ja silloinkaan ei ole varmaa kitaran varteen pääosin joutuminen... ;) USKO NYT ETTÄ BASISTI SINUSTA NYT TULI :D Joo kyl toi menee! Oota, mä lisään vähän säröä..... |
elais 13.04.2007 18:28:47 (muokattu 13.04.2007 18:31:30) | |
---|
USKO NYT ETTÄ BASISTI SINUSTA NYT TULI :D "No kun ämnetis sanottiin..!" Sanoisinpa, että mene oman pääsi mukaan. Kuten todettu on, basistille on tarvetta. Itsellä oli tuo sama valinnan paikka ja otin basuunan, koska totesin että kitaran varteen on tarttunut jo helkatin moni ja että hyviä kitaristeja on jo liikaa. Sitäpaitsi basso möriseekin velmusti. "Huoh onpa huono bändi tapan itteni." blackmountainside68 |
Rocco_Longfella 13.04.2007 21:11:59 | |
---|
Basso on mielekkäämpi ja miehekkäämpi. Tee voittajan valinta, et kadu. ;) ...Mutta älä hylkää kitaraa. Sinänsä ei ole paha valinta, kun aika samanlaisia soittimia ovat, että kun reenaa toista, niin onhan siitä hyötyä toisellakin. Otelauta on aika pitkälle sama, mitä nyt kielten määrä on (/saattaa olla) eri ja soittaessa kehittyvä motoriikka vie eteenpäin toisessakin instrumentissa. Budjetit sun muut voi tietenkin tulla vastaan useampaa soitinta soittaessa. Perjantain humalatilaa, pahoittelen mahdollisesti epäselvää tai typerää tekstiä. Täydellisimmässäkin naisessa on 150g paskaa. |
Johann Onn 13.04.2007 21:56:36 | |
---|
|
Carpenter 13.04.2007 22:03:53 | |
---|
Treenaat vain molempia rinnakkain, vaikka toiseen panostaisit enemmän. Varmasti tulee tilanteita, että pääset soittamaan molempia soittimia. Molemmissa soittimissa on toki hyvät ja huonot puolensa. Kitaraa on hauskempi soittaa yksin ja sillä voi soittaa helpommin sooloja. Basso taas on live-soitossa todella mukava ja kuuluva soitin. |
IhmeHeebo 14.04.2007 00:17:50 | |
---|
Aloitat kitaralla, koska ne 2 kulkee "käsi kädessä" kutakuinkin. itse olen kitaristi ja basso sujuisi kait jos oikeen yrittäisin. Mutta kitara on se oma ... And justice for all |
Karipiirto 14.04.2007 00:40:38 | |
---|
Aloitat kitaralla, koska ne 2 kulkee "käsi kädessä" kutakuinkin. itse olen kitaristi ja basso sujuisi kait jos oikeen yrittäisin. Mutta kitara on se oma Tosta saa nyt sen käsityksen että kun osaa soittaa kitaraa niin basso on kuin siirtyisi kaivurin ohjista lapion varteen. Ei se kitaransoittotaito takaa basson hallintaa, ikävä kyllä. ;) "There's no roll!
They forgot the roll and they only kept the rock. The roll's the whole damn thing dude, the rock is nothing, deal with it, the roll is king. Unfortunately most cats don't get behind the roll." -Keith Richards |