Aihe: Dave Lombardo
1 2
Joku vaa
02.01.2004 18:33:41

Niin, mitä mieltä äijästä. Tästä ei paljo puhuta mutta mun mielestä aivan loistava rumpali jonka soiton tosissaa erottaa muista. Slayerin seasons in the abyss on miehen parhaimmistoa. Kuinka muuten te jotka omistatte apolyptican uusimman niin miten Dave soittaa tässä? Onko ostamisen arvoinen vaikka ei sellomusasta niin välittäisi?
Ride : Tappaa talossa ja puutarhassa
Aegis
02.01.2004 18:51:10
Ei kovin monipuolinen, mutta ei toisaalta osaa soittaa niin että se kuulostaisi huonolta. Yksi suosikkirumpaleitani juuri tyylikkään soittonsa vuoksi ja myös vaikuttajana omaan erikoistumiseeni thrash metallin soittoon. On myöskin ollut aikoinaan se kaikkein nopein ja extremein äijä. Jenkkilän tekniikkahirmut ovat kyllä ajaneet ohi nopeudessa jo aikoja sitten, mutta perkele, kun War Ensemble lähtee käyntiin Lombardon soittamana, niin siinä saa hävetä Derek Roddy ja Gene Hoglan kilpaa.
Too fast to be dead!
Incarnation
02.01.2004 19:05:57
Perkeleen kova rumpali kerta kaikkiaan ja omaa tyyliäkin.
"Oulun Riossa THX-äänet kun paukkaavat välillä niin, että munuaiset lepattaa ja perna komppaa jazz-tanssilla." -Jaristoteles
e r s k i
02.01.2004 23:55:55
Tykkään kanssa kovasti. Yksi levy millä Daven soitto kolahti aika paljon oli Grip.Inc.-yhtyeen eka levy ja varsinkin biisi Hostages To Heaven. Tunnisti heti Lombardoksi. Ja vanhat Slayerit on mielestäni ehdottomasti kyllä todella kovaa kamaa, kun miettii tempoja ja Lombardon soiton sisältöä ylipäänsä. Fillit ym...
Täytyypä tutkia tuo Apocalyptican uusin.
Drummer666
03.01.2004 00:03:37
Tykkään kyllä kanssa, äijjä soittaa aina niin öööh, tunteella, ja se soitto jotenki niin agresiivista... mistä pidän, rumpuja kuuluu piestä kunnolla, mä oon sitä mieltä.... ja kiva settikin, eikös se soita Taman Artstareilla???Toisin ku useimmat soittaa StarClassiceilla, samapa tuo silti.... no lopetan ennen kuin innostun puhumaan möly apinoista, joista tekisi mieli puhua....apua en osaa lopettaa aijoissa....kääk.....
"..Mites olis kikka16?"
Bacchus
03.01.2004 01:02:39
Ei kovin monipuolinen, mutta ei toisaalta osaa soittaa niin että se kuulostaisi huonolta. Yksi suosikkirumpaleitani juuri tyylikkään soittonsa vuoksi ja myös vaikuttajana omaan erikoistumiseeni...

Nimenomaan, allekirjoitan.

Ja on muuten Dave yksi suurimmista metalli-genren vaikuttajista rumpujen saralla. Näin itse ainakin väitän.
pain (is irrelevant) pain, pain, pain, pain (pain)
Drummer666
03.01.2004 02:08:30
...Suokaa anteeksi jos änkesin teidän maille, mutta halusin sanoa sanani... :)

Sinä kurja kuolevainen , miten uskaltaudit tulla tänne häpäisemään suurta idoliamme.....ei kai .....vitsi jos joku ei huomannu :)
"..Mites olis kikka16?"
lkx
03.01.2004 02:17:43

Sinä kurja kuolevainen , miten uskaltaudit tulla tänne häpäisemään suurta idoliamme.....

Niin, mä vähän pelkäsin jotain tämmöstä. :/

:D:D:D
There is no spoon...
Bacchus
03.01.2004 02:23:15
Niin, mä vähän pelkäsin jotain tämmöstä. :/

haa, on täällä muitakin yökukkujia.=)

Eihän se Lombardo nyt mikään tekniikkaguru Weckl ole, mutta mun mielestä se on vaan positiivista. Ei Slayerin tyyppisessä metallissa mitään erityisiä kikkoja tarvitakaan. Eri asia on sitten pitääkö kyseisen kaltaisesta musiikista...

Kuuntelin muuten juuri At The Gatesin Slaughter of the soul-levyä, ja siinä vakuutti hemmetin karu konstailematon rumpupoljento, ihan Slayer hengessä. Itse satun sellaisesta mättämisestä pitämään. Ja Lombardohan on tälläistä soittotyyliä juuri ollut luomassa...
kkeppana
03.01.2004 12:37:16
Tykkään kanssa kovasti. Yksi levy millä Daven soitto kolahti aika paljon oli Grip.Inc.-yhtyeen eka levy ja varsinkin biisi Hostages To Heaven. Tunnisti heti Lombardoksi. Ja vanhat Slayerit on mielestäni ehdottomasti kyllä todella kovaa kamaa, kun miettii tempoja ja Lombardon soiton sisältöä ylipäänsä. Fillit ym...
Täytyypä tutkia tuo Apocalyptican uusin.

Tsekkaa myös thrash-legenda Testamentin 'The Gathering' -levy. Lombardo on vauhdissa tälläkin levyllä.
I'd rather be a king of nothing than a servant in a sick society.
Incarnation
03.01.2004 13:01:56
Tsekkaa myös thrash-legenda Testamentin 'The Gathering' -levy. Lombardo on vauhdissa tälläkin levyllä.

Veit jalat suustani. Varsinkin aloitusbiisi "D.N.R." on yhtä Lombardon voimannäyttöä.
"Oulun Riossa THX-äänet kun paukkaavat välillä niin, että munuaiset lepattaa ja perna komppaa jazz-tanssilla." -Jaristoteles
Thyrblast
03.01.2004 16:28:55
Jenkkilän tekniikkahirmut ovat kyllä ajaneet ohi nopeudessa jo aikoja sitten, mutta perkele, kun War Ensemble lähtee käyntiin Lombardon soittamana, niin siinä saa hävetä Derek Roddy ja Gene Hoglan kilpaa.

On muuten erittäin hyvin sanottu. Asia on juuri näin.
Joku vaa
03.01.2004 20:58:22

Onhan se vissiin kova jätkä. Oon kuitenkin nähnyt vaan yhden videopätkän, jossa Dave vetää jotain soolon tynkää, ja se ei oikein vakuuttanu. Jotenkin näytti kauheen vaikeelta se soitto ja ainut mikä tuntu toimivan oli tuplat. Nopeesti se polki, ei siinä mitään. Ja yhden suht lyhkäsen pätkän perusteella on ihan turha sanoo yhtään mitään, mutta ensivaikutelma ei kuiteskaan ollu mikään jättihyvä. Suokaa anteeksi jos änkesin teidän maille, mutta halusin sanoa sanani... :)

Kuuntele musiikkia, älä sooloja. Hyvä sooloilija ei välttämättä ole hyvä rumpali ja toisin päin. Ja kyllä davella tekniikka kunnossa on. Ei vaan ehkä ole hyvä improvisoimaan tai jotain. Itse en tosin oo koskaan yhtään sooloa davelta kuullu.
Ride : Tappaa talossa ja puutarhassa
Drummer666
03.01.2004 21:46:33
http://www.drummerworld.com/Videos/DaveLombardo.html

Tuos pitäs jotain soolon tynkää olla...
"..Mites olis kikka16?"
Aegis
04.01.2004 00:02:28

Kuuntelin muuten juuri At The Gatesin Slaughter of the soul-levyä, ja siinä vakuutti hemmetin karu konstailematon rumpupoljento, ihan Slayer hengessä. Itse satun sellaisesta mättämisestä pitämään. Ja Lombardohan on tälläistä soittotyyliä juuri ollut luomassa...

Sen levyn konstailemattomuus menee mielestäni välillä suorastaan tylsyyden ja innottomuuden lähistölle. Tukatukatukatuka... Lombardo soittaa sentään fillejä. En oo koskaan At the Gatesin ihmeellisyyttä ymmärtänyt. Haunted sen sijaan iskee kovaa ja heidän nykyinen rumpalinsa on kyllä mielestäni Lombardon todellinen kruununperijä.
Too fast to be dead!
lkx
04.01.2004 00:44:14

http://www.drummerworld.com/Videos/DaveLombardo.html

Tuos pitäs jotain soolon tynkää olla...

Se on luultavasti just se mitä tarkotin...

Joo ihan totta, että on aika huono lähtökohta arvioida (metalli)rumpalia pelkän yhden soolon perusteella. Ja niin vissiin sanoinkin tossa aiemmin. Anyway se on tämänhetkinen IMO. Uskon kyllä että kuulostaa muun musan seassa hyvältä, täytyy kattoo jos osuis vaikka joskus jotain semmosta cd:tä soittimeen missä kyseinen Dave paukuttaa... :)
There is no spoon...
Bacchus
04.01.2004 02:04:19 (muokattu 04.01.2004 02:07:21)
Sen levyn konstailemattomuus menee mielestäni välillä suorastaan tylsyyden ja innottomuuden lähistölle. Tukatukatukatuka...

Kenties, mutta sellainen yksinkertainen rymistely sopi tänhetkiseen musafiilikseen pirun hyvin. Nimittäin juuri toissapäivänä sen Slaughter Of The Soulin ostin. Jotenkin virkistävää kuunnella kunnon junttausta välistä. Voi olla ettei tuo levy kovin pitkää kuuntelua kestä, mutta aina välistä sitä varmasti tulee kuunneltua.

Voisihan sitä joskus tuohon Hauntediinkin tutustua, nyt kun kerta sitä suosittelit.
Incarnation
04.01.2004 11:27:11
Voisihan sitä joskus tuohon Hauntediinkin tutustua, nyt kun kerta sitä suosittelit.

Suosittelen aloittamaan The Hauntedin kuuntelun levystä The Haunted Made Me Do It. Uusin One Kill Wonder on vähän sellaista hitaastiaukeavaa räminää.
e r s k i
04.01.2004 20:23:06

Itse asiassa pitikin tästä juuri sanoa. Gatheringista onkin tullut Testamentin levyistä itselleni mieluisin. Eikä vähiten Lombardon takia. Harmitti muuten pari vuotta sitten, kun ei ollu Testamentin Nosturin keikalla Dave soittamassa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)