S.R.V. 03.04.2007 18:52:47 | |
---|
SRV:llä oli käytössä ainakin tube screamer.. Mikä olis halvan miehen pedaali tuollaiseen srv tyyliseen bluesiin? Ihan totta....ajattelin että jollain olis hima näytettä, ilman mitään studio "hienosäätöö"! Ja kyllä, se on yksi kova ehdokas! Now they call you prince charming, can't speak a word when your full of ludes. Say you'll be alright come tomorrow, but tomorrow might not be here for you. - Lynyrd Skynyrd, That Smell |
LamaAjanElvis 03.04.2007 19:28:03 (muokattu 03.04.2007 19:29:21) | |
---|
SRV:n ja monien muidenkin blueslegendojen saundi lähti enemmän soittotatsin, kitaran ja vahvistimen yhteispelistä kuin mistään pedaalista. Overdrivepedaalin tehtävä tällaisessa systeemissä on vain antaa lisää gainia rankimpiin hetkiin, mutta perussaundi pitäisi jo olla hallussa sitä ennen. Joo ja jos sitä Stevien saundia katsellaan pelkästään kamojen kannalta, niin siinäkin se 90% tulee niistä vahvareista. Putkivahvarit on juuri siinä oman särönsä rajamailla, eli helvetin kovalla esim biisi Lenny ja Riviera Paradise. Yleisin vakiosoundi on sitten yksi screameri pikkasen päällä ja kovemmat roiskannat toisella perättäisellä screamerilla. Sillä pelkän speddun tuottamalla surinalla trankun edessä ei juuri yhtäläisyyksiä ole näihin soundillisiin esikuviin. Vähän parempaan pääsee näillä Podeilla, kun ryttää sieltä jostain putkipönttömallinnuksesta nupit kaakkoon ja samoista rasioista löytyy sitten ne särömallinnoksetkin. Kyllä nämä kerrostalosoitteluun tarkoitetut vehkeet syö miestä, kuten jo tuolla GAS kejussa purkauduin. |
ministeri 03.04.2007 21:35:35 (muokattu 03.04.2007 22:13:44) | |
---|
Täältäkin pisteet direct drivelle. Varmaan pisimpään laudassa pysynyt pedaali. Konstailematon ja hyvä yleistone. hilipatihippan |
Wahi 03.04.2007 21:45:34 (muokattu 03.04.2007 21:48:01) | |
---|
Tuo direct drive vaikuttaa mielenkiintoiselta, vaikka särötilanne onkin ihan hyvä tällä hetkellä.
Pääsärönä käytän T-Rexin Mudhoneyta. Ostin sen koska siitä saa aina miedoista tube screamer tyyppisistä säröistä fuzzahtavaan säröön. Mutta nyt olen miettinyt, että jos modaisi tuon Bossin ja sitten vähän kuulostelis että miten pelittää ja vaihtaisi Mudhoneyn johonkin fuzz face klooniin, koska tuosta ei lähde oikeata fuzzia, enemmänkin fuzzin/Big Muffin rajamailla oleva kova särö. (Isken clean kanavan päälle siis). Bossin SD-ykköstä olen käyttänyt boosterina esim. sooloja varten, mutta ärsyttää kun siitä ei millään saa sopivan läpinäkyvää soundia. Voisi modata Uraltonella tuon. Tosin pitäisi eka saada vahvistinpuolin kunnolla hoitoon ennen mitään uusia investointeja koska kämpällä ei tällä hetkellä ole putkipeliä... putkien vaihdon tarpeessa nimittäin (ei riitä potkuu enää bändivoliin). Saas sitten nähä että tartteeko tuota T-Rexiä enää, mutta onhan se hyvä säilyttää esim. jameja varten joissa ei ole mahdollisuutta käyttää vahvistimen omaa säröä (/vahvistimen oma särö on niin huono). Ibanez TS-10 ja TS-808 ovat parhaat testaamani blues-säröt. Aivan ihania rasioita, huhhuh. Mutta tosiaan, Tube Screamer klooneja on vaikka kuinka paljon jo eiköhän lähes mikä vain niistä toimi hyvin bluesista.
Edit: Semi offtopic ja sekavaa tekstiä, huh. Rölölöö! |
Jungleman 03.04.2007 22:37:48 | |
---|
Niipä....Siis käytössä on Squierin strat, ja Marshall Valvestate VS65R....(ja toivottavsti pikapuoliin Epin Les Paul). Ja enimmäkseen toistaseks ihan himassa pistelen menemään! Direct Drive saa näemmä laajaa kannatusta, ja onhan se hyvä pedaali. Minulla oli taannoin vanhempi Direct Drive SS -versio (jossa oli ylimääräisiä trimmereitä sisuksissa) ja tykkäsin kyllä, periaatteessa. En vain oikein saanut sitä toimimaan bändisoitossa, kotona Microcuben kanssa sitäkin paremmin... Minun mittapuullani DD on melko hi-gain -vehje, verrattuna vaikkapa Fulltone Full-Drive 2 ja Banzai Fireball 2 -polkimiin, joita on tullut käytettyä useamman vuoden ajan. DD SS:n säätövara venyy varsin moneen suuntaan ja jos olisin jaksanut ja viitsinyt, olisin todennäköisesti saanut kaivettua siitä myös omaan käyttööni toimivia soundeja. DD toimii kuitenkin mielestäni paremmin kotisoittovolyymeillä kuin FD tai FB, jälkimmäiset ovat parhaimmillaan hyvän putkivahvistimen kanssa treeni-/keikkavolalla. Kannattaahan noita testailla. Mutta varoituksen sana: overdrive-pedaalien keräily jää helposti päälle :-) Ei se ole vika. Se on ominaisuus. Romantikkoitkijät #1 |
GuitarManiac32 04.04.2007 09:46:16 (muokattu 04.04.2007 09:49:24) | |
---|
Säröpedaalit ovat kyllä vaikeita laitteita. Jonkun mielestä jokin pedaali kuulostaa parhaalta, toinen ei tykkää ollenkaan. Omasta mielestäni kaikista pedaaleista saa säädettyä hyviä soundeja. Joistakin soundeista pidän vaan pidempään. Yllätyin kyllä että olen pitänyt Direct Driven säröstä näinkin pitkään. Enkä ole huomannut sen olevan nirso vahvistimienikaan suhteen. Olen käyttänyt sitä Voxin AD50VT:n, Dynacord Twen 2:n, Fenderin Blues Devillen, Uraltone Jr:n ja omatekoisen Marshall JTM-45:ni kanssa. Toki kyseiset laitteet ovat putkivehkeitä Voxia lukuunottamatta, joten trankkuvahvareiden puolesta en voi sanoa mitään. Kaikkien kanssa toimii hyvin, tosin vahvistimen tonenuppejakin joutuu hieman säätelemään. Mutta säätäminen onkin mun juttu ;) Kokeilemallahan sen saa selville, onko jokin särö oma juttu vai ei. Mutta kuten Junglemanikin viittasi, siihen saattaa jäädä koukkuun. Linkki rakennuskuviini: http://img335.imageshack.us/gal.php?g=reunalistapetsitoinenkulma9zj.jpg |
Dr. Muff 04.04.2007 10:57:07 | |
---|
Enkä ole huomannut sen olevan nirso vahvistimienikaan suhteen. En minäkään ole moista huomannut. Olen soitellut parin mesan, kolmen eri marsun, kolmen eri fenkun, englin, uraltonen, hiwattin ja carlsbron (voi niitä olla muitakin en muista) läpi tuota DDtä ja en muista että olisi vastaan tullut sopimatonta yhdistelmää. Toki semmosiakin varmasti on, muttei ole mulla tullut vastaan. Direct Drive toimii muuten wahin kanssa tosi makoisasti. Kuten Jungle sanoi gainia on tapissa aika paljon. LPllä aika hårdrok, vähän kuten Cruchbox mutta toimii kaulamikillä paremmin kuin CB. Hommasin joskus saman valmistajan Silver LTD:n sillä ajatuksella että siitä saisi vielä paremmat low gainit, mutta en saanut. Taisi olla liian sileä jos oikein muistan. |
penatuna 04.04.2007 11:45:05 | |
---|
Barberin ltd, jos on kevempi bluessi kyseessä. Rankemmassa "sinistelyssä" ei direct driven kanssa voi mennä vikaan. En ole mikään barberin lobbaaja, mutta hinta-laatusuhde näissä mainio. |
weelie 04.04.2007 16:54:42 (muokattu 04.04.2007 16:56:24) | |
---|
Entäs Danelectron Daddy-O. Mielestäni ihan kelpo vehje (olen moisen omistanut viitisen vuotta mutta säröt tulee mulla vain vahvarista tätä nykyä :) ) ja on jotain Tubescreamerin siruja ja kaikkea. Hinta on alle 50€. Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä sekä niitä viestejäni jotka eivät tarjoa merkittävää lisäinformaatiota kaikille lukijoille, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa. |
S.R.V. 04.04.2007 20:05:05 | |
---|
Prkl jätkät! Täällä taidetaan vähän hakea sitä että äijjä kauppaan ja Barberia hakemaan, vai mitä?! ;D No joo.... kyllä pelkästään näiden mielipiteiden nojalla ja mitä olen nyt lyhyessä ajassa kerennyt eri paikoista lukea ni se taitaa kallistua tonne Iban Tuben puoleen tahi sitte Barberin Dirctiin! Mutta täytyy nyt kuitenkin päästä jonnekkin testaamaan ihan kaikessa rauhassa, javähän maistelemaan että miltä ne oikeen kuulostaa! voi voi kun se raha vaan kasvais puissa...ni ottasin tana molemmat!! Now they call you prince charming, can't speak a word when your full of ludes. Say you'll be alright come tomorrow, but tomorrow might not be here for you. - Lynyrd Skynyrd, That Smell |
Mulla on ollut myös ts9 tube screamer mutta se ei kyllä vetänyt vertoja DD:lle. Ihan hyvä kuitenkin sekin. hilipatihippan |
Kuha 04.04.2007 21:15:54 | |
---|
Hae se Barberi vaan - luottoloota. Fenkku ja reissumies, siinä varmaan on sellanen pari... |
Jungleman 05.04.2007 11:08:42 | |
---|
Prkl jätkät! Täällä taidetaan vähän hakea sitä että äijjä kauppaan ja Barberia hakemaan, vai mitä?! ;D No joo.... kyllä pelkästään näiden mielipiteiden nojalla ja mitä olen nyt lyhyessä ajassa kerennyt eri paikoista lukea ni se taitaa kallistua tonne Iban Tuben puoleen tahi sitte Barberin Dirctiin! Mutta täytyy nyt kuitenkin päästä jonnekkin testaamaan ihan kaikessa rauhassa, javähän maistelemaan että miltä ne oikeen kuulostaa! voi voi kun se raha vaan kasvais puissa...ni ottasin tana molemmat!! Jep, kannattaa katsella rauhassa. On minullakin ollut Tubescreamereita, alkuperäiset TS808, TS9 ja TS10 - mutta eipä niitä ole jälkeenpäin tullut ikävä. Minun käyttööni perustubescreamerit eivät yksinkertaisesti istu. Uusintapainokset (TS808 ja TS9) eivät myöskään minun korvaani varsinaisesti kuulosta samalta kuin alkuperäiset. Kaiken kaikkiaan, paremman kuuloisia, säädettävämpiä ja rakenteeltaan kestävämpiä polkimia löytyy tuolta maailmalta aika paljon. Jos raha kasvaisi puissa, suosittelisin testaamaan lisäksi ainakin Fulltone Full-Drive II-, Banzai Fireball II / III-, Hermida Mosferatu / Zendrive- ja BJF-overdrivepolkimia. Koska se on kivaa ;-) Ei se ole vika. Se on ominaisuus. Romantikkoitkijät #1 |
penatuna 05.04.2007 12:36:41 | |
---|
Entäs Danelectron Daddy-O. Mielestäni ihan kelpo vehje (olen moisen omistanut viitisen vuotta mutta säröt tulee mulla vain vahvarista tätä nykyä :) ) ja on jotain Tubescreamerin siruja ja kaikkea. Hinta on alle 50€. Hintaisekseen mainio, muttei varsinaisesti niin bluessi. Toimii parhaiten hyvän putkivehkeen päälle ja kunnon volumella. |