Aihe: Tokai loverockin mikkivalitsimessa häikkää..
1
Groove Man
02.01.2004 14:34:03
Halvat korealaiset switchit saattaa alkaa ikääntyessään noin käyttäytymään.

Otat kolvin käteen ja vaihdat sen kytkimen kotikonstein itse. Suosittelen jaappanilaista tai jenkkiläistä mallia vastaavan korealaisen sijaan.
Gypsy
03.01.2004 01:37:41
Onhan se varmasti tiukasti kiinni se kytkin? Mulla on les paulissa ollu nyt jonkun aikaa silleen, että se kytkimenkiristysmutteri on vähän löystyny joten se (mutteri) on vähän normaalia ylempänä. Eli siis tosta johtuen se kytkin ei pääse kunnolla meneen etu tai takamikkiasentoon vaan jää sen verran ottaan siihen mutteriin kiinni, että se helposti itekseen naksahtelee keskiasentoon. Ei vaan oo jaksanu kiristää.

Noissa kytkimissähän ei mitään varsinaista jousta ole vaan se vipu on siinä systeemissä vaan keskeltä tapilla kiinni ja siellä vivun toisessa päässä on sitten ne semmoset metalliliuskat mitkä ottaa yhteen tai ei ota yhteen kun vipua kääntää.

Sen verran yksinkertanen tommonen kytkin on, että pitäis olla helppo korjata jos se ei nyt ihan paskana ole. Voihan se vivun varsikin olla vääntyny mikä saattaa aiheuttaa saman jutun kun se kiristysmutterin löystyminen.

Mutta ei uudet kytkimetkään omaisuuksia maksa.
Vimpo
03.01.2004 01:44:39

Mulla on japani-Tokaissa ollut joku kosketushäiriö mikkivalitsimessa melkein siitä asti kun sen ostin. Rhythm-asentoon vaihtaessa välillä ääni katoaa melkein kokonaan. En ole viitsinyt korjata, kun sillä saa tietyn hienon puhtaan soundin, kun muuten on säröllä.

Ei liittynyt.
Gypsy
03.01.2004 02:58:59
Rhythm-asentoon vaihtaessa välillä ääni katoaa melkein kokonaan. En ole viitsinyt korjata, kun sillä saa tietyn hienon puhtaan soundin, kun muuten on säröllä.

Eiks kuitenkin kannattais korjata? Kun sen tietyn hienon puhtaan soundin saa ehjänkin kytkimen kanssa pistämällä volumen pienemmälle. Ja paskanaolevalla kytkimellä ei taas saa täyttä ulostuloo.

Niinhän toi korjaantuu, että puhdistaa ja kiristää ne metalliliuskat sieltä sisältä, että ottaa paremmin kontaktia.
Leo80
03.01.2004 19:38:43
Eix olis kaikista helpointa vaihtaa se mikinvalitsin, niin pääsis tuosta probleemasta. Hommahan kestää tumpeloltakin alle puoli tuntia. =) itelläni oli samainen onkelma oman LoveRockin kanssa heti kun olin ostanu uutena kaupasta B T W.

Ps. Kannatais värkätä vaikka esim. styroksista "suojakotelo" sille kytkimelle ettei vastaisuudessa käy köpelösti.

Pps. Ite en oo tuollaista suojaa kokeillu, mut saattais toimia... :)
Vimpo
07.01.2004 23:06:53

Eiks kuitenkin kannattais korjata? Kun sen saa ehjänkin kytkimen kanssa pistämällä volumen pienemmälle. Ja paskanaolevalla kytkimellä ei taas saa täyttä ulostuloo.

Kannattais, olen vaan laiska. Kun se kuitenkin toimii tarpeeksi hyvin, häikkää vaan joskus harvoin.

Niinhän toi korjaantuu, että puhdistaa ja kiristää ne metalliliuskat sieltä sisältä, että ottaa paremmin kontaktia.

Ai niin, se mikkivalitsimen kolon takalevy on jumissa. Ruuvimeisselin tasoisella väkivallalla ei auennut. Kun ei varsinaista tarvetta ole ollut niin en ole alkanut häseltämään.
Gypsy
08.01.2004 00:37:37
Ai niin, se mikkivalitsimen kolon takalevy on jumissa. Ruuvimeisselin tasoisella väkivallalla ei auennut. Kun ei varsinaista tarvetta ole ollut niin en ole alkanut häseltämään.

Noi on neuvottu vetään imukupilla pois noi takalevyt. Jos tosiaan kunnolla on jumissa niin voi olla kyllä ettei lähe imukupillakaan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)