Saattaa olla että joillakin konsilla on melodian laulu primavistana, mutta kannattaa toki joku biisi katella jo etukäteen laulettavaksi jos sitä pyytävät. Siis oon pyrkimässä musiikkilukioon We may be humans, but were still animals |
Ze Kink 16.04.2007 18:04:58 (muokattu 16.04.2007 18:05:36) | |
---|
Huomenna sitten soittokunnan koe, saapa nähdä. Vähän jänskättää kyllä. Ajattelin vetää klasarilla joko Yorkin Sunburstin ( http://www.youtube.com/watch?v=lvmcNaMLYXs ) tai sitten yhden barokkibiisin. Kai ne muuten saa vetää nuoteista? Manhattania en saanut menemään sähkiksellä, joten vedän varmaan Djangon, jonka treenasin varalle, tai sitten Mike Sterniä jos ei fuusiota dissata liikaa. "If by noise you mean uncomfortable sound, then pop music is noise to me" -Masami Akita | Ostan Ebow plussan, myy! |
Mustikkamuffinssi 17.04.2007 14:15:50 | |
---|
Huomenna sitten soittokunnan koe, saapa nähdä. Vähän jänskättää kyllä. Ajattelin vetää klasarilla joko Yorkin Sunburstin ( http://www.youtube.com/watch?v=lvmcNaMLYXs ) tai sitten yhden barokkibiisin. Kai ne muuten saa vetää nuoteista? Manhattania en saanut menemään sähkiksellä, joten vedän varmaan Djangon, jonka treenasin varalle, tai sitten Mike Sterniä jos ei fuusiota dissata liikaa. No miten meni? Mulla meni Misty oikein kivasti, ja siitä sain kehuja. Sitten vedin pyynnöstä jotain Radioheadia ja funkia. Ne meni vähän miten sattui. Prima vista meni ihan reisille. Mä en ole ihan varma että tajusiko ne mitä mä kysyin, kun kysyin että onko pakko soittaa noilla sormituksilla mitkä sointumerkintöjen alla oli annettu. Sanoivat ainakin että on. Koitin niitä sormituksia siinä sitten tihrustaa, eikä soitto kovin nopeasti edennyt. Biisihän oli aika iisi, mulla ainakin Message in a Bottle, ja se olisi kyllä mennyt ihan varmasti hyvin läpi jos olisin saanut vaan niistä sointumerkinnöistä lukea ja soittaa niillä sormituksilla millä haluan. Sanoivat sitten haastattelun lopuksi, että muuten hyvä, mutta prima vista liian huonoa. Oli tosin sen verran paljon kovia kitaristeja paikalla, että tuskin olisi auttanut yhtään asiaa vaikka prima vista hyvin olisi mennytkin. Ihan mukavia heppuja oli kyllä lautakunnassa, lauleskeli kovasti mukana kun soitin. Jännitys ja käsien tärinä oli kyllä aika hirmuinen aluksi kun ei yhtään tiennyt millaisia henkilöitä siellä on arvioimassa. "Onni on kuin jazzia. Jos joudut kysymään mitä se on, et luultavasti saa koskaan tietää."
kalamies#45 >-)))> |
Ze Kink 17.04.2007 20:04:12 | |
---|
No miten meni? Mulla meni Misty oikein kivasti, ja siitä sain kehuja. Sitten vedin pyynnöstä jotain Radioheadia ja funkia. Ne meni vähän miten sattui. Prima vista meni ihan reisille. Mä en ole ihan varma että tajusiko ne mitä mä kysyin, kun kysyin että onko pakko soittaa noilla sormituksilla mitkä sointumerkintöjen alla oli annettu. Sanoivat ainakin että on. Koitin niitä sormituksia siinä sitten tihrustaa, eikä soitto kovin nopeasti edennyt. Biisihän oli aika iisi, mulla ainakin Message in a Bottle, ja se olisi kyllä mennyt ihan varmasti hyvin läpi jos olisin saanut vaan niistä sointumerkinnöistä lukea ja soittaa niillä sormituksilla millä haluan. Sanoivat sitten haastattelun lopuksi, että muuten hyvä, mutta prima vista liian huonoa. Oli tosin sen verran paljon kovia kitaristeja paikalla, että tuskin olisi auttanut yhtään asiaa vaikka prima vista hyvin olisi mennytkin. Ihan mukavia heppuja oli kyllä lautakunnassa, lauleskeli kovasti mukana kun soitin. Jännitys ja käsien tärinä oli kyllä aika hirmuinen aluksi kun ei yhtään tiennyt millaisia henkilöitä siellä on arvioimassa. Joo, oma biisi meni hienosti, ja sitä myös kehuttiin. Sen jälkeen sanoivat, että klasarikitaristeja tänne ei yleensä oteta, ja jos otetaan, niin esim. tällä hetkellä oleva on akatemialla tekemässä diplomia. Että se siitä sitten. Pyysivät sitten kaivamaan sähkiksen esiin, ja tietysti tajusin että kaikki riippuu tästä, ja jännittäen kusin koko biisin. Prima vistassakaan ei ollut kehumista, sama biisi muuten minullakin. Sanoivat kyllä, että "tule ensi vuonna uusiksi pelkällä sähkökitaralla, saattaisit hyvin päästäkin", mutta enpä tiedä. Miten muuten kaartiin voi hakea? "If by noise you mean uncomfortable sound, then pop music is noise to me" -Masami Akita | Ostan Ebow plussan, myy! |
PoLFus 18.04.2007 07:12:10 (muokattu 18.04.2007 07:12:25) | |
---|
Soittokunnan pääsykoe meni ilmeisen hyvin. Pyysivät eri tyylejä; kasaria, countryä, funkyä yms... meni sattumalta Van Halen ja the Hellecasters- jutut tosi hyvin. Omavalintaista biisiä sanottiin hienoksi (Pat Methenyn James) ja se meni hyvin. Prima vista meni hyvin. Öö. Ei kai siinä. Ja lauloin myös, laulukin sai kehuja, mutta en kuulemma näyttänyt parasta osaamistani ja käsittääkseni vihjailivat, että mä voisin laulaa siellä Bon Jovia :DDD "I believe in what George Harrison says that you can change the world with love-if you really got it. If you really care, you can do it." - FZ |AKKK#11 |
tuluppa 18.04.2007 10:11:10 | |
---|
Soittokunnan pääsykoe meni ilmeisen hyvin. Pyysivät eri tyylejä; kasaria, countryä, funkyä yms... meni sattumalta Van Halen ja the Hellecasters- jutut tosi hyvin. Omavalintaista biisiä sanottiin hienoksi (Pat Methenyn James) ja se meni hyvin. Prima vista meni hyvin. Öö. Ei kai siinä. Ja lauloin myös, laulukin sai kehuja, mutta en kuulemma näyttänyt parasta osaamistani ja käsittääkseni vihjailivat, että mä voisin laulaa siellä Bon Jovia :DDD Hyvä KARII! pusi pusi |
Mustikkamuffinssi 18.04.2007 11:28:00 | |
---|
Soittokunnan pääsykoe meni ilmeisen hyvin. Pyysivät eri tyylejä; kasaria, countryä, funkyä yms... meni sattumalta Van Halen ja the Hellecasters- jutut tosi hyvin. Omavalintaista biisiä sanottiin hienoksi (Pat Methenyn James) ja se meni hyvin. Prima vista meni hyvin. Öö. Ei kai siinä. Ja lauloin myös, laulukin sai kehuja, mutta en kuulemma näyttänyt parasta osaamistani ja käsittääkseni vihjailivat, että mä voisin laulaa siellä Bon Jovia :DDD Hieno homma että meni hyvin. Hyvin sä kyllä soittelitkin mitä siinä käytävässä kuuntelin. "Onni on kuin jazzia. Jos joudut kysymään mitä se on, et luultavasti saa koskaan tietää."
kalamies#45 >-)))> |
Ze Kink 18.04.2007 16:30:03 | |
---|
Heittikös ne muuten muillekin tuota "sun kannattaisi kyllä hakea lykkäystä ja tulla ensi vuonna uusiksi"? Että oliko tuo nyt vain joku sellainen, mitä ne sanoo kaikille, vai olivatkohan ihan tosissaan? "If by noise you mean uncomfortable sound, then pop music is noise to me" -Masami Akita | Ostan Ebow plussan, myy! |
Karipiirto 18.04.2007 16:43:54 | |
---|
Heittikös ne muuten muillekin tuota "sun kannattaisi kyllä hakea lykkäystä ja tulla ensi vuonna uusiksi"? Että oliko tuo nyt vain joku sellainen, mitä ne sanoo kaikille, vai olivatkohan ihan tosissaan? Mulle ne sano ton kun pyrin jalkaväkeen. :D "There's no roll!
They forgot the roll and they only kept the rock. The roll's the whole damn thing dude, the rock is nothing, deal with it, the roll is king. Unfortunately most cats don't get behind the roll." -Keith Richards |
wrshredder 18.04.2007 18:48:18 | |
---|
Heittikös ne muuten muillekin tuota "sun kannattaisi kyllä hakea lykkäystä ja tulla ensi vuonna uusiksi"? Että oliko tuo nyt vain joku sellainen, mitä ne sanoo kaikille, vai olivatkohan ihan tosissaan? Mulle heitti. Sano että haet opiskelemaan sinne konservatorioon ja sitten tulet uudestaan.. Varmasti osaa erottaa lahjakkaat tapaukset toisistaan vähän samaan tapaan kuin opistojen kokeissa valitaan "jyvät akanoista". tai jotain |
Hermanni 18.04.2007 19:11:00 | |
---|
Joo, taso oli kova kyllä kitaristeissakin, ja musiikillista monipuolisuutta ja hyvää nuotinlukutaitoo vaatii kyllä päästä... |
Hermanni 18.04.2007 19:12:36 | |
---|
Joo, oma biisi meni hienosti, ja sitä myös kehuttiin. Sen jälkeen sanoivat, että klasarikitaristeja tänne ei yleensä oteta, ja jos otetaan, niin esim. tällä hetkellä oleva on akatemialla tekemässä diplomia. Että se siitä sitten. Pyysivät sitten kaivamaan sähkiksen esiin, ja tietysti tajusin että kaikki riippuu tästä, ja jännittäen kusin koko biisin. Prima vistassakaan ei ollut kehumista, sama biisi muuten minullakin. Sanoivat kyllä, että "tule ensi vuonna uusiksi pelkällä sähkökitaralla, saattaisit hyvin päästäkin", mutta enpä tiedä. Miten muuten kaartiin voi hakea? noitten samojen pääsykokeiden perusteella jaetaan jengiä kaartiinkin ja muihi soittokuntiin. |
Niskamies 18.04.2007 19:49:34 | |
---|
noitten samojen pääsykokeiden perusteella jaetaan jengiä kaartiinkin ja muihi soittokuntiin. Siihen ei vissiin hirveesti saa itse vaikuttaa? Mun haastattelussa ne ilmeisesti päätti olen Kaartiin hakemassa. |
Hermanni 18.04.2007 22:51:54 (muokattu 18.04.2007 22:52:52) | |
---|
Siihen ei vissiin hirveesti saa itse vaikuttaa? Mun haastattelussa ne ilmeisesti päätti olen Kaartiin hakemassa. "Ne" ei ole päättänyt vielä mitään sinäänsä.Mutta kyllä sitä vähän katsotaan et minkälaista tarvetta on mihinkin, ja riittääkö taso tonne lahteen. |
Niskamies 19.04.2007 07:13:44 | |
---|
"Ne" ei ole päättänyt vielä mitään sinäänsä.Mutta kyllä sitä vähän katsotaan et minkälaista tarvetta on mihinkin, ja riittääkö taso tonne lahteen. Okei, eli sitten kun kaikki on käynyt kokeissa, niin päätetään että ketkä menee mihinkin riippuen siitä että mitä soittajia tarvitaan mihinkin? |
Veli Hopea 19.04.2007 16:17:23 | |
---|
tässä postissa vissiin puhuttiin ihan musiikin ammatillisen koulutuksen pääsykokeesta? eikös se konservatorion harrastuspuoli oo erikseen, missä voi suorittaa sen perus 3/3? kattelin vaa noita biisejä, ja aattelin että ette kai te tosta ns.harrastus puolesta puhu? itse aattelin pyrkiä konservatorion aikuisosaston kitaratunneille. Chuck Norris has two speeds: Walk and Kill. |
Hillboy 03.06.2007 00:32:27 | |
---|
Joop... Minäkin sitten Pirkanmaan Musiikkiopiston pääsykokeissa käväsin sähkökitaralle koittamassa... ja jännitti sitten niin maan p***eleesti, että... sen takia varmaan oli kovia vaikeuksia muistaa, niitten taputtamat "pitkät" rytmit ja melodiat... yks pidempi melodia män aevan v*tuiksi, mutta pysyin (kai) sentään sävellajissa ja yksi 3/4 rytmi män myös ihan persiilleen kun yritin kädet täristen taputtaa testaajan perässä... Harmonia kokeessa varmaan pärjäsin ihan ok ja sävelkorva ei kuulemma ole jäässä :). Soittonäyte biisin (Eric Claptonin Tears in Heaven vähän lyhenneltynä) vedinkin sitten ehkä paremmin, kuin koskaan olen vetänyt (jännityksen vähän lauettua, sen melodia- osan lopun munimisen jälkeen :) ...) ja prima vistakin (16 tahdin melodia C-duurissa) meni ihan hyvin, vaikken koe osaavani lukea nuotteja todellakaan hyvin saatika sitten sujuvasti... viimeiseksi sain sitten eteeni hiukan jazzilta kalskahtavat soinnut, jotka jammailin läpi parhaani mukaan... reilun viikon päästä sitten näkee pääsinkö sisään... Mites muilla? Kuinka meni/ on menneet pääsykokeet? Niin... ja onko kellään mitään tietoa, kuinka paljon tuonne oli sähkökitaralle hakijoita? "Teoria palvelee soittoa, eikä päinvastoin." |
ushimir 03.06.2007 12:14:29 | |
---|
Joo näitäkin on täällä varmaan tuhat ja yksi mutta silti.. Mitä kannattas soittaa musiikkiopiston sähkökitaran pääsykokeessa? Jotain bluesista hard rockkiin. Joku sellanen biisi joka ei niinku katkeis esim soolon kohdassa? Vai pitäskö vaan improvisoida jotain riffejä sinne? Mä improvisoin suuren osan siitä mitä siellä soitin ja sweeppasin ja heviriffejä cleanilla ja pinchit cleanilla.=). |
Hillboy 11.06.2007 15:01:17 | |
---|
Perse sentään... varasijoille meni pääsykoe... Pirkanmaan Musiikkiopisto otti alustavasti KAKSI uutta sähkökitara- oppilasta sisään ja meikäläinen on varasijoilla (varasijoilla kaksi muutakin kitaristia)... Miten toden näköistä on, että pääsisin kuitenkin sisään? Onko kellään kokemuksia/ tietoo asiaan liittyen? "Teoria palvelee soittoa, eikä päinvastoin." |
kimurantti1 11.06.2007 15:23:11 (muokattu 11.06.2007 15:32:49) | |
---|
Perse sentään... varasijoille meni pääsykoe... Pirkanmaan Musiikkiopisto otti alustavasti KAKSI uutta sähkökitara- oppilasta sisään ja meikäläinen on varasijoilla (varasijoilla kaksi muutakin kitaristia)... Miten toden näköistä on, että pääsisin kuitenkin sisään? Onko kellään kokemuksia/ tietoo asiaan liittyen? Pari tuttuni on päässeet aikanaan varasijalta opiskelemaan. Noin yleisestikin voisin väittää, että varasijalta on ihan hyvät mahdollisuudet päästä sisään. Porukka odottelee tuloksia oppilaitoksilta, ja se voi muuttaa suunnitelmat aivan kokonaan -> tulee peruutuspaikka, ja joku varasijalta pääsee sisään. PMO:lla on kitaristeja jo jonkin verran, ja joka vuosi jää ihan hyviä tyyppejä pihalle. Kitaristeja ei voida ottaa määräänsä enempää, koska etenkin bändiopetuksen järjestäminen on hankalaa, jos yhden soittimen soittajia on liikaa. Yhteen bändiin ei ole järkeä laittaa kuin yksi tai kaksi kitaristia, jotta opetuksesta olisi kellekään mitään hyötyä. Laulajiahan hakee kaikkein eniten. Vuonna ennen ensimmäisiä Idolseja hakijoita oli n. parikymmentä. Ekan Idolsin jälkeisenä vuonna yli kuusikymmentä. Arvannet, että kitaristejakin hakee keskimäärin enemmän, kuin muiden soitinten soittajia. |