Aihe: Miksi talvihäät ovat usein ikäviä?
1 2 3
uruttaja
06.04.2007 17:21:53
Ketut.

Mä oon oikeesti tehnyt hitonmoisen määrän hääkeikkoja ympäri vuoden, mutta vaikka kaikki kunnia Morkooniesalle, kiinnostais tietää, montako talvihääkeikkaa se oikeesti on tehnyt.

Sitäpaitsi totuushan on, että "oikeiden tanssimuusikoiden" keskuudessa on arvostetumpaa pitää hääkeikkoja kaikin puolin ikävinä.

Varmaan jossain kahdeksankymmenen sadan kantturoissa. Niitä kuitenkin on joka talvi tulossa ja joka talvi niitä on tehty, oisko keskimäärin puolikymmentä vuodessa. Noita talviaikoja on kuitenkin tullut urkuun nojailtua erinäisiä kymmeniä.

Kesällä sais tehdä joka launtai, mutta eipäs onneksi ole kuin elokuussa yksi. Varsinkin poppibändillä noita olis tarjolla aika paljon, päälle 20 kuitenkin joka kesälle.

Aika hyvä keino vähentää kysyntää on se, että liksaa pitää saada paljon. Joku ne 300 euronkin keikat tekee. Vaan siinäpähän tekee.

Mä en muista tiedä, mikä kenenkin mielestä on arvostettua, en ole sitä itseasiassa koskaan edes miettinyt, mutta minä niistä hääkeikoista en tykkää. Ne mitä olen viime vuosina tehnyt, niin on aikataulutettu vastuuhenkilön kanssa hyvin tarkkaan.

Tehkää te joille ne passaa.
uruttaja
06.04.2007 17:22:40
Se on Urski asenteesta - ja soittoseurasta kiinni.

No ei muuten todellakaan ole.
baron
06.04.2007 17:53:26

Joku ne 300 euronkin keikat tekee.

No en mä NIIN paljon niistä keikoista tykkää!!
Mark Levine: "Dissonance is not a pejorative term"
Pula-Aho
06.04.2007 19:23:53
on arvostetumpaa pitää hääkeikkoja kaikin puolin ikävinä.

Tämä hääkeikka juttu on yksi ensimmäisiä aiheita, jonka muistan muusikot.netistä joskus viime vuosituhannelta aikana, jolloin ei vielä oltu lokeroiduttu eri genreihin, huoneista puhumattakaan.

Ensimmäinen keskustelu, jonka muistan oli "miksaajat vittuun" - Pohjanmaan Hurja taisi aloittaa. Jo silloin totesin, että täällähän on reilu meininki.
Perskele, kun humppa alkaa soida, niin johan tulee hyvä mieli.
Sertzo S
06.04.2007 19:40:15 (muokattu 06.04.2007 19:43:57)
Hääkeikat ovat ikäviä, katsoessani häävalsisin huumassa pyörivää hääparia ja muita tanssijoita
Masentavaa. Luulen, että jos aikuiset lapseni päätyvät ihmissuhteissaan moiseen ratkaisuun, niin kyyneleenii ovat ilon ja surun sekoitusta poskipäilläni.

Korjaan sittenkin
isojussi
06.04.2007 19:45:41
Aika hyvä keino vähentää kysyntää on se, että liksaa pitää saada tarpeeksi

. Joku ne 300 euronkin keikat tekee. Vaan siinäpähän tekee.

Niinpä - saa munkin puolestani tehdä

...mutta minä niistä hääkeikoista en tykkää. Ne mitä olen viime vuosina tehnyt, niin on aikataulutettu vastuuhenkilön kanssa hyvin tarkkaan.

Tehkää te joille ne passaa.

Oisko kumminkin niin, että et tykkää hääkeikoista yleensä?

Mulla on juuri päinvastoin. Sen verran olen saanut kuppilavetoja ja lavavetoja (en kyllä mitenkään kamalaa määrää) tehdä, että ei ne ,ua kamalasti kiehdo.

Hääkeikoilla on:

- Parempi liksa
- Parempi ruoka
- Mukavammat asiakkaat

Ainoo, mitä menee vähän enemmän on aika, mutta mitä sitten, jos liksa on kohillaan.
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
isojussi
06.04.2007 19:47:11
Hääkeikat ovat ikäviä, katsoessani häävalsisin huumassa pyörivää hääparia ja muita tanssijoita
Masentavaa. Luulen, että jos aikuiset lapseni päätyvät ihmissuhteissaan moiseen ratkaisuun, niin kyyneleenii ovat ilon ja surun sekoitusta poskipäilläni....

No oho - eli vaikka kuinka olisi kiva keikka muuten niin se on hanurista, kun ko. instituutiokin on?
Sertzo S
06.04.2007 20:14:59 (muokattu 06.04.2007 20:18:16)
No oho - eli vaikka kuinka olisi kiva keikka muuten niin se on hanurista, kun ko. instituutiokin on?

Big John, näin vain on.
Ns.Susipareista kirkko ja vaikutusvaltaiset päättäjät pitivät huolen painostustoiminen ja lainsäädänöllisin asetukin aikoinaan- ja vieläkin saarnoissaaan. Nopeat ihmissuhteet ovat nykyaikaa, salassa tai sitten aviosuhtesakin. Big John, näin vain on.

E: allekirjoituksekin tämän julki tuo
tanjuli
06.04.2007 21:55:33
Ehkä oon ollu vaan onnekas tai jotain, kun kesän ja talven välillä en oo huomannu juurikaan eroa. Talvella on suurempi mahdollisuus olla sisätiloissa, mikä on plussaa. Sateessa soittaminen ei oo hirveen kivaa.

Hääkeikat sit yleensäkin voi olla joko tosi hyviä tai järjettömän kammottavia. Onnekkuuttako sekin kun tähän mennessä on huumorilla pahimmasta selvitty? Kaikista keikoista ns. varmimmat nakit on olleet niitä joissa hommat on pahiten kusseet. Huonoa tuuria? Hmm. Otanpa lisää viintä :)

Ikäviä on oikeestaan olleet vaan julhlapyhänaattona järkätyt meiningit (uusivuosi, joulu, vappu, juhannus) missä suurin osa vieraista toivoo olevansa muualla ja myös tuo sen julki joko olematta paikalla tai vetämällä niin järjettömät perseet että päänaukomista ei voi välttää.
[i hear voices but at least they're on tune]
pekkajau
06.04.2007 23:23:32
Tämä ei ole kiva kertoa...mutta -83 olitiin yhdessä ravintolassa kuukauden orkesterina ja soitettiin häät jotka pidettiin talvella siksi että sulhasella oli aivokasvain ja aikaa tosi vähän. Oli pikkusen vaikea tilanne ottaa ylimääräistä rahaa tältä sulhaselta joka oli kuitenkin silleen tosi kiva ja positiivinen vaikka viimeinen matkamääräys oli hänellä ja koko hääväellä tiedossa. Hän kuoli 2kk tuon hääpäivän jälkeen. Mutta oli hienoa että hänellä oli vielä yksi hieno kohokohta elämässä! Ystäviä paljon paikalla!
Sertzo S
07.04.2007 08:34:28
Murheellista luettavaa tuo ylläoleva, hyvin murheellista.
isojussi
07.04.2007 10:07:55
....Ikäviä on oikeestaan olleet vaan julhlapyhänaattona järkätyt meiningit (uusivuosi, joulu, vappu, juhannus) missä suurin osa vieraista toivoo olevansa muualla ja myös tuo sen julki joko olematta paikalla tai vetämällä niin järjettömät perseet että päänaukomista ei voi välttää.

Ilmeisesti mulla on sit vaan hyviä kokemuksiä häistä, kun en tee keikkaa noina päivinä.
isojussi
07.04.2007 10:09:09
Murheellista luettavaa tuo ylläoleva, hyvin murheellista.

Itse kokisin itseni etuoikeutetuksi, jos olisin tuollaisessa tilanteessa soittamassa. Kaikki hienot muistot eivät ole iloisia.
isojussi
07.04.2007 10:10:27
Big John, näin vain on...

Kyllä ymmärrän - ei säänä mitään. Itselläni on käynyt kerrasta hyvä tuuri sillä sektorilla.
jjsound
07.04.2007 10:46:31

Ensimmäinen keskustelu, jonka muistan oli "miksaajat vittuun" - Pohjanmaan Hurja taisi aloittaa. Jo silloin totesin, että täällähän on reilu meininki.

... No mutta tuohan on ihan mahtava idea ;)
"...jos nauru pidentää ikää niin me eletään forever. "- Hillomies
Sertzo S
07.04.2007 10:46:38
Kyllä ymmärrän - ei säänä mitään. Itselläni on käynyt kerrasta hyvä tuuri sillä sektorilla.

Eipä ole syytä valitella täälläkään, vaikka mitä kiusauksia on kohdalleni sattunut, joista ei tässä tämän enempää.
jjsound
07.04.2007 10:50:32

Ikäviä on oikeestaan olleet vaan julhlapyhänaattona järkätyt meiningit (uusivuosi, joulu, vappu, juhannus) missä suurin osa vieraista toivoo olevansa muualla ja myös tuo sen julki joko olematta paikalla tai vetämällä niin järjettömät perseet että päänaukomista ei voi välttää.

Itse olen soittanut ainoastaan yhdellä uudenvuodenaaton hääkeikalla ja täytyy sanoa, että totta turiset !

Juhannushäitä on sitten useampikin tullut kompattua ja joskus hyvällä porukalla on juhlat olleet jopa ihan ok.
"...jos nauru pidentää ikää niin me eletään forever. "- Hillomies
isojussi
07.04.2007 11:46:25
... joista ei tässä tämän enempää.

Viisaasti sanottu.
lukkari
07.04.2007 12:29:18
Hääkeikat kesällä tai talvella.....useimmiten oma asenne on se ratkaisevin asia.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)