Aihe: Kielten nosto!?
1
Cliffe
08.04.2007 11:35:19
oon tässä vuoden verran soitellu bassoo ja tuo G kieli alko yhtäkkiä oleen vasten otelautaa eikä pysty jostain kohdista soittaan ollenkaan.. miten nostan kieliä??
TommiW.
08.04.2007 11:45:06
Jäsen Sam Other on kirjoittanu hienon artikkelin:
http://muusikoiden.net/artikkelit/artikkeli.php?id=610

Siitäpä apua enshätään.
"Et tainnut tajuta selitystäni kun vieläkin pohdit tuota samaa. Wasara myy laitteet, koska sen luonteeseen kuuluu myydä ne. Ihan sama mitä vätkyttimiä sillä on niin se myy ne aina." -Arva
Karlsson
08.04.2007 11:48:17
oon tässä vuoden verran soitellu bassoo ja tuo G kieli alko yhtäkkiä oleen vasten otelautaa eikä pysty jostain kohdista soittaan ollenkaan.. miten nostan kieliä??

Viittaa kaulan elämiseen. Tuohon apu löytyy kaularaudan säätämisestä, ei kielten korkeusäädöstä.
Lisää enemmän!
J.Hollström
08.04.2007 13:20:14
Jos kaula olis "elänyt", niin muissakin kielissä olisi tod. näk. ongelmaa. Itselläni ei ole vielä tähän mennessä sattunut vastaan soitinta jossa tapahtuu kaulassa tommosia muutoksia. Jos pelkkä G-kieli on vasten otelautaa, niin jotain on tapahtunut tod. näk. tallassa tai satulassa. Suosittelen näyttämään soitinta jollekin joka ymmärtää niistä enemmän kuin sinä itse.
Vasemmassa lahkeessa-klubi #1 - - - - Jukin juutuubi - - - - Mighty Shade
hollstro
08.04.2007 21:42:26

Epäilen että G-kielen tallan ruuvit ovat omia aikojaan auenneet ja siksi kieli on alempana. Ihan normaali ilmiö. Jos ruuvit aukeavat itsekseen riesaksi asti siihen auttaa ruuvilukite. Sitä saa rautakaupasta.
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Karlsson
09.04.2007 00:11:16
Jos kaula olis "elänyt", niin muissakin kielissä olisi tod. näk. ongelmaa. Itselläni ei ole vielä tähän mennessä sattunut vastaan soitinta jossa tapahtuu kaulassa tommosia muutoksia. Jos pelkkä G-kieli on vasten otelautaa, niin jotain on tapahtunut tod. näk. tallassa tai satulassa. Suosittelen näyttämään soitinta jollekin joka ymmärtää niistä enemmän kuin sinä itse.

Jos g-kieli on alempana kuin muut? Ainakin mulla on noin yleensä.

Ja täsmennykseksi: Mitä paksumpi kieli, sitä korkeammalla se mulla on. Ei tarkoita, että muilla olisi, mutta voi olla.

Mulla ei ole vielä koskaan tullut vastaan tota tallan itsestään viduiks säätymistä. Onhan se kait mahdollista kuitenkin.
Lisää enemmän!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)