Lou 08.04.2007 15:41:28 | |
---|
Nii. Varmaa jossai vaiheessa tossa kuukauden päästä tulee matka eteen New Yorkkii ja ajattelin kysyä, että te jotka siellä olette käyneet, niin missä kannattaa käydä (musaliikkeissä)? Ja mitä sieltä kannattaisi tuoda? Pedaaleja olen ajatellut, joten onko jotain sellaisia mitä on hankala saada Suomeen? Ja miten noitten sähköasioitten kanssa? Kiitos. www.jermaine-rocks.com |
absqua 08.04.2007 15:54:27 | |
---|
Nii. Varmaa jossai vaiheessa tossa kuukauden päästä tulee matka eteen New Yorkkii ja ajattelin kysyä, että te jotka siellä olette käyneet, niin missä kannattaa käydä (musaliikkeissä)? Ja mitä sieltä kannattaisi tuoda? Pedaaleja olen ajatellut, joten onko jotain sellaisia mitä on hankala saada Suomeen? Ja miten noitten sähköasioitten kanssa? Kiitos. Nykissä on hyviä musaliikkeitä paljon. Kitara- ja bassopuolella sellainen aika hyvä keskikaupungilla sijaitseva keskittymä on 42streetillä muistaakseni 5. ja 6. avenuen välissä. (korjatkaa jos muistan väärin katujen numerot). Siellä on mm. Sam Ash ja monta muuta. Mä en ikävä kyllä muista enää niitä musiikkilikkeitä nimillä, mutta keltaiset sivut ja internetti auttavat niiden löytämisessä. Jos on aikaa niin kannattaa käydä esim New Jerseyn puolella, Long Islandilla tai jossain muualla Manhattanin ulkopuolella. Musiikkiliikkeiden hinnat putoavat selkeästi kun ollaan vähän kauempana keskustasta. Vintagekamat maksavat nykissä maltaita, mutta uudempaa tavaraa voi löytää suht edukkaasti, varsinkin jos taalan kurssi on hyvä. Pedaaleissa ei sähköongelmia ole, mutta kaikki ne laitteet jotka kytketään pistorasiaan vaativat suomessa toimiakseen erotusmuuntajan koska jenkkilän sähköt ovat 110v eikä 220-240 kuten euroopassa. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
48. kadulla on tuo ash ja muutama muu, olikohan nyt 5-6 liikettä. Wes willagessa Bleecker streetillä on kans pari kitarakaupaa mm.matt umanov ja sohossa löytyy myös varsinki wintake liikkeitä. 14. kadulla on myös guitar center jossa kannataa pistäytyä. Hinnat edullisia jotku kamat jopa halpoja, täytyy muistaa vaan lisätä vero hintalapun hintaan n8% Itselleni jäi noista wintake hinnoista semmoinen tuntuma että maksavat saman ku meillä, mutta taaloissa. Esim umanovilla -72 jazari 3800 dollaria. Tosin tämä on mun mielipide itse en katsellut käytettyjä "sillä" silmällä... Eikö äiti ole opettanut, että keltaista lunta ei saa syödä? |
Johnny Buzz 09.04.2007 00:00:26 (muokattu 09.04.2007 00:01:22) | |
---|
Nuo edellä mainitut on oikein hyviä mestoja. Itse taisin juurikin tuolta Bleecker Streetiltä ostaa yhen spedun. East Villagesta löytyy kans muutama hyvä liike, mutta valitettavasti en nyt muista niiden tarkempia nimiä/ sijainteja. Hobokkenista löytyy kanssa yks oikein mukava vintage-liike: http://www.hobokenvintage.com/ Oli menny jo kiinni, kun sattumalta tohon törmäsin, mut vaikutti oikein kiinnostavalta. Tällasia bassoja ois tällä hetkellä tarjolla: http://www.hobokenvintage.com/stock/index7.shtml ;) Hobokeniin kannattaa muutenkin käydä tutustumassa reissun aikana. Manhattanilta menee vartin verran nopealla vesitaksilla eikä maksanu juuri mitään. Etenkin pedaaleja ja muuta pienempää kannattaa tsekkailla. Hinnat on jo listahinnoiltaan halvempia ja siihen kurssiero vielä päälle. Bassoa en lähtis tuomaan, kun voi tulla tullissa ongelmia. |
hollstro 09.04.2007 08:55:52 | |
---|
http://www.hobokenvintage.com/stock/index7.shtml ;) Hobokeniin kannattaa muutenkin käydä tutustumassa reissun aikana. Jumaleissön mitä bassoja. Uusi tavara on USAssa aika paljon halvempaa kuin täällä kun taas Vintagesta saa maksaa sielläkin ihan hunajaa. Hobokenin hinnat ovat sopivia viiteitä hintatasosta. Useat kaupat myyvät vain uutta tavaraa joten sekin on hyvä ottaa huomioon jos suunnittelee tiukkaa aikataulua. Basistin kannattaa tuoda USAsta aina kieliä, piuhoja, kirjoja, hihnoja, viritysmittareita ja muuta piensälää joka on täällä tyypillisesti tuplasti kalliimpaa. Valikoima on myös useissa liikkeissä todella hyvä. Basistin parhaalle kaverille eli rumpalille saa keppejä n. 3 € pari. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |