Aihe: Hidria Spacefolk
1 2 3 4
Wahi
14.03.2007 18:30:24
Ostin tänään Symetrian. Hyvää kamaa, ei kylläkään mikään yllätys että luvassa on todellakin loistavaa materiaalia. Kerran olen vasta kuunnellut, mutta hyvä fiilis on jäänyt.
Rölölöö!
Todenpuhuja
14.03.2007 20:07:56
Tulipahan itsekin käytyä hakemassa levy viimein kaupasta, ja kerran olen jo ehtinyt kuunnellakin. Kohtuullisen hyvin oli nuo kappaleet vielä mielissä keikoilta, joten tiesin kyseessä olevan kovaa tavaraa. Erityisesti Radien ja se hemmetin kova kääntyilevä riffi potkii kyllä paremmin kuin mikään Hidria-biisi tällä hetkellä. Muuta en vielä viitsi kommentoida, vaatii lisää intensiivisiä kuuntelukertoja.
"Peace, love & Kingston Wall!"
vipu5
16.03.2007 15:04:19 (muokattu 16.03.2007 17:53:06)

Tällä levyllä kitarasoundit on mun mielestä erilaiset kuin aiemmilla levyillä, ainakin 322:n riffissä on hemmetin hyvä soundi jollaista en muista ennen kuulleeni tältä bändiltä. Sellainen "normaalimpi" :)

Hauskaa, että joku huomaa tälläisia juttuja.
Käytössä tosiaan oli eka kertaa studiossa Orange AD-30 styrkkari ja telecaster kitara. Tosin riffissä on tukena myös strato (yläpäät) ja PRS (hevimmät säröt/alapää). Muissakin biiseissä on käytetty ekaa kertaa yksikelaisilla mikeillä varustettuja kitaroita.
Ei kuitenkaan ole pahemmin hifistelty kitaroiden kanssa telekopio on 200€:n kitara, strato kopio 0€, sen Mikko löi paskaks Jerico Fuzzin keikalla äänityssessioiden välissä. :D

(edit:typo)
Wahi
16.03.2007 15:21:31
Uuh, kitarakamoista on aina kiva kuulla :D

Semifinaalissa voi sitten allekirjoittanut itsekin katsoa mitä miinoja siellä jaloissa pyörii jne. :D
Rölölöö!
vipu5
16.03.2007 18:02:42 (muokattu 16.03.2007 21:09:11)

Uuh, kitarakamoista on aina kiva kuulla :D

Semifinaalissa voi sitten allekirjoittanut itsekin katsoa mitä miinoja siellä jaloissa pyörii jne. :D

Niin, aattelin että kun ollaan kuitenkin "muusikoiden" palstalla, niin jotain vois kiinnostaa.

Efekti-lautakin on ollut tässä varmaan vuoden jatkuvassa muutoksessa. Sitä ennen ei tarvinut varmaan viiteen vuoteen koskea mihinkään. Tää netti on niin paha, kun pääsee friikkaamaan hienoja/kalliita leluja!!! ;D

(edit: typo)
PJS
18.03.2007 01:10:28

Niin, aattelin että kun ollaan kuitenkin "muusikoiden" palstalla, niin jotain vois kiinnostaa.

Efekti-lautakin on ollut tässä varmaan vuoden jatkuvassa muutoksessa. Sitä ennen ei tarvinut varmaan viiteen vuoteen koskea mihinkään. Tää netti on niin paha, kun pääsee friikkaamaan hienoja/kalliita leluja!!! ;D

(edit: typo)

Joo, mutta ainakin itse olen huomannut sen, että puutteellista soittoaitoa voi paikata laajentamalla "instrumentin ominaisuuksia"
"...et sutko sais partioasussa myymään jotain keksejä ja olis itse mummo, niin sitä puristelis sun poskia ja sanoi, että awwwww..." -Tomomi Vali(s)tus
petrutsi
25.03.2007 15:44:11
Uudessa Soundissa Jukka Toloselta kysyttiin, että mitä on mieltä uusista bändeistä niin mainitsi Hidrian:

"Sellainen nuorempien kundien helsinkiläinen suosikkibändi minulla on kuin Hidria Spacefolk. Todellinen avaruusajan orkesteri, joka vetää ikään kuin oikeilla soittimilla toteutettua Goa-trancea."

Heh.
My balls and the end of humanity..how the hell are they related?!
sus
25.03.2007 15:58:28
Minä ostin Symetrian. Ensimmäinen oma HSF-levyni. Odotukset korkealla, mietteitä kohtsillään.
The swirling sound of the universe, streaming through your soul. The vibration of ALL, right here, right now...!
Wahi
25.03.2007 16:55:01
Uudessa Soundissa Jukka Toloselta kysyttiin, että mitä on mieltä uusista bändeistä niin mainitsi Hidrian:

"Sellainen nuorempien kundien helsinkiläinen suosikkibändi minulla on kuin Hidria Spacefolk. Todellinen avaruusajan orkesteri, joka vetää ikään kuin oikeilla soittimilla toteutettua Goa-trancea."

Heh.

Hehe, aika jees.

Nyt kun on tullut aika paljon tuota Symetriaa kuunneltua, niin tuntuu että tuolla levyllä on kitarat jotenkin isommassa osassa. Tai ehkä se johtuu siitä että ne miksattu niin eteen tai soundeihin kiinnittää enemmän huomiota. Tai jotain, emmä tiiä.
Rölölöö!
vipu5
08.04.2007 11:46:41

Tänään Semifinaalissa!!!

Mukana Öresund Space Collective (OSC) tanska/ruotsi.
Wahi
08.04.2007 12:21:11
Semissä nähdään!
Rölölöö!
Todenpuhuja
12.04.2007 00:39:16
Irtoaisiko jotain analyysiä tuosta Semifinaalin keikasta? Ei valitettavasti päässyt paikalle...
"Peace, love & Kingston Wall!"
Wahi
12.04.2007 11:36:56
Irtoaisiko jotain analyysiä tuosta Semifinaalin keikasta? Ei valitettavasti päässyt paikalle...

Yritetääs:

Oresund Space Collective soitti ekana, noin 1h40min taisivat soittaa. "Totally improvised space rock" kuten itse sanovat. Tykkäsin kyllä tuosta paljon. Yllättävän hyvin pysyi homma kasassa vaikka poppoossa oli 2 kiipparistia (joista toinen käänteli vain paria nappulaa, hoho) ja 2 kitaristia. "Johtajalla" oli joku kaapu ja "velho-hattu" päässä ja jossain vaiheessa kävi hakemassa myös alien-maskin :D

http://www.myspace.com/oresundspacecollective

Sitten Hidria. Setti pärähti hyvin käyntiin Symetrialla (muistaakseni) ja taisivat soittaa koko levyn. Uuden levyn biisit toimivat todella hyvin livenä, mutta olisin halunnu kuulla myös vanhoja biisejä. Soitto kulki jne, mutta jäi häiritsemään jotenkin käyttäytyminen. Olisi voinut vähän enemmän hymyillä ja näyttää että oikeasti tykkää soitosta. Ei se mitään, ihan hyvä keikka kuitenkin.

Lopussa oli sitten Oresundin hemmoista pääasiallisesti muodostunut jamisessio. Oli siinä pari jotain vierailijaa joita en kyllä tunnistanut. Ei ollut Hidrian soittajia loppujameissa :/

Tosiaan, hyvät keikat oli molemmat ja Semifinaalissa oli hyvä tunnelma. Aivan täyteen tungettu, eli jengiä riitti. Ovet jossain vaiheessa vielä suljettiin koska sisään ei vain mahtunut enempää.
Rölölöö!
cruel_destiny
12.04.2007 18:38:20
itselle jäi vähän kylmä olo hidrian keikasta, muutaman asian takia, joista pari johtui hidriasta. Ekana hidriasta johtumattomat asiat: "jotain" ottanut tai vaan väsynyt tyttönen periaatteessa kaatui itteni päälle alussa keikkaa, keikan loppupuolella eteeni tungeksui kaksi ihmistä, iso rastapää mies ja riehuvasti käyttäytyvä nainen, mies tanssi kalja muiden ihmisten pään päällä (lue = mun päällä) kaataen jatkuvasti kaljaa niskaan.

Sitten hidriasta johtuvat syyt: Hidrian miksaus oli tosi huono, lähes sirkkeliä. Tästä johtuen rumpali keskeytti jo alotetun biisin huutaen basson särinästä, kitaristi vastasi huutamalla kovaa "no voi perseen vittu!", jonka jälkeen biisi alkoi uudestaan, tämä oli mielestäni hieman liian perfektionistista, ettei biisiä voi soittaa loppuun ennen kuin aletaan huutamaan miksauksesta.

Muuten Hidria kyllä soitti ihan hyvin, mutta todella todella hienompi olo oli 6. linjan keikasta, joka oli yhtä psykoosia melkein. Semifinal keikka: no ok, ehkä 8 arvosana. 6. linja: lähellä 10.
Thomannin piuhalla saat hevivahvarisi clean-kanavaan maukkaan kevytroson.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)