Ziggy Bubba 07.04.2007 11:13:45 | |
---|
Levyllä on muuten todella hienoja puhtaita lauluosuuksia. Esimerkiksi Beautiful Mourning-biisistä löytyvä "this is our last goodbye"-kohta saa kylmät väreet kulkemaan selkäpiitä pitkin. Tuli muuten kovasti mieleen Jeff Buckleyn kipale Last Goodbye, jossa lauletaan juuri samoin sanoin, eri nuottiin toki :) Oon samaa mieltä noista levyn puhtaita lauluista, tuovat todella hyvää vaihtelua ja syvyyttä levyyn. Myspace.com/Crookmachine |
Incarnation 07.04.2007 13:52:58 | |
---|
Puhtaisiin lauluihin hieman liittyen, bändin basisti Adam Duce näyttää ainakin videoiden perusteella laulavan nuo puhtaatkin taustalaulut. Yllättävän hyvin Duce laulaa, vaikka ei uskoisi. Pieni näyte tästä löytyy bändin kotisivuilta "The Blackeing Sessions 1"-videopätkästä. "Wash away a man, take him with the floods" RIP Dime |
-Mickill- 07.04.2007 19:58:38 | |
---|
Vähän himottas tätä uutta lättyä jo kuunnella, aika kovasti on jengi kehunu kyl. Ens viikolla pitäs lätty postiluukusta kolahtaa. There's nothing left to say but fuck you anyway. |
dead-ed 08.04.2007 00:07:00 | |
---|
Melkein voisin ojentaa vuoden ulkomainen levy-palkinnon The Blackeningille, sen verran kovaa kamaa ovat Flynn & kumppanit ulostaneet. Tuli aivan puskista. TTAOE... oli melko hyvää tavaraa, mutta The Blackening, huhhuh. Riffit ovat kauttaaltaan vähintääkin murskaavia ja melodiset osuudet upeita. Varsinkin Halon soolokisan jälkeen tuleva kohta, huhhuh. Vaikea edes nostaa vain muutamaa huippukohtaa levyltä, on se niin kova! Pitäisi Burn My Eyes ja loput MH:n tuotannosta hankkia omaksi, vaikka melkoista kritiikkiä olen kuullut etenkin Superchargerista. No, katsotaan ja kuunnellaan sitten itse, heh. |
McNulty 08.04.2007 15:17:29 | |
---|
Melkein voisin ojentaa vuoden ulkomainen levy-palkinnon The Blackeningille, sen verran kovaa kamaa ovat Flynn & kumppanit ulostaneet. Olen samaa mieltä. Tuo lätty on itselläni kyllä kohonnut levylautasen ykköseksi viimeisen kuukauden aikana. Tuli aivan puskista. TTAOE... oli melko hyvää tavaraa, mutta The Blackening, huhhuh. No juu, johan tuota Machine Headia povattiin ennen TtAoE:n ilmestymistä haudatuksi bändiksi, mutta sieltä ovat tulleet 13 vuoden takaa niin perkeleen korkealle jalustalle ettei ole tosikaan. Uusin lätty on kyllä kokonaisuutena varsin loistava. Vaikka mukana on pitkiä biisejä, niissä on silti "punainen lanka", teema ja ne eivät kuulosta lainkaan pitkästyttäviltä, imo. Riffit ovat kauttaaltaan vähintääkin murskaavia ja melodiset osuudet upeita. Varsinkin Halon soolokisan jälkeen tuleva kohta, huhhuh. Vaikea edes nostaa vain muutamaa huippukohtaa levyltä, on se niin kova! Totta... kai olet jo nähnyt sen studio-pätkän missä Demmel istuskelee sohvalla ja soittelevat sooloa kilpaa Robbin kanssa? Varsin hyvä video onpi se... Pitäisi Burn My Eyes ja loput MH:n tuotannosta hankkia omaksi, vaikka melkoista kritiikkiä olen kuullut etenkin Superchargerista. No, katsotaan ja kuunnellaan sitten itse, heh. The Burning Red ja Supercharger kannattaa jättää väliin, tai ainakin pyrkiä kuulosteleen ensin esim. mp3-formaatissa. Mielestäni ne lätyt olisi saanut jäädä tekemättä. http://terrornylund.blogspot.com/ |
dead-ed 08.04.2007 21:27:22 | |
---|
Totta... kai olet jo nähnyt sen studio-pätkän missä Demmel istuskelee sohvalla ja soittelevat sooloa kilpaa Robbin kanssa? Varsin hyvä video onpi se...
Toki, mainio pätkä. Kunnon vanhan liiton meininki tulee mieleen, Priest/Maiden-henkeen, mikä ei ole koskaan pahasta. =)
The Burning Red ja Supercharger kannattaa jättää väliin, tai ainakin pyrkiä kuulosteleen ensin esim. mp3-formaatissa. Mielestäni ne lätyt olisi saanut jäädä tekemättä. Jotain kautta kyllä pitäisi hieman "maistella" varsinkin noita levyjä, BME:n uskaltaa jo sokkonakin hankkia, levyn maine kun on niin kovaa luokkaa. Mutta kattellaa...
|
The Burning Red ja Supercharger kannattaa jättää väliin, tai ainakin pyrkiä kuulosteleen ensin esim. mp3-formaatissa. Mielestäni ne lätyt olisi saanut jäädä tekemättä. Nuo alkaa toimimaan vasta siinä 69 kuuntelukerran kohdalla. En tiedä, ei niin rankkoja, mutta vitun hyviä levyjä. Etenkin supercharger. Vaikka muut MH:t menee siihen mossaus kamaan, mutta supercharger on levynä vitun kova, tai kuka mistäkin tykkää. Sellasta fiilistely kamaa.. mutta uuteen kiekkoonhan tässä kai keskitytään, joka pitäis käydä joku päivä hakemassa I am the Horsemaster |
miscage 08.04.2007 22:01:31 | |
---|
Joo, kyllä minustakin kannattaa lähtee avoimin mielin tutustumaan noihin "nu-metal"-lättyihin. Kovin yliparjattuja ovat. "Kaikki maat on paskoja, ja kaikkien maitten asukkaat on paskoja. Onks missää mitää paikkaa mikä ei oo mikää "maa"?" |
Narcosynthesis 10.04.2007 10:04:31 | |
---|
Todella kova levy on kyllä kyseessä. Huimaa ajatellakin, että minkälaisia lättyjä on tulossa, kun Chimaira ja Mässäri ovat jo tämän tasoiset ulostaneet...jos muutkin bändit tekevät samalla tasolla levyjä tänä vuonna, niin ainakin Annihilatorilla on potentiaalia tehdä maailman kovin levy:D Arvoisat lyöjät: tottelemattomia VEDETÄÄN TURPAAN! (kyltti Helsingin konservatorion rumpuluokan seinällä joskus 2000-luvun alussa) |
cheez 14.04.2007 10:41:04 | |
---|
Eipä voi kyllä lätystä sanoa yhtään negatiivista sanaa ja superlatiivitkin meinaavat loppua kesken. Olen erittäin tyytyväinen ja onnellinen Machine Headin puolesta, että saivat väännettyä tämän lätyn. Pitkän aikaa oli olo, että voisi olla parempi kuin Machine Head olisi jäänyt vaan yhden levyn bändiksi, joka nauttisi kuitenkin mainetta Burn my Eyesillaan. Sitten pamauttivat jotain tällaista...huhhuh... Toisaalta on aivan totta, että orkesterin tuotantoa arvostellaan liikaa. En itsekkään ole tuon välikauden väännösten suurin fani, mutta kyllä noilta levyiltä hyviä biisejä löytyy roppakaupalla. Korjatkaa myös jos olen väärässä, mutta minulle ei tule toista bändiä mieleen joka olisi tehnyt samanlaisen "sivuaskeleen" ja palannut sieltä vielä takaisin onnistuneesti; Metallia - NuMetallia - Metallia. Mielestäni tuo vuosituhannenvaihteen riippakivi on näillä biiseillä ja riffeillä "poistettu". www.mikseri.net/damour |
Majesty 14.04.2007 13:18:18 | |
---|
No ei ne aiemmat levy mun mielestä siihen Burn My Eyesiin jäänyt. The More Things Change... on myös hieno levy, eikä mielestäni voi puhua sell outista ainakaan tuolla levyllä. BR ja SC ovat puolestaan selkeästi heikompia levyjä, ja vaikkakin biisit edustavat lähemmin aikansa *nu* ilmapiiriä, niin silti levyt ovat selkeästi Machine Headia, eli mun mielestä oma signatüüri on säilytetty aikas hyvin. En juo vettä koska kalat naivat siinä. |
Mohla 15.04.2007 00:36:55 (muokattu 15.04.2007 00:37:14) | |
---|
Olenko ainoa jonka mielestä The More Things Change on ihan helvetin loistava lätty? Tää uus on kyllä mahtavuutta myös. En edes viitsi hehkuttaa kun sitä on tässä ketjussa jo tarpeeks. En hehkuta vaikka oon kännissä! Aika uskomatonta! Adamantium StudiosKova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski?
-Charlie McCharty |
masterhat 15.04.2007 02:24:10 (muokattu 15.04.2007 02:24:26) | |
---|
ikävä myöntää, mutta muutama luukuttamani biisi uudelta lätyltä ei toimi. Muutama hyvä kohta, sit jotenkin kertosäkeet duunailtu päin vittua. Ja viel kaiken lisäksi ne leadskeba jutut joissa messissä itsestään selvät bassostemmat, aivan kun katseltaisiin hieman iron maidenin suuntaan harmonioissa. Sama homma edellisen levyn kohdalla, noin 10 min levyn annista on toimivaa, vaikka siis uutta levyähän en o kokonaan kuullutkaan. Mutta neljä ekaa levyä vitun kovia, ja ei siellä ny nu-metal juttuja kovin paljoa ole. Ja jos onkin, niin nekin toimii paremmin kun uus tavara. Ja näkemistäni keikoista kovin oli ehdottamasti Supercharger kiertueen nosturin keikka, jossa tuli paljon biisejä the Burning rediltä ja superchargerilta. älkää lynkatko I am the Horsemaster |
McNulty 15.04.2007 11:39:57 | |
---|
ikävä myöntää, mutta muutama luukuttamani biisi uudelta lätyltä ei toimi. Kuuntele nyt koko lätty ensin. Ei se minullakaan ensimmäisellä kerralla toiminut tai avautunut siten kuin nykyään, puhumattakaan siitä että kuuntelee jonkun biisin puolittain ja vetää sen perusteella loistavat kehäpäätelmät. Muutama hyvä kohta, sit jotenkin kertosäkeet duunailtu päin vittua. ? Eli miten ne kertsit nyt on duunattu ketuilleen ja miten ne olisi pitänyt tehdä? Kyllä ainakin Clenching the Fists of Dissent biisissä on tappavan kova kertsi ja vieläpä se loistava väliosuus Fight-huudatuksineen ja fanikööreineen. Ja viel kaiken lisäksi ne leadskeba jutut joissa messissä itsestään selvät bassostemmat, aivan kun katseltaisiin hieman iron maidenin suuntaan harmonioissa. Ylläri jos kitarasoolon taustalla onkin perus bassolinjat :) Nerokasta oikeasti... mulle tuli jotenkin sellainen fiilis, että koitat nyt hakemalla hakea "virheitä" ja huonoja juttuja levyltä, jota et ole edes kuullut. Huomiohakuisuutta? älkää lynkatko Eipä... olisit vain todennut että "en pidä siitä ja siitä biisistä" eikä mitään keksittyjä lässytyksiä levystä jota et ole edes kuullut. www.myspace.com/dimeshred |
miscage 15.04.2007 12:57:40 (muokattu 15.04.2007 13:04:25) | |
---|
Mulla on ollut Machine Headin kanssa se ongelma, että musassa on vain yksinkertaisesti "liikaa". Musiikki on niin turboahdettua että se hengitystila jää uupumaan. Varsinkin näissä kahdessa uudessa (en ole uutta kuullut kuin hieman) tuntuu että kaikkea on vain liikaa, hirveä bulldozer. Siksi mullekin toimii pieniniä annoksina, mutta tunti turpaan on jo liikaa. Burn My Eyesillä homma toimii koko levynmitalla, sen verran on maltti säilynyt. MTC on hittibiisejä lukuunottamatta jäänyt vähä kesannolle, Burning Red ja Supercharger on ihan hyvää kamaa, tosin jälkimmäinen törkeän ylipitkä. Uusi kama on varmasti joillekin mittatilaustyötä, mutta itse kyllä väsyn hyvin nopeasti. Tuota uutta en ole 3 biisiä enempää jaksanut. E: Kummallista, miten paljon täällä vihataan The Burnig Rediä ja Superchargeria.... "Kaikki maat on paskoja, ja kaikkien maitten asukkaat on paskoja. Onks missää mitää paikkaa mikä ei oo mikää "maa"?" |
McNulty 15.04.2007 13:11:22 | |
---|
Minusta taas Supercharger on sellaista yritystä paahtaa täysiä joka jää (p)onnettomaksi. Kahdella viimeisellä on rentoja ja rauhallisia väliosuuksia, biisit ovat rakenteeltaan jotenkin valmiimpia ja noudattavat "teemaa". Minulle ainakin nuo kaksi uusinta ovat juuri kokonaisuutena toimivia ja kerrassaan hienon sävellys-/sovitustyön näytteitä. Paikoitellen todella rankkaa meininkiä, mutta sitten vastapainoksi melodiaa ja jopa sitä rauhallisuuttakin. Esim. Imperium-biisihän vasta lähtee siinä "loppupuolella" kun alkaa se rässäys. Sama homma uudella levyllä... kuinka hienosti se Halon soolo huipentuu (ajassa 6:47) ja siitä lähtee sitten kevyt ja todella minimaalinen fiilistely, kunnes tulee rummut messiin ja taustan kitaravalli. Hienoa ja vivahteikasta imo. www.myspace.com/dimeshred |
masterhat 15.04.2007 22:04:05 | |
---|
no machine headin kohdalla kävi vähän sama kun Toolin kanssa. Uusi levy ei kosketa millään tasolla, vaikka kuinka yritän kurinalaisesti kuunnella ja nauttia, mutta ei niin ei. Muut levyt huippuja, mutta jostain syystä uusi ei toimi. MH:n parin uusimman kanssa sama juttu I am the Horsemaster |
-Mickill- 17.04.2007 16:19:49 | |
---|
Hmmm, on kyllä vaikea lätty.. Kyllähän tää hyvältä kuulostaa kun tätä kuuntelee mutta jälkeen päin käteen ei jää yhtään mitään. Jotenkin tuntuu että tää levy tulee avautumaan kunnolla vasta tyyliin 100 kuuntelukerran jälkeen, tästä ei taho vielä saaha minkäänlaista tuntumaa. Hieman lyhyempiä biisit voisivat olla meikän mielestä mutta kattellaan nyt ajan kanssa tätä lättyä. Todella vaikea vielä antaa minkäänlaista arvosanaa tästä möhkäleestä. There's nothing left to say but fuck you anyway. |
Narcosynthesis 18.04.2007 14:28:04 | |
---|
Hmmm, on kyllä vaikea lätty.. Kyllähän tää hyvältä kuulostaa kun tätä kuuntelee mutta jälkeen päin käteen ei jää yhtään mitään. Jotenkin tuntuu että tää levy tulee avautumaan kunnolla vasta tyyliin 100 kuuntelukerran jälkeen, tästä ei taho vielä saaha minkäänlaista tuntumaa. Hieman lyhyempiä biisit voisivat olla meikän mielestä mutta kattellaan nyt ajan kanssa tätä lättyä. Todella vaikea vielä antaa minkäänlaista arvosanaa tästä möhkäleestä. Anna ajan kulua. Kyllä se tärähtää. Ja kovaa tärähtääkin. Itsekkin yhtäkkiä suurin piirtein tipahdin bussin penkiltä kun tajusin, että perkele, Mässäri on mennyt tekemään todella tiukkaa jälkeä... Arvoisat lyöjät: tottelemattomia VEDETÄÄN TURPAAN! (kyltti Helsingin konservatorion rumpuluokan seinällä joskus 2000-luvun alussa) |
Terrorwrist300 18.04.2007 15:06:51 | |
---|
Saman huomasin itekki, kyl tää aikas ottaa ennen ku täysin aukenee... |