Aihe: Murray Perahian Chopinin etydien levytys
1
pianistityttö
27.12.2003 13:39:10
Sain sen levyn joululahjaks ja oioioioi ku on hyvää soittoa. Just noin ne etydit pitää soittaa!! :) Suosittelen lämpimästi. Se on äänitetty 2001 ja äänenlaatu on loistava.
"Olen onnellisin tuntemani ihminen" -Arthur Rubinstein-
Pimputtaja
27.12.2003 15:12:05
juuh.. pitäs varmaan hankkia Chopinin etydeistä levytys, ni tuo saattas olla varmaan ihan hyvä.. :)
"I only know that in the music itself I found out what the fingers had to do" -Vladimir Horowitz-
Uppi
31.12.2003 17:51:23
Kieltämättä kyseessä on yksi parhaita levytyksiä Chopinin etydeistä. Pidin enemmän siitä kuin Ashkenazyn versiosta. Itse ostin juuri Horowitchin Chopin-levyn jossa on mm. etydejä (ei tosin niitä kaikkia), ja täytyypä sanoa, että menee edelle Perahiastakin. Harmi ettei suuresti rakastamani Artur R. ole levyttänyt koskaan Chopinin etydeitä.
pianistityttö
01.01.2004 17:53:09
On se Rubinsteinkin levyttänyt joitakin Chopinin etydejä...
pianistityttö
03.01.2004 16:28:44
Niinpä. Kukaan muu kun Perahia ei kuulemma oo tehny sellasta levyä, jossa ois kaikki Chopinin etydit.. Tai ainakin joku oli väittänyt jossain levytukkukauppajutussa silleen.
Uppi
05.01.2004 17:44:43
Maurizio Pollini on kyllä mielestäni myös levyttänyt kaikki Chopinin etydit yhdelle levylle, olisikohan se Deutsche Gramophonin levy peräti. Ja Vladimir Ashkenazy on muistaakseni tehnyt saman tempun.
pianistityttö
06.01.2004 10:48:20
Vainni. Damn those liars! :)
Rantsu
06.01.2004 11:29:53
Maurizio Pollini on kyllä mielestäni myös levyttänyt kaikki Chopinin etydit yhdelle levylle, olisikohan se Deutsche Gramophonin levy peräti.

Mulla on se. Se on mulle ollut aina vähän niinkuin "the levytys" etydeistä, mutta toi Perahian levy pitäisi kyllä tsekata.
Le Pianiste
09.01.2004 14:53:29
Joo, Perahian levy on hyvä. Sen ja Pollinin levytykset ovat mun suosikkeja.
" Ei se mitään, emmä sitä kotonakaan saanu menemään.. "
Lauri K
06.02.2004 23:32:56
Kyllä se vain on Gavrilov joka ne parhaat on levyttänyt. Itse olen kuullut lisäksi vain Cortot'n, Cziffran, Pollinin ja Perahian. Toiseksi paras on kyllä Perahia, vaikka joistain etydeistä puuttuu sitä tiettyä loistokkuutta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)