Aihe: Basso aloittelijalle
1
EdDu
21.02.2007 23:00:47
Eli oon aloittelija basisti,jol ei oo hirveesti rahaa ja pitäis ostaa halpa perus nilikielinen kelpo basso/bassopaketti.Ja mitä mieltä ootte ibanezin jump-star bassopaketeista? Ehdottakaa!
okoranta
21.02.2007 23:27:05 (muokattu 21.02.2007 23:27:28)

Mä ostin pari vuotta sitten huuto.netistä halvalla tuollaisen Jump-start paketin. Itse basso siinä setissä on mainio. Kevyt soitettava ja ihan hyvä soundinen. Startpaketin mukana tulevalla combolla taas ei tee juuri mitään. Pikkusenkin nostat volumea, niin PRÖÖÖÖT.

Tuosta setistä mulla on vielä käytössä mukana tullut viritysmittari. Se on hyvin asiansa ajava. Mutta pääosin hintaansa nähden hyvä paketti.
Keksisit sinäkin joskus jotain omaa -sisäpiiri- Behkutalli #2
EdDu
21.02.2007 23:56:18
Mä ostin pari vuotta sitten huuto.netistä halvalla tuollaisen Jump-start paketin. Itse basso siinä setissä on mainio. Kevyt soitettava ja ihan hyvä soundinen. Startpaketin mukana tulevalla combolla taas ei tee juuri mitään. Pikkusenkin nostat volumea, niin PRÖÖÖÖT.

Tuosta setistä mulla on vielä käytössä mukana tullut viritysmittari. Se on hyvin asiansa ajava. Mutta pääosin hintaansa nähden hyvä paketti.

kiitos tiedosta
EdDu
21.02.2007 23:57:57

ja tuskin se combo kestää edes säröä.=)
Quu
22.02.2007 11:08:38

ja tuskin se combo kestää edes säröä.=)

Kyllä se varmaan kestää, mutta soundi saattaa olla melko huono... En tiedä kyllä tarkalleen kun en ole kyseisellä combolla soittanut.
Tuo basso taitaa olla melkolailla sama kuin mun vanhemman polven GSR200 joten voinen sanoa, että asiansa hyvin ajava peli on kyseessä.
Se ei kuulu missään ja sielläkin missä se kuuluu huonosti niin se ei kuulu ollenkaan.
Volante
22.02.2007 11:15:43
Noita bassopaketteja en suosittele. Vaikka basso olisikin asiansa osaava, niin ainakin se vahvistin on yleensä todella huono. Kannattaa ennemmin ostaa basso ja vahvistin erikseen, mahdollisesti myös käytettynä.

Ja tuohon Iban GSR200:n, sitä taasen voin hyvillä mielin suositella. Loistava peli, eritoten hintaisekseen.
L_Laiho
22.02.2007 11:51:09 (muokattu 22.02.2007 11:53:50)
Halpa ja hyvä perusbasso... niin ja se vahvistin.

Ibanez ja Yamaha tulee ekana mieleen. 200 - 300 eurolla saa jo ihan kelpo pelin, joka kestää. Ja ainakin minun mielestä ne on ihan hyviä soittaa.

Thomannin Harley Benttoneista minulla ei ole pahaa sanottavaa. Sitä mustaa alle 200 euron sarjaa olen kokeillut 4 ja 6 kielisenä. En kumminkaan usko, että aktiivisessa käytössä laatu loistaa. Yksilölliset erot ovat ilmeisesti todella suuria.

Jos ei pelkää käytettyjä niin tuo m-netin Tori-osio on ihan hyvä paikka saada laatupeli halvalla. 300 eurolla saattaa saada jopa mexicolaisen fenderin, jos hyvä tuuri sattuu.

Combon hankinnasta sen verran sanoisin, että ei kannata ostaa mitään 20w pikkucomboa, vaan vaikka soitella aluksi ilman comboa ja ostaa suoraan vaikkapa 65w combo, jolla soittaa jo hätäpäissään pändissä. Oma comboni Fender Rumble 100 15" malli maksoi 311 t-kaupasta. Kyllä sillä pändissä soittaa, mutta keikoilla vähän hyytyy.

Minulla oli tuommoinen Ibanezin 24 wattinen combo. Ei sillä suuremmin soitellut edes stereoiden rinnalla. Tosin bassossani on hieman hiljainen etuaste.

Nuo aloittelijapaketit ei ole huono vaihtoehto, jos mielii saada kaikki kamat kerralla. Combot niissä yleensä ovat se heikko puoli.

Muistaa kannattaa myös se, että jos basso on hieno ja halpa se ei aina ole hyvä.
Riidankylväjä
13.03.2007 19:21:24
Sattuipas sopivasti, kun juuri tänään ostin tuon jumpstart-paketin. 8) pääsisi soittelemaan, kunhan nyt virittäisi eka.
Mitäs muuta simolle kuuluu.
vandrakul
15.03.2007 00:15:52
Kyllähän nyt aluks riittää melkein mikä vaan. Vaihtaa sitten parempaan, kun siltä tuntuu, että nyt on se hetki. Se hetki, että stadionit kutsuu kuuluisuuteen etc......... :)
Johan on markkinat...
ContWiz
05.04.2007 16:13:03
Kantsii ostaa joku iban gio sarjaa ne on iha hyvii. ite pärjänny jo vuoden gsr200:lla ja jos haluut voimakasäänisen vahvistimen nii voin sanoo et behringerit on halpoi ja ne toimii, vaik niistä ollaanki aika eri mieltä.
Ei basistit oo tyhmiä, ne vaa on tottunu kuulee nii matalia ääniä nii ne ei saa selvää puheest...
basisssiiisisti
05.04.2007 18:57:00
ite ostin ekaks bassoks ESP - LTD b50 ja tosi asiallinen bassohan se oli :) ja comboks ostin harley bentonin 80w.. bändin kanssa ehkä just ja just pärjää.. keikoista en tiiä pärjääkö mutta tuskimpa :D
-Ibanez Sound Gear-
Quu
06.04.2007 14:59:00

Kantsii ostaa joku iban gio sarjaa ne on iha hyvii. ite pärjänny jo vuoden gsr200:lla...

Jep, niinkuin niin monta kertaa aikaisemminkin (ja kerran tässäkin ketjussa), niin komppia gsr200:lle.
Itse olen pärjännyt sillä jo 5½ vuotta and still going strong.
Se ei kuulu missään ja sielläkin missä se kuuluu huonosti niin se ei kuulu ollenkaan.
Boxeri
06.04.2007 21:32:39
Runpli kaveri laittoi Squierin jazz bass:in ja mitä oon muutamat treenit soittanut nin oikein kelpo vehje. Tilasi sen T-kaupasta.. vähän jännitettiin mitä kuraa sieltä tulee, mutta todellakin hyvin soi eikä häpeä kalliimpienkaan soittimien rinnalla.
Toki aina kannattaa harkita ostamista suomalaisesta liikkeestä, jotta soitinta pääsee testaamaan. Kun tuuppaa tuo laatu vaihtelemaan halvemman hintaluokan soittimissa.. Mutta tuurillahan ne laivatkin seilaa.
"VoiVoi..."
Wilkeson
08.04.2007 05:05:53
Kyllä mä oon sillä kannalla että Ibanez on hyvä ja varma valinta. Helpposoittoisia ja saundaaki iha jees.

Oon myös sitä mieltä että ehdottomasi Jazz Basso kouraan ja vetämään.Samat kehut ku ylempänä kirjotuksessani.

Jazzareissa ja Iboissa on molemmissa aikasen kaponen ja ohkanen kaula. mä diggaan kyl. Saan vaa paremmin ja nopeemmin vedettyy kapeilla/ohkasilla kauloilla. tähän mä oon päätyny ja aika moni muuki varmaan luulisin...nii no,kaikki on tottunu mihin on.

Keppi ja kepit käteen ja testaamaan. Paras ja varma valinta!
Daddy went to the store for cigarrettes....And never came back
somewaykitaristi
02.05.2007 20:49:50
Tota oon tällänen ihan ok basson soittaja, bändi on, MUT basso puuttuu!!
Mist sais halvalla paketin?
L_Laiho
02.05.2007 21:01:39
Mist sais halvalla paketin?

Paikallisesta musiikkiliikkeestä varmaan löydät helpoiten. Jos ei hyllyssä ole, niin tilaavat varmasti. Tai kokoavat setin hyllyssä olevasta tavarasta.

Thomann saksasta myy kohtuuhintaan, mutta aloittelijaseteissä ei hintaero taida olla tilaamisen arvoinen.
somewaykitaristi
03.05.2007 14:44:29
All right!
joewl
05.05.2007 21:36:42
oon ite soitellu bändissä 30vattisella ja hyvin on riittäny :D
eugen7
14.05.2007 15:54:24

Mitä mieltä olette tuosta:
http://www.jandd-guitars.com/jd-rm4.htm

Sen saisi hintaan 299,- Suomesta
Kiinnostaisi noi aktiivimikilliset bassot.

Kiinnostus bassoiluun taas 20v:n takaa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)