Kiinankeisari 09.04.2007 13:06:32 | |
---|
Nojaa... Yksilöjä on soittimissa niin monia erilaisia. Ei se jenkki autuaaksi tee, sieltä löytyy yhtä paskoja yksilöitä kuin mistä tahansa muusta. Ja taas toisaalta yhtä hyviäkin yksilöitä kuin mistä tahansa muusta. näin. ja jos haluaa enemmän vintage-henkistä soitinta kuin tuo american series, niin seuraava vaihtoehto classic-sarjan jälkeen on american vintage, jolla onkin hintaa käytettynäkin 2x. "soita silleen makeesti" -Albert Järvinen |
cruel_destiny 09.04.2007 13:26:45 | |
---|
aaargh, kattelin eilen kuvia pink floydin animals kiertueelta ja sytytti samantien se gilmourin tele, jossa humppari kaulassa, sunburst ja reunalistat. Nyt mietin kovasti että kuhan duunit alkaa viikon päästä, niin sinne se eka palkka taaskin menee; projektiin. Tele on kyllä kitaroiden kunkkua. Nyt kun on jo se LP, SG, Strato niin siihen enää kaivataan tele, että saa ne ainoat oikeat. 335 hommaan sitten joskus. Surreal life |
Joees 09.04.2007 18:48:59 | |
---|
aaargh, kattelin eilen kuvia pink floydin animals kiertueelta ja sytytti samantien se gilmourin tele, jossa humppari kaulassa, sunburst ja reunalistat. Nyt mietin kovasti että kuhan duunit alkaa viikon päästä, niin sinne se eka palkka taaskin menee; projektiin. Tele on kyllä kitaroiden kunkkua. Nyt kun on jo se LP, SG, Strato niin siihen enää kaivataan tele, että saa ne ainoat oikeat. 335 hommaan sitten joskus. Mulla oli jossain vaiheessa strato, tele, LP ja 335 :-/ Enää ei oo stratoa, kaikki muut löytyy vielä. 335 on Tokai, mutta ajaa asiansa buenosti kyllä. Minkälainen tele se oli? Oliko se sellanen 72 customi? Siinä on se fenderin oma kaksikelainen kaulassa, sen tunnistaa siitä että se on G:n humpuukia isompi. Vai oliko se Keef-tyylillä tehty, eli G:n tyylinen humpuuki kaulassa? Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Olen toisinaan piikki sun persauksissasi. |
cruel_destiny 09.04.2007 18:50:56 (muokattu 09.04.2007 18:54:22) | |
---|
Mulla oli jossain vaiheessa strato, tele, LP ja 335 :-/ Enää ei oo stratoa, kaikki muut löytyy vielä. 335 on Tokai, mutta ajaa asiansa buenosti kyllä. Minkälainen tele se oli? Oliko se sellanen 72 customi? Siinä on se fenderin oma kaksikelainen kaulassa, sen tunnistaa siitä että se on G:n humpuukia isompi. Vai oliko se Keef-tyylillä tehty, eli G:n tyylinen humpuuki kaulassa? http://www.hiwatt.com/gilmour.jpg tota parempaa kuvaa en löytäny, oon kyllä varma, että oon isomman ja paremman nähny joskus... älyttömän hyvän näkönen... Elikkä ei oo siis '72 customi, vaan reunalistoilla perus tele, jossa humppari kaulassa... '72 customissahan on se iso pleksi? EDIT: vaihdoin kuvan Surreal life |
http://www.hiwatt.com/gilmour.jpg tota parempaa kuvaa en löytäny, oon kyllä varma, että oon isomman ja paremman nähny joskus... älyttömän hyvän näkönen... Elikkä ei oo siis '72 customi, vaan reunalistoilla perus tele, jossa humppari kaulassa... '72 customissahan on se iso pleksi? EDIT: vaihdoin kuvan 72 on iso pleksi juu. Tuo näyttäis 62 mallilta johon on sit laitettu tuo humppari kaulaan. Eli jyrsitty kai. En tiiä tarkemmin kun en Gilmourista niin kauheesti oo koskaan lukeskellu. Kuuskakkosessa on juurikin reunalistat ja ruusupuinen otelauta. Jepu jee, hyvä vermes on 62. Loafers Musiikkia sulle ja mulle
CCRyder 09.04.2007 20:42:18 | |
---|
No huhhuh! Pari päivää oon viettäny perämettässä ilman nettiyhteyttä ja tää säie on paisunut kuin pullataikina. No se kenties todistaa, että ihan mettään ei mene, jos telen ekakaksi sähkikseksi laittaisi. Ei helpota kuumotusta yhtään. PS Hienoja äänisämplejä porukat linkittäneet tänne, Thanks! |
Kuha 09.04.2007 21:55:34 | |
---|
Fenkku ja reissumies, siinä varmaan on sellanen pari... |
rainmaker 09.04.2007 22:52:13 | |
---|
Ei pitäis kuunnella tällaista, telenhimo meinaan iskee: http://www.youtube.com/watch?v=jQQIT4SJHpY Noniin... ei pitäs kuunnella tällaista, alkaa vaan ottamaan vahvasti päähän ku omasta meksikon telestä ei saa tuollasia soundeja millään. Kyllä se on amerikan tele joskus hankittava. "Vegetaristi syö kasveja. Humanisti ihmisiä." -Roman Schatz |
Joees 09.04.2007 23:01:03 | |
---|
Noniin... ei pitäs kuunnella tällaista, alkaa vaan ottamaan vahvasti päähän ku omasta meksikon telestä ei saa tuollasia soundeja millään. Kyllä se on amerikan tele joskus hankittava. Ei se jenkki autaaksi tee vieläkään... Jos sun meksikön telessä on hyvät puut niin se on jo hyvä lähtökohta. Jos tuntuu että mikit ei toimi niin kokeile jotain muuta. Jos taas sulla on huono yksilö niin sehän ei oo meksikolaisten vika. Ja paljon on siitä kiinni miten sitä teleä soittaa. Ja vahvistinkin vaikuttaa. Loafers Musiikkia sulle ja mulle
elbowski 09.04.2007 23:01:14 | |
---|
Ei pitäis kuunnella tällaista, telenhimo meinaan iskee: http://www.youtube.com/watch?v=jQQIT4SJHpY Enpä ole kuullut ennen noin hienoa versiointia Stairway to Heavenista kuin tuossa pätkässä n. 05.30 eteenpäin. Makeeta kitarakomiikkaa :) Texas is the reason. Texas forever. |
Karipiirto 09.04.2007 23:07:35 | |
---|
Ei pitäis kuunnella tällaista, telenhimo meinaan iskee: http://www.youtube.com/watch?v=jQQIT4SJHpY Niinhän se on että vain ne jotka oikeasti osaa soittaa, voivat tehdä uskottavaa ja oikeasti hauskaa huumoria kitaralla. :) Metalligenret ovat vain yhdentekevien bändien pätemisen tarvetta ja pohjimmiltaan kaikki se on vain heavy metallia. |
fox 10.04.2007 10:49:44 | |
---|
jaa. mulla on ollut semmonen käsitys että fender japan tekee vain lisenssillä fender-logoisia soittimia ja sen omistuspohja olis sitten kokonaan eri. hyvä että tuli taas yksi väärä käsitys korjattua. Jos katellaan nimen "Squier" historiaa, niin Fender osti alunperin kielten valmistaja V.C. Squier -tehtaan 1965 kieppeissä, ja "hyötykäyttöön" se otettiin tuossa 1982 jolloin Fender Japan alkoi tehdä Squier by Fender -nimellä "vähän halvempia" kitaroita markkinoille. Näin asia on ilmaistu eräissä kirjallisissa lähteissä.. Että varsinaisesti kyseessä ei ole mikään "lisenced by-tuote". Näin niinku lisävalaistuksena. Tuossa 80-luvun puolivälin kieppeillä jopa on reilu vuosi kun Amerikan mantereella ei tehty yhden yhtäkään Fender-kitaraa, vaan Fender Japan teki Fenderit ja Squierit. |
Kiinankeisari 10.04.2007 11:16:14 | |
---|
kiitokset foxille tarkennuksesta, nuo squierin kielitehtaan vaiheet olinkin jo jostain lukenut. "soita silleen makeesti" -Albert Järvinen |
fox 10.04.2007 12:12:52 | |
---|
kiitokset foxille tarkennuksesta, nuo squierin kielitehtaan vaiheet olinkin jo jostain lukenut. Jes, kyllähän nuo on monessakin paikassa kerrottu... Ongelma tulee sitte jos/kun koittaa selvittää kaikkea mitä Japaniassa tapahtuu tai tapahtui.. ;) Kas kun siellä on vähän erimoista tuo julkistamiskäytäntö, toki kielimuuriinkin törmää monta kertaa.. No, jokatapauksessa se ainakin on selvää, että ei siellä todellakaan ole ollut mitään "Fender-tehdasta" vaan noita Fenkkuja ja Squjuja on tehneet ihan ne normi japaninpajat, niinkuin FujiGen. Mikkejä luultavimmin tuo "hovihankkija" Nisshin Onpa Seisakusho eli kaverien kesken vaan Maxxon... (mutta huom! "luultavimmin"..8)) |
Mäci 10.04.2007 16:41:40 | |
---|
Kaukana väijyy ystäviä. |
rattledad 10.04.2007 18:44:23 (muokattu 10.04.2007 18:46:14) | |
---|
Vaan mikäs se oli se nupikka siinä tallan takana? Käyttikös se sitä B-benderiä ollenkaan? En jaksanut kuunnella kuin puoliväliin tuota. |
Karipiirto 10.04.2007 19:51:09 (muokattu 10.04.2007 19:58:23) | |
---|
Käyttikös se sitä B-benderiä ollenkaan? En jaksanut kuunnella kuin puoliväliin tuota. En hoksannut katsoa mutta jos katsoit puoliväliin niin sinulta jäi kyllä paras näkemättä/kuulematta. ;) Edit. Käyttäähän se sitä muutamaankin otteeseen. ;) Metalligenret ovat vain yhdentekevien bändien pätemisen tarvetta ja pohjimmiltaan kaikki se on vain heavy metallia. |
ReBeat 10.04.2007 20:10:07 | |
---|
|
Les Fender 10.04.2007 20:13:33 | |
---|
"Living is easy with eyes closed!" |
Joees 11.04.2007 18:48:19 | |
---|
Loafers Musiikkia sulle ja mulle