Aihe: Minkälainen viila virityskoneistolle?
1
Väinämöinen
04.04.2007 14:54:54
No niin, olen siinä pisteessä, että käyttämäni kielet eivät mahdu virityskoneistosta läpi. Musamaailman jamppa sanoi joskus, että tämä ongelma ratkaistaan viilalla. Mutta minkälaisella ja mistä niitä saa? Ainakaan Musamaailmasta ei, sinne soitettuani kaveri ohjasi Millbrookille. Soitin sinnekin, siellä myyjä totesi, että "enpä ole koskaan kuullutkaan tuommoisesta". Kaveri ei ehkä ymmärtänyt, vaikka esitinkin asian selkeästi. Mutta, minkälaista työkalua olette käyttäneet tähän tarkoitukseen?

Virityskoneisto on Sperzelin lukollinen, kitara ESP-LTD GL600FB. (http://www.espguitars.co.jp/ltd/GL-600FB.html)
Ammattipurjehtija ottaa tyynen rauhallisesti.
Murgo
04.04.2007 15:18:11

Itse ainakin laajentaisin ihan poralla.
Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
peteihis
04.04.2007 15:33:24
Käyttämäni kielet eivät mahdu virityskoneistosta läpi.

Ihan uteleiaisuuttani on pakko kysyä, että kuinkas paksuja vaijereita oot siihen laittamassa?
Väinämöinen
04.04.2007 17:09:45
Ihan uteleiaisuuttani on pakko kysyä, että kuinkas paksuja vaijereita oot siihen laittamassa?

.068 on paksuin, eli ei kovinkaan ihmeellisiä baritonille. Koneiston reikä on juuri ja juuri liian kapea.
oiva tumpeloinen
04.04.2007 17:47:22
Mitäs, jos leikkaisit kielen suoraan oikeaan mittaan ja kuorisit vähän sitä punosta? Ei tarvitsisi porailla mitään reikiä. En ole tätä itse kokeillut, mutta lukenut tuosta jiposta, ja aika toimivalta se ainakin ajatuksena kuulostaa.
Numb
04.04.2007 18:47:22

Mitäs, jos leikkaisit kielen suoraan oikeaan mittaan ja kuorisit vähän sitä punosta? Ei tarvitsisi porailla mitään reikiä.

Tätä meinasin minäkin ehdottaa. Ei kantsi hardwarea modata, jos ei ole pakko.
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen
Väinämöinen
06.04.2007 13:31:06
Mitäs, jos leikkaisit kielen suoraan oikeaan mittaan ja kuorisit vähän sitä punosta? Ei tarvitsisi porailla mitään reikiä. En ole tätä itse kokeillut, mutta lukenut tuosta jiposta, ja aika toimivalta se ainakin ajatuksena kuulostaa.

Lähdin sitten tähän, kun noita kieliä sattuu olemaan harjoituskappaleiksi. Raportoin, jos kielet katkeavat ennen aikojaan. Toistaiseksi vaikuttaisi ihan hyvältä ratkaisulta, mutta jos tällä tavalla laitettu kieli katkeaa keikalla, pitää olla käden ulottuvilla varoiksi uusi kieli, josta punosta on poistettu, sillä tuo punoksen avaaminen on hidasta. Toki kielet on syytä vaihtaa vähän ennen keikkaa ja ottaa varakitara, mutta ei vara venettä kaada.
Väinämöinen
06.04.2007 18:01:41
Ja kiitokset avustanne!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)