migreeni 27.03.2007 10:32:42 (muokattu 27.03.2007 10:35:19) | |
---|
Matin ääni värisee jännästi sillee kuin joku natina ja kurkkuun sattuu onko karjumisen ja resonoinnin "idea" tehdä jotenkin näin mutta tahallisesti ja kauniisti. Tavoitteena on saada samanttyyppinen ääni lähtökohdaksi karjunnalle. Sen jälkeen lähdetään puskemaan ilmaa siitä resokohdasta läpi ja tämä on yleensä se käänteentekevä kohta joka saattaa olla vaikeeta tajuu. Niin kuin vaikka Laiho. No ei. E: Ääääähh, on Laihokin jees mut tästä tekniikasta on niin vitusti muitakin laulajaesimerkkejä. Niin ja nykyään Laiho käyttää ilmeisesti "heattia" enemmän. Kuulee kun tulee sellanen melodian poikanen joihinkin kohtiin. Mut joo älkää pieruuntuko yhteen ja samaan. Avartaminen kannattaa. (vittu ku kuulostan joltain luomulesbolta) |
Tumbelo 28.03.2007 19:58:41 | |
---|
Taisin oppia nyt tuon rääkymisen. Ainoa ongelma on, etten pysty tekemään kyseistä ääntä kovin kauaa, koska keuhkojen ilma ei tunnu riittävän. Onko tämä normaalia ja johtuuko vain siitä, etten osaa oikeanlaista hengitystekniikkaa? |
shovi 28.03.2007 20:25:18 | |
---|
Taisin oppia nyt tuon rääkymisen. Ainoa ongelma on, etten pysty tekemään kyseistä ääntä kovin kauaa, koska keuhkojen ilma ei tunnu riittävän. Onko tämä normaalia ja johtuuko vain siitä, etten osaa oikeanlaista hengitystekniikkaa? Tod näk siitä ettet osaa hengitystekniikkaa. Mulla ongelma ainakin korjaantui sillä, että hengitin "mahalla" yläkropan sijaan. "Onko hevi lampaiden räjäyttelyä?" -Lesko |
luopio 29.03.2007 23:54:53 | |
---|
Tod näk siitä ettet osaa hengitystekniikkaa. Mulla ongelma ainakin korjaantui sillä, että hengitin "mahalla" yläkropan sijaan. Niin, ja mulla toi korjaantu itestäänkin aika hyin treenatessa. Sitä oppii säätelemään sillä tavalla, että saa saman volyymin ja voiman vaikka ei puhalla samalla keuhkoja tyhjäksi. Syntisin heittäköön viimeisen kiven |
Weg 31.03.2007 16:58:38 | |
---|
"Noh: Sano iiiiiiiiiiiiiiiiii. Se resonoi(tärisee) kitalaessa eikö? Siirrä resonaatiopistettä taakse päin kurkun suuntaan kunnes ääni katoaa ja kuuluu pelkkää "natinaa". Sano vieläkin iiiiiiiiiiiiiiiii... Nyt yrität puristaa ilmaa sen kohdan läpi. Käytä palleaa apuna. (Jännitä aluks vaikka vatsalihaksia.) HUOM: sun ei todellakaan tarvitse käyttää paljoa ilmaa! Eli, nyt vaan päästät ilman läpi siitä kohdasta jossa vokaali resonoi eniten. Näin mä sen opin. Myös u-vokaali on helppo oppia. Tärkeätä!!! Vaikka kuinka tekisi mieli, älä huuda tai puhalla liian kovaa tai mitenkään yritä saada kovaa ääntä aikaiseksi. Volyymi lähtee karjumisessa yhtä kovaa kuin puhekin, vain laulajien ilmeet saavat sen näyttämään siltä että ne huutais keuhkonsa pihalle. Jos yrität liian kovaa, sun ääni menee paskaks ja sun pitää seuraavana päivänä vaan yrittää uusiks. Sano ihmeessä jos oli epäselvää niin yritän selittää paremmin... E: Toisin kuin luullaan, kaikki pystyvät karjumaan. Siihen ei mitään luonnonlahjoja tarvita." Tuo resonointi luonnollisesti onnistuu, mutta siitä liikuttamisesta en ole varma, kyllä se liikkuu, mutta jollain tavalla kieli liikkuu mukana ja sit se kai jotenkin siirtyy tuohon kitalaen ja kurkun välimaastoon eli sinne mistä yleensä räkä kertyy, ja jää siihen.. mmh.. ymmärsinköhän oikein tuon siirtämisen? ei löydy kohtaa josta kuuluu pelkkää "natinaa", vai onko se ihan selvää "natinaa"? |
migreeni 01.04.2007 12:07:52 | |
---|
ei löydy kohtaa josta kuuluu pelkkää "natinaa", vai onko se ihan selvää "natinaa"? Ihan kun oven avaisit. |
sammakko54 01.04.2007 20:56:20 | |
---|
Ihan kun oven avaisit. Entäs sitten kun natina on löytynyt? En saa siitä huutamisen kuuloista millään. Miten tuo ilman puristaminen pitäisi tehdä? huhhuu |
migreeni 02.04.2007 00:47:27 | |
---|
Entäs sitten kun natina on löytynyt? En saa siitä huutamisen kuuloista millään. Miten tuo ilman puristaminen pitäisi tehdä? Pallealla tunget sitä ilmaa sen natinakohdan läpi. Tää on se kaikista hankalin juttu tajuta, mutta loppujen lopuksi pirun yksinkertasta. |
merirosvokissa 02.04.2007 12:19:04 | |
---|
a you is a winrar |
ushimir 02.04.2007 16:09:08 | |
---|
http://www.myspace.com/praesagusars Tuolta saa käydä ihmettelemässä meikän laulua, örinähommia olen nyt harjoitellut semmosen puoli vuotta. Kyllä tuo oli ihan hyvää... On tuolla matalalla mörinällä musiikkia tehty kun ajattelee vaikka Shade Empirea. Itse pidän melodisemmasta. |
Osaan rääkyä, ja öristä jotenkuten. Viime kesänä tuli harjoiteltua. Taisin muuten käydä täällä viimeksi 2 vuotta sitten tyhmine kysymyksineen. |
S3k7u 10.04.2007 19:56:30 | |
---|
Kaikki örisijät: Syökää mämmiä älkääkä juoko, niin sit lähtee kunnon äänet. |
Weg 10.04.2007 21:16:25 | |
---|
Onko tuo natina samaa, kun ääni menee tarpeeksi matalalle ja kuuluu sellasta.. öö.. natinaa :D Noh jos olen nyt löytänyt sen natinan ni kyllä tuo ilman pihalle päästäminen siitä kohdasta tuottaa vaikeuksia, eh.. olisiko tuohon enemmän vinkkejä, kenties jotain esimerkkejä? |
merirosvokissa 10.04.2007 23:48:26 | |
---|
a you is a winrar |
migreeni 12.04.2007 17:24:42 | |
---|
Kaikki örisijät: Syökää mämmiä älkääkä juoko, niin sit lähtee kunnon äänet. Tää on muuten totta :D |
shovi 13.04.2007 08:32:25 | |
---|
Niin, ja mulla toi korjaantu itestäänkin aika hyin treenatessa. Sitä oppii säätelemään sillä tavalla, että saa saman volyymin ja voiman vaikka ei puhalla samalla keuhkoja tyhjäksi. Nää astmaatikot kertoo, että keuhkojenkin tilavuutta pystyy parantamaan "lihasharjoittelulla", eli pistää vaikka pillin pulloon mikä on puolillaan vettä, ja sinne puhaltaa niin kovin kun jaksaa. Siinä tulee siihen hengittämiseen sitä vastusta ja tilavuus kasvaa. "Onko hevi lampaiden räjäyttelyä?" -Lesko |
S3k7u 13.04.2007 14:14:57 | |
---|
http://www.myspace.com/arspraesagus Linkki päivitetty, pieni kömmähdys sattui, tuolta pääse kuuntelen nyt uutta örinöintiä ja rääkymistä! Alku rääyntä kun lähti Hell Enginessä, meinasin tukehtua leipääni... Se on siis hyvä merkki :D Hyvältä kuulosti! Puolitoista vuotta laulettu? Mä oon tässä itsekkin harjoitellut... viemäröinti onnistuu suhtkoht hyvin, mut mun on käännettävä keho johonkin tiettyyn asentoon, että saan äänen tulemaan niin syvältä |
merirosvokissa 13.04.2007 15:15:28 | |
---|
Alku rääyntä kun lähti Hell Enginessä, meinasin tukehtua leipääni... Se on siis hyvä merkki :D Hyvältä kuulosti! Puolitoista vuotta laulettu? Mä oon tässä itsekkin harjoitellut... viemäröinti onnistuu suhtkoht hyvin, mut mun on käännettävä keho johonkin tiettyyn asentoon, että saan äänen tulemaan niin syvältä Puoli vuotta örinää ja laulamista takana, itsekin täytyy pitää päätä vähän alakenossa ja olkapäitä alhaalla, ikävä kyllä ei ole tekniikka millään kohdin hallussa, kaulaa tulee jännitettyä ja tämmöstä, mihinkään ei tosin satu, paikat väsyvät vain, mutta se ei ole mitenkään kummallista pitkien harjoitteluiden aikana. a you is a winrar |
MKH90 13.04.2007 19:17:15 (muokattu 13.04.2007 19:17:34) | |
---|
Minkälaiset laulukamat sopisivat rääky/örinälaulantaan? Toopena kun en mistään löytänyt mitään, missä tämä kerrotaan. Eli hakusessa olisi treenikämpälle, mahdollisesti myös ekoille keikoille (aloittelijatasoa) sopivat laulukamat: Mikki, ja vahvistus. Budjetti olisi maksimissaan n. 250 €. Mahdollista? Aloitteleva basisti-vokalisti metallibändissä |
merirosvokissa 13.04.2007 19:27:38 | |
---|
Minkälaiset laulukamat sopisivat rääky/örinälaulantaan? Toopena kun en mistään löytänyt mitään, missä tämä kerrotaan. Eli hakusessa olisi treenikämpälle, mahdollisesti myös ekoille keikoille (aloittelijatasoa) sopivat laulukamat: Mikki, ja vahvistus. Budjetti olisi maksimissaan n. 250 €. Mahdollista? Mikiksi Shuren 58, 57:lla tosin nauhotettiin ton meidän promon laulu että en tiiä, tulipa taas paljon asiaa sisältävä teksti, vahvistus hommista en sitten menekään sanomaan yhtään mitään, taidan lähteä kalja hommiin. a you is a winrar |