Aihe: Valveking vs. Engl Thunder
1 2 3
vmak
06.04.2007 17:50:03
Mä taasen oman tyylini pohjalta valitsisin juurikin Peaveyn. Tos AC/DC -särö oli mielestäni liian paksu tossa ENGL:ssä.

Noiden ääninäytteiden perusteella samaa mieltä.

Itselläni on tässä mielessä pyörinyt kanssa nupin ja kaapin hankinta. Olen miettinyt myös transistorinuppia kun soittelen aika paljon kotosalla. Nuppia ihan roudaus syistä, kun on sellaisia tilanteita että ei tarvitsisi kuin pelkkää nuppia roudailla ja se olisi helpompaa kuin kombon roudaileminen.
ööh.. ..joo
huokaus
07.04.2007 00:33:57
Mikähän tuossa on kun t-kaupasta on valveking-nuppi lähtenyt kävelemään. Ihmetellyt tuota, kun juuri piti pistää tilaukseen. Katosi listoilta noin vain. Bundlet missä se on ollut mukana on siel listoilla, mutta nupin linkki on poistettu bundlen tuotelistasta. Hassua. Mistähän nyt valvekingi.. Onko ihmiset ostanut Helsingin musiikkiliikkeistä valvekingiä järkevillä hinnoilla? Eli vajaalla 500 eurolla.

Piti tähän aiheeseen sujauttaa ihmettelyni, kun löytyi sopivasti etusivulta.
RekoS
07.04.2007 11:33:22
Mikähän tuossa on kun t-kaupasta on valveking-nuppi lähtenyt kävelemään.

samaa minäkin olen ihmetellyt. Tai oikeastaan se on parin viikon välein tullut sinne takaisin ja poistunut, tullut takaisin..

Mullakin on ollut tässä Valveking vs. Thunder pohdinnassa nupiksi itsetekemään kaappiini joka nyt ei vielä ole valmis, mutta vaiheessa, mutta anyway.. Elementit tulee riippumaan nuppivalinnasta, ENGLiin ainakin pistetään todennäköisesti Greenbackeja..

Valveking olisi lompakkoystävällisempi mutta kyllä se oma valinta alkaa tuonne ENGLiin päin suuntautua, aivan tajuttoman tiukat säröt saa aikaan ja komppipuoli on bändisoitossa erottuva, mikä on se tärkein seikka mulle. Juurikin kireä yläpään toisto on hyvä asia mun mielestä kunhan ei käytä Vintage 30 -elementtejä jolloin se on jo lähes häiritsevää.

Noh, tässähän on aikaa pitkät työpäivät kesätyöpaikalla pohtia kumpi näyttäisi muusikoiden.netin omakuvassa katu-uskottavammalta: Thunder vai Valveking :D
Räbbänä
07.04.2007 11:55:32
Millaisten kaappien läpi nuo pätkät muuten oli soitettu?
Karipiirto
07.04.2007 12:30:13

Nyt kun Valveking on thomannilla vähän kysymysmerkin alla niin kertokaas että onko tämä mistään kotoisin?

http://www.thomann.de/fi/peavey_windsor.htm

Kalliimpi on kuin VK mutta ei silti mikään tappohinta. :)
Metalligenret ovat vain yhdentekevien bändien pätemisen tarvetta ja pohjimmiltaan kaikki se on vain heavy metallia.
saastara
07.04.2007 12:38:13
Nyt kun Valveking on thomannilla vähän kysymysmerkin alla niin kertokaas että onko tämä mistään kotoisin?

http://www.thomann.de/fi/peavey_windsor.htm

Kalliimpi on kuin VK mutta ei silti mikään tappohinta. :)

Tuo on jo pitkään herättänyt M.netissä, (ainakin itsessäni) kovin paljon mielenkiintoa, kokemuksia vain ei tahdo oikein mistään löytyä..

Ihan pätevältä vaikuttava peli, 120w toisin on itselle ainakin naurettavan paljon liikaa.. :)
Lisää middleä.
Tee
07.04.2007 14:43:39
Tässä näitä nyt sitten on...

http://sitruuna.unk.fi/polkka/

Pitäisi olla keskenään aika vertailukelpoisia, äänitetty samalla kitaralla, samalla mikillä, saman elementin läpi. Tosin eri kerroilla kun en jaksanut alkaa säätämään tuota kingiä uudelleen kiinni...

Noista huomaa todennäköisesti sen, että Engl on paljon kirkkaampi kuin Peavey, samaten ehkä särön luonteesta voi päätellä jotain. Rehellisesti sanottuna noiden pätkien perusteella Engl kuulostaa paremmalta, mutta jonkin verran tuosta erosta menee sen piikkiin että Peaveyn äänitin ensimmäisenä päivänä kun sain sen. Screamerilla on taas tullut tehtyä aika monta keikkaa niin säädöt on sen takia paremmat. :)

ihan mielenkiinnosta, millasilla säädöillä tuo eka klippi tehty? hyvältä kuulostaapi.
It's so relieving, to know that you're leaving, as soon as you get paid :-EEEEEEEEEE
mhaarala
09.04.2007 23:30:54
Millaisten kaappien läpi nuo pätkät muuten oli soitettu?

Screamer Combon kajarilla kaikki. Piti vähän väkertää että sain ValveKingin kiinni tuohon combon elementtiin kun se piuha on sen verran lyhyt mutta onnistuu ilman suurempaa rusikointia... :)

Suljetulla kaapilla saisi tietysti enemmän jynkkää, mutta tähän hätään ei ole kotosalla mitään muuta.
Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen
mhaarala
09.04.2007 23:39:06
ihan mielenkiinnosta, millasilla säädöillä tuo eka klippi tehty? hyvältä kuulostaapi.

Nyt menee sitten ankarasti muistelun puolelle kun viime keikka veti asetukset uusiksi. Ajattelin että Screamer voi olla kirkossa vähän parempi valinta kuin half-stack...

No kuitenkin... :

"Neloskanavalla" eli se tuhdein hi-gain. Bassoa taisi olla n. klo 12, middle klo 3, tremble taisi olla jossain klo 1 paikkeilla. Lead presence klo 10, gainia klo 10-11 (TAI sitten klo 1, en muista ihan varmaksi... aika hillitysti kuitenkin niin ei tule niin paljon surinaa sekaan). Master-volume klo 10 ja preampista sen verran että pystyi kerrostalossa vetämään.

Kitarasta tietysti tallamikki + midboost täysillä, vire drop-D ja jynkkää rankalla kädellä. Muissa klipeissähän vire onkin normaali... :)
Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen
neve
11.04.2007 14:22:07

Kävin testaamassa ValveKingiä useammankin kerran, mutta kertatestaus riitti, että hankin Thunderin. ValveKing kuulosti ihan hyvälle kaiken maailman trankkupelien jälkeen, mutta Thunder tuntui heti paljon "jynkymälle" ja muutenkin ENGLin särö sopii ainakin omiin tarpeisiini paremmin kuin VK:n.

VK:ta kokeilin 6505- ja sen oman kaapin kanssa. Thunderia testasin ENGLin 2x12 std -kaapin kanssa.

Säätöjä Thunderissa on aika vähän, mutta kyllä niiden nuppien pyörittelyllä tuntuu olevan kuitenkin vaikustusta. Clean-kanavasta en osaa sanoa mitään, koska en ole vielä kokeillut sitä. ;D
Thunderissa on sekin hyvä puoli, että se soi hiljaisellakin volumella hienosti.

Loppujen lopuksi valinta oli helppo.
Prkl
11.04.2007 14:34:27
Thunderia en ole testannut enkä tiedä miltä se kuullostaa mutta kun testasin kaupassa hiljaisella äänenvoimakkuudella Screamerin ja Valvekingin nuppeja niin kyllä Valveking kuullosti hyvältä ja reilusti paremmalta. En enää muista millä kaapilla testasin..
R.I.P. J.A-K
huokaus
11.04.2007 15:33:40
Pitäisihän tosta Thunderistaki irrota tarpeeksi puhuria bändikäytössäkin vaikka se on vaan 50W? Mulla on tosiaan 2x12" kaappi.
Strutsi
11.04.2007 15:47:01
Pitäisihän tosta Thunderistaki irrota tarpeeksi puhuria bändikäytössäkin vaikka se on vaan 50W? Mulla on tosiaan 2x12" kaappi.

No kyllä varmasti. 50W on ihan passeli.
"If you feel bad about eating your dead mom, we can dig a grave and you can puke into it." -Monty Python
oamkbonor
11.04.2007 19:47:55
Thunderia en ole testannut enkä tiedä miltä se kuullostaa mutta kun testasin kaupassa hiljaisella äänenvoimakkuudella Screamerin ja Valvekingin nuppeja niin kyllä Valveking kuullosti hyvältä ja reilusti paremmalta. En enää muista millä kaapilla testasin..

Nuppi-kaappi yhdistelmällä ei ole tarkoitus soitella hiljaisella volalla vaan vetää täys rähinä päälle:)

Itsellä Screamer toimii hyvin 4x10 kaapin kautta ajettuna. Soundit irtoo Thin Lizzy-Slayer -akselilla hyvin kun vaan ruuvaa hanikoista. Puhdaskin on puhdas.
Prkl
11.04.2007 20:06:30
Nuppi-kaappi yhdistelmällä ei ole tarkoitus soitella hiljaisella volalla vaan vetää täys rähinä päälle:)

Itsellä Screamer toimii hyvin 4x10 kaapin kautta ajettuna. Soundit irtoo Thin Lizzy-Slayer -akselilla hyvin kun vaan ruuvaa hanikoista. Puhdaskin on puhdas.

Näinhän se on, mutta kunhan totesin että kyllä VK:llakin pystyy soittelemaan hiljaa, Thunderia kun vaan kehuttiin tuos yläpuolella siitä asiasta. :)

Yks kaveri omistaa Screamerin ja Englin 4*12 kaapin ja kerto että eipä se kuulemma oikein aukea ennenkuin on volat 3-4 paikkeilla. Kyseinen kaveri soittaa doom/death pändissä kyseisellä vahvarilla ja enpä olisi uskonu kuinka rankkaan menoon screamer pystyy ennenkuin näin ne livenä. Mahtavat saundit. Toki siinä tais olla hieman Zakk Wylde OD:tä mutta kuitenkin..
R.I.P. J.A-K
Samppakamu
16.06.2007 11:59:05
Itselläni on meneillään taisto juuri näiden kahden välillä. Thunderin bongaisin käytettynä, kun budjetti rajoittuu siihen 600e. Molempia olen päässyt testaamaan, vaikkakin Thunder oli nuppi ja Valvekingi combo. Molemmat kuulostivat minun korvaani todella hyvältä, mutta paha mennä sanomaan liikkeessä testaamisen jälkeen miellyttääkö saundi korvaa enää kuukauden päästä. Vaan luulisi Kustom 65dfx:n jälkeen minkä tahansa kuulostavan hyvältä :D

Ja eteen tuli tosiaan tuo Supreme XL myös, joka kuulosti myös tosi hyvältä(minun korvaani :D) ja oli vielä hyvän hintainen nupiksi. Vaan onkos järkeä hommata nuppia ja kaappia josta lähtee parhaimmillaan se 100W tehoa, kun keikkojen koko rajoittuu lähinnä noihin nuorisotalokeikkoihin? tuntuu ainakin minusta että vähän turhan paljon tehoa tämmöiseen "amatöörikäyttöön". :D

XL vs. VK vs. Thunder :E
anssopikasso
16.06.2007 12:31:43
Mainittakoon että meidän bändissä on toisella kitaristilla Valveking ja Harley Bentonin (:D) kaappi varustettuna Celestionin V30 ämyreillä, minulla taasen on Screamer nuppi ja Marshallin 1960A kaappi Celestionin 75:silla. En tiedä että johtuuko se sitten kaapista, mutta tuntuupi kaverin soitto jäävän alle vaikka se miten rullaa volyymiä, että kyllä Screamerista ainakin ääntä lähtee. :)
Paviaanit runkkaa ja rallattaa!
Rapido
16.06.2007 13:13:16
Mainittakoon että meidän bändissä on toisella kitaristilla Valveking ja Harley Bentonin (:D) kaappi varustettuna Celestionin V30 ämyreillä, minulla taasen on Screamer nuppi ja Marshallin 1960A kaappi Celestionin 75:silla. En tiedä että johtuuko se sitten kaapista, mutta tuntuupi kaverin soitto jäävän alle vaikka se miten rullaa volyymiä, että kyllä Screamerista ainakin ääntä lähtee. :)

Miten sulla toi Screamer käyttäytyy ton kaapin kanssa? Omasta Thunderista ei voi pitää trebleä 3 isommalla tai alkaa iskemään jääpiikkiä korvaan. Varsinkin suoraan edestä. Tämän diskanttikeila-ilmiön sain tosin kuriin kohtuullisesti teippaamalla marsun etukankaan elementtien keskiöt.
"Less is less- more is more. The idea that less is more is illogical." - Yngwie J.Malmsteen
Nacher
16.06.2007 13:20:58
Itselläni on meneillään taisto juuri näiden kahden välillä. Thunderin bongaisin käytettynä, kun budjetti rajoittuu siihen 600e. Molempia olen päässyt testaamaan, vaikkakin Thunder oli nuppi ja Valvekingi combo. Molemmat kuulostivat minun korvaani todella hyvältä, mutta paha mennä sanomaan liikkeessä testaamisen jälkeen miellyttääkö saundi korvaa enää kuukauden päästä. Vaan luulisi Kustom 65dfx:n jälkeen minkä tahansa kuulostavan hyvältä :D

Ja eteen tuli tosiaan tuo Supreme XL myös, joka kuulosti myös tosi hyvältä(minun korvaani :D) ja oli vielä hyvän hintainen nupiksi. Vaan onkos järkeä hommata nuppia ja kaappia josta lähtee parhaimmillaan se 100W tehoa, kun keikkojen koko rajoittuu lähinnä noihin nuorisotalokeikkoihin? tuntuu ainakin minusta että vähän turhan paljon tehoa tämmöiseen "amatöörikäyttöön". :D

XL vs. VK vs. Thunder :E

Olen edelleen sitä mieltä, ettei siitä "liiasta tehosta" ole mitään haittaakaan, ellei sitten välttämättä halua soittaa päätemurotetulla pikkurosolla/cleanilla. Mikä tuo Supreme XL muuten on? Peavey XXL, tai joku vastaava? Edellämainittu on ainakin trankkunupeissa, ja niissä taas 100w tuntuu olevan se minimi, millä keikalle kannattaa ollenkaan lähteä, jos jotain vähänkään rokimpaa/hevimpää tavaraa soittelee.

Vähän isomman nupin ostossa on myös se etu, ettei se jää heti pieneksi. Mitä jos yhtäkkiä tuleekin tilanne, jossa soitat jossain, jossa tarvitsisi vähän enemmän tehoa? Kiva siinä vaiheessa sitten nuppia lähteä vaihtamaan.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)