Keppis 30.03.2007 20:26:35 | |
---|
Kaikki ketjun moralisoijat ovat varmaan jo heittäneet muksuna/nuorena kaverilta nauhoitetut c-kasetit roskiin? Luppoaika pidentää elämää.
http://www.myspace.com/fobiayhtye |
Stain 30.03.2007 23:58:23 (muokattu 31.03.2007 00:03:25) | |
---|
Kaikki ketjun moralisoijat ovat varmaan jo heittäneet muksuna/nuorena kaverilta nauhoitetut c-kasetit roskiin? Moralisointia? Sanoinpahan vaan että mielestäni on väärin "varastaa" musiikkia maksamatta siitä itse tekijälle. Ei varmaan kukaan muukaan diggaisi tehtyään levyä ison urakan kanssa että jampat latailee/kopioi sitä ilmaiseksi. Eijjoole ollut C-kasetteja. Osan sinkuista tosin möin pois kun sain lahjaksi tuon singlet 98-2003 -levyn. Mutta joo, lopetetaan keskustelu piratismista/mistä liekään ja keskitytään enemmän siihen apikseen. Onkos kellään aivan alkuaikojen EP:eitä? Itselläni vanhin levy taitaa olla tuo Hajonnut EP. It's a bittersweet symphony, this life |
ten 31.03.2007 09:21:18 | |
---|
Onkos kellään aivan alkuaikojen EP:eitä? Itselläni vanhin levy taitaa olla tuo Hajonnut EP. Itselläni ei ole mitään EP:itä. Ehjä taitaa olla vanhin julkaisu mitä omistan. Paikallisessa divarissa oli kyllä aikoinaan myynnissä tuo Apiksen Tuttu TV:stä... Oli vain niin sikahintainen, ettei köyhällä lukiolaisella ollut tuolloin varaa moiseen. Hiukan harmittaa. Melko harvinainen taitaa kuitenkin olla. THV-klubi #44.
"Mä oon kyllä semmonen ateisti, että mä tommoset jeesukset upotan!" -mohkis |
enemie 02.04.2007 11:34:03 | |
---|
Itselläni ei ole mitään EP:itä. Ehjä taitaa olla vanhin julkaisu mitä omistan. Paikallisessa divarissa oli kyllä aikoinaan myynnissä tuo Apiksen Tuttu TV:stä... Oli vain niin sikahintainen, ettei köyhällä lukiolaisella ollut tuolloin varaa moiseen. Hiukan harmittaa. Melko harvinainen taitaa kuitenkin olla. Ainakin helvetin suolaisia hintoja tuolla Huuto.netissä noista ep-levyistä pyytävät. Ei oo paljon motivaatio lähtee ostamaan!! jos olisin nainen...olisin vaarallinen! |
Kosminen 02.04.2007 13:10:09 | |
---|
Rönsytetäänpä keskustelua vielä entisestään: ovatko muut huomanneet yhteyksiä Väistö-biisin ja myös Tontsan käsialaa olevan Irinan Pokka-biisin välillä? Mielestäni erityisesti kertsin ja c-osan melodiat menevät aika hyvin yksiin.. sovitukset on vaan aika erilaiset. Aivan kuin Pokka olisi Väistön jonkinlainen raakaversio. |
aivokuolio 02.04.2007 17:45:26 | |
---|
Rönsytetäänpä keskustelua vielä entisestään: ovatko muut huomanneet yhteyksiä Väistö-biisin ja myös Tontsan käsialaa olevan Irinan Pokka-biisin välillä? Mielestäni erityisesti kertsin ja c-osan melodiat menevät aika hyvin yksiin.. sovitukset on vaan aika erilaiset. Aivan kuin Pokka olisi Väistön jonkinlainen raakaversio. Tai Irinan Vastaukset ja Apulannan Routa... 3 henkilöä tai 240 kg lihaa |
Exhausted 02.04.2007 23:16:13 | |
---|
Kai sitä omia biisejä saa plagioida :-) |
Terminaattori 03.04.2007 02:29:44 | |
---|
Pystyiskö kukaan pistää nettiin Apulannan rantarock-keikkaa vuodelta 97 tai 98 varmaan. Teit meistä kauniin taidettiin esittää ainakin ekan kerran tolla keikalla. Elli tais olla eka biisi. Varmaan oli just noihin aikoihin se eka singlet-kokoelma ilmestynyt. Yllättävän hyvin vieläkin muistaa, vaikka pikkupoikana ton sillon telkkarista yöllä katto. Olis todellinen nostalgiapommi nähä... http://www.youtube.com/watch?v=7GZcKYtIPHcToi taitaa olla kyseiseltä keikalta. soitellen sotaan |
Rotuvaari 03.04.2007 03:33:32 | |
---|
Pystyiskö kukaan pistää nettiin Apulannan rantarock-keikkaa vuodelta 97 tai 98 varmaan. Teit meistä kauniin taidettiin esittää ainakin ekan kerran tolla keikalla. Elli tais olla eka biisi. Varmaan oli just noihin aikoihin se eka singlet-kokoelma ilmestynyt. Yllättävän hyvin vieläkin muistaa, vaikka pikkupoikana ton sillon telkkarista yöllä katto. Olis todellinen nostalgiapommi nähä... http://www.youtube.com/watch?v=7GZcKYtIPHc Toi taitaa olla kyseiseltä keikalta. Muistan itsekin tuon esiintymisen Rantarockissa. Siis jolla esitettiin Teit Meistä Kauniin ensimmäisen kerran. Se oli vuonna 98 ja iltapäiväesiintyminen. Toni kiitti ennen kyseistä biisiä kaikkia niitä, jotka olivat ostaneet sen listaykköseksi. Keikka oli muuten ankea, eivätkä bändin sisäiset asiatkaan tainneet olla kunnossa. Elli kuultiin, sekä lisäksi mukavasti yllättänyt Jos Tahdot Niin. Bändiä syletti hurjasti se, etteivät päässeet soittamaan illalla ja marisivat siitä ainakin Seuran haastattelussa. Tuo Rantarock 97 taas oli astetta energisempi. Toni unohteli sanoja läpi setin ja puheli Piiskaan aikana, että kyllä te tiedätte miten tämä laulu menee, tai jotain sinne päin. Ai kun olisi nyt jossain sekin vielä tallessa, kun ei ole nähnyt vuosiin. I hate Smurfs! |
juici 03.04.2007 09:49:08 (muokattu 03.04.2007 10:00:16) | |
---|
Pystyiskö kukaan pistää nettiin Apulannan rantarock-keikkaa vuodelta 97 tai 98 varmaan. Teit meistä kauniin taidettiin esittää ainakin ekan kerran tolla keikalla. Elli tais olla eka biisi. Varmaan oli just noihin aikoihin se eka singlet-kokoelma ilmestynyt. Yllättävän hyvin vieläkin muistaa, vaikka pikkupoikana ton sillon telkkarista yöllä katto. Olis todellinen nostalgiapommi nähä... http://www.youtube.com/watch?v=7GZcKYtIPHc Toi taitaa olla kyseiseltä keikalta. Rantarock 98 on kyllä aika legendaarinen. Siirtyminen AMP:sta Silmämunaan kuullostaa edelleen mahtavalta ja encorena tullut "...silti onnellinen" on kovaa kamaa sekin. EDIT: Ja niin, minulta ei sitä enää löydy. VHS, jossa keikka oli, on varmaan joko katsottu puhki tai jotain muuta on nauhoitettu päälle. EDIT2: Ja itseäni korpeaa kovasti, että mulla oli radiosta nauhotettu keikka vuodelta '99 nauhotettuna C-kasetille. Sitten se oli koulussa mukana kun halusin soittaa rumpuja Apiksen tahdissa. Pari luokkaa ylempänä olleet jätkät halusivat kans lainata kasettia ja treenata Apista. En tainnut kasettia saada koskaan takas. Setissä tais olla biisit: Teit Meistä Kauniin, Mato, Jyvät, Anna Mulle Piiskaa ja Silmämuna. "Ne on aina ne hiljaisimmat niitä outoja tyyppejä jotka yhtäkkiä teloittavat puoli koulullista. Tai viuhahtavat naapurimökkiin sähkökatkon aikana." - kokarek | "Yritän viettää vuoden 2007 Miitin selvinpäin" -kerho #3
|
Exhausted 03.04.2007 11:17:01 | |
---|
Juuri tuo Rantarock 98-taltiointi oli se, mikä sai minut kuuntelemaan koko bändiä. Isoveljeni tuon nauhoitti, mutta minä sitä taisin kelailla enemmän edestakaisin. Oliko tuo tosiaan TMK ensiesitys? |
Juuri tuo Rantarock 98-taltiointi oli se, mikä sai minut kuuntelemaan koko bändiä. Isoveljeni tuon nauhoitti, mutta minä sitä taisin kelailla enemmän edestakaisin. Oliko tuo tosiaan TMK ensiesitys? Muistaakseni kyllä. EP:hän taisi ilmestyä Toukokuussa ja keikka oli Kesäkuussa. "Ne on aina ne hiljaisimmat niitä outoja tyyppejä jotka yhtäkkiä teloittavat puoli koulullista. Tai viuhahtavat naapurimökkiin sähkökatkon aikana." - kokarek | "Yritän viettää vuoden 2007 Miitin selvinpäin" -kerho #3
|
Exhausted 03.04.2007 11:41:59 | |
---|
Apulannan kotisivujen keikkahistorian mukaan ovat soittaneet Provinssirockissa viikkoa aikaisemmin. Uskoisin että biisi on jo siellä vedetty |
meitu 03.04.2007 11:46:09 (muokattu 03.04.2007 11:48:02) | |
---|
Juuri tuo Rantarock 98-taltiointi oli se, mikä sai minut kuuntelemaan koko bändiä. Isoveljeni tuon nauhoitti, mutta minä sitä taisin kelailla enemmän edestakaisin. Oliko tuo tosiaan TMK ensiesitys? Sama täällä. Kovaa kamaa, aikoinaan tuli sahattua VHS puhki tuota katsellessa. Onneksi nauhoitin toiselle kasetille tuon kun laatu alkoi huonontua. edit. Sipen rumpalointi on tuossa huippua, täyttä jystämistä vaan. Tonillakin Valvestate :D ei vielä muljutuksista tietoakaan. "There are no good guns. There are no bad guns. Any gun in the hands of a bad man is a bad thing. Any gun in the hands of a decent person is no threat to anybody -- except bad people..." -Charlton Heston |
Exhausted 03.04.2007 11:52:52 (muokattu 03.04.2007 11:53:03) | |
---|
edit. Sipen rumpalointi on tuossa huippua, täyttä jystämistä vaan. Tonillakin Valvestate :D ei vielä muljutuksista tietoakaan. Itse asiassa Valvestate on varavehkeenä, varsinainen sundi tulee Mesan Studio Preampista ja jostain trankkupäätteestä. Pedaalilaudassa on Danelectron Chorus, jota käytetään lähes kaikissa cleaneissa kohdissa, sekä Roger Mayerin futsi Teit Meistä Kauniin-biisiin, ja DOD Flanger, jota ei käytetä kertaakaan koko keikalla. |
meitu 03.04.2007 11:59:36 | |
---|
Itse asiassa Valvestate on varavehkeenä, varsinainen sundi tulee Mesan Studio Preampista ja jostain trankkupäätteestä. Pedaalilaudassa on Danelectron Chorus, jota käytetään lähes kaikissa cleaneissa kohdissa, sekä Roger Mayerin futsi Teit Meistä Kauniin-biisiin, ja DOD Flanger, jota ei käytetä kertaakaan koko keikalla. Heh, apinaa koijattiin taas. Tarkoitin, että tätä whammy/space station/line 6 FM-muljinkiosastoa ei vielä harrasteltu. "There are no good guns. There are no bad guns. Any gun in the hands of a bad man is a bad thing. Any gun in the hands of a decent person is no threat to anybody -- except bad people..." -Charlton Heston |
Rotuvaari 03.04.2007 12:44:46 (muokattu 03.04.2007 14:32:16) | |
---|
Muistaakseni kyllä. EP:hän taisi ilmestyä Toukokuussa ja keikka oli Kesäkuussa. Teit Meistä Kauniin julkaistiin joskus kesäkuun puolella. Olisiko ollut puolessa välissä? Muistan vaan itse hakeneeni sen niihin aikoihin Anttilasta. Ja on muuten yksi kovimmistä Apis-EP koskaan. Ihmemaata toivoisi soitettavan nykyäänkin. TMK:n ensiesityksestä en tiedä, mutta hyvin suurella todennäköisyydellä olivat vetäneet sen tuotakin ennen. Levy oli tuossa Rantarockin aikaan mennyt listaykköseksi, joten vähintään ollut Apulanta-tyyliin sen viikon myynnissä. Oijoi those were the days. E: Nyt menee hankalaksi. Kirjoitin aiemmin, että TMK esitettiin Rantapopissa ekan kerran, vaikka piti kirjoittaa, että kuulin sen ensimmäistä kertaa silloin. I hate Smurfs! |
Tympee Huttunen 03.04.2007 13:15:07 | |
---|
Itse asiassa Valvestate on varavehkeenä, varsinainen sundi tulee Mesan Studio Preampista ja jostain trankkupäätteestä. Oletko ihan varma tuosta? Olin näkevinäni ihan Mesan putkinupin varustettuna yhdellä Mesan 4x12" kaapilla. |
Exhausted 03.04.2007 13:39:56 (muokattu 03.04.2007 13:43:04) | |
---|
Puhutaankohan me samasta videosta? Nykyisinhän miehellä on käytössä Mesan Triple Recto asiaankuuluvalla kaapilla, mutta tuossa linkitetyssä Rantarock 98-pätkässä on kyllä tuo räkkisetuppi. E:Toni unohtaa lahjakkaasti biisin sanat ekan säkeistön alussa. |
Terminaattori 03.04.2007 13:45:40 | |
---|
Itsellä on kyllä helvetin vahva muistikuva, että TMK olisi esitetty ekaa kertaa. Niin, videota odotellaan edelleen :) soitellen sotaan |