Aihe: Korvamonitorointi ja RACK monitoritiski
1 2 3 4
PIM
09.04.2007 10:27:22
c) Vajaan vuoden käyttäneenä olen yrittänyt etsiä kommentteja/käyttövinkkejä/tms, mutta hankala on löytää. Kuitenkin, olet ensimmäinen, joka toteaa laitteen paskaksi. Löytyisikö ensi käden tietoa siitä, mikä laitteessa ei toimi? Kiitos etukäteen.

Älä nyt jää ainakaan pidättemään henkeäsi vastauksen toivossa. Kyseessä on lähinnä paska käyttäjä, jos ei DDX3216:sta saa muuta kun paskaa ulos.
sormunen
09.04.2007 11:26:05
Älä nyt jää ainakaan pidättemään henkeäsi vastauksen toivossa. Kyseessä on lähinnä paska käyttäjä, jos ei DDX3216:sta saa muuta kun paskaa ulos.

Tulik sulla pääsiäispupu käymään kun et huomannut, että asetettuun kysymykseen vastattiin noin 40 minuutin kuluttua kysymyksen esittämisestä ei nyt heti seuraavassa mutta jo sitä seuraavassa viestissä?
pitk
09.04.2007 20:53:43

Et toki minultakaan kysynyt, mutta muutamaa yksilöä korjanneena, voisin mielipiteeni esittää.
Räkki Crestien kanssahan on ollu vaikka minkälaista pulmaa. AUXit katoilee, phantomit pätkii, kanavat kohisee jne. Itse asiassa työpyödälläni lojuu nimim.pitk. käytössä ollut XRM jossa kaikki nuo edellämainitut viat ilmenee ainakin silloin tällöin.
Maahantuojan huollossa on myös eräs yksilö käynyt, mut siellä eivät osanneet mitään auxien katoilemiselle tehdä. oli kuulemma sielä toiminut moitteetta, tiedä hänestä. että näin.

Juuri näitä vikoja. Ja mutenappulat toimii, jos siltä sattuu tuntumaan.
Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat!
Kalkutan Konepaja
Reddie
09.04.2007 22:07:10 (muokattu 09.04.2007 22:07:20)
Juuri näitä vikoja. Ja mutenappulat toimii, jos siltä sattuu tuntumaan.

Hyvä tietää, ku on täälläkin päin toi monitoritiskihankinta tulossa eteen, juurikin tossa hintahaarukassa.
"Tilanne on traagisuudessaan koominen"
Formed - Nu-metallia Espoosta
Adam & Santtu
The Vairus
santtus
10.04.2007 08:45:41
On kuitenkin myös hyvä muistaa, että curvinin korjaamilla tiskiyksilöillä on takanaan jo useampi sata keikkaa ja monta vuotta.
"Hyvinhän me vedetään, mitä ne netissä kirjoittaa..?"
LHU
10.04.2007 09:39:35
Mitäs ongelmia sul on ollu?

Jollain orkesterilla oli XRM mitä piti lämmittää että se lähti käyntiin, siis että virrat suostui menemään päälle. Niillä oli lämpöpuhallin mukana sitä varten.

Joitain vuosia sitten vaihdettiin tangojuhlilla etupää kesken vedon kun pikkucrestit rupes tyrkkimään sähköjä insertin kautta kompuroihin. Että sellaisia kokemuksia.
Liuhu - ompa ylpeä hesalainen mixeri...
pitk
10.04.2007 12:01:37

On kuitenkin myös hyvä muistaa, että curvinin korjaamilla tiskiyksilöillä on takanaan jo useampi sata keikkaa ja monta vuotta.

Se on tätä nykyaikaa, 5 vuotta vanha tiski on loppuunajettu. Mulla on toisaalta Allen&Heathin MixWizard noin vuodelta 1998, joka toimii täydellisesti. Ja on aina toiminut. Mulla on myös noin 25 vuotta vanha Soundcraftin 200SR, joka vähän konkkia vaihtamalla pelittäisi edelleen. Ja kyseisen yksilön päälle on aikojen saatossa mm. kaatunut kulma edellä Parcsoundin yläkaappi, painoa loivasti alle sata kiloa. olis tainnu Cretsi olla aika banaanina...
Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat!
Kalkutan Konepaja
sormunen
10.04.2007 13:22:35
santtus... useampi sata keikkaa ....

Eli suomeksi tiski on lähes käyttämätön, just sisäänajettu, muttei enää pelaa.
aimotuska
10.04.2007 15:19:56
Jollain orkesterilla oli XRM mitä piti lämmittää että se lähti käyntiin, siis että virrat suostui menemään päälle. Niillä oli lämpöpuhallin mukana sitä varten.

Kuulostaa siltä, että jos tiskin virtalähteelle olis näytetty vähän kolvia, niin ton hiustenkuivaajakikan ois voinut unohtaa...?

Joitain vuosia sitten vaihdettiin tangojuhlilla etupää kesken vedon kun pikkucrestit rupes tyrkkimään sähköjä insertin kautta kompuroihin. Että sellaisia kokemuksia.

Vaikka mä olenkin mieluummin vähän laadukkaamman kaman puolustaja (eli periaatteellinen behringer-allergikko) niin ei tää nyt kauheesti ainakaan kohenna crestin mainetta noiden halvempien kikkuroiden seassa.

Siis vaikka vehje X olisikin laadukkaan valmistajan Y valmistama ja maksaa pienen omaisuuden, se voi silti kyykähtää (lähes?) yhtä helposti kuin vähemmän laadukkaan valmistajan B tuote. Missä ja kuka nyt on kussut?
Haistakaa p*ska koko valtiovalta.
J.T.
10.04.2007 15:34:13
Siis vaikka vehje X olisikin laadukkaan valmistajan Y valmistama ja maksaa pienen omaisuuden, se voi silti kyykähtää (lähes?) yhtä helposti kuin vähemmän laadukkaan valmistajan B tuote. Missä ja kuka nyt on kussut?

Jos vika esiintyy toistuvasti niin homma on kussut joko suunnittelupöydällä tai alihankkijan toimittamissa komponenteissa. Yleensä näissä tapauksissa valmistajat hoitavat hommat ihan asiallisesti.

Toisaalta; on se maanantai muuallakin kuin meillä - eli kokoonpanolinjalla ei oikein aina osu, laadunvalvonta lipsahtelee jne. Kun näinä rupisina aikoina kaiken pitää olla tuottavaa ja tehokasta eli tässä tapauksessa miksuttimia pitää suoltaa hihnalta mahdollisimman nopeasti niin hutejahan tulee. Kun vielä valmistus ja kokoonpano on varsin pitkälle automatisoitu niin taas on miinan paikka. Se kone kun ei paljon työnsä jälkeä katsele. Siihen "vanhaan hyvään aikaan" kun laitteita valmistettiin, käsityön osuus oli himpan verran suurempi kuin nykyjään.

Oman mausteensa tähän vielä tuo Kiinassa tapahtuva valmistus ja kokoonpano joka on hyvinkin kirjavaa. Ihan p***aa ja todella hyvääkin työtä sieltä nykyisin tulee. Se on ihan siitä kiinni, minkälaisen kokoonpanolinjan valmistaja on sattunut löytämään.
aimotuska
10.04.2007 16:00:28
Se on ihan siitä kiinni, minkälaisen kokoonpanolinjan valmistaja on sattunut löytämään.

Tän ymmärtäis kyllä ihan täysin B-puolueen toimintamallina, mutta kun kyseessä on mainetta niittänyt crest, niin luulisi kuitenkin, että näihin juttuihin kiinnitettäisiin enemmän huomiota. Toisaalta, liekö kyse siitä, että joku on ottanut tietoisen riskin tuotantokustannusten laskemisessa ja riski on vaan näemmä toteutunut. Toivottavasti eivät valikoi samaa valmistajaa enää seuraaviin tiskeihin...

Pistetäänpäs vielä mun viisisenttinen ketjun alkuperäiseen kysymykseen ja kompataan A&H:n MixWizardeja. Pienellä käytöllä ne meillä on, mutta ei onkelmia.
Haistakaa p*ska koko valtiovalta.
santtus
10.04.2007 20:26:52
Sormunen on kyllä oikeassa. Tarkoitin vain sitä, että nekin tiskit ovat kiertäneet todella pitkään ja tuottaneet monta kertaa niihin sijoitetut rahat takaisin. Varsinkaan XRM:llä ei ole pitkään aikaan ollut minkäänlaista kilpailijaa ja niillä on voinut tarvittaessa korvata paljon kalliimpia ja suurempia tiskejä. Veikkaankin, että J.T:n mainitsemat syyt ovat johtaneet ongelmiin tuotannossa, mutta siitä huolimatta ne ovat olleet hyviä sijoituksia ja itse olen muutamia ongelmia lukuunottamatta saanut niillä hyvin työni tehtyä.
"Hyvinhän me vedetään, mitä ne netissä kirjoittaa..?"
Rouda-setä
13.04.2007 03:22:18 (muokattu 13.04.2007 04:19:55)
Se on tätä nykyaikaa, 5 vuotta vanha tiski on loppuunajettu. Mulla on toisaalta Allen&Heathin MixWizard noin vuodelta 1998, joka toimii täydellisesti. Ja on aina toiminut. Mulla on myös noin 25 vuotta vanha Soundcraftin 200SR, joka vähän konkkia vaihtamalla pelittäisi edelleen. Ja kyseisen yksilön päälle on aikojen saatossa mm. kaatunut kulma edellä Parcsoundin yläkaappi, painoa loivasti alle sata kiloa. olis tainnu Cretsi olla aika banaanina...

Se on kollega rakas nimenomaan tätä nykyaikaa. Mulla on kokemuksia MixBastardista (huomaa ainoa oikea kirjoitusasu) niin omassa omistuksessa kuin ison firman (lue: Tehdas) vuokralaitteena. Oma (2 v. vanha) toimii kuin ihmisen mieli,mut muilla n. 10 v. vanhoilla alkaa oleen kilometrit täynnä ja mikään ei toimi.. Tosin veikkaisin,että Pitkällä pöytä on ollut pääsääntöiseti omassa tai edes täysjärkisessä käytössä.Ei noita 20 vuotta ilman huoltoa kestäviä taida enää tehdä edes Midas.Ei ainakaan Venice ole sellainen.Se on pahaksi bisnekselle tehdä kestäviä laitteita... Ei saa uusia myytyä. Nokia anyone?

Mitä taas Crestiin tulee, meillä on talossa (Klubi,TRE) 3 x XRM ja 1 x X-VCA 40+4 ch. Ainoat ongelmat XRM:in kanssa on ollut ajoittain mykistyvät BUS-inputit tiskejä lenkitettäessä ja hölstyvät Littliten BNC-liittimet.(Alkavat pyöriin tyhjää). Tiskien linkitys-ongelmaa on ollut kuuleman mukaan myös Musiikki-Modella.En ole vielä ole itse tullut avanneeksi tiskiä saadakseni selville mistä on kysymys (anyway, Crestillä on 5 v. takuu,hoitakoon Lightinen), mutta eiköhän se aika simppeli liene. Ainoa heikko kohta Cresteistä mitä olen löytänyt on heikkolaatuiset routing-kytkimet ja sekin on puhtaasti X-Vca:n jne. isojen pöytien ongelma.Meksikolaiset lapset ovat selkeästi tehneet huonoa työtä:). Kytkimien kontaktiongelmatkin ratkeaa pienellä rassaamisella.

Joku tässä ketjussa mainitsi Crestin käynnistymisongelmista. Mä oon jo `95 joutunut lämmittämään hakkuripäätteitä hiustenkuivaajalla että sais ne käyntiin. XRM:ssä on hakkuripower.Vika vai ominaisuus? Kosteutta kun lienee Suomessa aina saatavilla.

Loppukaneettina tähän ketjuun on multa se,että mä en ole Lightisella töissä, mä en ole Crest- uskovainen, mutta mä tykkään hyvästä etuasteesta,hyvästä eq:sta,selkeästä lay-outista, hinta-ominaisuus-suhteessa ylivoimaisesta hinnasta ja kompaktista rakenteesta.Niinkun ne 609 bändiä mitä meillä käy vuodessa ja on tyytyväisiä.

-Peve

Ps. Pitk, mä kans rakastan 200 SR:n etusta... Mulla on yks 16 ch.
Nantti
25.04.2007 00:29:39
Itse kohta 5 vuotta kahdella XRM kiskonut. Molemmista on virtalähde korjattu vuoden käytön jalkeen. Sittemmin toimineen moitteetta...
Marzi
26.04.2007 00:17:23 (muokattu 26.04.2007 00:23:04)

Molemmista on virtalähde korjattu vuoden käytön jalkeen. Sittemmin toimineen moitteetta...

Firmalla on noita XRM:iä kans, oliskohan kolme. Kaikki on käyneet virtalähteen takia huollossa(viimenen tais mennä jo ennen vian ilmenemistä :D) että jonkin sortin tyyppivika. Muuten pelannu kyl...

Niin joo ja eiks kysyjä kysyny tosiaan 6-jäsenistä bändiä. Että se Behkun digi on liika pieni nuin vaan. Mun omalla bändillä on sellainen käytössä, siitä kun saa sen 4+1(eli masteri mukaan) ulos, niin 5-päiselle poppoolle riittää. Olis menny monta keikkaa säädöksi jos ei tuota tiskiä olisi ollut. Bändi ei juuri treenaa, eikä aina tsekkaakkaan pahemmin, mutta pelkästään gainien katsomisella on saanut suoraan keikalle tuleville poppareilekin suunnilleen järkevän kattauksen kuunteluun. Se recall on vaan aika mukava olemassa. :D Ei oo ollu ongelmia senkään kanssa. Vielä. :D
No yhyy.
jorma666
28.10.2009 23:18:44
Hei nostetaanpa vanha ketju ylös.

Oliko jollain kokemusta noista A&H räkkikokosista monitoritiskeistä? Tietoa paljon niistä joutuu nykyään pulittamaan? (kyllä, tsekkasin thomannin sivut, mutta en tarkoittanut sitä)

Samoin onko tietoa mistä sais XRM:ää halvalla, voi olla vähän käytettykin mutta täytyy ehdottomasti olla kunnossa!

Yksityisviestiäkin voi laittaa, kiitos!
we call it music - they call the cops
Sami_T
29.10.2009 00:42:43

vhaivala: Hei nostetaanpa vanha ketju ylös.

Oliko jollain kokemusta noista A&H räkkikokosista monitoritiskeistä

Mä oon jonkin verran hiplannu niitä räkkikokosia ja itsellä on A&H:lta yksi isompi mikseri, GL2800M. Kyllä niillä nyt vetää jos pakko on mutta ei se kivaa ole.

Olisin taipuvainen uskomaan että jos ei oo rahaa niin APB M1016 tai 01V (+tarvittaessa joku ADAT-härveli) on se "the" juttu tällä hetkellä.
Itse olette lihava.
jorma666
29.10.2009 15:22:52
Sami_T: Mä oon jonkin verran hiplannu niitä räkkikokosia ja itsellä on A&H:lta yksi isompi mikseri, GL2800M. Kyllä niillä nyt vetää jos pakko on mutta ei se kivaa ole.

Olisin taipuvainen uskomaan että jos ei oo rahaa niin APB M1016 tai 01V (+tarvittaessa joku ADAT-härveli) on se "the" juttu tällä hetkellä.

Joo.

Sori kun kirjotin tänne yleiselle puolelle.
we call it music - they call the cops
Sami_T
29.10.2009 15:43:05

vhaivala: Joo.

Sori kun kirjotin tänne yleiselle puolelle.

Voitko nyt vähän selvittää että mistä tämä mökömökö.

Yritin siis niinku viestittää että on kokemuksia A&H:n räkkimiksereistä ja ei hyviä sellasia ja en suosittele kenellekään. Lähtien siitä että se eq on sitä perus-A&H hohhoijaa-osastoa.

XRM jo paljon parempi.

Mitä oon sitä M1016:aa hiplannu niin se on parasta mitä pienellä rahalla saa.
Itse olette lihava.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)