Aihe: Hääkeikka Hauholla 7.7.07
1 2 3 4
isojussi
04.04.2007 12:03:32
Onko nuo kiipparit ylipäätään niin tuikitärkeät ettei ilman niitä voi esiintyä? Joku oikein taitava haitaristi voisi ehkä paikata tai miksei jopa viulu?

Puhut vähän, mutta asiaa.
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
kuunsirppi
04.04.2007 12:05:17
Nyt ei oo siis keikkaa tuolle päivälle. Muu pänti olis vapaalla, mutta kiipparisti puuttuu, joten mekin joudumme siis kesän kysytyimmän lauantain oleen kotona p*kele :o(
---------------------------------

No kai nyt tuuraajan saatte kiippareihin.

Pitää yrittää. Pitää vaan olla semmonen tuuraaja, joka klaaraa synabassot ja kun sanotaan, että vedetään rokkia c:stä, niin sitä tulee sitten kans, eli pitää olla vähän muutakin taitoa, kun lukea lappuja :o/

Katotaan!
Mä teen, mitä teen ja meen, minne meen!
Lennu
04.04.2007 12:06:36

Hehee, aivan. Tahtoisin minäkin kuulla viulua, jossa olis basso ja rummut mukana.

Hö, tää meni ihan väärin. Siis viulu, jossa olis basso ja rumpukone.
kuunsirppi
04.04.2007 12:09:15
Vielä kun sais porukan opetettua siihen, että ilmoittaisivat mulle, milloin ovat lomilla ym. ettei tarvis ennen jokaista tarjousta kysellä, että pääseekö kaikki.
Olis paljon helpompi, jos tietäis, että kun ei oo ilmotusta tullu, niin voin myydä keikan ja päivittäisin aina kaikkien menot listaan, jolloin tarvitaan turaajaa tms
Welldrum
04.04.2007 12:12:54
Vielä kun sais porukan opetettua siihen, että ilmoittaisivat mulle, milloin ovat lomilla ym. ettei tarvis ennen jokaista tarjousta kysellä, että pääseekö kaikki.
Olis paljon helpompi, jos tietäis, että kun ei oo ilmotusta tullu, niin voin myydä keikan ja päivittäisin aina kaikkien menot listaan, jolloin tarvitaan turaajaa tms

Avaa sellainen nettikalenteri johon kukin voi käydä merkkaamassa menonsa.
Let me assure you !
Riksteri
04.04.2007 12:14:44
Piano on keksitty 1709
http://www.uk-piano.org/history/history_1.html

Millos iskelmä- ja tanssimusiikki?

Urut on vielä vanhempi keksintö kuin piano, tanssimusiikki on yhtä vanha keksintö kuin ihmiskuntakin, jonkunlaisia iskusävelmiä nekin olivat.
omarklah
04.04.2007 12:15:12

Meillä on weppisivujen privapuolella kalenteri, mihin kaikki käyvät merkkaamassa henkilökohtaiset menonsa - sieltä on helppo tarkistaa, onko päivä vapaana ja sen perustella myydä keikkaa tai sitten ei...
Tää sit sanois tälleen...
Lennu
04.04.2007 12:16:46

Avaa sellainen nettikalenteri johon kukin voi käydä merkkaamassa menonsa.

Ei kukaan jaksa niitä käyttää. Mä joskus yritin tehä semmosen, mutta lähinnä turhauttavaa, kun jokatapauksessa pakko aina soittaa.
uruttaja
04.04.2007 12:18:52
Ei kukaan jaksa niitä käyttää. Mä joskus yritin tehä semmosen, mutta lähinnä turhauttavaa, kun jokatapauksessa pakko aina soittaa.

Pitäis olla niin päin, että esteellinen ilmoittaa bändin liiderille ne päivät joille hän tarvitsee tuuraajan.
Welldrum
04.04.2007 12:22:04 (muokattu 04.04.2007 12:24:13)

Joo niin kun yksi ei päivitä niin muutkin alkaa lipsumaan. Pari meistä käyttää sitä keikkakalenterina kuitenkin että on sitten kirjattuna kuitenkin keikat ja muut kyselyt. Ja siinä on liitettynä sellainen shoutboxikin että voi heittää läppääkin.
Let me assure you !
Lennu
04.04.2007 12:22:24

Pitäis olla niin päin, että esteellinen ilmoittaa bändin liiderille ne päivät joille hän tarvitsee tuuraajan.

Niin pitäisi, ihan totta.
Musiikkia korville
04.04.2007 12:51:59

Juurikin näin. Meillä on noin ja toimii. Tai oikeastaan ei hankita tuurajaa, vaan ei vaan myydä sitten keikkaa tietylle päivälle, jos sillon on jollakin menoa.

Ei liiderin tarvi kysellä jokaiselta erikseen, että käykö...
Pessimismi on aivan turhaa, ei se auta kuitenkaan mitään.
omarklah
04.04.2007 14:01:08

Meillä toimii tuo weppikalenteri aivan erinomaisesti. Meillä on siellä privassa myös oma chattisovellus, jossa ilmoitellaan sitten muut asiat - reenit yms. Lisäksi on keikkakalenterisovellus, josta näkyy kaikki keikan osalta sovitut asiat hintatietoineen - tietysti linkattuna tuohon menokalenteriin ja päätiedot keikoista näkyy samasta kannasta poimittuna myös päämenun keikkakalenterilinkistä. Tämä on synkassa tarjouskantaan, josta sitten vaan statusta vaihtamalla keikka siirtyy joko myytyihin tai roskiin...
Tää sit sanois tälleen...
kuunsirppi
04.04.2007 14:36:29
Juurikin näin. Meillä on noin ja toimii. Tai oikeastaan ei hankita tuurajaa, vaan ei vaan myydä sitten keikkaa tietylle päivälle, jos sillon on jollakin menoa.

Ei liiderin tarvi kysellä jokaiselta erikseen, että käykö...

No näin mäkin oon homman ajatellut, että jos tiedän, että jollain on menoa, niin siihen en ota keikkaa, tai sitten tiedän jo tarjotessani, että pitää ekaks kysyä tuuraajaa. Tosi tylsää olis se, että ennen joka saamarin tarjousta pitäs kysyä, että voinko tehdä tarjouksen ja sitten ne merkkaa ne kalenteriin ja jos keikka ei iskekään, niin taas soittamaan/mailaamaan, että ei ookaan keikkaa.

Nytkin jo, kun päivitän keikkakalenteria ja lähetän maililla, niin eivät koskaan muista merkata niitä kalentereihinsa :o/

Välillä sieppaa tää "liiterin" homma :o/
uruttaja
04.04.2007 14:39:11
No näin mäkin oon homman ajatellut, että jos tiedän, että jollain on menoa, niin siihen en ota keikkaa, tai sitten tiedän jo tarjotessani, että pitää ekaks kysyä tuuraajaa. Tosi tylsää olis se, että ennen joka saamarin tarjousta pitäs kysyä, että voinko tehdä tarjouksen ja sitten ne merkkaa ne kalenteriin ja jos keikka ei iskekään, niin taas soittamaan/mailaamaan, että ei ookaan keikkaa.

Nytkin jo, kun päivitän keikkakalenteria ja lähetän maililla, niin eivät koskaan muista merkata niitä kalentereihinsa :o/

Välillä sieppaa tää "liiterin" homma :o/

Älä kysele. Niiden pitää ilmoittaa ne päivämäärät, milloin eivät ole käytettävissä.
Tuolla kuviolla säästät omia ja myös niiden soittokavereittesi aikaa ja myös hermoja.

Minä ainakin teen koko ajan tarjouksia, niistähän eivät ihan kaikki mene läpi, joten turhaan niistä vielä hehkuttaa keikkoina.
EP
04.04.2007 14:53:04
Sitten kun itsekullakin on ne menonsa eri päivinä, summattuun kalenteriin ei mahdu enää yhtään keikkaa ja bändin voi heittää roskiin.

Olen edelleenkin sitä mieltä, että humppasoittaja voi olla esteellinen keikalle vain omiin hautajaisiin osallistuessaan ja silloinkin vain siinä tapauksessa kun ne hautajaiset on ilmoitettu hyvissä ajoin.

Joo, toi on melken noin jos keikkaa tehdään niin pitää olla valmis kun partiopoika!
kuunsirppi
04.04.2007 14:56:30
Meillä on vähän sekin vielä pienenä hidasteena kosketinesalla, että tekee musan kans päivätyötänsäkin (ei soittajana) ja jos työnantaja sanoo, että huomenna oot sitten Kemijärvellä ja seuraavana päivänä Mikkelissä ja sitten vaikka Oulussa, niin eipä auta paljon pullioida. Ei ne usein viikonlopuille satu, mutta aina joskus menee lauantai.

Yleensä mä annankin tarjoukset paljon muilta kyselemäti ja jos keikka iskee, niin sitten vasta kyselen. Yleensä aina jonkun porukan saa kasaan. Korkeintaan yksi turaaja voi olla mukana.
R.Syke
04.04.2007 16:03:26
Riippuu mihin vertaa. Kunnon tm-jätkät on erikseen; en rupee tallomaan varpaille ketään. Mun biisitietous on lapsen kengissä tossa genressä. Poppibiisit sit tiedänkin. --ja en tiiä haluaako ketjun aloittaja bilebändiä. You know,,,, etc,,,, jeps..

Juu, juu ja hekotin heko. FB. Voatimattommista voatimattomin.
Fuzzy Boner
04.04.2007 16:09:14
Juu, juu ja hekotin heko. FB. Voatimattommista voatimattomin.

No jos mulle sanoo jonkun standardi-humppa-biisin tms niin en mä sitä tod näk tiiä. Sitä tarkoitin. Lapuistahan tietty sit..
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)