Ze Kink 31.12.2003 13:54:07 | |
---|
Olen miettinyt tämän pedaalin ostoa, onko kukaan koittanut ja jos on, niin miltä tuntui? Onko ehkä joku toinen ja parempi whammypedaali? Nopeus ei ole mitään ilman tyylitajua... Ja tyylitaju ei ole mitään ilman nopeutta! |
-K- 31.12.2003 14:13:57 | |
---|
On, ihan kiva tuntuma, soundit ok. Oikeastaan ainoa järkevä vaihtoehto jos haluaa whammyn heti käteen. Ei meinaan muita myydä enää uutena. Ei suotta elämys. |
Arwin 31.12.2003 22:17:11 | |
---|
Onko tossa korjattu se ongelma mikä ainakin whammy 3 oli eli liika viive polkaisun ja äänen välillä? |
Dumb 01.01.2004 03:33:07 | |
---|
whammy 3 Mitä tarkoitat tuolla "Whammy 3":lla? Sellaista kun ei varsinaisesti ole olemassakaan. Tarkoitatko kenties XP-100 Whammy/Wahia? Jos, niin mielestäni siinä ei mitään viivettä kylläkään ole! |
Arwin 01.01.2004 03:43:33 | |
---|
Mitä tarkoitat tuolla "Whammy 3":lla? Sellaista kun ei varsinaisesti ole olemassakaan. Tarkoitatko kenties XP-100 Whammy/Wahia? Jos, niin mielestäni siinä ei mitään viivettä kylläkään ole! Jossain Whammyn versiossa on se viiveongelma, mutta siinä alkuperäisessä eikä ehkä tuossa nelosessa sitä ole. SItä alkuperäistä ei enää saa vain uutena mistään. |
-K- 01.01.2004 18:06:54 | |
---|
Onko tossa korjattu se ongelma mikä ainakin whammy 3 oli eli liika viive polkaisun ja äänen välillä? On siinä 4ssa pieni viive, kuitenkin on meinaan digitaalinen vehje. Ei sitä kyllä pahemmin soitossa huomaa.. Ei suotta elämys. |
wilo 02.01.2004 15:49:05 | |
---|
On siinä 4ssa pieni viive, kuitenkin on meinaan digitaalinen vehje. Ei sitä kyllä pahemmin soitossa huomaa.. Ai meinaatko että ne muut whammyt olis analogisia vai? Ei digitaalisuus tarkoita automaattisesti viivettä. Esim. Rocktronin kamoissa ei juuri viiveitä kuule. |
-K- 02.01.2004 18:08:04 (muokattu 02.01.2004 18:10:18) | |
---|
Ai meinaatko että ne muut whammyt olis analogisia vai? Ei digitaalisuus tarkoita automaattisesti viivettä. Esim. Rocktronin kamoissa ei juuri viiveitä kuule. WH-1 oli muistaakseni analoginen. Enkä mielestäni sanonut että että digitaalisuus=viive, vaan että Whammy4:ssa on todella pieni viive, TODELLA PIENI. Esim. WH-2ssa taisi olla jo sellainen viive minkä huomasi. Itse ole tosin omistanut kuin tuon 4:sen että nämä tiedot ykkös ja kakkosversioista on kuultu whammy-friikeiltä. Ei suotta elämys. |
Niin, enkä minäkään mielestäni sanonut sinun niin sanoneen. =) Sun kirjoituksesta sai vain sellaisen käsityksen. Jep, kyllä vain on kaikki whammyt iät ja ajat, aikojen alusta asti olleet digitaalisia. Pois ne kaikki analoogiset harhaluulot ihmisten paksuista galloista. ( ) Kyllä, tarvitsen tähän hymiön ( ) Ei, en käytä hymiöitä Ruksikaatten ittellenne sopiva. =) |
-K- 02.01.2004 18:17:16 | |
---|
Vieläkin uskaltaisin väittää että olen monelta ihmiseltä kuullut että se ensimmäinen whammy WH-1 on analoginen. ..Rupean saman tien googlettamaan. Ei suotta elämys. |
wilo 02.01.2004 18:30:19 (muokattu 02.01.2004 18:32:03) | |
---|
Katsoppas vaikka manuska: http://www.digitech.com/ftp_mirror/ … inued%20Products/Manuals/Whammy.pdf Manuskassa puhutaan esim. 31.25 mHz (!) sample ratesta, liekö sitten tarkoittaa näitä nykyaikaisia kilohertsejä, joista ollaan totuttu puhumaan... Millihertsilukema kun olis aika pieni digivehkeeksi... Heh. No se siitä. Mutta ei mulle ainakaan tule edes mieleen miten tällaisen voisi toteuttaa analogisesti. Ainakaan ilman hirveätä määrää elektroniikkaa, mikä taas maksaisi, painaisi ja veisi tilaa paljon enemmän mitä whammy. Vielä yksi hymiö kaupan päälle: =) |
zorro 02.01.2004 18:32:52 | |
---|
Vieläkin uskaltaisin väittää että olen monelta ihmiseltä kuullut että se ensimmäinen whammy WH-1 on analoginen. ..Rupean saman tien googlettamaan. kyllä se myös minun käsittääkseni on analoginen, ja sitä myöten nii kallis. Siinä ei myöskään ole sitä inputlevel säädintä, joka mahdollistaa laittamaan sen säröjen jälkeen. Noista whammy kakkosista sen verran, että voin olla ylpeä sellasen yksilön omistaja, jossa ei tuota viivettä esiinny OSTETAAN: Digitech WH1 |
-K- 02.01.2004 18:48:27 | |
---|
. Mutta ei mulle ainakaan tule edes mieleen miten tällaisen voisi toteuttaa analogisesti. Ainakaan ilman hirveätä määrää elektroniikkaa, mikä taas maksaisi, painaisi ja veisi tilaa paljon enemmän mitä whammy. Vielä yksi hymiö kaupan päälle: =) Juu ei minullakaan oikein raksuta kuinka tuon voisi analogisesti toteuttaa mutta tuota WH-1:sta on ollu kaksi eri versiota. Se alkuperäinen ja Reissue. Siihen väliin mahtui joku firmojen välinen konflikti tjsp. Jonka jälkeen alettiin tehdä whammya halvemmista osista yms. Se alkuperäinen on aika "vintagea" ja siitä voidaan pyytä kuulemma jopa 400-500 dollaria. Komponentit ja käyttö ovat kuulemma alkuperäisessä versiossa kuin toiselta planeetalta,kun vertaa re-issueen. Itse en saanut vieläkkän selville onko se analoginen vai ei, mutta monessa teksitissä luki että siina on kaikkein analogisin tuntuma. Jos tuosta nyt jotain johtopäätöksiä pitäisi vetää niin : Analoginen=hyvä Digitaalinen=huono WH-1=digitaalinen, mutta hyvä. Ei suotta elämys. |