sami1972 09.04.2007 10:40:23 | |
---|
Eli tämmöset kamat löytyy soittokämpän nurkasta ja kun en ole vintage harrastaja niin apu ois tarpeen, eli ludwigin virveli on jostain 60-luvun alusta, sarjanumero 52387. kunto hyvä, metallivirvelli, ehkä noin 5 tuuman, vähän kromi hilseillyt ja mattokoneistosta yksi muoviosa poikki, pikku vaivalla sais kuntoon. gretsch setti. luultavasti 60 luvun puolenvälin kieppeiltä,sarjanumero 107305. badge on pyöreä pronssin värinen, bassari 20, pikkutomi 12 lattiatomi 14. meniköhän oikein!? virveliä ei ehkä löydy. lattia tomista puuttuu jalat ja vanne(ehkä löytyy) ja basarista jalat hukassa, pinta on jotain hopean väristä hilesysteemiä ja vaatis vähän kunnostamista. Pikkutomi on täysin virheetön, mutta basari ja lattiatomi vaatisi hieman laittoa. Osaako joku heittää arviota hinnoista, ovat ehkä kaupan!? Oisin laittanut kuvia mutta aina ei ymmärrä kaikkea! Voin laittaa sähköpostiin kuvia jos on kiinnostuneita. jukoliste@hotmail.com |
Mikael 09.04.2007 11:21:56 (muokattu 09.04.2007 11:26:56) | |
---|
gretsch setti. luultavasti 60 luvun puolenvälin kieppeiltä,sarjanumero 107305. badge on pyöreä pronssin värinen, bassari 20, pikkutomi 12 lattiatomi 14. meniköhän oikein!? virveliä ei ehkä löydy. lattia tomista puuttuu jalat ja vanne(ehkä löytyy) ja basarista jalat hukassa, pinta on jotain hopean väristä hilesysteemiä ja vaatis vähän kunnostamista. Pikkutomi on täysin virheetön, mutta basari ja lattiatomi vaatisi hieman laittoa. Sarjanumerosta ei oikein voi päätellä paljoakaan, koska muutamankin tehdaspalon jäljiltä dokumentit noista valmistetuista rummuista ovat tuhoutuneet. Hinta riippuu myös tosi paljon kunnosta, sekä ostajan ja myyjän ambitioista kuten yleensäkin vintagerumpujen osalta. Veikkaisin että 1000-2500€ on se taso missä mennään. Mä maksoin omasta 20/12/14 -setistäni 9 vuotta sitten 8000mk ja setti sisälsi myös virvelin. Rumpuina noi on aivan huippua, mikäli ovat kunnossa tai saatavissa kuntoon. Bassarista kannattaa tutkia että se on pyöreä. Mulla on ollut yks vanha gretsch-setti tsekattavana jonka bassari on mennyt soikeaan suuntaan, kun sitä pikkutomia oli pidetty se 40 vuotta siinä bassarin kyljessä olevassa kiinnikkkeessa... Siitä mistä aita on matalin... |
hansakemanelius 09.04.2007 11:33:27 | |
---|
Eli tämmöset kamat löytyy soittokämpän nurkasta ja kun en ole vintage harrastaja niin apu ois tarpeen, eli ludwigin virveli on jostain 60-luvun alusta, sarjanumero 52387. kunto hyvä, metallivirvelli, ehkä noin 5 tuuman, vähän kromi hilseillyt ja mattokoneistosta yksi muoviosa poikki, pikku vaivalla sais kuntoon. Näiden tietojen mukaan valmistusvuosi olisi 1964 tai 1965: http://www.vintagedrum.com/ludwig_serials.htm Joo nej .... |
hollmi-5 09.04.2007 12:22:16 | |
---|
Jos siitä Ludwigista on muoviosa nostajasta rikki, niin silloin se on Supersensitive-koneistolla varustettu Supraphonic. Ehjästä ja siististä saa noin 500 euroa. Hilseillyt kromi ja muut pikku puutteet alentavat hintaa. Puutteet Gretschissä tuntuvat melkoisilta, joten hinta on ihan ostajan innokkuudesta riippuva. Tuhatta euroa lähelläkään se ei tuossa kunnossa ole. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Puutteet Gretschissä tuntuvat melkoisilta. Joo mä luin vähän huonosti noi puutteet. Toisaalta pelkkiä metalliosia uupuu ja jos rungot ja pinnoitteet muuten ovat huippukunnossa, niin noine puutteineenkin vois hyvin päästä siihen tonniin ja ylikin. Paha kuitenkin sanoa näkemättä. Siitä mistä aita on matalin... |
sami1972 09.04.2007 21:03:33 | |
---|
Kiitos vastanneille, nämä tiedot auttoi jo paljon. Kunto basarissa ja lattiatomissa on kohtuullinen ja etutomi on täysin virheetön ja väri oli silver sparkle, mutta basarin ja lattiatomin pinnassa on sanomista. Pikkutomin kiinnitys basarissa on ehkä oma tekele, siis se osa joka tulee siihen kaarevaan putkeen kiinni, mutta en osaa sanoa kun alkuperäistä en ole nähnyt, mutta pätevä äijä noista laittaisi hienot kannut... olen itse basisti;) |
Rockster 09.04.2007 22:38:16 | |
---|
Eli tämmöset kamat löytyy soittokämpän nurkasta ja kun en ole vintage harrastaja niin apu ois tarpeen, eli ludwigin virveli on jostain 60-luvun alusta, sarjanumero 52387. kunto hyvä, metallivirvelli, ehkä noin 5 tuuman, vähän kromi hilseillyt ja mattokoneistosta yksi muoviosa poikki, pikku vaivalla sais kuntoon. Minä voin tuon Ludwigin raadon ottaa pois vaivaamasta. Tarjoan kossupullon ja munkkikahvit siitä hyvästä :) "Nyt lähdetään Karalahdelle soittamaan rumpuja ja bassoa" -Jussi 69 houkutteli matkaansa Tavastialla. |
Tindrum 10.04.2007 13:31:58 | |
---|
Laitatko kuvia mulle meiliin. Kiinnostais tehdä siitä itselle hieno "pikkusetti". Asiaan vaikuttaa kuitenkin ratkaisevasti puuttuvat / omatekoiset metalliosat - alkuperäisistä oikeista osista pyydetään (ja maksetaan?) ebayllä huimia summia... mikko.terhia(at)pp.inet.fi m©
Tiina Lymi on ihana. |