Aihe: MXR harrastajia, onko heitä?
1 2 3 4
Happyhenkka
02.04.2007 23:47:01
Kiinnostaisi tietää, että minkälaista MXR arsenaalia ihmisiltä löytyy ja myöskin kokemuksia niistä. Nimenomaan vanhat alkuperäiset MXR:t. Itselläni löytyy kaikki MXR pedaalit, melkein voisi sanoa että vanhimmat mahdolliset mallit. Joitain on tuplat, että jos löytyy samanlaisia harrastajia, voisi vaikka vaihdella purkkeja ja vaikka vain tietämystä.
Sana on vapaa..
Wahi
03.04.2007 00:22:10
Joku päivä (lue: sitten kun on ylimääräistä rahaa, eli ei ihan vähään aikaan) aloitan vielä vanhojen Ibanez, EHX, MXR jne. spedujen keräilyn!
Rölölöö!
Flaser_Phanger
03.04.2007 07:39:33

Itselläni löytyy kaikki MXR pedaalit, melkein voisi sanoa että vanhimmat mahdolliset mallit.

Hitsit, onko ihan bud-box versiot? Kateeks käy.
Itse olen tähän asti keräillyt enemmänkin vanhaa Boss/Roland osastoa, MXR:ltä löytyy vain muutama Commande-sarjan purkki ja phase 90. Small Stoneja sen sijaan mulla on lähes kaikki mahdolliset versiot.
Ootko koskaan vertaillut esim phase 90:n vanhaa script logoa, block logoa ja re-issueta keskenään? Ois mielenkiintoista tietää miten paljon ne eroaa toisistaan.
ei se siitä!!
bluehippie
03.04.2007 10:04:06
Itselläni löytyy kaikki MXR pedaalit

Löytyykö myös Distortion II? Itse en keräile pedaaleita muuten kuin soundin perusteella, ja se on tuossa purkissa todella hyvä. Tosin lykkää alapäitä niin paljon (jopa resonance nollassa), että normaaleilla bändivolumeilla ei oikein voi käyttää, mutta jos täytyy soittaa vähän hiljempaa, niin saa todella hyvin imitoitua putkivahvistimen murinaa. Pyöriikö näitä Suomessa minkä verran? Itse en ole nähnyt toista missään.
fx
03.04.2007 11:38:22
Löytyykö myös Autophase ja Autoflange. Noista kuulisi mielellään kokemuksia.

fx
"I am part of celebrity culture, but I am also part of a hospital waiting list"
Happyhenkka
03.04.2007 23:07:30
Bud boxit löytyy: Phase 45, Phase 90, Phase 100?, Distortion+ ja Blue box. Dyna Comp Bud puuttuu. Distortion kakkosia oli pari, mutta toisen osti yksi kaveri ihan väkisin kun menin antamaan kokeiluun. Niitä aika vähän myynnissä, Jenkeissä sillointällöin, mutta tuppaa olemaan 110V vekottimia. Englannissa vilahtelee harvakseltaan. Vertailuja itse en ole paljoa päässyt tekemään script ja block pedaalien välillä mutta kaverit, jotka on testannu sanoo, että on vähän eroja. Ja Dunlopin malleja ei pysty vertaamaan, kun niissä ei ole muuta samaa kuin merkki. Eli ei oo Dunlopin poika pystynyt jäljittelemään. Auto Phaser ja Auto Flanger, kuten myös Mini Limiter ja digital delay on vielä hankinta listalla, kun oli aluksi tarkoitus hommata vain lattiamallit ja edelliset on räkkivekottimia, 70-luvun semmosia.
Räkkipeli
04.04.2007 11:26:48
Onhan noita MRX speduja pari. Hyvä merkki kyllä!

Kysyn tällee nopee et olisko joku kiinnostunut MXR:än Doubleshot Distortion pedaalista? Sisältää siis Dime-särön ja olikos se toinen joku marshall särö tms.
Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..." Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!"
Mikael
04.04.2007 11:55:54

Multa löytyy tällanen vanhempaa tuotantoa oleva Envelope Filter ja sit uudempi Microamp. Mainioita lootia! Phase 90 ja Distortion+ ovat kanssa mun suosikkeja. Millanenhan on tuo uudempi GT-OD - onko kokemuksia?
Siitä mistä aita on matalin...
masterhat
06.04.2007 13:27:39
kuvia peliin!
I am the Horsemaster
McNulty
06.04.2007 14:41:09
Kuinka paljon uuden ja vanhan välillä on ns. legendahehkutusta ja psykoakustista kuvittelua vanhan ja arvokkaamman paremmuudesta ja kuinka paljon on sitten 100% neutraalia, kantaaottamatonta arviointia?

Itselläni on MXR:n vanhempi sininen 6-Band EQ ja uudempi musta 10-Band EQ jossa on jalkakytkin. Tuo kytkimetön sininen 6-Band EQ on varsin miellyttävä pedaali, yksi niitä joista en luovu koskaan. Tuo uudempi kytkimellinen 10-Band on hyvä EQ mutta se värittää soundia ollessaan "nollilla" tai pois päältä. Vastaavaa en ole huomannut tuosta vanhemmasta sinisestä rasiasta.

Vanhempi MXR Doubler/Flanger räkkimokkula kiinnostaisi meikäläistä kovasti. Lähinnä esikuvan ansiosta...
http://terrornylund.blogspot.com/
Wezzer
06.04.2007 16:40:54
Perhepiiristä löytyy 70-luvun dynacomp ja distortion+ script-logolla... hyviä pelejä ovat, varsinkin dynacomp on yksinkertaisesti ihan omaa luokkaansa kompurana. Ainakin itse olen tykästynyt. Myös suoralla logolla oleva vanha yksilö löytyy, loistopeli sekin. En ole vertailua koskaan noiden dynacompien välillä kyllä tehnyt, onko vanhempi parempi vai ei.
Allekirjoitus
Happyhenkka
11.04.2007 00:05:14
No niin, nyt löytyy kuvia kotosalla olleista pedaaleista. Lopuista kuvat, kunhan ne kotiutuvat lainasta. Käykäähän kattelemassa!
http://www.happypapat.fi/mxr/album
Wahi
11.04.2007 00:23:45
No niin, nyt löytyy kuvia kotosalla olleista pedaaleista. Lopuista kuvat, kunhan ne kotiutuvat lainasta. Käykäähän kattelemassa!

Mahtava kokoelma. Paljon mielenkiintoisia helmiä joukossa!
Rölölöö!
masterhat
11.04.2007 12:00:19

wau! Melko kateellinen on, vaikka en mä noilla kaikilla mitään tekisikään:)
I am the Horsemaster
Jackie
11.04.2007 14:28:11
Miulla olis aika ostaa muutamia pedaaleja ja ajattelin näitä laittaa jalkojen alle:

http://www.thomann.de/fi/mxr_phase90.htm

http://www.thomann.de/fi/mxr_m134_stereo_chorus.htm

http://www.thomann.de/fi/mxr_m117_flanger.htm

Jos nämä pedaalit olisi rivissä kaikki pois päältä kytkettyinä (ei efekti loopissa), niin imeekö tälläinen setuppi hirveästi signaalia?
Sweeeeeeeeeeeeeet Emooooooooooootion
StJerky
11.04.2007 15:27:49
Onko kellään "MXR Distortion Plus" pedaalia?
jarvep
11.04.2007 22:03:13
No niin, nyt on Happyhenkka laittanut hienot kuvat pedaaleista. Kyllä on arsenaalia...
kadehdittava kokoelma!
Etenkin nuo valmistajan ensimmäiset 'Bud-mallit' ovat loistavia. Hienoa myös nähdä alkuperäiset prosarit askien taustana.
Sam the Man
BigPapa
11.04.2007 22:15:16 (muokattu 11.04.2007 22:31:45)

2 x MXR Dynacomp löytyy ja MXR Distortion +........
The real danger is not in longhairs or Rock'n'roll, but in thumbsuckers.
Jone the Bone
12.04.2007 09:37:09

En ole varsinaisesti MXR -harrastaja, vaikka kaappiin onkin jäänyt muutama "Marax" lähes käyttämättömäksi ajan hampaan rouhiessa soitinkalustoa. Joitakin nykypäivänä arvostettavista pedaaleista on tullut aikoinaan (nuoruuden hulluudessa) myytyäkin, ne kun menivät "pois muodista" modernien multiefektien tultua markkinoille.

Kaapista löytyvät edelleenkin alkuperäiset ja kunnoltaan lähes "tehtaan paketoimat" Phase 90 (script logo), Dyna Comp ja Distortion + (jälkimmäiset "pölkky"-logoisia), joista on kuvia kotisivuillanikin.

Omistan myös tuosta Dyna Compista parikin muuta versiota, joista toinen on Jim Dunlopin valmistama. Vertailussa alkuperäiseen en juurikaan soundillisia tai toiminnallisia eroja huomaa, mutta piirilevysuunnittelultaan laite onkin jo täysin erilainen, vaikkakin itse kytkentä lienee lähestulkoon sama.

Rehellisesti sanottuna täytyy todeta, että "aika kultaa muistot", sillä ajoittain tulee kaivettua nuokin purkit esiin ikäänkuin muistin virkistämiseksi, mutta pian ne taas palautuvat kaappiin odottamaan seuraavaa "nostalgiatunnetta". Dyna Compin kohina on melkoinen, Phase90:n säröytymiskynnys on niin matala, että tehokkailla mikeillä ei tahdo ääni säilyä puhtaana edes kevyemmällä soittotyylillä, mutta kaikkein "järkyttävin" on tuo Distortion +, joka vaatisi ehdottomasti oman ekvalisoinnin peräänsä. Toisaalta, jos tavoitteena on juuri tarkalleen tuon aikakauden soundit, niin parhaitenhan siihen tavoitteeseen pääsee juuri tuon aikakauden pedaaleilla.

Kerrotaan, että myöhemmin MXR:n julkaisema, ala-arvoiseksikin luokiteltu Commander -sarja vei koko firmalta "professionaalin" leiman ja ajoi lopulta sen konkurssiin. Mene ja tiedä onko asiassa perää, sillä omakohtaisia kokemuksia ei itselläni tuosta sarjasta ole.

Pienenä lisänä mainittakoon, että keräilin jo 70-luvulla eri pedaalivalmistajien esitteitä ja mainoksia, ja tuohon aikaan juuri MXR:n esitteet olivat niitä tyylikkäimpiä. Hyllystäni löytyy vieläkin muutama esitevihkonen sekä script- että block-aikakauden pedaaleista, joissa kukin pedaali esitellään tarkasti teknisine tietoineen upean värikuvan kera.
Se on sama millä sitä paskaa lapioi, kunhan paska lentää (Albert Järvinen, kysyttäessä käyttämiensä kitaroiden merkkiä).
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)