Aihe: Floikan käyttö
1 2 3 4
Wandera
03.04.2007 16:36:37 (muokattu 03.04.2007 16:37:29)
- hyvä floikka maksaa suht paljon, eikä halpaa kannata edes ostaa

No millanen ois sitten hyvä floikka? Tälläista ESP M-200FM kitaraa olen aikeissa ostaa

http://www.espguitars.com/guitars_m.html

Kannattaako? Onko siinä hyvä floikka?
Bonesaw
03.04.2007 16:38:16 (muokattu 03.04.2007 16:40:24)
No millanen ois sitten hyvä floikka? Tälläista ESP M-200FM kitaraa olen aikeissa ostaa

Kannattaako? Onko siinä hyvä floikka?

Ei oo ns. "hyvää floikkaa" missään noista.

Siis noissa on lisenssifloikat. "Floyd Rose Licensed". Jos pitää olla Floyd Rose,niin sitten "Original Floyd Rose". Ibanezin Edge-floikkia on myös kehuttu. Kertokoot niistä tietävä lisää.
Joo'o
Starlia
03.04.2007 16:58:33
Ibanezin Edge-floikkia on myös kehuttu. Kertokoot niistä tietävä lisää.

Vai käyttää ja ilmeisesti Satrianikin vielä. Kaipa nuo hyviä sitten ovat.
phf
03.04.2007 17:21:54
Ibanezin Edge-floikkia on myös kehuttu. Kertokoot niistä tietävä lisää.

Mun mielestä hyvän tekee siitä sen matala profiili kun ei ole tappeja tökkimässä missään. Käsi taittuu kaikkiin asentoihin.
ravensoul
03.04.2007 17:53:45
Mun mielestä hyvän tekee siitä sen matala profiili kun ei ole tappeja tökkimässä missään. Käsi taittuu kaikkiin asentoihin.

Eihän Edge ole matalaprofiilinen? Lo-Pro Edge sekä Edge Pro ja Pro II ovat. Ja tää Iban tuorein halvemman luokan Edge III taitaa taas olla profiililtaan "normaali".

Palatakseni tuohon, mikä on hyvä floikka. Soittotuntuman puolesta se on mielipidekysymys. Tuo profiili ainakin tekee eron, jotkut tykkää matalasta, jotkut siitä alkuperäismallisesta korkeasta. Laadullisesti kuitenkin hyväksi kehuttuja ovat ainakin OFR (Original Floyd Rose), Ibanezin Edget ja Schallerin floikat. Muuten halpisluokan lisenssifloikat ovat monesti sekundaa, esim. Ibanezin Lo-TRS ja ILT.
"Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein
Romantikkoitkijät :'-) #27 - YSKÄ #3
ushimir
03.04.2007 18:03:03 (muokattu 03.04.2007 18:05:10)

Ootko Mahe?
???
Siis mitä?
Otat floikan ja kielilukot pois?
Kyllä siinä aika kauan saa säätää, että kaikki kielet ovat vireessä keskenään puhumattakaan tallan saamisesta oikeaan kulmaan.

siis kammen irti ...(voi V**tu)

E: Niin ja toiseksi sun täytyy olla helvetin kova jätkä kun pystyt soittamaan floikkakitaralla vielä floikan irrottamisen jälkeen

Ja mitä tääkin tarkotti...

Juuri tommosista puhun mulla on tollanen kampi...siis kierrettävä.
Karipiirto
03.04.2007 18:05:18

Ja mitä tääkin tarkotti...

No se oli vain provo kun sanoit asiasi tahattomasti siten että siitä sai väännettyä tuollaisen kettuilun. Älä turhaan revi pelihousujasi. ;)
Metalligenret ovat vain yhdentekevien bändien pätemisen tarvetta ja pohjimmiltaan kaikki se on vain heavy metallia.
phf
03.04.2007 18:05:41
Eihän Edge ole matalaprofiilinen? Lo-Pro Edge sekä Edge Pro ja Pro II ovat. Ja tää Iban tuorein halvemman luokan Edge III taitaa taas olla profiililtaan "normaali".

No ei nuista nimistä voi tietää :P No mutta tarkistin ja mulla on edge pro, ja se on hyvä minun mielestä.
moottorisaha
04.04.2007 14:36:53

Jotkut lisenssifloikat ovat ihan yhtä hyviä kuin alkuperäinen. Ei tuollaista yleispätevää sääntöä voi sanoa että "jos floikka on jonkun muun valmistajan kuin Floyd Rosen, se on automaattisesti paska". Esim. Schallerin lisenssifloikka on aivan yhtä hyvä kuin alkuperäinenkin.
"I think that all these classical masters have one big thing in common: when they play slow, it's tasteful and when they play fast, they RIP!" - Michael Angelo Batio
Ze Kink
04.04.2007 16:16:08
Kattelin tuossa noita kitaroita taas vaihteeksi (kun en osaa päättää, ostanko uuden vai pidänkö vanhan...), niin onko tuo Iban kepeistä löytyvä ZR Tremolo mistään kotoisin? Tuntuu olevan melkeinpä ainoita tremoloita Iban kepeissä sen pahamaineisen Edge III:n rinnalla.

Tuo on ihan tajuttoman jees! Hieman jäykempi kammeta kyllä kuin normaali floikka, mutta tuolla voi esim. virittää pikavirittimistä vaikka dropped D:hen todella helposti, bendit eivät laske muiden kielien virettä jne. fluttereitahan tuolla ei tosin voi tehdä.
"If by noise you mean uncomfortable sound, then pop music is noise to me" -Masami Akita | Ostan Ebow plussan, myy!
ravensoul
04.04.2007 16:28:52
niin onko tuo Iban kepeistä löytyvä ZR Tremolo mistään kotoisin? Tuntuu olevan melkeinpä ainoita tremoloita Iban kepeissä sen pahamaineisen Edge III:n rinnalla.

Kyllä noita täälläkin ainakin jotkut on kehunu. Itte en tiedä mitään ku oo koskaan nähnykään. Erilainenhan se varmaan soittotuntumaltaan on vrt. veitselliseen. Ja mitenhän lie kestoikänsä puolesta tuo laakerointisysteemi.

Onko Edge III pahamaineinen? Musta tuntuu et se johtuu lähinnä näistä "kaikki Ibanezin floikat on nykyään paskaa, osta läytetty RG5xx" -tyypeistä. Joltain ulkomaiselta foorumilta luin joskus, kun harkitsin uuden ostoa, käyttäjien kommentteja. Suurin osa meinas et kunnolla säädettynä ja huollettuna ajaa asiansa halvemman luokan keppien floikkana ihan jees ja pieksee Lo-TRS:t miten tykkää.
"Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein
Romantikkoitkijät :'-) #27 - YSKÄ #3
Landstr
04.04.2007 16:59:13
Mulla on Edge Pro ollut kohta pari kuukautta vasta, ja tykkään sillä kammettaa, melkein liikaakin. Pelkään välillä että se kuluu eikä pidä enää virettä. Mutta nyt on ainakin pitänyt pahimmatkin ''sukelluspommit'' ja Laiho-temput. Ja se on niin perkeleen kivaa. Mutta eipä siitä mitään ns. ''apua'' ole. Vain hauskoja plussia. Itse tykkään. Mutta halpaa ei kannata ostaa. Mulla oli lisenssifloikka ennen toisessa kitarassa ja se oli aivan perseestä. Pieninkin kammetus ja vire on päin persikkaa.
Fuck off
Tontsa90
15.04.2007 21:27:34 (muokattu 15.04.2007 22:53:43)
Omassa suht. halpis ltd:ssäni on licensed floikka, mutta on toiminut ihan sairaan hyvin, eli siis pitää vireen yllättävän hyvin. Tuli joskus kokeiltua tampereen vertikalissa Maverickia, jotain 700€ versiota. Myyjä tuli sitten selittään, että: "tää floikka on perkeleen hyvä!", ja mainitsi viellä suht. kovaan ääneen, että vire pysyy saatanan hyvin. Siinä sitten myyjä tuli ja väänsi kammen kerran pohjaan, yllätys yllätys, kitara aivan epävireessä =D Sitten oli pakko mennä kämpille kokeilee oman skeban vireenpitokykyä. Väänsin ensin kammen bodyyn kiinni ja sen jälkeen roikotin kammesta, ja kitara pysyi viellä vireessä. Niin ja täytyy viellä sanoa, että se Maverick oli ollut siellä joku puolivuotta, joten ei voi viitata siihen, että kielet olisivat uudet =)

Voisi tästä siirtyä sitten ihan asiaankin. Kyllähän floikalla käyttöä löytyy, mutta kannattaa miettiä tarvitseeko sitä itse. Itse en ole ainakaan käyttänyt kampea bändisoitossa kuin joku kaksi kertaa viimeisen vuoden aikana. Onhan sillä tietysti hauska vääntää kunnon trash-sooloja, mutta ei siitä sen takia kannata maksaa. Plussana on tietysti kielilukot, mutta kyllä se kitara muutenkin vireessä pysyy. Niin ja kannattaa katsoa Steve Vain sooloja tai biisejä yleensäkkin. Siinä näkee miten floikkaa voi käyttää.
-Cale
15.04.2007 21:38:46 (muokattu 15.04.2007 21:39:48)
Floikalla voi tehä vaikka mitä otan pari video esimerkkii tähän:

http://www.youtube.com/watch?v=qtUiQJc7ZMI

Tämä oli mainio video, pitkästä aikaa kitaristivideo jonka jaksoi katsoa loppuun asti. Itse olen myös hankkimassa floikkatallaista kitaraa, juurikin siksi että normi vibratalla ei hyvinkään säädettynä pidä niin hyvin virettä kuin hyvä floikka, esim. noissa jutuissa mitä Herman meille esimerkillisesti näytti.

Edit: Ja plussaa hienosta Ibasta, joita on todella harvassa...
jummijammi
15.04.2007 23:19:04
Nyt on floikkakitara ja seuraavan hankin sitten kun on omat teknikot niitä säätämässä. Ei se niin välttämätön itselleni ole ja kyllä kiinteällä ihan hyvin pärjää.
Majesty
16.04.2007 02:53:48 (muokattu 16.04.2007 02:54:18)
Mun vinkkini olisi, että jos floikkakitaran meinaat ostaa, niin sitten sellainen missä on Original Floyd Rose, Ibanezin Edge, Lo-pro edge, tai nykyään Edge Pro (huom. ei Edge Pro II). Schallerinkin tallat voi olla hyviä, mutta niistä taas meikäläisellä ei ole kokemusta. Tai sitten joku muuten käyttäjien keskuudessa hyväksi todettu malli (?). Kuitenkaan huonomalla (lue: halvemmalla) floikkatallalla varustettua kitaraa en ostaisi, koska siinä äkkiä menee maku koko hommaan ja tulee manattua kaikki floikat alimpaan helvettiin, vaikka toisella mallilla homma saattaisi toimiakin. Tuossa nyt oli lueteltu mielestäni parhaat tallat, joilla saa varmaa jälkeä. Ikävä juttu vaan, että halvalla ei kyllä selviä, ainakaan nykyaikana.

Ehkäpä tuli saarnattua vähän liikaakin, kyllä tuolla sun harkitsemalla mallilla varmasti temput lähtee, mutta pitemmällä aikavälillä voi tulla vähän enemmän turhautumistakin.

IMHO.
En juo vettä koska kalat naivat siinä.
-Cale
16.04.2007 10:25:56
Mites Jacksonin JT-6 floikkatalla? Sellanen löytyy charvelin model nelkuista jollaista olen kaavaillut.
Jormaz
16.04.2007 10:43:30
Mites Jacksonin JT-6 floikkatalla? Sellanen löytyy charvelin model nelkuista jollaista olen kaavaillut.

Vanhojahan ne on, eli kunto voi olla mitä tahansa, testaamallahan se selviäisi. Toinen kysymysmerkki on lukot jotka on normaalin satulan takana eivätkä itse toimi satulana.
a game of bingo gone horribly wrong
-Cale
16.04.2007 11:01:29
Vanhojahan ne on, eli kunto voi olla mitä tahansa, testaamallahan se selviäisi. Toinen kysymysmerkki on lukot jotka on normaalin satulan takana eivätkä itse toimi satulana.

Kokeiltaessa kannattaa varmaa antaa ihan säälimättä kampea ja runnoa niin tietää että pitääkö vire? Itsekin ajattelin että kuinkahan on tollanen vanha floikkatalla, kun ei mikään "nimifloikka" olekkaan... Vaikka sanotaan että vanhassa vara parempi, mutta... :) Eikös Kramerin Pacer Deluxeissa ole jo laadukkaampi floikka?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)