isojussi 10.04.2007 08:22:22 | |
---|
Jonkun yksittäisen, nimeltä mainitun orkesterin tai henkilön maneereista ei ole mielestäni sopivaa julkisella palstalla toitottaa.... Tätä mä en ymmärrä? Onko kritiikki ja kehut nykyääån sopimatonta? Haloo! Tosin tässä ketjussa ei ole kumpaakaan, jotta tän voi kyllä lukita. Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
KoskPaavo 10.04.2007 09:29:19 | |
---|
Jonkun yksittäisen, nimeltä mainitun orkesterin tai henkilön maneereista ei ole mielestäni sopivaa julkisella palstalla toitottaa ja sen takia suosittelen lukkoa minäkin. Onko Lammelan Jussin crash-pelti nimbal pyhä ja yksityisasi? Lukkoon tää jo. "Siitä se on se kyrsä otettava" Kanadansuomalainen Valdemar Kääriäinen turpeennostosta |
Riksteri 10.04.2007 11:16:34 | |
---|
Onko Lammelan Jussin crash-pelti nimbal pyhä ja yksityisasi? Lukkoon tää jo. No ei kai se ole, taisin hieman ylireagoida. Finkkujen musaa on miellyttävä tanssia ja tuo selkeä fraseeraus auttaa tanssimistakin huomattavan paljon. Muutenkin musiikki on niin monivivahteista ja monipuolista, että tekee mieli tanssia jotenkin freestyleä. Ja vielä täytyy korostaa sitä, että rytmin ja fraseerauksen tanssiin pystyy ottamaan rumpalilta eikä mitään konerytmejä taustalla tarvita. |
isojussi 10.04.2007 11:27:16 | |
---|
Kerran olen Lammelan komppanioineen keikalla nähnyt ja kovasti heitä olen sen jälkeen jaksanut kehua. Ehdottomasti Seinähullujen ohella parhaita Suomalaisia keikkailevia tanssibändejä. Todella monipuolinen ja taitava bändi. Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
Musiikkia korville 10.04.2007 11:29:27 | |
---|
Kerran olen Lammelan komppanioineen keikalla nähnyt ja kovasti heitä olen sen jälkeen jaksanut kehua. Ehdottomasti Seinähullujen ohella parhaita Suomalaisia keikkailevia tanssibändejä. Todella monipuolinen ja taitava bändi. Ollaan monasti oltu samoilla lauteilla ja oma mielipiteeni on, että finkut on tällä hetkellä paras. Tosin tuo Jussin mainitsema hullut on näkemättä ja usko heihinkin on kova. Pessimismi on aivan turhaa, ei se auta kuitenkaan mitään. |
isojussi 10.04.2007 11:44:30 | |
---|
Ollaan monasti oltu samoilla lauteilla ja oma mielipiteeni on, että finkut on tällä hetkellä paras. Tosin tuo Jussin mainitsema hullut on näkemättä ja usko heihinkin on kova. Hullut on aivan mielettömiä. Muutaman kerran oon nähnyt - vaikka en aivan viimeisintä kokoonpanoa. Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
Sertzo S 10.04.2007 12:02:49 | |
---|
Ollaan monasti oltu samoilla lauteilla ja oma mielipiteeni on, että finkut on tällä hetkellä paras. Tosin tuo Jussin mainitsema hullut on näkemättä ja usko heihinkin on kova. Kummatkin sarallaan ja toimillaan maamme kärkikastia ja sillä siisti. :) |
Irti Humpasta 10.04.2007 12:06:09 | |
---|
Jonkun yksittäisen, nimeltä mainitun orkesterin tai henkilön maneereista ei ole mielestäni sopivaa julkisella palstalla toitottaa ja sen takia suosittelen lukkoa minäkin. No niin, sohaistiinpa taas herhiläispesään :) Tätä odotinkin ja vähän tarkoitus olikin. Kysymykseni kuuluu: Miksi tanssahtelee tähtösien kanssa orkkaa arvostellaan joka viikko ja sitten jotain finkkuja ei saisi arvostella? .... kaikki on vaan niin mustavalkoista.... kiva kiva... hyvin toimii..... |
isojussi 10.04.2007 12:15:21 | |
---|
...Kysymykseni kuuluu: Miksi tanssahtelee tähtösien kanssa orkkaa arvostellaan joka viikko ja sitten jotain finkkuja ei saisi arvostella?..... Aivan - joka on kuitenkin vielä Finkkuja muutaman piirun perempi bändi. Eihän tää nyt vielä mitn. Yritäpä arvostelle rautalankaa - tai peräti Topia. PS ja osittain offtopic: Keksin Hulluille mainoslauseen: "7 Seinähullua - järjettömän hyvä orkesteri". Saa käyttää vapaasti. Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
Sertzo S 10.04.2007 12:20:46 (muokattu 10.04.2007 12:21:08) | |
---|
Eihän tää nyt vielä mitn. Yritäpä arvostelle rautalankaa - tai peräti Topia.
Niin tai sanoppa sitten ääneen, että eipä taida E. Pulliaisella olla sittenkään aivan kaikki kitarasoinnut hallussa, vaika hyvin vetääkin omat juttunsa. Minä en uskalla moiseen puuttua. :/
|
isojussi 10.04.2007 12:26:30 | |
---|
Sertzo-setälle plussa. Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
KoskPaavo 10.04.2007 12:36:57 | |
---|
Niin tai sanoppa sitten ääneen, että eipä taida E. Pulliaisella olla sittenkään aivan kaikki kitarasoinnut hallussa, vaika hyvin vetääkin omat juttunsa. Minä en uskalla moiseen puuttua. :/ Jokohan Pullis osaa "Moskovan valot" - biisin intron? "Siitä se on se kyrsä otettava" Kanadansuomalainen Valdemar Kääriäinen turpeennostosta |
Irti Humpasta 10.04.2007 12:59:07 | |
---|
Tosiasiahan on, että ei muusikon yksittäisellä soittotaidolla ole paljoa "turakaiselle" merkitystä. Joskus pelkkä hymyilevä joukko lavalla riittää, jotka soittelevat vähän sinnepäin. Kunhan vaan on selkeä rytmi, josta mummon jalka saa kiinni ja positiivinen meininki. Vuosien varrella muusikoiden soittotaidot ovat selkeästi parantuneet kautta linjan ja osin siksi montaa soittajaa sapettaa se, että sillä ei ole mitään väliä, soittaako oikein/hyvin/tyylitajuisesti/hyvässä taimissa vai ei? Kuitenkin muusikon sisin aina hiukan miettii omaa soittotaitoaan verraten muihin soittajiin. Sitten huomaat, että tulee joku no heitetäänpä taas paha arvostelu..... vaikkapa Yölintu -orkesteri. Muistelkaapa alkuaikoja. Kompit sousi ihan miten vaan ja soittotaito oli aika hepposella tasolla koko porukalla. Silti sillä ei sinäänsä ollut yleisölle mitään merkitystä. Simo veti tyylikkäästi ja vakuuttavasti omalla soundillaan ja näytti, että tällaista olisi tarjolla. Yleisö osti sen. No sitä saa mitä tilaa. Ei paremmin voi sanoa. Olen tässä kauan aikaa jo tullut siihen lopputulokseen, että jotkut tykkää Finkuista, jotkut yölinnusta ja jotkut souvareista ja se on turhaa miettiä, kuka osaa soittaa ja kuka ei. Tanssikansa päättää. Tärkeää on ainakin itselleni, että teen asiat keikalla miten lystään ja jos keikat loppuvat, niin sitten loppuvat. Muita vaihtoehtoja pitää olla. Plagiaatti bändejä tulvii joka nurkasta. Keksikää jotain omaperäistä, niin jos vaikka joku muutos joskus tärppäisi tähän tanssigenreenkin. |
Sertzo S 10.04.2007 13:17:32 | |
---|
Hyvä kirjoitus Irti Humpasta-soittajalla. Annanpa plussan. : ) |
isojussi 10.04.2007 16:49:35 (muokattu 10.04.2007 16:50:15) | |
---|
Hyvä kirjoitus Irti Humpasta-soittajalla.... Toki, mutta tarvitseeko kovasta levymyynnistä huolimatta jättää sitten kritisoimatta, jos aihetta löytyy? Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
Riksteri 10.04.2007 17:23:40 | |
---|
Olen tässä kauan aikaa jo tullut siihen lopputulokseen, että jotkut tykkää Finkuista, jotkut yölinnusta ja jotkut souvareista ja se on turhaa miettiä, kuka osaa soittaa ja kuka ei. Tanssikansa päättää. Suuri osa tanssikansasta pitää näistä kaikista bändeistä, minä ainakin. Ei kukaan voi olla hyvä kaikessa, mutta sillä omalla osaamisalueellaan nämä kaikki ovat hyviä orkestereita. Soittotaito on vain yksi tanssimuusikoilta vaadittavasta taidosta, pitää osata myös viihdyttää, olla persoonallinen ja se on mahdollista näennäisen "keskinkertaisellakin" soittotaidolla. |
Sertzo S 10.04.2007 18:10:59 | |
---|
Toki, mutta tarvitseeko kovasta levymyynnistä huolimatta jättää sitten kritisoimatta, jos aihetta löytyy? Ei varmaan, mutta tuskin vaikuttaa tanssikansan ja musiikinkulutajien makutottumuksiin itse musan suhteen mitenkään; saammehan vain keskenämme hieman pullistella asiatuntemuksellamme. ;) |
Irti Humpasta 10.04.2007 18:27:35 | |
---|
...saammehan vain keskenämme hieman pullistella asiatuntemuksellamme. ;) .... ja aina välillä tipauttaa orkestereita keskinäisen kehun nostattamalta egolavalta.... Tuli mieleen erään bilebändin omat kommentit kotisivulla:" ***** bilebändien ykkönen! Kansainvälinen vauhdikas SHOW & ohjelmisto, joka saa sukat pyörimään jalassa!, ***** band, Suomen biletysbändien aatelia! ..... eikä me pullistella, vaan kerrotaan totuuksia :) .... kukin omista näkökulmistaan.... |
.... ja aina välillä tipauttaa orkestereita keskinäisen kehun nostattamalta egolavalta.... Tuli mieleen erään bilebändin omat kommentit kotisivulla:" ***** bilebändien ykkönen! Kansainvälinen vauhdikas SHOW & ohjelmisto, joka saa sukat pyörimään jalassa!, ***** band, Suomen biletysbändien aatelia! ..... eikä me pullistella, vaan kerrotaan totuuksia :) .... kukin omista näkökulmistaan.... Mitenköhän osaiskin kehua itteensä? Auttaiskohan se keikkamyynnissä, jos oikein kehua retostais? Mä oon vaan luottanu tähän mennessä muiden antamiin palautteisiin :o/ Mä teen, mitä teen ja meen, minne meen! |
isojussi 10.04.2007 19:34:00 | |
---|
..... eikä me pullistella, vaan kerrotaan totuuksia :) .... kukin omista näkökulmistaan.... Mä ainakin kehun olevani Suomen suurin OMB. Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |