Peicco 03.04.2007 13:41:31 | |
---|
Pointtinani siis on, että kannattee ostaa hieman parempi laatuinen setti kuin aloittajan mainitsema millenium, ettei soittointo lopahda heti. Tässä ja muidenkin pointeissa on kaikissa perää. Itse lähinnä mietin sitä, että tuollainen alkuun esitetty Milleniumin juniorisetti 16" basarilla antaa soittamiseen alle kouluikäiselle varmasti parhaan soittoergonomian. Ja mihin ne Milleniumitkaan leviävät kotikäytössä? Itselläni kun on Milleniumin setti http://muusikoiden.net/dyn/users/18263.jpg(okei, maustettuna vähän tukevammalla raudalla). Toivottavasti eivät ihan lähivuosina leviä. Mä ymmärrän hyvin sen näkökulman, että tuollainen markkinoiden halvin junnusetti ei soundaa lainkaan kuten kunnon rummut, mutta 6 vuotias ei sitä ensitohinassaan edes huomaa. Ellei sitten isukilla ole ne Hi-Litet talon itäkulman bändihuoneessa... ;) Mikään ongelma ei ole niin monimutkainen etteikö sitä voisi juosta karkuun. |
Jaska 03.04.2007 15:32:05 | |
---|
Jos antaa nassikan vaan soittaa eikä päästä sitä kattelemaan netistä kaikenmaailman pro-rumpuja ni ei Milleniumit minään antimotivaattorina varmaan toimi. |
gulfstream650 03.04.2007 15:43:26 | |
---|
Hyvät ensirummut lapselle ovat metallinhohtomustat DW:t kullanvärisellä hardwarella. Siihen kun laittaa hieman välttämätöntä clamppia, kolmea etutomia, paria lattiatomia ym varustetta, voi katsoa, alkaako homma kiinnostaa. 8500 eurolla saa jo ihan kelvot aloittelijan rummut. EIKÄKUN nuo halvat ovat varmasti okeit kuusivuotiaalle rumpalinalulle. Ovat sata kertaa paremmat kuin jotkut Toys'R'Usin kumikalvohirvitykset. Ovat jopa ihan oikeat rummut. Svengaa kuin saksanhirvi. |
Sonormies 03.04.2007 21:59:45 (muokattu 03.04.2007 22:05:16) | |
---|
http://www.thomann.de/fi/tama_imperialstar_jazz_mcs_bk.htm Bingo! Tätä etsittiin. Järkevä setti 13" virvelillä. Oikea unelmasetti junioreille. Erittäin varteenotettava vaihtoehto keskustelun aloittajalle. Poplarwood on sanakirjan mukaan poppeli. Thomannilla rahti maksaa kokonaisen 20,- ja ainakin mulle setti tuli Saksasta alle viikossa jouluruuhkan aikaan. Kuka tietää tuosta Meinl MCS-peltisetistä? Pronssisetti se kuuluu olevan. Onko Paisten Pst 5:n tasoinen vai...? Hyvä löytö, lkx! "Mulkkujen kanssa ei tehdä päivääkään töitä" - Mato Valtonen |
Hyvä löytö, lkx! Kiits ja kumrrs. Tamaa on helppo kehua, kun on niin hyvä merkki. Hilfe! Ich bin ein Fisch. |
rumpali-isti 03.04.2007 22:15:32 (muokattu 03.04.2007 22:21:17) | |
---|
Bingo! Tätä etsittiin. Järkevä setti 13" virvelillä. Oikea unelmasetti junioreille. Erittäin varteenotettava vaihtoehto keskustelun aloittajalle. Poplarwood on sanakirjan mukaan poppeli. Thomannilla rahti maksaa kokonaisen 20,- ja ainakin mulle setti tuli Saksasta alle viikossa jouluruuhkan aikaan. Kuka tietää tuosta Meinl MCS-peltisetistä? Pronssisetti se kuuluu olevan. Onko Paisten Pst 5:n tasoinen vai...? Hyvä löytö, lkx! MCS -sarjan pellit ovat vissiin aloittelijoille suunniteltuja pronssivehkeitä.(vaikka Meinl vanhassa kuvastossaan ilmoittaa niiden olevan semi-pro)Veikkaisin painivan Sabianin B8 kans samassa sarjassa tai parempia. Classicsien jalkoihin jäävät reilusti, mutta ovatpahan pronssia kuitenkin. E: Ja ketjun aloittajalle: Myös minä monen muun lisäksi kannatan soittimen, eikä Milleniumin ostoa. Itellä toimi settinä NewSoundit melkein kuus vuotta (noin millenium tasoa) ja soittointo oli käsiin lahoavan setin kanssa aika tuskaisessa jamassa. Kuitenkin uuden reilusti paremman setin myötä alkoi taas kiinnostaan tod. paljon. Tästä huomaa, että paska setti voi kaikkine huonouksineen syödä innon soittoharrastuksesta... Ja peltejä en pitäisi niin tärkeänä asiana vielä tässä vaiheessa. Mulla oli repaleiset tehdaspellit monta vuotta käytössä, kunnes pellien soinnilla alkoi olla oikeasti merkitystä. M |
Jaska 03.04.2007 22:37:31 (muokattu 03.04.2007 22:39:29) | |
---|
E: Ja ketjun aloittajalle: Myös minä monen muun lisäksi kannatan soittimen, eikä Milleniumin ostoa. Itellä toimi settinä NewSoundit melkein kuus vuotta (noin millenium tasoa) ja soittointo oli käsiin lahoavan setin kanssa aika tuskaisessa jamassa.. Ite vedin Thundereilla seittemän vuotta eikä se soittoinnostus mitenkään kyllä siitä kärsiny. Eipä se kyllä silti MMXien myötä kasvanutkaa. Ainkaaan ihan kauheesti. Sain ne 11-vuotiaana. Tuskin 6-vuotias kauheesti alkaa muutaman vuoden aikana kelaamaan että vittu ku on mälsää soittaa ku ei oo "Kumuja ja Supraa. Lars on paska."
|
lkx 03.04.2007 22:52:17 | |
---|
Poplarwood on sanakirjan mukaan poppeli. Siinä mun kirjotuksessa tais olla linkki sinne Levytukun sivuillekin, josta löytyy suomeksi niitä speksejä. Joka tapauksessa joo, poppeli se on se poplarwood. Hilfe! Ich bin ein Fisch. |
Lehtikumpu 03.04.2007 23:24:33 | |
---|
Hoho! Kerrankin aihe josta minullakin on jotain sanottavaa! :P Muutama vuosi takana Taman stagestarilla. Mopo mikä mopo mutta sopii pikkuihmisille kuin legopalikat kouraan. Alkuun ei varmasti lapsi tiedosta yhtään kuinka huonot soundit on mutta siinävaiheessa kun korva kehittyy niin noistakin saa kyllä riittävät äänet pihalle. Omistani jouduin teitenkin kalvot vaihtaan ja viisteet tasaamaan että alkoi soimaan. Oppi muuten virittämään rumpuja väkisinkin! Setin saa kasvamaan soittajan mukana muuten aika hyvin, ite olen 195/90 ja hyvin riitti säädöt :D Mitä nyt penkki katkes reeneissä... (Muu)HW on tukevahkoa, varsinkin jos vertaa muihin saman hintaluokann setteihin. Eikun perskeles :D unohinkin ihan tosiaan että eihän mulla noita enää ole. Tänään just lähti eteenpäin jollekki onnekkaalle pikkutytölle. "Kamalasti pelottaa" -salakuljettaja tullissa |
Mikaelo 04.04.2007 11:35:28 | |
---|
Suosittelen erittäin lämpimästi astetta parempia 6-vuotiaalle ensisetiksi. Esimerkiksi: http://www.thomann.de/fi/sonor_fsh5855cwr_combo_set.htm Työkaverilta löytyi tuota vastaava setti jota lapsensa (6v) pystyy mukavasti kolistelemaan. Taivuttelujen jälkeen saatiin diili tehtyä ja rummut haetaan luultavasti jo tänään. Suapi nähdä perustammeko todellisen velipuolikuubändin. Pikkuherralla ikää siis tuo mainittu kuusi vuotta ja meikäläisellä tauluun kajahtaa kohta 32. Kiitoksia kaikille vastauksista. Kitara-palstaan verrattuna rumpu-palsta on nelosmaisesti sanottuna "jotain ihan muuta". In a world gone mad, only a lunatic is truly insane. -Homer Simpson ,Romantikkoitkijät #41 |
Sonormies 04.04.2007 15:58:02 | |
---|
Työkaverilta löytyi tuota vastaava setti jota lapsensa (6v) pystyy mukavasti kolistelemaan. Taivuttelujen jälkeen saatiin diili tehtyä ja rummut haetaan luultavasti jo tänään. Kuulostaa todella hienolta! Soittoiloa vaan rutkasti! Suapi nähdä perustammeko todellisen velipuolikuubändin. Pikkuherralla ikää siis tuo mainittu kuusi vuotta ja meikäläisellä tauluun kajahtaa kohta 32. Ei kun usvaa putkeen vaan. Kuulostaa asialliselta kokoonpanolta. Kiitoksia kaikille vastauksista. Kitara-palstaan verrattuna rumpu-palsta on nelosmaisesti sanottuna "jotain ihan muuta". En ole kitarapalstaa seurannut, mutta täällä rumpupalstalla on pääsääntöisesti avuliasta järkiporukkaa (vaikka jotkut soittavatkin väärän merkkisillä rummuilla :-). Siksi täällä on ihan kiva itsekin pörrätä. "Mulkkujen kanssa ei tehdä päivääkään töitä" - Mato Valtonen |
lkx 04.04.2007 18:53:13 | |
---|
Juu, soiton iloa! (vaikka jotkut soittavatkin väärän merkkisillä rummuilla :-) No ainakin teikäläisen nimimerkissä on täysin väärä rumpumerkki edustettuna... ;) Hilfe! Ich bin ein Fisch. |
Sonormies 04.04.2007 21:09:27 (muokattu 04.04.2007 21:38:18) | |
---|
...vaikka jotkut soittavatkin väärän merkkisillä rummuilla :-) No ainakin teikäläisen nimimerkissä on täysin väärä rumpumerkki edustettuna... ;) Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa... No, eihän Tamassa ole kuin yksi vika: Se että se ei ole Sonor :-))) "Mulkkujen kanssa ei tehdä päivääkään töitä" - Mato Valtonen |
lkx 04.04.2007 21:57:02 | |
---|
Se koira älähtää, johon rumpukalikka kalahtaa... No, eihän Tamassa ole kuin yksi vika: Se että se ei ole Sonor :-))) :D ....tai liian lyhyt kirjoitus! Hilfe! Ich bin ein Fisch. |
hollmi-5 04.04.2007 22:18:24 | |
---|
Jaajaajaa. Ei sen merkin nyt niin väliä ole. |
fifehole 05.04.2007 10:38:33 | |
---|
Head for an eye |
Rockster 05.04.2007 12:43:08 | |
---|
Itse ostin keltaisena ja nyt on kundille setti valmiina kunhan oppis ensin kävelemään jne. Juuri kuukausi sitten oppi pikkumies kävelemään, eli onko niin, että pitäisi ostaa jo setti? Sähkiksillä soittelee kyllä jo, mutta ei meinaa jalat ylettyä pedaaleille vielä. Kiinnostus rumpuihin on kyllä olemassa... "Nyt lähdetään Karalahdelle soittamaan rumpuja ja bassoa" -Jussi 69 houkutteli matkaansa Tavastialla. |
hollmi-5 05.04.2007 12:58:22 | |
---|
Minä ostin pojalle 1-vuotislahjaksi Taman Rockstar Prot aikoinaan. Enemmän noilla tuli itse soitettua. |
fifehole 05.04.2007 13:16:16 | |
---|
Juuri kuukausi sitten oppi pikkumies kävelemään, eli onko niin, että pitäisi ostaa jo setti? Sähkiksillä soittelee kyllä jo, mutta ei meinaa jalat ylettyä pedaaleille vielä. Kiinnostus rumpuihin on kyllä olemassa... No ihan varmuudella en osaa sanoa kun on ensimmäinen kyseessä. Voihan sitä varalle hommata vaikka keinutuolin, kyllä ne joskus tulevat käyttöön. Head for an eye |
whopper 20.05.2007 19:58:11 | |
---|
Tarvittaisiin kuusivuotiaalle rummut ensisijaisesti terapiamielessä (motoriikan harjoittelu / äänten tuottaminen). Tässä olikin hyviä vinkkejä akustisten rumpujen osalta. Toinen vaihtoehto olisi ostaa kunnollinen sähkörumpusetti pojalle (sekä isälle). Onko kellään kokemuksia sähkörumpusetin säädöstä noin pienelle miehelle, onko toivotonta? Koska soittaminen voi olla motorisesti vaikeaa, voisi kuvitella hyvät säädöt omaavilla sähkörummuilla saatavan helpoiten onnistumisen elämyksiä tuottavan virityksen. Samalla houkuttaa mahdollisuus äänitason vapaaseen säätelyyn ja äänten muuttamiseen, mikä voisi ylläpitää innostusta. |