Aihe: Naurettavimmat syyt olla pois treeneistä
1 2 3 4 521 22 23 24 2565 66 67 68 69
miikka_the_basist
29.03.2007 22:34:47 (muokattu 29.03.2007 22:43:42)

mun pitää nyt mennä kun mulla on kotona karkkia ja sipsejä.

Voisin itse sanoa myös noin joku kerta, kun rupeaa ottamaan päähän muiden bändin jäsenten saamattomuus treeneissä ja jatkuva "jamittelu" kun yrittää keskustella, että mikä biisi soitetaan seuraavaksi tai kun yrittää selittää muille miten se yksi kohta tulisi soittaa siinä minun tekemässäni biisissä.

Meillä yleisin syy olla pois treeneistä on seuraava; "En pääse treeneihin". Arvatkaa ottiko päähän, kun vokalisti ilmoitti kerran tuolla tavalla 45 minuuttia ennen treenien alkua ja treenit oli sovittu viikkoa aikaisemmin? Kitaristi oli jo lähtenyt kotoa ajelemaan treenikämpälle ja minä olin myös jo liikenteessä hakemassa muita bändin jäseniä kyytiin.

Asiasta vielä ketuttavampaa teki se, että juuri sillä kerralla olisimme aloittaneet sovittamaan yhtä omaa tuotosta. Muutenkin kaikki asiat eivät meidän bändin sisällä tapahdu, ellen minä ala niitä tekemään. Aina saa olla sopimassa treenien pitoaikaa, perimässä vuokraa, tekemässä biisejä, sanoittamassa jne. Minulla menee kohta aikuisten oikeasti hermo koko touhuun!

Kerran repesin ihan totaalisesti, kun yksi rumpalikanditaatti joka vaikutti todella kiinnostuneelta ja innostuneelta tapaukselta ilmoitti minulle tekstiviestillä "Sori kun en tullut. Minua rupesi ujostuttamaan." Sain tuon viestin kuukausi sen jälkeen kun olin ollut odottamassa tyyppiä 20 min. sovitussa paikassa!
"Deine Größe macht mich klein du darfst mein Bestrafer sein"
wertyson
31.03.2007 00:05:25
No meidän basisti aina saattaa ryypätä ihtensä semmosiin paikkoihin ettei yksinkertaisesti pääse enää tulemaan... Se kyllä vituttaa. Ja rumpali myöhästelee aina välillä, kun se on nyt intissä niin sillä on aina jotain pieniä menoja, mutta kyllä silti saadaan yleensä treenit pidettyä. Ja ihan täyttä paskaa on tuo ettei ennen reenejä ryypätä, jos tulee niin paha rape ettei innosta niin ottaa pari tasottavaa... Kyllä myö ollaan monesti ainakin treenattu vaikka ukot on rapulassa. Parhaat treenit tulee kuitenkin pieni vitutus päällä ;)
Nieby
05.04.2007 16:19:23
Basistilla(minä) ei ollu tänää vahvistinta ni ei tullu reeneihi.. :D
ContWiz
05.04.2007 16:55:32
Eipäs saa laittaa aina basistia yleiseks häiriöks... Meil esim. on rumpali aina pois: "meen kaverille" (kaveri asuu joku kilsan pääst treeniksel), "en jaksa kävellä treeneihin" (treeneihin 2-4 km), "pitää lukee kokeisiin" (koulu loppu kolmelt ja treenit alkaa viidelt ja loppuu kuudelt...) "en jaksa".
Ei basistit oo tyhmiä, ne vaa on tottunu kuulee nii matalia ääniä nii ne ei saa selvää puheest...
Nieby
05.04.2007 18:48:14
huom. puhuin itsestäni. jos minua tarkoitit tuolla :D
Stalkah
05.04.2007 20:05:46

Basistilla(minä) ei ollu tänää vahvistinta ni ei tullu reeneihi.. :D

siis basistilla oli vahvistin, tosin huono, mutta kytkiessään sen PA:han hän olisi saanut siitä ihan tarpeeksi hyvät soundit, mutta pilasi esim. minun tulevan iltapäiväni estämällä reenien pitämisen omalla viitsimättömyydellään. Perseestä, mutta onneksi ensi viikolla pitäisi jo päästä soittamaan.
Vaikka usein kuuleekin aivan järjettömiä mielipiteitä, on kuitenkin tosiasia, että jättikyrpae johdattelee meidät ja tukiryhmämme kohti hyvinvoivan yhteiskunnan rinnalle muodostuneita epäkohtia.
Lammikkovalas
05.04.2007 22:23:40
En nyt oikein tajua että miksei muka treenejä voisi pitää vaikka kaikki jäsenet eivät olisi paikalla? Kovin monta kertaa tässäkin ketjussa on ilmennyt kuinka treenit on "pitänyt" peruuttaa yhden jäsenen poissaolon takia. Samaa periaatetta noudattaen aloittelevat bändit, joissa ei ole vielä kaikkia jäseniä eivät voisi treenata.

Omalla bändilläni on tämän kuun ajan ainoastaan vajaalla miehityksellä pidettäviä treenejä, sillä synisti on kiertämässä Eurooppaa Ensiferumin matkassa. Ei silti kenelläkään ole käynyt mielessäkään, ettei voisi treenata ilman yhtä jäsentä. Joissain treeneissä on ollut vain puolet paikalla, mutta perumaan ei olla lähdetty vaikka tämä olisi ollut tiedossa etukäteen.
I broke my G-string while fingering A minor
L4t3
07.04.2007 21:27:53
"Mulla ei oo tulppia."
donkkis
08.04.2007 11:56:51
En nyt oikein tajua että miksei muka treenejä voisi pitää vaikka kaikki jäsenet eivät olisi paikalla?

Riippuu aika paljon siitä kuka sattuu olemaan poissa. Ilman laulajaa, kakkoskitaristia tai synistiä pystyy reenit vielä vetämään, mutta kokemus on osoittanu että ilman rumpalia homma menee lähinnä turhanpäiväseksi tilutteluksi/paskanpuhumikseksi. Vaikee tehdä mitää järkevää kun ei oo selkäranka paikallaan :).
Tyhjän saa pyytämättäkin.
donkkis
08.04.2007 11:58:54
Ja tulipa mieleen yks hyvä syykin takavuosilta:

"Farkut on pesussa"
Tyhjän saa pyytämättäkin.
Guitar Hero
08.04.2007 13:59:14
"Mulla ei oo tulppia."

Wau.. Muistan, kuinka ekan bändin ekoina vuosina köyhinä alaikäisinä soittajina tungettiin talouspaperia korviin, soitettiin ilman tulppia (!!) tai joskus hyvänä päivänä dyykattiin roskiksesta "melkein käyttämättömät" tulpat. Toisinaan oli kyllä omatkin, mutta ei aina.
Come to the dark side. We have cookies
www.sweetmoses.net
sikanaama
08.04.2007 16:50:01
Menin kerran poimimaan marjoja ja jätin reenit väliin. Mutta marjojen poimiminen talven varalle onkin tärkeämpää.
El Puercocara
Fender Stratocaster
08.04.2007 20:45:17
Onhan noita kuultu, eniten kylläkin laulajalta, noin joka kolmas viikko on kipee tai lukee kokeisiin, millon muka kokeet on keskellä jaksoa?
Tunttone
09.04.2007 00:48:05
Wau.. Muistan, kuinka ekan bändin ekoina vuosina köyhinä alaikäisinä soittajina tungettiin talouspaperia korviin, soitettiin ilman tulppia (!!) tai joskus hyvänä päivänä dyykattiin roskiksesta "melkein käyttämättömät" tulpat. Toisinaan oli kyllä omatkin, mutta ei aina.

Myöki tungettiin märkää talouspaperia korviin, jos ei ollu tulppia. Ei se hirveesti auta.
Nieby
09.04.2007 12:44:16
Onhan noita kuultu, eniten kylläkin laulajalta, noin joka kolmas viikko on kipee tai lukee kokeisiin, millon muka kokeet on keskellä jaksoa?

Jotkut ääliöt aloittavat lukemisen jo reilusti ennen kokeita.. Itse en siihen sorru vaan luen aina vasta koetta edeltävänä iltana tai koeaamuna.. :D Ja hyvin pärjätään,,
Cocktus
09.04.2007 12:46:06

Harvemmin niitä peruutuksia tulee, jos tulee niin siirretään sit usein seuraavalle päivälle. Sovitaan edellisissä treeneissä seuraavat treenit ja sit varmistetaan se vielä pari päivää ennen, että ne varmasti ovat sillon. Viime hetken peruuttamisia ei ole vielä tullut ja toivottavasti ei tulekaan sillä kitaristimme asuu noin 200 km päässä treenikämpästä.
Oh, you ironic pop-rock fuck, don't you fuck with metal!
rock-kukko
09.04.2007 23:38:57
tää on kyllä pelle juttu. että ku jotku on poissa eeneist kokeiden takia.

varsinki jos ne on vaikka viikon päästä reeneist. ja sit samat jampat valittaa et voi ku koulu on perseestä.

toisii voi tietenki koulu kiinnostaa enemmän ku muita... ja toisii se musiikki enemmän ku muita...
cruel_destiny
10.04.2007 09:47:57
tää on kyllä pelle juttu. että ku jotku on poissa eeneist kokeiden takia.

varsinki jos ne on vaikka viikon päästä reeneist. ja sit samat jampat valittaa et voi ku koulu on perseestä.

toisii voi tietenki koulu kiinnostaa enemmän ku muita... ja toisii se musiikki enemmän ku muita...

ja yleensä sen kanssa joutuu elämään, kun toiset oikeasti aikoo opiskella jotain?

Tämä ketju on tavallaan tyhmä, koska nähdäkseni ei ole naurettavia syitä olla pois treeneistä. Se, että jäsenen täytyy valhetelemaan ja peittelemään sitä, ettei jaksa tai kiinnostaa tällä hetkellä muut asiat, kertoo vain enemmän bändin sisäisistä ongelmista, jotka ei tunnetusti ole itellä parantuneet siinä, että on porukkaa vaihdettu, vaan se paranee vain puhumalla asiat ja miettimällä miksi kyseinen ihminen edes soittaa bändissä. Itellä menee bändissä sillä tavalla nykyään että treenejä on vain pikkasen enemmän kuin keikkoja, toisaalta joskus äidytään jamitteleen niin paljon että tulee uusia biisejä, joita saatetaan tehdä myöhälle yöhön treeniksellä. Yhdessä tehdyt biisit myös yleensä kaikki muistaa kerralla. :) Aina kaikki ei ehi, tai jaksa, treenehin, sille asialle ei vaan voi mitään. Yleensä menee niin, että parin viikon päästä rumpali tai minä ruvetaan soitteleen toisillemme ja basistille, että mennäänkö soittaan.

Eräs tapa on sitten taas hommata muita projekteja mukaan, itellä on 2 projektia pääbändin lisäksi. Tietenkin, jos haluaa panostaa yhteen bändiin täysillä, niin meneehän se niinkin, mutta jos muut jäsenet eivät halua panostaa niin paljon siihen bändiin, niin mikä tekee siitä panostamisen arvoisen. :)
Surreal life
kozmik
17.04.2007 17:47:35

Rumpaliltahan noita selittelyjä useimmin kuulee meidän bändissä. Siis sellaisia tekosyiden oloisia. Jos on oikeasti joku hyvä syy perua treenit, niin eipä siinä mitään. Itse kukin meistä joutuu sellaista välillä tekemään. Työ- ja opiskelujuttuja, sairastumisia yms.

Mutta kerrankin tämä rumpali ilmoitti ettei pääsekään seuraavana päivänä treeneihin kun lähtee vanhempiensa ja tyttöystävänsä kanssa elokuviin. Kysyin sitten, että ei kai siinä elokuvissa käynnissä koko päivää mene, että jos yritettäisiin saada johonkin väliin treenit mahtumaan. Vastauksena oli, että menevät myös kiertämään kauppoja ja kirppareita ja sen sellaista. Myöhemmin tajuttiin kitaristin kanssa, että sehän oli muuten pyhäpäivä jolloin kaupat ei edes olleet auki...

Aika uskomaton juttu oli sekin, kun kyseinen heppu joutui perumaan treenit kun oli kuulemma niin pahat peräpukamat ettei pysty lainkaan edes istumaan! Sanomattakin lienee selvää, että pientä epäuskoisuutta oli ilmassa bändin muiden jäsenten keskuudessa, varsinkin kun rumpali oli monesti aiemminkin peruuttanut treenejä vähän epämääräisistä (teko)syistä. Mutta kun esitin epäilyni niin tuli vastauksena sen verran paatoksellinen (ja valitettavan yksityiskohtainen) selvitys vaivan laadusta että epäilykset kyllä hälvenivät. Anteeksihan sitä oli siinä kohdassa pyydettävä.
Cat's foot, iron claw, neuro-surgeons scream for more...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)