Aihe: Ibanez ts-9 vs. Voodoo Lab sparkle drive
1 2
Stone
04.04.2007 22:46:18

Tuli sellainen "kahden välillä" fiilis. Olin jo päättänyt hakea kaupasta sen ts-9 polkimen ja mahd. haenkin (110 e), mutta huomasin myös tuon sparkle driven (120 e) käytettynä, joka myös kiinnostaa. Kyllä, tykkään siitä SRV soundista ja "Keith Richards" sävy onkin sitten se lempi juttuni (aivan..Käytän G-virettä myös). TS-9 antaa mielestäni sen mukavan honottavan pehmeän yliohjauksen. Liikkuko sparkle drive samoilla linjoilla. Se clean boost sparkle drivessa, josta olen joskus kuullut, voisi olla hyväkin juttu. Miten loppupelissä eroavat, mikäli soitan stratolla ja Fender blues junior on cleanilla/ lievällä yliohjauksella? Mielipiteitä?
"Five strings, three notes, two fingers, one arsehole"
RKoo
04.04.2007 23:27:40
Itse valitsin aikanaan Sparkle Driven.

Se on loistava TS-klooni, omasta mielestäni parempi kuin Ibanez-tubescreamer. Blendiominaisuus on ihan kiva mutta blendi nollissakin se on oikein hyvä pedaali. Särö on pehmeämpi, avoimempi ja hyvällä lailla rakeisempi kuin reIssue-Ibanezeissa, mutta silti se on selkeästi tubescreamerin kuuloinen.

Ja jos hintaero on 10e niin osta ihmeessä Sparkle Drive.

Varoituksena tosin, VoodooLabin pedaalien switchit on aivan surkeita, varaudu vaihtamaan ennemmin tai myöhemmin.. Kokemusta on minulla ja lukuisilla muilla
Socialite
04.04.2007 23:33:53
Ja jos hintaero on 10e niin osta ihmeessä Sparkle Drive.

Varoituksena tosin, VoodooLabin pedaalien switchit on aivan surkeita, varaudu vaihtamaan ennemmin tai myöhemmin.. Kokemusta on minulla ja lukuisilla muilla

Komppaan. Aivan loistava pedaali...tuskin koskaan luovun.
Paskat switchit? Omani on ollut miltei neljä vuotta kovassa käytössä eikä kytkimessä ole vieläkään mitään vikaa.
Don't let go, no don't let go that whisky bottle!
Jucciz
05.04.2007 01:23:51
Myös mun Sparkle Drivestä hajosi kytkin, mutta sain Custom Soundsilta siihen uuden kytkimen veloituksetta. Itse pedaali on mainio kaveri valmiiksi hyväsoundisen putkivahvistimen eteen.
>-)))> #11
« Rojuja · Soitteluita »
McNulty
05.04.2007 11:07:34
Tännekin Sparkle, sillä TS on jokaisella... en muutenkaan ole koskaan tuohon 9:n soundiin niin kovasti syttynyt. TS10 on enempi itselle mieleen, leikkaa vähemmän sitä alakertaa.
http://terrornylund.blogspot.com/
bluehippie
05.04.2007 11:16:08
TS-9 antaa mielestäni sen mukavan honottavan pehmeän yliohjauksen. Liikkuko sparkle drive samoilla linjoilla. Se clean boost sparkle drivessa, josta olen joskus kuullut, voisi olla hyväkin juttu. Miten loppupelissä eroavat, mikäli soitan stratolla ja Fender blues junior on cleanilla/ lievällä yliohjauksella? Mielipiteitä?

Puhtaan soundin sekoitusnamiska on myös tässä: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=158897

Tuossa Möllerissä on lisäksi Voice-nappi, jolla saa juuri sen tubescreamerin honottavan soundin, tai tasaisemman toiston. Mielestäni tämän särö tulee paljon lähemmäs TS9:ää, Sparkle Drivessä juuri ei ole tuota honottavaa keskialuepiikkiä, vaan se on tuollainen tasaisempi toistoltaan.

Möllerissähän on sitten vielä erillinen clean boost -jalkakytkin.
Mikael
05.04.2007 11:36:07

Entäs sit miten eroavat toi uustuotanto TS808 ja TS9. Muodostuuks toi reilun viidenkympin hintaero vaan imagosta? Ibanezin nettisivu toteaa TS9:stä: "The same hand wired analog circuitry. The same warm Tubescreamer overdrive and sustain."
Siitä mistä aita on matalin...
masterhat
05.04.2007 12:42:56
no mul ei ole kokemuksia kun ts-808 sekä b.y.o.c.-808 ja molemmat pirun hyviä. kiinnostaisi kyl itseäkin tuo voodoo lab
I am the Horsemaster
McNulty
05.04.2007 12:49:41
Entäs sit miten eroavat toi uustuotanto TS808 ja TS9. Muodostuuks toi reilun viidenkympin hintaero vaan imagosta? Ibanezin nettisivu toteaa TS9:stä: "The same hand wired analog circuitry. The same warm Tubescreamer overdrive and sustain."

Itse testasin omaa vanhaa kasari TS9 ja RI-mallia silloin kun ne tulivat takaisin markkinoille. En tiedä onko tuota piiriä paranneltu/uudistettu esim. viime vuosien aikana, mutta kyllä sillä omalla vanhalla ja RI:llä silloin oli eroa. Ei nyt ihan kuin yöllä ja päivällä, mutta kuin ilta ja myöhäinen ilta :) Eli vanhan TS9:n soundi pysyi paremmin läjässä ja soundi oli täyteläisempi. Keskialuetta oli paremmin. RI:ssä särön luonne oli jotenkin "hifimpi" ja kireämpi... vaikea kuvailla sanoin mutta sellainen teennäinen/kolkko. Näin kärjistetysti siis... RI:llä kyllä sai paljon samaa mitä tuolla omalla vanhuksella, mutta hienoisia eroja kyllä löytyi.

Mikäli tuota piiriä on nyt uusimpii ReIssueihin korjailtu ja komponentteja vaihdeltu, niin pitäisi varmasti ottaa uusinta testikierroksesta. Monesti vain nuo valmistajan mainoslauseet yms. ovat turhaa hehkutusta, vaikka onhan näissä asioissa aina myös sitä vanhan ihannointia.

TS808 RI:n omistin myös, mutta myin sen nopeasti kun arsenaalissa oli jo tuo early 80s TS9 ja 80s MIJ TS10. TS10 on se jota eniten näistä röörikirkujista suosin. TS808RI oli hyvä mutta se hinta oli ihan päätön. TS:t ovat korkeintaan 100e arvoisia säristimiä, imo!
http://terrornylund.blogspot.com/
Mikael
05.04.2007 17:16:30 (muokattu 05.04.2007 17:16:45)

Mä sitten kävinkin ostamassa Fazerin remonttialesta Snarling Dogs Tweed E. Dog -suristimen. Kuulemma sama kytkentä kun EH:n siinä vanhemmassa Hot Tubes-lootassa jossa ei ole oikeasti putkea. Saapa nähdä... 47€ ei ollut paha hinta : )
Stone
05.04.2007 21:21:45

Tuli sellainen "kahden välillä" fiilis. Olin jo päättänyt hakea kaupasta sen ts-9 polkimen ja mahd. haenkin (110 e), mutta huomasin myös tuon sparkle driven (120 e) käytettynä, joka myös kiinnostaa.

Kiitos:)
Sparkle on näköjään kovasti kehuttu. Löytyisikö netistä jotain sampleja sparklesta, kun se 120 e loota ei sijaitse meidän kylällä. Vähän taustaa miksi harkitsen em. overdriveja; aluksi itselläni oli Fulltonen fulldrive 2, joka oli ihan ok sellaisissa tietyntyylisissä soolo jutuissa, mutta kun meikä on ehkä enempi sellainen kompin hakkaaja (mm. Stones ym.), niin se särö oli mielestäni vähän liian laimea siihen juttuun tai kaipasin itse vähän enemmän "jotain".
Sitten hommasin Bossin sd-1 särkijän, joka oli mielestäni purevampi tapaus, mutta pidemmän päälle tulin siihen tulokseen, että "liian pureva ja hieman pesoonaton" siihen musiikkin, jota itse soitan. Toimii paremmin sellaisessa suoraviivaisemmassa rockissa.
Nyt tavallaan pitäisi löytää edeltäjien välimaastosta särö ja SRV:tä kun kuuntelee, niin... niin hyvältähän se kuullostaa, että jotain sen sorttista. Sparkle kieltämättä kiinnostaa, jos ajattelee esim. jotain kevyttä "Richards" tyyppistä komppi säröä, niin voisi hyvinkin toimia.
kimurantti1
05.04.2007 21:25:57
Löytyisikö netistä jotain sampleja sparklesta...

Voodoo Labin omilla sivuilla on: http://www.voodoolab.com/sparkledrive.htm
Hyvää musiikkia? Käy vaikka tuolla: http://www.piecemakerband.com :-)
Stone
05.04.2007 22:17:14

Voodoo Labin omilla sivuilla on: http://www.voodoolab.com/sparkledrive.htm

Kiitosta vaan, löysinkin sen ja tulinkin juuri kuuntelemasta "sparkle" sampleja. Täytyy myöntää, että teki vaikutuksen. Kuvailisin; massiivinen, pehmeä, sustainikas. Harkinnan arvoinen kyllä.
Mikael
05.04.2007 23:42:14

Mä sitten kävinkin ostamassa Fazerin remonttialesta Snarling Dogs Tweed E. Dog -suristimen. Kuulemma sama kytkentä kun EH:n siinä vanhemmassa Hot Tubes-lootassa jossa ei ole oikeasti putkea. Saapa nähdä... 47€ ei ollut paha hinta : )

Sorry mikäli vaikuttaa OT:lta, mut mä kun olin tässä hankkimassa studiolle jonkinlaista yleiskäyttöistä särötoosaa ja myös nuo Ibanezit olivat tutkailulistalla. Muutaman kitaristiystävän suosituksesta sit päädyin kuitenkn tuohon Snarling Dogsiin ja nyt vähän testailtuani voin vaan sanoa, että kuulostaa aivan mahtavalta. Tweed E. Dog on just sitä mitä oli hakusessa - todella maukasta.
Ziggy Bubba
05.04.2007 23:58:19

Nyt haluaisin vähäisen kokemuksen omaavana kysyä, että miten paljon nuo tyyriimmät purkit (TS-9, Sparkle Drive ym.) eroavat vaikka "halpis" Bad Monkeystä? Oon nimittäin miettinyt jotta olisiko parempaakin soundia saatavilla suht järkevään hintaan...
Myspace.com/Crookmachine
RKoo
06.04.2007 00:10:00
aluksi itselläni oli Fulltonen fulldrive 2

Itsekin omistan tuon, ja hyvä pedaalihan sekin on. Mutta itse pidän eritoten komppihommissa SparkleDrivestä huomattavasti enemmän. FD2:ssa middlekorostus on alemmassa middlessä kuin perus TS-tyyppisessä pedaalissa ja särökin on siis paksumpi ja ei niin dynaaminen. Myös lead-käytössä SD toimii mielestäni FD2:ta paremmin boostaamassa toista säröpedaalia.

Nyt tavallaan pitäisi löytää edeltäjien välimaastosta särö ja SRV:tä kun kuuntelee, niin... niin hyvältähän se kuullostaa, että jotain sen sorttista.

Kannattaa kokeilla SparkleDriveä. Mikäli ei jostain syystä miellytäkään niin on helppo myydä eteenpäinkin. Kannattaa kuitenkin muistaa että säröpedaali ei kuulosta miltään ellei sitä soita vahvistimeen mikä siitä tykkää. Blackface-fender-tyyppisen vahvistimen kanssa SparkleDrive on lyömätön, VOX-tyyppisen kanssa taasen ei niinkään..

..ja ne VoodooLabin sivuilla olevat clipit taas.. Sanonpa vain että niihin kannattaa suhtautua hieman varauksella, niinkuin kaikkien valmistajien omiin clippeihin. Ei se SparkleDrivekään mikään ihmeidentekijä ole, mutta oikean kitaran + oikean vahvistimen kanssa se on erittäin hyvä TS-kopio / korvaaja.
Rämppy
06.04.2007 11:39:44 (muokattu 06.04.2007 11:40:46)
Sparkle drivessä on parasta se, että siinä voi miksata puhdasta soundia särön sekaan. Mulla oli tuollainen pari vuotta pedaalilaudassa. Kuitenkin pitemmän päälle Boss SD-1 tai Ibanez TS-9 reissue yhdistettynä Boss OD-3:een miellytti niin paljon enemmän, että sparkle jäi tyhjän pantiksi (kuten monelle muullekin kalliimman hintaluokan pedaalille on käynyt). Mun mielestä Sparkle drive on hyvä, mutta ehkä nauttii liiallista hypeä. Ei siihen kannata ladata ihan mielettömiä odotuksia, kuten ei mihinkään muuhunkaan. Se joko toimii sulla loistavasti tai ei. Riippuu tosi paljon kitarasta, vahvistimesta ja muista efekteistä. Mutta Sparkle kannattaa ottaa kokeiluun jos edullisesti saa. Jos ei miellytä, niin eiköhän siitä myymällä suunnilleen omansa saa pois. Haluttu laite.
En sitten malttanut olla sanomatta.
Stone
06.04.2007 19:10:50

Se joko toimii sulla loistavasti tai ei. Riippuu tosi paljon kitarasta, vahvistimesta ja muista efekteistä. Mutta Sparkle kannattaa ottaa kokeiluun jos edullisesti saa.

Vahvistimena Fender blues junior (putki) ja kitarana Fender 50's "vintage" Stratocaster.
Stone
06.04.2007 19:12:53

Edellisessä kirjoituksessani viittasin siis sparkle driveen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)