patte 05.11.2003 23:55:16 | |
---|
Noniin, näin joulun alla pitäisi alkaa katselemaan itelle uutta kitaravahvistinta, comboa varmaankin, kotona kun soittelen. Musatyylinä ois hevi ja metalli, ja toisinaan hevimetalli (eli Metallica, Slayer, Megadeth, Iron Maiden jne..) Osaisikohan joku suositella jotain hyviä comboja kotisoittoon (mutta mikä siinä jos se bändin kanssakin soittoon riittää)? Itse oon katsellut lähinnä jotain Laneyn TF-sarjalaisia, ja myös Behringer Ultratwin GX210 (?) houkuttelisi, siinä kun on efektitkin ja hyvästi liitäntöjä takana. Hinta vois olla siinä suurinpiirtein 300e hujakoilla, ei se oo niin justiinsa. Muita ehdotuksia perusteluineen olisi myöskin mukava kuulla, ja omia kokemuksia noista kamppeista. |
Billsner 06.11.2003 10:47:59 | |
---|
Hmm... Itse lähtisin suosittelemaan Laneyn TF sarjaa tai Peaveyn Transtubeja. Säröt ovat molemmissa kohdallaan ja cleanitkin ihan jees. Noissa behringereissä muistaakseni ei hirveän hyviä heavy säröjä saanut (täältä luettua, ei omakohtaisia kokemuksia). Nimimerkillä Vasara (bändimme kakkoskitaristi) olisi Peavey Envoy Transtube 40W myynnissä. Itsellä on myös samanlainen vahvari ja eipä ainakaan vielä ole ollut valittamista (muu kuin se että tehot ei ihan riitä treenikämppä soitantaan). Kannattaa tsekata. Kyykyssä olevaa kääpiötä ei näe. |
thriste 06.11.2003 11:16:09 | |
---|
Roland Cube 30 |
maggot 06.11.2003 11:29:54 | |
---|
itse voisin suositella myös tota peaveyn transtube sarjaa, mulla on toi studio pro 112 II ja hyvä peli on.. = ) Säröissä löytyy valinnan varaa, eli on vintage, modern ja hi gain asetukset, t-dynamics säätö, jne.. Mä tosin boostailen tota särökanavaa bossin ds-1:sellä vielä vahvarin oman särön lisäksi. Puhtaat on myös ihan kivan kuuloiset, sieltä löytyy myös tuo modern ja vintage asetukset.. Tehoa on 65 w tossa studio pro mallissa. "reality is a very fragile thing after all..." |
Marzi 06.11.2003 11:34:33 | |
---|
eli Metallica, Slayer, Megadeth, Iron Maiden jne..) Muita ehdotuksia perusteluineen olisi myöskin mukava kuulla, ja omia kokemuksia noista kamppeista. Noihan on kaikki tintanneet Marshalleilla. Ehkä sieltä kantsis lähtee? Putkikoneissa on se kotisoiton ilkeys, kun niitä joutuu vähän avaamaan, mutta jos sitten joku mallintava josta löytyy hyvää Marshall JCM 800/900 -mallinnusta. Line6:sen Flextone 1:sessä oli hyvä Marsumallinnus. Siihen mä aikanaan ihastuin kun niitä katselin. Käytettynä voi löytyä aika halvalla ja menee bändin kanssa/studiossakin. Pidän ääntä, olen. |
patte 08.11.2003 17:58:07 | |
---|
Joo, toi Flextone kuulosti kyllä ainakin ääninäytteiden perusteella tosi monipuoliselta ja hyvän kuuloiselta muutenkin. Näköjään niitä ei enää valmisteta, kun Line6:n kotisivuilla on vaan Flextone III ja liikkeidenkin sivuilla näkyy vain tota kolmosta olevan ja sekin maksaa yli 1000 euroa, eli reippaasti enemmän mitä minä pystyn maksamaan... Paljonkohan tuosta Flextone ykkösestä sitten saisi maksaa käytettynä, tietääkö kukaan? Itse en ainakaan löytänyt mistään netistä sellaista kaupattavan, hintataso on mulle siis täysi mysteeri. Jos sellaisen suht halvalla saisi, niin olisipa eri kivaa. |
Fortune 08.11.2003 18:10:11 | |
---|
Paljonkohan tuosta Flextone ykkösestä sitten saisi maksaa käytettynä, tietääkö kukaan? Itse en ainakaan löytänyt mistään netistä sellaista kaupattavan, hintataso on mulle siis täysi mysteeri. Jos sellaisen suht halvalla saisi, niin olisipa eri kivaa. Monokoneesta 200-250 euroa, plussasta ja XL:sta korkeintaan 300 euroa. Enempää ei kannattane maksaa. Kyllä noita pyörii, kun jaksaa kytätä. Kakkossarjakaan ei ole paha, siinä on jo midi ja muistaakseni paremmat efektien säätömahdollisuudet .
|
TheWickerMan 08.11.2003 18:17:18 | |
---|
Muistakaa! Ei behringereitä metallin, heavyn tai heavymetallin soittoon. On huonoja kokemuksia... "Rokkariksi synnytään, ei kasveta" |
Fortune 08.11.2003 18:18:40 | |
---|
Muistakaa! Ei behringereitä metallin, heavyn tai heavymetallin soittoon. On huonoja kokemuksia... Kyllä jostain V-amp Prosta päätteen kanssa varmasti saa ihan nuokkarikelpoiset metallipörinät. |
-K- 08.11.2003 18:42:52 | |
---|
Kyllä jostain V-amp Prosta päätteen kanssa varmasti saa ihan nuokkarikelpoiset metallipörinät. Juu saa vaikka vähän vaativampaankin makuun. Paljon kiinni päätteestä ja kaapista, ja tietenkin käyttäjästä, tai siis siitä mikä omaa korvaa miellyttää.Varsinkin marsu-mallinnukset hyviä, en toki uskalla mennä sanomaan että olisivat esikuvilleen kovin uskollisia. Mutta eipä noita mallintavien soundeja nyt kannata vertaillakaan hirveästi alkuperäisiin.. Ei suotta elämys. |
torspo 31.12.2003 18:00:10 | |
---|
Oon omistanu tuollasen Behringerin Ultratwin GX210 jo reilun vuoden ajan. Vaikka kitarasta löytyy humbucker mikki, niin säröt ei siltikään taho riittää vaikka kaikki potikat on kaakossa. Jos heviä soittelet niin suosittelen jotain muuta, mutta jos hyvää clean ääntä haet monipuolisilla efekteillä jo het kättelyssä niin siihen Behringer sopii. |
kupteri 31.12.2003 18:20:28 | |
---|
Oon omistanu tuollasen Behringerin Ultratwin GX210 jo reilun vuoden ajan. Vaikka kitarasta löytyy humbucker mikki, niin säröt ei siltikään taho riittää vaikka kaikki potikat on kaakossa. Jos heviä soittelet niin suosittelen jotain muuta, mutta jos hyvää clean ääntä haet monipuolisilla efekteillä jo het kättelyssä niin siihen Behringer sopii. Joissakin kitaroissa ei tahdo mikeistä riittää potkua tarpeeksi vahvistimen säröttämiseen (ainakaan kunnolla). Varsinkin putkimaailmassa näin on, tarvinnee boosteria :-) Trankkupelien pitäisi gainit isolla säröytyä pienemmilläkin signaaleilla. Tosin jos tuo Behru ei kerran säröydy, niin ei sitten :-) |
Man1ac 31.12.2003 19:11:23 | |
---|
Noihan on kaikki tintanneet Marshalleilla. Ehkä sieltä kantsis lähtee? Eikös Metallican äijät ole tykitelleet enimäkseen Mesan vehkeillä, jos nyt oikein muistan. Kohti tulevalla tulella on läpikulkuoikeus. |
Olli S. 31.12.2003 19:21:55 | |
---|
Eikös Metallican äijät ole tykitelleet enimäkseen Mesan vehkeillä, jos nyt oikein muistan. Ihan alkuaikoina taisi olla Marsujakin. Kuitenkin Mesoja on tainnut olla aina. Nykyään ainakin Hetfieldillä myös Rolandia ja Diezeliä. Ostetaan vähän käytettyä soittotaitoa. |
D-Kay 01.01.2004 15:34:26 | |
---|
Eikös Metallican äijät ole tykitelleet enimäkseen Mesan vehkeillä, jos nyt oikein muistan. Kill 'em Allilla on JCM-800. Samoin taisi olla Ride the Lightningilla, saattoi olla myös mesaa jo. Master of Puppetsista eteenpäin on mesaa. Ostetaan: mikkejä, pedaaleja, straton kaula yms. katso Tori. |
askomiko 01.01.2004 15:40:24 | |
---|
Flextone ykkönen ehdottomasti hakuun. Kolmonen maksaa uutena jotain 550e tjsp. Eli sillä perusteella 300:lla on pakko saada käytetty ykkönen. Vaikka myyjiä ei varmaan tuohon hintaan paljoa löydykään. Sitä se teettää kun oston jälkeen tulee uusi malli vähän väliä ja uudempi maksaa aina vähemmän ja on näennäisesti parempi.. Flextonethan oli alunperin jopa kaliita. |
torspo 02.01.2004 15:40:18 | |
---|
Joissakin kitaroissa ei tahdo mikeistä riittää potkua tarpeeksi vahvistimen säröttämiseen (ainakaan kunnolla). Varsinkin putkimaailmassa näin on, tarvinnee boosteria :-) Trankkupelien pitäisi gainit isolla säröytyä pienemmilläkin signaaleilla. Tosin jos tuo Behru ei kerran säröydy, niin ei sitten :-) Kyllä kitarasta potkua lähtee ihan tarpeeksi muihin "ei- behringer :) " -vahvistimiin. Täytyy varmaan ostaa EMG 81 tohon kitaraan... |
itse voisin suositella myös tota peaveyn transtube sarjaa, mulla on toi studio pro 112 II ja hyvä peli on.. = ) Säröissä löytyy valinnan varaa, eli on vintage, modern ja hi gain asetukset, t-dynamics säätö, jne.. Mä tosin boostailen tota särökanavaa bossin ds-1:sellä vielä vahvarin oman särön lisäksi. Puhtaat on myös ihan kivan kuuloiset, sieltä löytyy myös tuo modern ja vintage asetukset.. Tehoa on 65 w tossa studio pro mallissa. minusta ne sen toosan omat säröt on vähän tukkoset.. tietysti jos boostaa niin on ihan eri kuulonen. :) mä voisin suositella Laney tf300, saa käytettynä tuohon 300€. ja siitä sitten saa minkälaiset saundit tahansa. Humppaa taikka kuole...^_^ |