Aihe: Kokemuksia ZOOM RFX2000 efektistä, jossa myös Echo Orbit ohjelma
1
Flatron
29.12.2003 21:37:22

Rautalanka-kaikua pitäisi hommata. Mallintavista tahtoisin kuulla kokemuksia. Nauha-kaikua EN osta, koska haluan huolettoman/toimivan.
Kiitos tulevista kommenteista
T : Tomppa
Corba
29.12.2003 23:31:58 (muokattu 29.12.2003 23:33:21)

Rautalanka-kaikua pitäisi hommata. Mallintavista tahtoisin kuulla kokemuksia. Nauha-kaikua EN osta, koska haluan huolettoman/toimivan.
Kiitos tulevista kommenteista

Dodii.... Vai ei oikeaa???
Haeppa haulla keskustelusta juttuja vaikka "nauhakaiku" tai tolla "Zoom RFX-2000". Löytyy mun "höpinöitä" aikaslailla. Ja sitten asiaan.

Olen omistanut kyseisen Zoomin ja Orbit mallinnus on aika lähelle, mut ei kuiteskaan käyttäydy oikean Orbitin tavoin. Tässä esimerkki: Kun Orbitissa säädetään repeat juuri ja juuri kierron rajamaille, syntyy se mukava tausta höpinä ( ikään kuin rewerb) Tämä ei toimi Zoomissa, se on koko ajan mukana ja ikävän diskanttisena kihisevänä. Viive äänet Orbitin osalta toistuvat Zoomissa hyvin. Mallinnus ei Orbitin osalta ole kaikinpuolin onnistunut. Eri asia on sitten se huomaako kukaan keikalla, onko sinulla mallintava vai ei?

Amtech on onnistunut tekemään soundiltaan ainakin omasta mielestäni parhaan kaiun, jolla imitoida oikeaa nauhakaikua. Muutenkin laite on käyttäjä ystävällinen, samoin kuin oikeat nauhakaiut.
AGE-PRO mallistagan saa useamman äänipään rytmityksiäkin. Itsellä kokemusta aiemmin markkinoille tulleeseen AGE-ONEen. Käytän sitä luottokaikuna keikoilla.

Terv. Corba
www.the-legends.org
P.S. Sivuilla jonkinmoinen kokoelma nauhakaiku kuvia ja muutakin juttua kaiuista.
Corba http://www.the-legends.org
Corba
29.12.2003 23:53:28

Flatron
30.12.2003 00:11:34

Eli näiden perusteella Amteck olisi oikea valinta?
Mulla on nyt käytössä Boss DD5 ja Danelectro Reel Echo (joka kuullostaa aika hyvältä).
Saanko Zoomilla tai Amteckilla parannusta soundiin, vai pitääkö sormia liikutella paremmin? ;-)
Tami
30.12.2003 10:37:22

Eli näiden perusteella Amteck olisi oikea valinta?
Mulla on nyt käytössä Boss DD5 ja Danelectro Reel Echo (joka kuullostaa aika hyvältä).
Saanko Zoomilla tai Amteckilla parannusta soundiin, vai pitääkö sormia liikutella paremmin? ;-)

Mulla on tuo zoomi ollu nyt hetken aikaa ja olen ainakin itse ollut tytyväinen. Muu setuppi on flextone 2 ja kitarana squierin strato ja soitan tanssimusaa ja illan rautalankabiiseihin tuo zoomi soveltuu enemmän kuin hyvin. Olen kokeillut zoomia myös peaveyn putkikombon kanssa ja hyvin se toimii niinkin. Syystä tai toisesta zoomi toimii paremmin kitaran ja vahvistimen välissä kuin efektiloopissa. Aiemmin pedalboardissa olleet Line6 dl4 sekä danecho ovat zoomin myötä jääneet nurkkaan.

Tuo "ainoaoikearautalankasoundi"-Orbit mallinnus on just niinku Corba kertoikin:
".....syntyy se mukava tausta höpinä ( ikään kuin rewerb) Tämä ei toimi Zoomissa, se on koko ajan mukana ja ikävän diskanttisena kihisevänä.....".

Tuosta syytä mä en sitä orbit ohjelmaa olekkaan käyttänyt. Mutta laitteesta saa muita uskomattoman hyviä nauhakaikusimuja.

Itse soitan keikat Echomatic 2:n eri ohjelmilla sekä Re301:n eri nopeuksilla, jotka ovat mun mielestä Zoomin parasta antia. Mun mielestä tuon Orbit jutun olisi voinut jättää kokonaan pois, sillä kun se ei toimi täysin oikeanlailla niin koko laitteen erinomaisuus jää ainakin Suomessa Wanna-be-Pulliaisten silmissä tuon Orbitin varjoon. Rautalankaa voi soittaa myös muilla vehkeillä kuin Orbitilla.

Amtechin ja zoomin välillä saat tehdä valinnan ihan itse, mutta suosittelen kokeilemaan molempia. Zoomia voit kokeilla Jos liikut joskus Kouvolanseudulla! Noita zoomeja ja varsin amtekkeja liikkuu käytettynä harmittavan vähän, joten tuurillakin on oma osuutensa.Toisaalta molempia saa uutenakin.....

Ja kukaan ei koskaan liikuttele sormia tarpeeksi hyvin joten siihenkin on syytä panostaa, joten siirryn harjoittelemaan...............
Flatron
02.01.2004 23:05:55

Sain tänään käytetyn Zoomin. Aivan hyvä laite. Monipuoliset mallinnukset-hyvät soundit.

Nyt hymyilyttää ;-) : Tomppa
Corba
02.01.2004 23:48:50

Sain tänään käytetyn Zoomin. Aivan hyvä laite. Monipuoliset mallinnukset-hyvät soundit.

Onnittelut laitteen johdosta...

Terv. Corba
skebajaba
03.01.2004 01:21:55
Onnittelut laitteen johdosta...

Terv. Corba

sähän oot tommone rautalanka mies niin ootkos kokeillu hagströmien kaikua?
musta on aivan järjettömän hyvän kuulonen, muuten ei vaan se vahvari oo tyyliäni...
-hei jätkät, vähän häpyä tohon touhuun!!!-
Tami
03.01.2004 09:56:59

Onnea taloon! Tyrkkää kokemuksia jossain vaiheessa esim. tänne threadiin, jotta saadaan muutkin hairahtuneet Zoomin tielle. Hah!

Varsinkin tuosta Orbit jutusta odottelen mielipiteitä!

JA varo ettei naama jää tuohon hymyyn saattaa naapurit katsoa....
skebajaba
03.01.2004 11:55:09
Moi,

Ei oo oikeaa Hagströmiä eteen sattunut tulemaan. Eihän vaan oo samanlainen, ku mitä Kitarapajalla myyvät?
http://www.kitarapaja.com/pics/fxkenteko.jpg

Näyttää aivan WEM Copycat kaiulta?? Tollasen Copycat kaiun (-70 alusta) omistin aikoinaan muutaman kuukauden. Irtosi hyvä äänipää kaiku rytmitys kun oli kaksi viimistä äänipäätä yhtäaikaa päällä. Muuten siitä oli äänipäät ihan loppu ja soundi siitä johtuen tumma, joten myin laitteen pois.

Terv. Corba

vähän väärin muotoilin ton, eli se on vahvarin sisään rakennettu se kaiku siel on joku ihme "pahvi-puu" boksi minkä sisään en kurkannu...sieltä se tulee.
vahvarikin on kyl siellä pajalla, ja löytyy myös tremolokin, hauskoja ulottuvuuksia löytyy siitä pelistä..=)
-hei jätkät, vähän häpyä tohon touhuun!!!-
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)