Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Yön kitaristi Daffy Terävä
1 2 3
Vilhelmus
01.01.2004 17:55:30 (muokattu 02.01.2004 00:13:57)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei voi mittään, nyt pitää kysellä.
Nimittäin yleensä en pidä itseäni minään arvostelemaan levyttävien artistien soittotaitoja ja yleensä kaikki kuulostaa minusta hyvältä, mutta Yön uusimman kepittäjän soitanta kuulostaa minusta aika hirvittävältä. Ekan keikkansa Yön riveissä taisi heittää livenä Jyrkissä muinoin ja jo silloin soitanta tuntui omituiselta. Tuli tuossa kuunneltua Yön uusinta levyä ja myös siinä kiinnitti kitaransoitto huomiotani negatiivisissa merkeissä.
 
Eli kuulostaako herran soitto teidän mielestänne miltä?
 
Now he knows his father betrayed, Now his wings turn to ashes to ashes his grave.
Burning Winter The Coveralls
Kassu
01.01.2004 18:05:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noh sillä on helmi saundi.
 
Muusta vaikenen.
 
Jarski
01.01.2004 18:36:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

yks tuttu kävi yön keikalla. Vaikkei olekaan soittomiehiä, sanoi, että hänestä kitara kuulosti välillä "oudolta". Päättelin tästä jotain samanmoista kuin Vilhelmus...
 
Eemil
01.01.2004 18:44:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä oon kaks kertaa kuullu sen live-soittoa ja molemmat kerrat tais olla pop finlandia tapahtumasta. TV:stä siis näin ja kuulin lyhyet setit.
 
Samoilla linjoilla olen kuin pari muutakin jo, eli jotain siinä menee mönkään. Varsinkin rivakammat soolot sijoittuvat reippaasti alle vyön, esim. Tia Mariassa. Saudikaan ei ole yhtä hyvä kuin entisellä kitaristilla, Jani Viitanenko se oli nimeltään. Sillä jätkällä oli hyvä räkänen rokkisaundi.
 
Torilla Ibanez S570wnsol 800 ja Yamaha fg-411c-12bl elektroakkari 200. Tukekaa köyhää muusikkoa.
sirdickyj
01.01.2004 22:04:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täh? Siis väittäisin kitaransoittoon yleensä suhtautuvani melko tarkkakorvaisesti, ja nyt on mielestäni täällä nämä näkemykset kyllä pahasti metikössä. Juuri nimenomaan tämä k.o. Daffy on parasta mitä olen aikoihin livenä kuullut (Järvenpää-talolla ja kesällä Kaisaniemessä), ja tähän täytyy lisätä että en TODELLAKAAN ole YÖ-yhtyeen musiikin vankkumaton ihailija.
 
Levysoitosta en osaa sanoa, täytyy kuunnella, mutta k.o. keikoilla kuulemani soolosoundi oli parasta aikoihin, todella ruokaisan kuuloista. Komppisoitosta nyt ei selvää saanut, ei se kai oo tarkoituskaan, kun niillä on semmonen äänivallimeininki.
 
Se vanha kitaristi, jota joku peräänkuulutti, oli Markku Petander, ei ikinä muuten pärjää tuolle Daffylle soiton hienoudessa. Jani Viitanenkin oli bändissä kyllä, mutta oli alusta loppuun aivan paska soittaja.
 
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
Antti1997
01.01.2004 22:06:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ite en osaa soittaa kitaraa kun muutaman soinnun, joten en osaa sanoa. En ole kuitenkaan huomannut mitään outoa, mun mielestä vetää ihan hienosti. Mutta Viitanen kyllästyi keikkailuun ja keskittyy enemmän studiohommiin.
 
PuNkKi
01.01.2004 22:11:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

olen kans samaa mieltä tuosta daffystä kun muutkin..
jotakin outoa ja hämärää siinä on..
tai sitten se on vaan niin hienoa taidetta että ei voi tajuta.
 
Se mikä ei tapa, Sattuu aivan saatanasti.
Jarski
01.01.2004 22:18:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oma näkemykseni perustuu kuulopuheisiin. Täytyisi itse nähdä (etenkin kuulla). Mutta monella tuntuu olevan samankaltainen näkemys...
 
Antti1997
01.01.2004 22:20:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se vanha kitaristi, jota joku peräänkuulutti, oli Markku Petander, ei ikinä muuten pärjää tuolle Daffylle soiton hienoudessa. Jani Viitanenkin oli bändissä kyllä, mutta oli alusta loppuun aivan paska soittaja
 
YÖN KITARISTIT:
Jani Viitanen 1981-2000
Markku Petander 1985-1987, 1996-2000
Juha Mielonen 1987-1990
Daffy Terävä 2000->
 
Viitanen on mun mielestä hyvä kitaristi. Vaikken mitään kitaransoitosta ymmärräkään...
 
sirdickyj
01.01.2004 22:30:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Viitanen on mun mielestä hyvä kitaristi. Vaikken mitään kitaransoitosta ymmärräkään...
 
Kas, kun musiikin hienous onkin just siinä, että jokainenhan sitä ymmärtää. Jos se on sun mielestä hieno, niin sitten se on. Vai mitä?
 
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
HS
01.01.2004 23:39:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve
 
Minusta yksi oleellisin elementti rock-/sähkökitaran soitossa on vibraatto, ja tästä nyt en vain tässä kohdin pidä yhtään. Särähtää korvaan ilkeästi tuo. Muuten varsin taidokas veikko.
 
Liittykää seuraan, lainatkaa rahaa.
Fortune
02.01.2004 17:02:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Levysoundinsa on aika karsea, mutta se johtunee tuotannollisista seikoista, semmoista munatonta digi"säröä".
 
Jotenkin ohut on tatsi miehellä, soittaa biisit läpi ja nostaa palkan. Soolot ovat mielikuvituksettomia.
 
Semmoinen olo jää, että periaatteessa ihan osaava soittaja, mutta bändi on kaliiperia liian iso taidoilleen.
 
Emmätiä.
 
Itekään mitään osaa, prkl.
 
"Look behind you, a three-headed guitar!"
Joees
02.01.2004 23:57:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


Itekään mitään osaa, prkl.

 
:D Great. Näin sitä pitää. Heh. Hauska kommentti
 
Groooove is in heart!
PJS
03.01.2004 01:21:12
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on sellanen olo että se on kenties vähän väärässä bändissä. Tosin minähän olen aivan väärä henkilö arvioimaan muiden soittotaitoja, ainakaan alakanttiin.
 
Viimekesäisän RMJ: se soitti ainakin joka biisiin sellasen todella varman keskitien soolon, ei mitään ihmeempää pelkästään se tuttu ja turvallinen.
 
23 päivää Jouluun
mzg
03.01.2004 08:53:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hmm...taidan olla hieman sekaisin...kun minä ainakin tykkään Daffyn soitoista...ei mitään niin kovin erikoista mutta sopii bändiin hyvin.
 
Karvanaama-Zakk
05.01.2004 21:55:34
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Henkilökohtaisesti en pysty kuuntelemaan YÖ:tä livenä just sen kitaristin ja Olli Lindholmin takia...Kyllä siinä kitaransoitossa on jotain hämärää...
 
Nukkuminen on homojen hommaa...
Antti1997
05.01.2004 22:50:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noh, kieltämättä Costello soitti hienommin RMJ:ssä... Helkutin hyvä kitaristi!
 
Entäs MyPa?
Vilhelmus
05.01.2004 22:56:40
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noh, kieltämättä Costello soitti hienommin RMJ:ssä... Helkutin hyvä kitaristi!
 
'03-RMJ ei kyllä kauheesti vakuuttanut :) en tiedä oliko maistissa tai jotain, mutta... 02-RMJ oli taas ihan eri luokkaa, eli loistava. Todistin paikan päälläkin molempia ja tallenteet on videolla.
 
Now he knows his father betrayed, Now his wings turn to ashes to ashes his grave.
Burning Winter The Coveralls
Aimo
06.01.2004 12:01:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sukunimikaimansa Petteri Terävä on kovempi. Eläkeläisistä.
 
Menkää kotiinne ja kuskaa housuunne, niin ymmärrätte lapsianne paremmin.
Antti1997
06.01.2004 15:24:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Costello muuten oli se joka suositteli Daffya tuuraamaan Petanderia kun ei itse ehtinyt. Aika kauan on jo "tuurannut"...
 
Entäs MyPa?
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «