Wallesmanni88 04.04.2007 23:18:00 | |
---|
Tää nyt ei itseasiassa liity soittamiseen mutta mun porukat on nyt menossa nukkumaan ja tekee niin perkeleesti mieli soittaa mut ei voi kun pitää olla hiljaa. Aattelinpa mennä ulos soittamaan ainakin pariks tunniks! Tuli vaan mieleen että kärsiiköhän tuo kitara sellasesta ? Siellä kun ei mikään lämmin ole.. |
janik 05.04.2007 00:11:45 | |
---|
Taitaa sormet jäätyä ennemmin:) |
Antti1 05.04.2007 00:16:14 | |
---|
Äkilliset lämpötilanvaihtelut saattavat kyllä halkaista kannen, mutta kokeile ihmeessä. Sittenhän sen näkee, eikä tarvitse arpoa. |
Jesmies 05.04.2007 09:19:44 | |
---|
Riippuu aikalailla myös ulkoilman lämpötilasta. Yleisesti ottaen mun tietääkseni kannattaa kitarat lämpötilanvaihdoksessa olla kotelossa, jolloin se kotelo jäähtyy pikkuhiljaa, ja kitara siinä samalla, näin se riski on ainakin pienempi, minun tietääkseni :) Tukeva ote munasta niin kaikki sujuu |
Lenoldinho 05.04.2007 10:49:44 | |
---|
Kannattaa käyttää kitarankostutinta. Niitä saa musakaupoista, maksaa n. 15€. When you kill a man, you're a murderer. Kill many, you're conqueror. Kill them all, ooh, oh, you're God! |
eewo 05.04.2007 11:04:39 (muokattu 05.04.2007 11:04:50) | |
---|
Vire menee ainakin vituiks, jos vaan nappaa kitaran ja menee ulos sen kanssa. Kesällä on sitten ari asia, kun lämpövaihtelu ei ole niin suurta "The blues ain't about feeling better. It's about making other people feel worse." -Bleeding Gums Murphy |
Pari vuotta sitten unohtui varhaiskeväällä huoneen ikkuna auki ryyppyreissulle lähtiessä. Kämpässä oli pari astetta pakkastakin jossain vaiheessa, mutta Yamahan akustinen kesti ja pelittää vieläkin hyvin. |
Apricot 05.04.2007 14:13:21 | |
---|
Jos kyseessä on jokin halpa laminaattikitara, niin ei se miksikään mene. Kokopuiset ja kokopuukantiset on niitä, jotka ovat herkkiä ilmankosteuden ja lämpötilan äkillisille vaihteluille ja saattavat halkeilla. Tottakai vire heittelee kun kitara viedään toiseen lämpötilaan ja kosteuteen, mutta kyllä laminaatin pitäisi se kestää. En tosin suosittele hirveästi vielä tähän aikaan vuodesta. "I got the Pieksämäki railway station blues." |
samueld 11.04.2007 10:48:04 | |
---|
Jos kyseessä on jokin halpa laminaattikitara, niin ei se miksikään mene. Kokopuiset ja kokopuukantiset on niitä, jotka ovat herkkiä ilmankosteuden ja lämpötilan äkillisille vaihteluille ja saattavat halkeilla. Tottakai vire heittelee kun kitara viedään toiseen lämpötilaan ja kosteuteen, mutta kyllä laminaatin pitäisi se kestää. En tosin suosittele hirveästi vielä tähän aikaan vuodesta. Tarkentaisin vielä, että tuntuu olevan ne paremman luokan kokopuiset niitä herkkiä. Esmes toi mun entrylevel espanjalainen on sen verran järeestä pölkystä kasailtu, että tuntuu kestävän vaikka pommia. Noista paremmista pidän vähän huoltakin... I'd sell my sister to whorehouse rather than play a Korean guitar. |