Aihe: Explorer malliselle skeballa järkevää standia..?
1 2
Dr. Lazer
02.01.2004 01:03:31
Jeps, eli tietääkö kukaan onko tuollaiselle perinteiselle Gibson Explorer malliselle kitaralle olemassa minkäänlaista sopivaa perus-standi ratkaisua?

Ja jos on, niin onko tietoa mistä sellaisia telineitä voisi saada?

Ehkä vähän pöhkö kysymys, mutta kaivertaapi =)
\"The message is; \'THERE IS NO MESSAGE\'\" D.Townsend
outo_O
02.01.2004 01:06:19
yhtenä vaihtoehtona vois olla sellai seinäripustus kaulan kohdalta.
itelläs on paska allekirjotus !
Miekkonen
02.01.2004 01:07:01
Vaihtoehdot:

1. Semmonen seinään ruuvattava teline jossa kitara roikkuu lavasta.

2. semmonen lattia standi jossa on vaan kaula jolloin kitara roikkuu lavasta.

Nuo maksaa 15€ ja 20-30€
mathias
02.01.2004 01:11:06
Minulla on tuommoinen ihme teline, missä tuo alaosa (siis se osa, minkä päällä kitara on) pyörii. Jumalauta, että oli epäselvästi selitetty. Mutta kuitenkin, tuossa tuo on kyllä pysynyt hyvin.

Ja Kajaanin musiikista tuon joskus vuosia sitten taisin ostaa, hintaa en tarkalleen muista, mutta halpa se oli.
Kitara on lyömäsoitin ja siinä on oltava vitusti säröä -J. Hynynen-
askomiko
02.01.2004 01:22:44
Joo, semmonen jonka alaosa keikkuu ja kaulalle on haarukkamallinen tuki.
Saako naapurin tontille rakentaa, terveisin nimim. "rakensinko turhaan".
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
mathias
02.01.2004 01:27:42
Joo, semmonen jonka alaosa keikkuu ja kaulalle on haarukkamallinen tuki.

Aivan. Noin helposti sen olisi voinut selittää... Vaikeata tämä kirjoittaminen.
Kitara on lyömäsoitin ja siinä on oltava vitusti säröä -J. Hynynen-
Jani The Rock
02.01.2004 01:45:34

Genesis Guitar Stand. Sellaisessa oma Eksploreerikin on viihtynyt hyvin.
Lowriding appeals to bad dudes.
Olli S.
02.01.2004 01:58:35

Omistan tuommoisen Ultimate-merkkisen. Saa ainakni Musamaailmasta. Tukeva on. Kitara roikkuu kaulastaan siinä ja jaloisa on pehmusteet, joiden päällä body lepää.
Ostetaan vähän käytettyä soittotaitoa.
kivi
02.01.2004 10:04:27
Omistan tuommoisen Ultimate-merkkisen. Saa ainakni Musamaailmasta. Tukeva on. Kitara roikkuu kaulastaan siinä ja jaloisa on pehmusteet, joiden päällä body lepää.

Sellainen kaksihaarukkainen on Explorerille parempi kuin Ultimate, joka kyllä muuten on yllättävän hyvä. Explorer kun ei oo symmetrinen, se nojaa vähän huonosti vinossa tuollaisessa.

Kaikkein huonoimmin Explorerit, Thunderbirdit ja Firebirdit viihtyvät tavallisessa Quick-lokin telineessä, jotka muuten on kestävyydeltään ihan ylivoimaisia. Niille pitää olla ihan oma haarukkateline.

Kaikkia em. telineitä on itselläni. Kokeiltu siis on.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Dr. Lazer
02.01.2004 17:39:19
Joo kiitos neuvoista teille.

Pitänee tsekata noita malleja, mm. sitä genesis juttua.

Ps. ois tuolla torin puolella yks ylimääränen uutta vastaavassa kunnossa oleva ESP EX-351 myynnissä tarpeettomana. Pitää tehdä tilaa kamojen keskelle =)
\"The message is; \'THERE IS NO MESSAGE\'\" D.Townsend
Jani The Rock
02.01.2004 18:20:32

Joo siis, tsekkasin uusiksi ja tosiaan tuo minun Genesis-merkkiseksi leimaamani ständi on samanlainen Ultimate-ständi kuin Olli S:llä. Eilen katsoin pelkkää pakettia ja siinä luki komiasti jotta Genesis Guitar Stand. Nyt vasta hoksasin että lukeehan siinä Ultimatekin.

Komiat nimet on ständille annettu...
Lowriding appeals to bad dudes.
Wolfheart
02.01.2004 22:13:29
Itselläni homman hoitaa ihan tavallinen kitarateline, josta on toista pidikettä väännetty alaspäin. Kannattaa kuitenkin varoa, ettei se rauta mene poikki kun sitä vääntelee.
Olli S.
03.01.2004 00:01:57

Joo siis, tsekkasin uusiksi ja tosiaan tuo minun Genesis-merkkiseksi leimaamani ständi on samanlainen Ultimate-ständi kuin Olli S:llä. Eilen katsoin pelkkää pakettia ja siinä luki komiasti jotta Genesis Guitar Stand. Nyt vasta hoksasin että lukeehan siinä Ultimatekin.

Komiat nimet on ständille annettu...

Joo. Minäkin hämäännyin, kun paketti saapui kotiin. Muistaakseni on olemassa oikeastikin Genesis-merkkinen universal-standi.
Ostetaan vähän käytettyä soittotaitoa.
foof
08.07.2009 15:37:11
Aika vanha ketju mutta ensimmäinen asiaa koskeva, joka tuli haulla vastaan.

Tarve olisi telineelle ja löytyyhän noita ainakin Thomannilta. Ongelma on kuitenkin, että kaikissa on maininta "not recommended for guitars with nitro laquer/ nitrocellulose finish". Gibsonissa on tuollainen nitrocellulose finish. Onko jollain kokemusta noista ongelmista? Onko tuo todellinen ongelma vai vain mahdollinen ennakkovaroitus, että nämä voivat vahingoittua.

Ilmeisesti tällaiset tuotteet voisivat auttaa ongelmaan http://www.axehugger.com/ mutta en ymmärrä miksi telineiden valmistajat eivät sitten suoraan käytä tuollaisia materiaaleja.
McNulty
08.07.2009 15:46:06
Explorerille passeli ständi on Hercules GS412B:
http://www.herculesstands.com/guitars/GS412B.html

EM Nordic tuo Herculesta maahan, eli ainakin kaikista DLX Music-myymälöistä luulisi löytyvän. Samoin kaikista muista, joilla on EM:n edustus. Siivuplee mösiöö!
"Koska minä olen kiva!" -Pikku Myy
Mandarax
08.07.2009 15:48:10 (muokattu 08.07.2009 15:48:56)
foof: Aika vanha ketju mutta ensimmäinen asiaa koskeva, joka tuli haulla vastaan.

Tarve olisi telineelle ja löytyyhän noita ainakin Thomannilta. Ongelma on kuitenkin, että kaikissa on maininta "not recommended for guitars with nitro laquer/ nitrocellulose finish". Gibsonissa on tuollainen nitrocellulose finish. Onko jollain kokemusta noista ongelmista? Onko tuo todellinen ongelma vai vain mahdollinen ennakkovaroitus, että nämä voivat vahingoittua.

Ilmeisesti tällaiset tuotteet voisivat auttaa ongelmaan http://www.axehugger.com/ mutta en ymmärrä miksi telineiden valmistajat eivät sitten suoraan käytä tuollaisia materiaaleja.

Itse olen käyttänyt surutta noita vastaavia telineitä myös nitrolakatuilla kitaroilla ilman ongelmia. Varmaankin juuri mainitsemasi "varmuuden vuoksi" -toimenpide tuo varoitus. Jos epäilyttää kuitenkin, niin ei liene iso homma kietaista (tai vaikka ompeluttaa jos ei neula ja lanka pysy hyppysissä) vaikkapa mustaa harsokangasta pehmusteen päälle.
Itse käytän noita Herculeksen ständejä, koska niihin sopii lähestulkoon kaikki kitarat.
http://www.thomann.de/fi/prod_bdb_AR_157102.html?image=0

Edith: Luunmurskari kerkesi rivakammin herculeineen..!
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
duc
08.07.2009 15:53:10 (muokattu 08.07.2009 15:53:25)
Noissa Herculesin ständeissäkin on kai vielä maininta, että ei saa käyttää nitrolakattujen kanssa. Itse kyllä olen käyttänyt Gibsoneita ja Fenderin nitrolakattua ritsaa pitkän aikaa, eikä niihin ole tullut mitään jälkiä.
Räbbänä
08.07.2009 15:55:32
Minun Explorer-tyylinen keppi viihtyy ihan hyvin tuommoisessa normiskeballekin tarkoitutetussa Staggin ständissä. Kuvassa lähes vastaava teline.

http://www.thomann.de/fi/millenium_gitarrenstaender.htm

Alaosan haarukan kulmaa pystyy sivuttaissuunnassa muuttamaan ja keppi pysyy varsin tukevasti telineessään.
ballfish: Strato putkikoneessa kiinni ja Deep Purplea ilmoille ni johan tietää miksi seiskakasikieliset muniinpuhaltelu örrinmörrinhewi homostelijat ovat täysin hakuteillä oikeasta menosta ja rankkuudesta
Tinippa84
08.07.2009 20:41:44

Retaliation Syndicate - Thrash/Death
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)