piiska2 03.04.2007 17:04:09 | |
---|
Usein se homma menee vituiksi jo siinä vaiheessa kun aletaan kelaamaan miten päin se clave pitäis olla...ei ne kuubalaiset sitä mieti. Ne vaan vetää. Ne vetää claven oikeinpäin kun ne on kuullut sen äidinmaidosta asti. Toista se on Pihtiputaalla, jos montunot on soittajalle uusia. Itselläni on ainakin ollut työ ja tuska, että "Solid Montuno Pattern" menisi kohdalleen. Useimmiten ei varmaan mene. Muutama alan harrastajakin on valitellut, että vie oman aikansa kun löytyy ykkönen. Olen kiertänyt kaikki Suomen suurimmat konserttilavat, useimmat niistä hyvinkin kaukaa..... |
steelysam 03.04.2007 17:05:57 | |
---|
Sillon kun mä soitin Machiton bändissä, niin ei meillä ollu clavinovaa. Ne tuli vasta myöhemmin. Möllisty |
baron 03.04.2007 17:05:58 | |
---|
Ne vetää claven oikeinpäin kun ne on kuullut sen äidinmaidosta asti. Toista se on Pihtiputaalla, jos montunot on soittajalle uusia. Itselläni on ainakin ollut työ ja tuska, että "Solid Montuno Pattern" menisi kohdalleen. Useimmiten ei varmaan mene. Muutama alan harrastajakin on valitellut, että vie oman aikansa kun löytyy ykkönen. TÄ! Pianon montunokuviossa lyödään ykkönen niille tahdeille joissa clave ei tuu ykköselle ja ei lyödä kun clave osuu ykköselle. Se on niin yksinkertaista. Mark Levine: "Dissonance is not a pejorative term" |
piiska2 03.04.2007 17:16:35 | |
---|
TÄ! Pianon montunokuviossa lyödään ykkönen niille tahdeille joissa clave ei tuu ykköselle ja ei lyödä kun clave osuu ykköselle. Se on niin yksinkertaista. Juuri niin, mutta yhteissoitossa se ei aina ole niin yksinkertaista, kun basisti ei vedä ykköselle. Olen kiertänyt kaikki Suomen suurimmat konserttilavat, useimmat niistä hyvinkin kaukaa..... |
baron 03.04.2007 17:22:42 | |
---|
Juuri niin, mutta yhteissoitossa se ei aina ole niin yksinkertaista, kun basisti ei vedä ykköselle. Kuuntele clavea! Mark Levine: "Dissonance is not a pejorative term" |
Fuzzy Boner 03.04.2007 17:26:09 | |
---|
Sillon kun mä soitin Machiton bändissä, niin ei meillä ollu clavinovaa. Ne tuli vasta myöhemmin. Joo. Tito kans aina valitti mulle vaatetuksesta (Jackson) |
Anonymous-jazz 03.04.2007 18:15:18 (muokattu 03.04.2007 18:15:47) | |
---|
HOHO :D rumba clave, son clave ja Baron clave (jäljittelemätön)... Kustavilainen tilaa olutta rahtina ja kysyy myyjältä: "Milloin olut on kustavissa?" |
HOHO :D rumba clave, son clave ja Baron clave (jäljittelemätön)... Brazilian tai bossa clave vielä!! Mark Levine: "Dissonance is not a pejorative term" |
steelysam 03.04.2007 19:20:04 | |
---|
Brazilian tai bossa clave vielä!! kohta mä pierasen teille clavet! Möllisty |
baron 03.04.2007 19:32:22 | |
---|
kohta mä pierasen teille clavet! Ihan oikeesti: Mä oon ollut Kuubassa clavekursseilla. Opetettiin kahta puukalikkaa hakkaamaan toisiinsa, toinen oli hembra ja toinen macho (isompi hembra!) Se on kokonaan toinen asia opinko mä mitään, vähintään kriitikoksi! (Se joka osaa, alkaa muusikoksi, se joka ei siinä pärjää, alkaa opettajaksi, jos ei siinäkään pärjää, alkaa kriitikoksi!) Mark Levine: "Dissonance is not a pejorative term" |
Notefix 03.04.2007 20:07:16 | |
---|
Mä en tajuu yhtään mistä te puhutte. "Layers of layers of shit!"
."The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." |
baron 03.04.2007 21:28:10 (muokattu 03.04.2007 21:28:54) | |
---|
Mä en tajuu yhtään mistä te puhutte. Kato kun on sonclave ja rumbaclave ja bossaclave ja sit ne kaikki voi olla forward (3/2) tai backward (2/3) ja lisäksi on kolmijakoisillekin piiseille clave!!! Mark Levine: "Dissonance is not a pejorative term" |
isojussi 03.04.2007 22:13:01 | |
---|
Mä ymmärsin että nyt oli pohjimmiltaan kysymys väitteestä, että mitä vaihtelevammin, vivahteikkaammin ja ilmeikkäämmin soittaa pianoa, niin sitä vaihtelevammalta, vivahteikkaammalta ja ilmeikkäämmältä se kuulostaa. ... No näinhän mä juuri pääsin sanomasta - ethän sää saatana oo joku meidän koulun seiskoista? Net on juuri noin kovapäisiä. Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
isojussi 03.04.2007 22:13:56 | |
---|
kohta mä pierasen teille clavet! Lupaat vaan.... Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
isojussi 03.04.2007 22:16:09 | |
---|
Kato kun on sonclave ja rumbaclave Mikä on näiden ero? forward (3/2) tai backward (2/3) ... Kiitos Barska - en tiennyt tätä termiä - muuta kun noi 3-2 ja 2-3, mutta noit forward ja backward han on ihan kyllä järkeenkäyvät termit. Korostan, että maalaisjärkeen. Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
baron 03.04.2007 22:24:54 | |
---|
Mikä on näiden ero? Kun ei tänne voi pistää nuotteja niin Forward (3/2) sonclave |YK-si kak-SI kol-me NEL-jä| yk-si KAK-si, KOL-me nel-jä| Forward rumbaclave |YK-si kak-SI kol-me nel-JÄ| yk-si KAK-si KOL-me nel-jä| Tolla rumbaclavella ei oo mitään tekemistä rumbatanssin kanssa, siihen kuuluva musa on boleroa, johon kuuluu sonclave. Mark Levine: "Dissonance is not a pejorative term" |
U.Honey 03.04.2007 22:27:11 (muokattu 03.04.2007 22:30:11) | |
---|
Mikä on näiden ero? EDIT: Yritin vastata, mutta tietenkin väärin. Ja Baron ehti jo vastata oikein edellisessä viestissä. My name is Baron, U.Honey Baron. |
isojussi 03.04.2007 22:27:29 | |
---|
Kiitos, sir Baron. Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
baron 03.04.2007 22:30:32 | |
---|
2-3 Rumbaclavessa isku taitaa tulla "kolmosen takapotkulle", eli yk-si KAK-si kol-ME nel-jä YK-si kak-SI kol-me NEL-jä. Noh noh: Oot liikaa vaimosi vaikutuksen alainen: tuo on bossa/brazilian clave Mark Levine: "Dissonance is not a pejorative term" |
U.Honey 03.04.2007 22:34:54 | |
---|
Noh noh: Oot liikaa vaimosi vaikutuksen alainen: tuo on bossa/brazilian clave Joo, annan itselleni laiskanläksyksi muutaman kappaleen Salsa Guidebookia... My name is Baron, U.Honey Baron. |