Demostudio 05.04.2007 23:50:54 | |
---|
|
Mika Antero 06.04.2007 00:42:58 (muokattu 06.04.2007 00:43:15) | |
---|
Muistelen rääpineeni tätä bändiä joskus aiemminkin, kauan kauan sitten? Ei kai se silloin näin heviä ollut? Voin muistaa väärinkin. Harmi kun haku ei toimi demostudion osalta. Jostain syystä ennakkoasenteeni oli kuitenkin se, että Alava on kuulasta poppia, siksi en erityisemmin pitänyt tästä. Tämä kuulostaa Apulannalta. Hemmetin hyvin tehtyähän tämä on. Jos ei olisi tullut tuota déjà vuta, niin olisin tod.näk. kehunut. |
Joel Harald 07.04.2007 15:22:43 (muokattu 07.04.2007 15:49:35) | |
---|
Mitä mieltä olette masteroinnista/yleissoundista? Tosin mp3-pakkaus ei tee hyvää biiseille ja ilman vertailukohtaa on hankala sanoa mitään... |
Twinkle 10.04.2007 00:52:33 | |
---|
Apulantaa tämä on, tosin ihan suurella alkukirjaimella. Laulun soundi tässä vähän häirittee, melodiat ei ole huonoja ja oivallusta kyllä löytyy. Sanat oli vähän huonosti sopivia tuohon melodiaan aika ajoin, mut muuten ihan hyvä. Myös joku homma rummuissa oli vähän kyseenalainen (irrallinen virppasoundi kait?) mutta ihan jees kuitenkin. On tämä selvästi keskimäärin parempaa ja jalostuskelpoisempaa kuin moni muu demostudiossa. Masteroinnista kun kysyttiin, niin ihan tapissahan asti tuo oli. En kyllä tykännyt yhtään siitä kun se hyökkäsi silmille kuin pahansisuinen terrieri, olisi tuo soundi voinut vähän enemmän ehkä hengittää. En tiedä sitten, kun otetaan huomioon mistä tuo on tullut niin varmaan ne häiskät paremmin tietää miten tuo homma tehdään.. |
Samoja huomioita tuossa ylempänä Twinklellä kuin mitä on omaan mieleen tuosta tuotoksesta jäänyt. Biisi on ikään kuin "jännityksessä" jatkuvasti, eivätkä ne räjähdyksetkään varsinaisesti sitä laukaise. Myös kuuntelun jälkeen jää laulu- ja yleissoundista jotenkin pingottunut fiilis, mikä ei välttämättä saa palaamaan tuon pariin heti uudestaan. Vaatii sulattelua. Edellisiin tuotoksiin verrattuna kuitenkin katsoisin edistystä tapahtuneen kaikin puolin, mikä toivottavasti pysyy kurssina jatkossakin. Nuo hyvät kohdat kun saa säilytettyä ja ei-niin-valmiit hiottua paremmiksi, rupeaa homma olemaan kasassa. |
Joel Harald 10.04.2007 16:29:58 (muokattu 10.04.2007 17:33:28) | |
---|
Totuushan on, että masterointi on tehty tasojen osalta aika tappiin. Kyseessä on ns. pumppaava masterointi. |
Illusia 10.04.2007 19:09:13 (muokattu 10.04.2007 19:10:45) | |
---|
Hyvä meininki! Jonkin verran kyl häiritsee kuuntelua toi aalloilla sardiinipurkissa seilaava laulusaundi. Hyvä ääni kyl muuten! Ja sit jotenkin mä kaipaan bassosaundissa munaa ja niitä matalia taajuuksia. Voipi olla, et noi mun tietokonekajarit ei tee etua bassolle, mut aika outo saundi kyllä. Kertsiin menossa on hyvä idis siinä efektoidussa laulutoistossa! Kertsissä on perus hyvä tarttuva melodia. Pikkasen ehkä yrittäsin biisiä radiosoittoa varten typistää :) Nyanssia löytyy ihan mukavasti säkeistön ja kertsin välillä. Kyllästyttävää jos paahdetaan säröt täysillä alusta loppuun. Jeee ja rok rok! EDIT. Nyt kun biisi luuppaa neljättä kertaa, niin katos kyllä toi laulusaundin häiritsevyys...En muista enää mikä mun pointti siitäkin oli. Joten syön ainakin osan sanoistani. :D |
kingdom 13.04.2007 04:11:55 | |
---|
Tuotannollisesti todellakin valmiin kuuloista, tosin minuakin vähän tuo bassosoundi häiritsee. Kitara- ja rumpusoundit taas on sitä samaa peruskauraa mitä tämän tyylisessä musiikissa usein kuulee. Kyllähän ne jytisee, mutta missä on mielenkiinto? Itse biisiäkin vaivasi mielestäni samanlainen mielenkiinnottumuus. Ei tämä todellakaan huono biisi ole, mutta mulle ei vaan nappaa. Uskon että tästä saattaa vielä kehittyä jotain parempaa, kunhan vain uskalletaan erota enemmän massasta. |