Aihe: Vox Cambridge Reverb 30 Twin modaus
1
Rapris
21.04.2005 18:32:10
Omistan Voxin Cambridge Reverb 30 Twinin ja se on kenkkuillut jo pitemmän aikaa. Kyseessä on vahvistimen tyyppivika eli tehot häviää, kun vahvistin lämpenee. Samanlaisia ongelmia on ollut monella muullakin Harmony-Centralin keskustelupalstojen perusteella. Korjaamiseksi on vaihdettava osa, joka on englanniksi "optocoupler" (optoerotin?). Lisäksi monet ovat vaihtaneet erään sirun ja muuttaneet pelin 60 Wattiseksi. Kysymykseni kuuluu lähinnä, että onko joku muu paininut saman ongelman kanssa ja korjannut / korjauttanut vahvistinta? Olisi kiva kuulla suomenkielistä tietoa asiasta. Huhut kiertää, että vahvistin paranee aivan jumalattomasti optocouplerin vaihtamisen jälkeen. Nyt se on varsin joutava vaikka varsinkin kanavan 1 puhdas saundi on kyllä melko kaunis Vox-tyylinen. Tehojen hävitessä soundikin laihtuu..:(
Fide
21.04.2005 20:43:05

Mulla on muuten vastaava, mutta single. Jonkin verran tehojen häviämistä voi lieventää parantamalla härpäkän tuuletusta. Eli ylimääräiset tuuletusaukot kumpaankin sivuun. Vahvistimen metallirunko on päistään auki, joten sellaiset mustalla ritilällä suojatut aukot kotelon päihin on kohtuu toimiva ratkaisu, eikä orginaali ulkonäkö juurikaan kärsi.

Soundin puolesta olet kyllä ihan oikeassa. Peli on hintaisekseen varsin oivallinen.

Noiden modausosien saatavuus suomesta on käsittääkseni kohtuu huono, mutta kannattaa varmaan kysellä esim UralTonen kautta, josko joku jotain oikeasti tietäisikin =)
Sak.4:6 "Ei volumella ja tonella, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ---- kalamies#7 >-)))>
riff
22.04.2005 00:41:31
Tää on offia mut tiedättekö ketään, jolla olis myynnissä tuommoista?
Älkää olko pojat huolissanne, kyllä tää tästä vielä huononee!
Fide
22.04.2005 10:16:28 (muokattu 22.04.2005 10:22:01)

Riihimäen Musiikki-S. Hyllyssä Twini ja mulla ois kaupan tuo single (eli muuten sama, mutta vain yhdellä ämyrillä)

EDIT: korjaan... twini on mennyt... mutta mun single ois vielä tyrkyllä =)
Sak.4:6 "Ei volumella ja tonella, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ---- kalamies#7 >-)))>
Rapris
22.04.2005 17:00:53
Jenkeistä tilaamalla kuulemma osat sais about 20 eurolla. Jotenkin vain ei hirveästi kiinnostais mennä sohimaan kolvilla, kun on tuo peukalo keskellä kämmentä. Ainakin vois aiheuttaa jännityksen hetkiä, kun kytkee sähköt uudestaan.

Jotkut olivat tehneet HarmonyCentralissakin noita tuuletusreikiä, mutta kuulemma noiden modauksien jälkeen mitään tuuletusta ei tarvitse. En itse kyllä haluaisi tehdä ylimääräisiä reikiä tuohon suht nättiin koteloon.

Tuosta kyseisen myllyn hankkimisesta... Kannattaa miettiä, ennenkuin ostaa. Halvalla minäkin sen aikanaan sain, mutta ei se oikein ole ollut luotettava. Itse olin jo aikeissa myydä tämän omani pois, mutta sitten luin näistä modauksista ja toivon kipinä syttyi. Vox on kyllä Vox, vaikka vertailua AC-15 ja AC-30:een ei kannata tehdä tai kyseisten myllyjen omistajat nylkee elävältä:) Kyllähän sellaisen AC-15 pitäsi hommata...

Putkimyllyissä vähän on kerrostalokitaristilla se ongelma, että soundi on parhaimmillaan vasta volyymin myötä. Tämä Cambridge kyllä kuulostaa ihan hyvältä hiljaisena ja lisäksi se on KEVYT. Siis oikeasti, verrattuna samankokoisiin putkipeleihin. Voi, kun se vain toimisi kunnolla...
Karri
10.04.2007 22:43:13 (muokattu 11.04.2007 00:17:45)

Nostanpa tämän täältä ylös...

Hommasin nuo modaukseen tarvittavat osat; optoerotin (VTL5C3/2), tehoja nostava siru (LM3876T)
Vielä en ole kerinnyt asentaa osia mutta tuota jälkimmäistä osaa kattellessa huomasin että siinä on puolet enemmän noita kannan piikkejä... Uudessa on 11 ja vanhassa 5. Tämän kyseisen sirun porukka käski kuitenkin ostaa kun selaili sivuja esim. Harmony-centralista.

Onko täällä joku joka ois tuon kyseisen osan joskus vaihtanu Cambridge Reverbiin.
Niin, ja mulla ei ole kyseessä twin-malli.. että onkaan niissä sitten eroja ettei tuo osa kävisikään tähän normaaliin yks elementtiseen malliin?

Jos jollain sattuu olemaan jotku ohjeet tuohon modaamiseen niin täällä ois yks vailla.
Sipe Lius
11.04.2007 16:48:08
Jos jollain sattuu olemaan jotku ohjeet tuohon modaamiseen niin täällä ois yks vailla.

Englanninkieliset ohjeet kuvineen löytyy, saatu joskus täältä joltakin.
Play, Dont Sing !
Karri
12.04.2007 00:02:52

Joo no nyt löyty kyllä jo pidemmän etsiskelyn jälkeen netistäki ohjeet:

Tehoa nostavan sirun asennusohjeet:
http://voxman3.tripod.com/BobAmpPage.htm

Optoerottimen asennusohjeet:
http://media325.netfirms.com/cambridge/cambridge_repair.htm
rokiroki
12.04.2007 11:01:59
Itelle tuli vastaan viime vuonna 30 twini, josta oikein kiinnostuin. Liikkeessä myyjä huomasi vasta vaihdossa tulleessa laitteessa jotain omituista hämminkiä.Sanoi, että huolletaan ensin, hierotaan sitten kauppoja.Vastuullista toimintaa....

No, vierähti kuukausi. Sinä aikana selvitteelin keskustelusivuilta kokomuksia ko. laitteesta.Ja täällä mm. mnetissähän siitä oli puhetta, myös nämä ongelmat.
Suurin kiinnostus cambridgeen lopahti siihen, ja myös syynä se, etten ole mikään Zähkömies.Kolvi ei oikein pysy kädessä, ja arveluttaa mennä tonkinmaan laitteiden sisuksia.Harmi, sillä cambridge twini oli "oikean" voxin näköinen ja hyvän kuuloinen.

Tästä tylsistyneenä ostin sitten 30 Valvetronixin.
Allekirjoitus_____________ nimen selvennys
Fide
12.04.2007 23:04:12

Tästä tylsistyneenä ostin sitten 30 Valvetronixin.

...joka on ruma kuin sanonko ma... :-/

Mullakin on nykyisin meinaan kanssa tuo 30 valve, ja siitä puuttuu tuon Cambridgen upea kliini ja tremolo :-((((((((( ...tai ainakaan en oo vielä ruuvailulla moisia löytänyt, mutta muuten kotisoitteluun, treenaamiseen ja jopa fiilistelyyn tuo valve kyllä haukkuu hienosti hintansa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)