Numb 26.03.2007 09:39:14 | |
---|
Suositelkaa mulle jotain tällaista enemmän "runollista" ja "herkkää" progea missä on paljon akustisiakin, ei mitään liian raskasta showmeininkiä. Camel voisi toimia. Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen |
carnation 26.03.2007 10:27:16 (muokattu 26.03.2007 10:27:31) | |
---|
Jotain progea samalla fiiliksellä kuin King Crimsonin Red-levy? Tollasta synkempää? Kokeile Van Der Graaf Generator -yhtyettä. Vaikka sellaisia levyjä kuin Pawn Hearts ja Godbluff. Univers Zero on myös tuollaista synkemmän puoleista progea. |
Heartwood 26.03.2007 13:06:02 | |
---|
Suositelkaa mulle jotain tällaista enemmän "runollista" ja "herkkää" progea missä on paljon akustisiakin, ei mitään liian raskasta showmeininkiä. Jo mainitun Camelin ohella King Crimsonin ensimmäinen levy In the Court of the Crimson King ehdottomasti. Tylysti rokkaavan 21st Century Schizoid Manin vastapainoksi loput neljä kappaletta ovat aivan uskomattoman kaunista maalailua. Jos maistuu, niin seuraava levy In the Wake of Poseidon on vielä melko lailla samanlaista. Ja Camelista saadaan rakennettua kätevästi aasinsilta ruotsalaisen Opethin Damnation-levyyn. Herkkä on juuri sopiva adjektiivi kuvaamaan lätyn sisältöä, kuulasta ja haurastakin tunnelmointia 70-luvun hengessä. Muut Opethin levyt ovat sitten tosiaan sekoitus kaikenlaista progea ja Morbid Angel -tyylistä deathia örinöin, joten ne eivät täyttäne täysin hakuehtoja. "Thus men forgot that all deities reside within the human breast"
Romantikkoitkijät #42 |
tyttönen 26.03.2007 13:17:07 | |
---|
Kiitoksia vinkeistä. Toi Camel on ehkä vähän turhankin värikästä etnoprogea mun makuun...katsotaan noita muita.. Jos ei löydy muita mitkä nappaa niin mä pitäydyn yhden levyn palvojana. it mustn't sound bad |
Numb 26.03.2007 13:21:02 | |
---|
Toi Camel on ehkä vähän turhankin värikästä etnoprogea mun makuun Jaa... Ei minun mielestäni ainakaan esim. "Moonmadness" -äänitteeltä etnovivahdetta löydy. Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen |
gorgonoidi 26.03.2007 15:14:20 | |
---|
Jos ei löydy muita mitkä nappaa niin mä pitäydyn yhden levyn palvojana. Älä ny siiheen jätä! Tuolta ettimään: www.progarchives.comSieltä löytyy aikalailla bändien ääninäytteitä ja kokonaisia biisejä. Hakemasi perusteella joku neo proge voisi upota tyyliin Marillion ja ehkä myös Porcupine Tree (?). |
elbowski 26.03.2007 20:31:18 (muokattu 26.03.2007 20:31:36) | |
---|
E. Saakeli, väärä ketju. "Kaunianen on oikeesti persereikä keskellä espoota. Tai sit semmoinen tulehtunut näppylä espoon pakaroissa. Ja siellä muuten haisee oudolle, ootko huomannu? Paska mesta." -Diego |
Reijo Persaho 28.03.2007 01:48:09 | |
---|
Kokeile Van Der Graaf Generator -yhtyettä. Oikein! ehkä yks karuimmista laulajista, mitä tiedän, mutta jotenkin kummasti se sopii siihen musiikkiin, kunhan tottuu. synkemmän puoleista progea.Musiikki voi olla synkkää aika monella tavalla eri tavalla, mutta yritetään: suomalaista häröilyä, hyviä soittajia, vaikka huumorilla(?) vedetyt sanotukset http://www.kuha.fi/tursas/ toinen mielenkiintoinen suomalainen bändi, laulavat englanniksi http://www.dboband.com/ |
carnation 28.03.2007 10:18:21 | |
---|
Oikein! ehkä yks karuimmista laulajista, mitä tiedän, mutta jotenkin kummasti se sopii siihen musiikkiin, kunhan tottuu. Jep, kyllähän Peter Hammillilta tarvittaessa lähtee aika rajua huutoa kurkusta, mutta onneksi on se toinenkin puoli, kuten Refugees-kappale jolla mies laulaa kuin enkeli! |
el_hefe 02.04.2007 20:30:18 | |
---|
nyt tarvitsis sellaista 'modernia' pianojazzia tyyliin Chick Corean "Now he sings now he sobs" http://www.turkoosi.com
http://arminen.blogspot.com |
Coatl 02.04.2007 20:59:50 | |
---|
nyt tarvitsis sellaista 'modernia' pianojazzia tyyliin Chick Corean "Now he sings now he sobs" Chick Corean ei sano allekirjoittaneelle mitään, mutta modernia pianojazzia voisi olla vaikkapa Diana Krall sekä puolalainen Anna Maria Jopek. Mormoneilla ei ole sukuelimiä. Sukuelimet on Saatanan houkutus |
sax machine 02.04.2007 22:15:37 (muokattu 02.04.2007 22:15:46) | |
---|
nyt tarvitsis sellaista 'modernia' pianojazzia tyyliin Chick Corean "Now he sings now he sobs" Keith Jarrett, Brad Mehdalau, The Bad Plus Itseäni kiinnostas kuunnella enemmän bändejä tyyliin St. Germain, Jaga Jazzist, Cinematic Orchestra ja Rinneradio. |
Åryts 02.04.2007 23:14:20 | |
---|
Pidän hyvin paljon Musesta. (Sorey, en jaksanu selata koko ketjua läpi, niin en tiedä onko tähän jo annettu vastineita.) "I fart in your general direction! Your mother was a hamster and your father smelled of elderberries!" |
Pidän hyvin paljon Musesta. (Sorey, en jaksanu selata koko ketjua läpi, niin en tiedä onko tähän jo annettu vastineita.) Hmm.. Saat varautua lukuisiin vastauksiin. Rubik, Placebo, Arcade Fire ja Radiohead nyt tulee itsellä ensimmäisinä mieleen. "Punk rock should mean freedom, liking and accepting anything that you like, playing whatever you want, as sloppy as you like it, as long as it's good and has passion." |
Noita 03.04.2007 11:35:57 (muokattu 03.04.2007 12:32:58) | |
---|
nyt tarvitsis sellaista 'modernia' pianojazzia tyyliin Chick Corean "Now he sings now he sobs" Michel Camilo voisi olla jotain sinne päin? Itse ainakin pidän. E: Sampleja voi käydä kuuntelemassa vaikka amazon.com:issa En allekirjoita. |
Åryts 03.04.2007 13:20:25 | |
---|
Hmm.. Saat varautua lukuisiin vastauksiin. Rubik, Placebo, Arcade Fire ja Radiohead nyt tulee itsellä ensimmäisinä mieleen. Thanks, Rubik kuulosti pikakuuntelulla ihan asialliselta, Placebo ja Radiohead on luonnollisesti tiedossa jo aikaisemmin. Lisäänpä muutaman: Animal Alpha (älkää mainostako Velcraa, siitä olen jo tietoinen), Flogging Molly ja Mushroomhead (eikä tähän mitään tavallista nu-metallia, vaan jotain vähän erikoisempaa). "I fart in your general direction! Your mother was a hamster and your father smelled of elderberries!" |
Jmvk 03.04.2007 15:35:05 | |
---|
Diggailen tosi paljon The Crownista. Deathrace King ja Crowned In Terror ovat parhautta! Nyt haluais löytää uuden tuttavuuden joka kuulostaa The Crownilta. Katottiin joku sellanen "kalevala-filmi", siinä muijat paljasteli itteensä ym. Huomas kyllä että oli suomalaista tekoa; perse paljaana niin siinä on suomalainen leffa valmis. |
Ali 03.04.2007 16:19:44 | |
---|
Itseäni kiinnostas kuunnella enemmän bändejä tyyliin St. Germain, Jaga Jazzist, Cinematic Orchestra ja Rinneradio. Itseäkin kiinnostaisi löytää samankaltaista materiaalia. Voin kuitenkin suositella varauksetta sinulle Bonoboa, joka on kuitenkin hieman menevämpää kuin esim. The Cinematic Orchestra. Bonobon viemevuotinen julkaisu Days to Come on helposti viimevuoden paras levy! "Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less"
Levylista |
slipkorn 03.04.2007 19:25:40 | |
---|
Mushroomhead (eikä tähän mitään tavallista nu-metallia, vaan jotain vähän erikoisempaa). American Head Charge on minusta hyvää ja suht' omaperäistä nu-metallia. http://www.headcharge.com/media.php?s=1 |
opuh 03.04.2007 22:14:46 | |
---|
Nyt tarvitaan lisää melobläkkistä tyyliin Dimmu Borgir ja Episode 13. Olisiko kellään mitään hyvää mielessä? Hahahah |