Aihe: Soittaminen "ei vie mihinkään"
1 2 3 4 5
Rocco_Longfella
03.04.2007 12:10:37 (muokattu 03.04.2007 12:10:45)
Tulpat.
Täydellisimmässäkin naisessa on 150g paskaa.
Numb
03.04.2007 12:16:44

En oikeastaan treenaa ollenkaan. En jaksa.

Kun soitan, improvisoin jotakin, soittelen satunnaisia riffinpätkiä ja mitä mieleen juolahtaa. En jaksa kokonaisia biisejä kelailla pelkällä kitaralla "nyt kuus kertaa tää riffi..." - meh. Jotakin kuviota saatan veivata, tai ottaa jokun jipon haltuun, koska tarvitsen sitä johonkin, mutta en mitenkään systemaattisesti treenaa itseäni "yleisparemmaksi".

Soitan sitä, mikä mukavalle tuntuu. Jos käyttäisin saman ajan treenaamiseen, tulisin paremmaksi ja kehittyisin, mutta tämä riittää. Musiikkimieltymykseni eivät olekaan tuolla tilulilulaa -osastolla.

Soitan, koska soittaminen on kivaa. En treenaa, koska treenaaminen ei ole kivaa.
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen
Bookkeeper
03.04.2007 12:50:44
Eikä mulla ole edes nauhoitusvälineitä.

Sulla ei ole tietokonetta???

No jaa. Täältä huutelin pariinkiin otteeseen ja löytyihän sitä porukkaa jonkin verran, mutta kaikki asuivat jossain hevon kuusessa. Tuurilla löytyi yksi tyyppi joka oli tulossa Tampereelle opiskelemaan...

Jaa että Tampereella ei ole soittokavereita?

Muuta tänne 10.000 asukkaan pikkukylään sitten. Täällä hevon kuusessa kaikki soittajat asuvat ;-)

Heität tuon "ei siitä kuitenkaan mitään tule"-asenteen kaivoon. Äänittäminen onnistuu helposti tietokoneen avulla. Jos ei tilusoolot taivu, kehittelet omia tilalle. Kuka on sanonut että cover-biisit tulee soittaa nuotista nuottiin? Jos tuntuu siltä että toistat samoja asioita, kokeile eri musiikkityylejä. Blues, jazz, pop, klassinen...jne. Kyllä se siitä.

Hätätapauksessa voit sitten laittaa 3000e kamat myyntiin. Tilalle 300e pacifica+microcube setti. Ei ole liikaa euroja kamoissa kiinni, mutta toisaalta olohuoneen nurkassa on keppi odottamassa siltä varalta jos inspiraatio iskee...
"I am like a cross between Hendrix and Mozart...only better!" - Siggi Björnstrupp
Novice
03.04.2007 12:52:44
Kirjoituksen aloittajalle:

Älä nyt ota ....ttuiluna, mut tääl on tullu vaikka kuinka monia eri ideoita ja vinkkejä, mut oot kyllä systemaattisesti osannu löytää tai kehittää kaikista jotain huonoa. Ehkä soiton treenailu vaan ei sovi sulle, ja jos on taipumusta masennukseen ja kitaran soitto vaan pahentaa sitä niin ei silloin ainakaan kannata sitä väkisin tehdä. Tosin eipä se dokailu yms. myöskään paranna asiaa. Tsemppiä.
blackorwhite
03.04.2007 13:17:06 (muokattu 03.04.2007 13:31:17)
Mulla ihan sama juttu. Ei soittaminen kuitenkaan vie mihinkään ni en oo ees vaivautunu soittelemaan kuukauteen eikä ees tee mieli. Ei enää tiiä mitä reenata eikä jaksais vaan reenata lickejä ku tekis mieli opetella biisejä mut ku ei yhtään tiiä mitä :( Kai se on vaan tänään väkisellä alettava tahkoomaan kitaraa ku menee kotiin. Vittumaista ku joutuu hampaat irvessä soittelemaan. En tiiä enää mitä tehä :(

EDIT: Ennen tuli vedeltyä 5h päivässä ja sillon ku sain kitaran ni vedin parhaillaan 13h päivässä tietysti pikku taukoja pitäen. Oon soitellu sellaisen kaks vuotta ja neljä kuukautta kohta. Nyt olen koulussa ni ei pysty hirveitä tähän höpöttelemään. Bändin vois perustaa mut siinä on se ongelma ku tässä kusisessa kaupungissa ei oo ilmasta reenikämppää enää missään! Kalliita kaikki, opiskelijoitahan tässä ollaan. Että eipä tosiaan tuu mieleen mitä tehä.
Parempi koffi käessä ku kaks olvia toisessa käessä.
Crimsomnia
03.04.2007 14:38:28
Sulla ei ole tietokonetta???

No on, mutta paskaisella Bilteman 3 euron mikrofonilla on vähän nihkeää nauhoitella mitään. Ja soundi tummuu kamalasti jos tökkää skeban suoraan koneeseen.
oiva tumpeloinen
03.04.2007 14:46:29
No on, mutta paskaisella Bilteman 3 euron mikrofonilla on vähän nihkeää nauhoitella mitään. Ja soundi tummuu kamalasti jos tökkää skeban suoraan koneeseen.

Jos se sun pieni investointi asiaan olisi sitten DI-boksi. Ei paljoa maksa, jos sulla on muuten softat koneessa valmiina. Ihan tarpeeksi hyvää mä olen kyllä kotikäyttöön saanut työntämällä piuhan suoraan äänikorttiin ja vääntämällä nappuloita ruudussa.
Crimsomnia
03.04.2007 14:52:30
Jos se sun pieni investointi asiaan olisi sitten DI-boksi.

Mikä se on? Olen kyllä miettinyt Podin hankkimista.
oiva tumpeloinen
03.04.2007 15:05:49
Mikä se on? Olen kyllä miettinyt Podin hankkimista.

DI-boksin kanssa ei yläpäät katoa.

Mut jos olet hommaamassa PODia, niin hommaa ihmeessä. Ei paljon helpommaksi voi äänittely mennä.Tosin PODin ja 3 euron Biltema-mikin hintaero taitaa olla jonkin verran.....
Johann Onn
03.04.2007 18:05:16
DI-boksi ?

Esimerkiks tämmönen: http://www.thomann.de/fi/millenium_die_dibox_passiv.htm

Mut jos olet hommaamassa PODia, niin hommaa ihmeessä. Ei paljon helpommaksi voi äänittely mennä... ....paitsi että kyllä silloin kannattais hommatta ihan oikea äänikortti, ettei joku koneen oma äänipiiri pilaa äänityksiä "laadullaan".

Monissa multiefekteissä (esim. POD XT:ssä tai mun Digitech RP250:ssä) on USB jo valmiiks, mikä tekee äänittämisen todella helpoks. Eikä silloin äänipiirin/-kortin "laatu" merkkaa mitään, kun sitä ei äänityksessä käytetä.

(Tästä löytyy esimerkki, miten asiaa ei kannatta tehdä: Tiedän erään joka laittoi 300 euroa mikseriin ja mikkiin, mutt yhtään euroa äänikorttiin. Ja kas kummaa - äänitysten taso ei muuttunut miksikään. Saman verran oli suhinaa & sihinää ja sama surkea äänenlaatu kuin ennenkin. Nyt ne vehkeet pölyttyy sen kaapissa ja sen äänitysinto on nolla.)
oiva tumpeloinen
03.04.2007 18:17:17
Esimerkiks tämmönen: http://www.thomann.de/fi/millenium_die_dibox_passiv.htm

....paitsi että kyllä silloin kannattais hommatta ihan oikea äänikortti, ettei joku koneen oma äänipiiri pilaa äänityksiä "laadullaan".

Monissa multiefekteissä (esim. POD XT:ssä tai mun Digitech RP250:ssä) on USB jo valmiiks, mikä tekee äänittämisen todella helpoks. Eikä silloin äänipiirin/-kortin "laatu" merkkaa mitään, kun sitä ei äänityksessä käytetä.

Mun virheeni. Muistin, että noissa kaikissa munuaisissa olisi USB. Tarkoitus oli sanoa, että sellaisella varustetulla muljuttimella on varmastikin helpoin tapa purkittaa tavaraa.
Crimsomnia
03.04.2007 20:00:34
paitsi että kyllä silloin kannattais hommatta ihan oikea äänikortti.

Löytyy multa Audigy kakkonen.
oiva tumpeloinen
03.04.2007 20:48:29

Jos hommaat jonkin USB:llä varustetun muljuttimen, niin ei ole äänikortista niin väliä.
risto
04.04.2007 02:18:54

... ku tekis mieli opetella biisejä mut ku ei yhtään tiiä mitä ....

Suomalaisesta musakulttuurista melkein puuttuu tai on hyvin kitukasvuiseksi jäänyt ja se on akustinen instrumentaalimusa. Tältä saralta voisi moni löytää uutta intoa. Itse soittelen kaikenlaista instrumentaalimusaa kelttiä, oldtimeä, brasilialaista yms. eikä biisit ikinä lopu. Postissa odottamassa vaihteeksi Norman Blaken OT DVD ihan vaan mielenkiinnon vuoksi tilasin. Tässä sen sämple:

http://homespun.powerusermedia.com/ … _Tapes/Guitar_Techniques_Blake2.wmv
"Mutta näissä kaikissa me saamme jalon voiton hänen kauttansa, joka meitä on rakastanut." Room 8:37
sepesorsa
04.04.2007 09:14:55 (muokattu 04.04.2007 09:22:05)
jos et ole ennen kauheasti kokeillut niin ota netistä jotain taustoja (ihan yksinkertaisia) ja koita improvisoida niitten päälle, saattaisit nauttia siitä...
risto
04.04.2007 09:46:23

Kyllä sillä voi nauhoittaa, itselläni on sama. Tosin käytän nykyään digitaalista BOSS nauhuria. Nekään ei maksa enää paljon mitään.
"Mutta näissä kaikissa me saamme jalon voiton hänen kauttansa, joka meitä on rakastanut." Room 8:37
FensonGibder
04.04.2007 11:53:12
Soitto on fiilispohjaista ja jos on paskat fiilikset niin se vaikuttaa myös soitoon.

Syynä siis VOI olla, että elämä vähän tökkii jollain muulla alalla - työ, koulu, finanssit tai ihmissuhteet.

Kun kaikki pelittää, niin soittokin maistuu. Näin siis omakohtaisesti testattuna.

T:
C. Jung
Zen se vasta oli fixu kaveri.. ja Paavo takaisin Eduskuntaan!
risto
15.04.2007 16:50:27

Suomalaisesta musakulttuurista melkein puuttuu tai on hyvin kitukasvuiseksi jäänyt ja se on akustinen instrumentaalimusa. Tältä saralta voisi moni löytää uutta intoa. Itse soittelen kaikenlaista instrumentaalimusaa kelttiä, oldtimeä, brasilialaista yms. eikä biisit ikinä lopu. Postissa odottamassa vaihteeksi Norman Blaken OT DVD ihan vaan mielenkiinnon vuoksi tilasin. Tässä sen sämple:

http://homespun.powerusermedia.com/ … _Tapes/Guitar_Techniques_Blake2.wmv

Ao. DVD:t laitoin kiertoon eli myyntiin tuonne DVD osastolle, jos vaikka jotain muutakin kiinnostaisi.

PS. Tännehän ei kai saa laittaa myynti-ilmoituksia, mutta ei kai ole kiellettyä ilmoittaa ilmoituksesta;-)
Henko
15.04.2007 17:19:08

Kyrpii kun sahaa samoja kappaleita himassa päivästä toiseen, ja tuntuu että edistystä ei tapahdu. Alkaa kyllästyttämään koko kitarointi...

En jaksanut koko ketjua lukea läpi, mutta onkos sulla bändiä?
Tie miehen sydämeen käy rintalastan läpi.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)