Juutas 05.04.2007 09:33:31 | |
---|
Moi, olen Voxin Tonelabiin siirryttyäni todennut vahvistimen särökanavan täysin turhaksi kapineeksi (Voxin etusen hoitaessa hommat) ja kun Fender Hot Rodin "löysyys ja muhjuisuus" on alkanut vaivata on vahvistimen vaihto tullut ajankohtaiseksi. Eli nyt täytyisi kartoittaa vaihtoehdot. 1) Putkikone (hintaluokkaan 500-1000), jossa on yksi hyvä kanava ja joka ei mene ruvelle baarisoitossa. 2) Pelkkä päättäri?? 3) Hyvä trankku, joka pelittää yhteen Tonelabin kanssa. 4) Joku muu, mikä? Mielipiteitä ladys and gentleman? |
kojones 05.04.2007 09:39:36 | |
---|
Eikös toi mallintavien kaveriksi suunniteltu Atomic Reactor menisi vielä budjettiin? |
HeavyMachinery 05.04.2007 09:42:59 | |
---|
Moi, olen Voxin Tonelabiin siirryttyäni todennut vahvistimen särökanavan täysin turhaksi kapineeksi (Voxin etusen hoitaessa hommat) ja kun Fender Hot Rodin "löysyys ja muhjuisuus" on alkanut vaivata on vahvistimen vaihto tullut ajankohtaiseksi. Eli nyt täytyisi kartoittaa vaihtoehdot. 4) Joku muu, mikä? Mielipiteitä ladys and gentleman? Mikset vedä sen HotRodin looppiin tonelabbia kiinni. Siinnä sulle hyvä päättäri sille. Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" |
Juutas 05.04.2007 09:45:34 | |
---|
Mikset vedä sen HotRodin looppiin tonelabbia kiinni. Siinnä sulle hyvä päättäri sille. Noh.... =) Kun minä yritin sanoa, että ei tuo Hot Rod ole nyt niin loistava päättäri tähän tarkoitukseen... Eli soundi on "löysä ja muhjuinen" ja loopissahan se on tälläkin hetkellä. |
ReBeat 05.04.2007 09:45:47 | |
---|
Peavey Classic 50/50 ja sillattuna käyttelisi sitä. Ei kovin helposti menisi ruvelle. Jäisi vielä reilusti rahaa kaappia varten. |
"Lukemattomista internetin keskustelupalstoista ja verkkopäiväkirjoista voidaan aukottomasti päätellä, että melkoinen osa ihmisistä on, psykologian termistöä lainatakseni, niin saatanan tyhmää sakkia." |
HeavyMachinery 05.04.2007 09:51:05 | |
---|
Noh.... =) Kun minä yritin sanoa, että ei tuo Hot Rod ole nyt niin loistava päättäri tähän tarkoitukseen... Eli soundi on "löysä ja muhjuinen" ja loopissahan se on tälläkin hetkellä. hmmm.... Ei kuulosta hodarilta mun korvaan tuo kommentti.... No esim laneyn marsu kloonit tai 800 marsu, noin niin kuin käytetyistä. Uusista: Atomicci tai vaikka carvin putki päättäri Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" |
kimurantti1 05.04.2007 10:14:30 | |
---|
|
oiva tumpeloinen 05.04.2007 10:19:49 | |
---|
Jos putket on ihan finaalissa, ei hinta olekaan niin halpa kuin vaikuttaa.. Toisaalta tuo riski on ihan mitä tahansa putkivahvistinta ostaessa......niiden hinta pitää aina laskea sen mukaan, että siellä on kuluneet putket sisällä. Itse en ainakaan anna paljoa arvoa lauseelle: "pari viikkoa sitten tehty täysi putkiremppa". Se pari viikkoa kun voi kuitenkin tarkoittaa paria kuukautta joka päiväistä luukutusta. |
JuSu 05.04.2007 10:55:50 | |
---|
Toisaalta tuo riski on ihan mitä tahansa putkivahvistinta ostaessa.... Jep. Ja nelikko 6L6 -putkia kustantaa kahdeksan kymppiä (JJ:tä, esim. EH:ta saa halvemmallakin), vaihdonkin voi tehdä aivan hyvin itse, kun Mesan bias on mallia 'permanently set', ainakin manuaalin mukaan. Ei musta vieläkään paha. JuSu "Lukemattomista internetin keskustelupalstoista ja verkkopäiväkirjoista voidaan aukottomasti päätellä, että melkoinen osa ihmisistä on, psykologian termistöä lainatakseni, niin saatanan tyhmää sakkia." |
oiva tumpeloinen 05.04.2007 11:08:38 | |
---|
Jep. Ja nelikko 6L6 -putkia kustantaa kahdeksan kymppiä (JJ:tä, esim. EH:ta saa halvemmallakin), vaihdonkin voi tehdä aivan hyvin itse, kun Mesan bias on mallia 'permanently set', ainakin manuaalin mukaan. Mesan päätteiden luvataan syövän omaleimaamia putkia ilman biasointia. Ne putket ilmeisesti matchataan tiettyjen arvojen välimaastoon aina. JA Mesan leimaamat putket ei ole ihan halvimmasta päästä. Tietenkin teettämällä Bias-säädölle pisteet, tuon operaation voi tehdä itsekin jatkossa, jos siihen kykenee. |
JuSu 05.04.2007 11:32:30 | |
---|
Mesan päätteiden luvataan syövän omaleimaamia putkia ilman biasointia. Ne putket ilmeisesti matchataan tiettyjen arvojen välimaastoon aina. JA Mesan leimaamat putket ei ole ihan halvimmasta päästä. Tietenkin teettämällä Bias-säädölle pisteet, tuon operaation voi tehdä itsekin jatkossa, jos siihen kykenee. No niinpä tietysti, joku siinä aina on... =) Thomannilla Mesan putket kustantaa 49 euroa/pari, eli satasella varmaan saisi nelikon kotimaastakin? VIELÄKIN mun mielestä ihan ok tuo hintapolitiikka. Uraltonen sivuilta myös seisoo seuraavaa: "Olemme alkaneet tarjota pääteputkia enemmissä määrin halutulla luokituksella. Valittavissa on low (1), medium (2) ja high (3) -luokat. Nimet viittaavat putkien biasoitumiseen tietyllä bias jännitteellä. Käytännössä siis luokat jaotellaan näin: 1. (low) Säröytyy keskivertoa aikaisemmin ; matalampi headroom. 2. (medium) keskiverto putki. 3. (high) Säröytyy keskivertoa myöhemmin ; korkea headroom. " ja "Mesan vahvistimiin suosittelemme valitsemaan medium -luokan putket jos biasta ei haluta säätää (säätö aina tietysti suositeltavaa). " Tehköön tuosta sitten kukin omat johtopäätöksensä. JuSu "Lukemattomista internetin keskustelupalstoista ja verkkopäiväkirjoista voidaan aukottomasti päätellä, että melkoinen osa ihmisistä on, psykologian termistöä lainatakseni, niin saatanan tyhmää sakkia." |
dropD 05.04.2007 12:13:46 | |
---|
|