![]() 25.03.2007 22:31:02 | |
---|---|
juu näinhän se on... Haluisin vielä painottaa, että perus kaksipuolisen DVDn ja hd-DVDn eroa on vaikea huomata televisiossa, paitsi ehkä jos on joku 60" mega teräväpiirto härpäke. Hd-DVD ajaa etuaan nimenomaan videotykkiä käytettäessä. Ei tietenkään sitä eroa huomaa "tavallisessa" vanhanmallisessa töllössä, sillä suurin uudistus noissa teräväpiirtoformaateissa dvd:n mpeg2 formaattiin on siinä kuvan resoluutiossa ts. tarkkuudessa. Tuollainen vanhanmallinen tele kun ei kykene näyttämään sen suurempaa resoluutiota kuin mille se on tehty vaikka siihen syöttäisi millaista signaalia. Mä kävin jokin aika takaperin katselemassa erään kaupan mainos-standillä kun soitettiin vierekkäin dvd:tä kuvaputkelta sekä astetta isommalta screeniltä hd-dvd:tä. Kyllähän siinä oli ihan selvästi eroa ja se olisi ollut vielä selvempää, jos dvd:tä oltaisiin toistettu yhtä isolta näytöltä. Kolmospleikkarihan on ihan törkyhalpa, jos sitä ajattelee vaikkapa ihan pelkästään blue-ray soittimena. Noita soittimia kun ei taida oikein alle tonnilla tällä hetkellä löytyä. Tosin tuon pleikkarin kuvanlaadusta en osaa sanoa mitään. Voi olla ihan silkkaa kuraa verrattuna oikeisiin soittimiin tai sitten ei. Isolla tappiollahan sony noita konsoleitaan taitaa myydä varsinkin nyt alussa. Tosin mitäpäs väliä sillä loppujenlopuksi on. Mitään intoa mulla ei toistaiseksi ole kyseistä mööpeliä hommata ja on tuo "uusi" boksikin jäänyt ostamatta, vaikka jossain vaiheessa olin jo melkein kassalla. Katsotaan katsotaan. Sukupolven vaihdoshan on vääjäämätön, enkä näe mitään syytä sille, miksi nämä uudet konsolit eivät olisi samanlaisia hyppäyksiä eteenpäin joka tavalla kuin esmes ps2 oli verrattuna ensimmäiseen malliin. Toisaalta itseäni nyt ei se varsinainen "grafiikka" niin nappaa, mutta kasvaneen suorituskyvyn mukana voidaan toteuttaa aina vain monimutkaisempia ja laajempia kokonaisuuksia. Katselin tuossa eilen pikku krapulassa telkkarista tilttiä ja vähän naureskelin kun siinä kehuttiin jonkun geneerisen ps3 toimintaseikkailumätön grafiikoita. Animaatio oli kuulemma "sulavaa", vaikka mun mielestä se animointi näytti just niin onnettoman pelimäiseltä kuin vain voi olla. Miekasta tuli isoja salamoita, mutta hahmot liukuivat toisiaan vasten ja huitoivat humoristisesti ilmaa vailla mitään tolkkua. Veikkaampa, että tuollaiselle kökköilylle naureskellaan 5-10 vuoden päästä ihan yleisesti kun parhaissa peleissä toiminta alkaa olla jo suhteellisen inhimillisen näköistä. | |
![]() 25.03.2007 23:16:10 | |
Kolmospleikkarihan on ihan törkyhalpa, jos sitä ajattelee vaikkapa ihan pelkästään blue-ray soittimena. Noita soittimia kun ei taida oikein alle tonnilla tällä hetkellä löytyä. Tosin tuon pleikkarin kuvanlaadusta en osaa sanoa mitään. Voi olla ihan silkkaa kuraa verrattuna oikeisiin soittimiin tai sitten ei. Ainakin joku Samsungin soitin oli 800-900 euron väliin jossain. Mutta tosiaan tuota PS3:n laatua blu-ray-soittimena on kehuttu monessakin alan julkaisussa, joten onhan tuo todella edullinen vielä suhteutettuna muihin. Sony muistaakseni jossain lupaili tälle vuodelle soittimia 300 euron pintaan, mutta saa nähdä. Se viimeksi nauraa joka hitaimmin ajattelee. | |
![]() 02.04.2007 19:49:50 | |
Alkaa kyllä kutkuttelemaan tuo osto. Toisaalta xbox 360:kin houkuttelee. Ehkäpä tällä erää päädyn kuitenkin Sonyn puoleen. | |
![]() 02.04.2007 23:53:40 (muokattu 02.04.2007 23:55:23) | |
Kävin viime viikolla testaamassa Gigantissa, ihan vaan hyvin vuoksi. Motorstorm oli koneessa ja oli kyllä suuri pettymys. Koko konehhan perustuu hirveään tehoon ja hyvään grafiikkaan. Heti iski kauheat latausajat, ja grafiikka ei ollut kyllä PS2 kummempi. Ja kauheinta mitä koko playstation koneissa on, on ohjain, ei käy mitenkään käteen ja ne tollot eivät ole sille tehneet mitään..Tällä hetkellä parhaat ohjaimet ovat olleet N64n, Gamecuben ja Xboxin pienempi mallli. Itse ostan Wiin kesällä ja myöhemmin HD-TVeen kaveriksi XboX360 mutta PS3 tuskin tulee ikinä olemaan minun omistuksessani. Nmittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin | |
![]() 03.04.2007 00:05:05 | |
Kävin viime viikolla testaamassa Gigantissa, ihan vaan hyvin vuoksi. Motorstorm oli koneessa ja oli kyllä suuri pettymys. Koko konehhan perustuu hirveään tehoon ja hyvään grafiikkaan. Heti iski kauheat latausajat, ja grafiikka ei ollut kyllä PS2 kummempi. No HOHO! Tuo taitaa olla hienoimpia pelejä mitä on tähän mennessä julkastu millekkään vehkeelle. | |
![]() 03.04.2007 01:17:45 | |
Kuhan nyt sais noi digi-tv -lähetykset parempilaatusiks ni vois edes harkita jotaa multipixel tv-screeniä. Mikäs tollanen screeni on? No mulla ei ole ainakaan ollut mitään valittamista tv-kuvan laadusta vaikka olen tykistä kattonu. Todella hieno kuva ja joskus tuntuu olevan jopa parempi kuin mitä dvd leffoja katsellessa. Mitä Ps3 tulee niin tekisi hieman ostaa kyllä ,mutta tällä hetkellä koneelle ei ole yhtään peliä jonka tosissani haluaisin. Hinta on kova kyllä ja muutenkin menee rahat muualle nyt niin menee konsolin osto johonkin syksyyn tai ens vuoteen. Tosiaan aika hanurista on toi Pleikkarin ohjain verrattuna X360 ohjaimeen. Varsinkin räiskinnöissä jää pahasti jalkoihin. THV-Klubi#52
S.M.A.K - perustajajäsen
Mun telekinesia blogi. Lue! | |
![]() 03.04.2007 06:06:09 | |
mulla vähän semmonen maku noista nykyisistä pleikka 3lmosen peleist että ollaan tehty hieno graffa mut sisältöön ei panostettu yhtään. "seen that, done that" Hungry For Heaven | |
![]() 03.04.2007 11:32:57 | |
Kävin viime viikolla testaamassa Gigantissa, ihan vaan hyvin vuoksi. Motorstorm oli koneessa ja oli kyllä suuri pettymys. Koko konehhan perustuu hirveään tehoon ja hyvään grafiikkaan. Heti iski kauheat latausajat, ja grafiikka ei ollut kyllä PS2 kummempi. Ja kauheinta mitä koko playstation koneissa on, on ohjain, ei käy mitenkään käteen ja ne tollot eivät ole sille tehneet mitään..Tällä hetkellä parhaat ohjaimet ovat olleet N64n, Gamecuben ja Xboxin pienempi mallli. Itse ostan Wiin kesällä ja myöhemmin HD-TVeen kaveriksi XboX360 mutta PS3 tuskin tulee ikinä olemaan minun omistuksessani. Sori nyt vaan, mutta turhan selvästi paistaa läpi ps-inhosi. Että Motorstorm PS2:n tasoista grafiikkaa? Hehjuu... | |
![]() 03.04.2007 12:15:09 (muokattu 03.04.2007 12:22:59) | |
No HOHO! Tuo taitaa olla hienoimpia pelejä mitä on tähän mennessä julkastu millekkään vehkeelle. Hoho vaan sinullekin. Oletko pelannut esim. Xbox360:sen Gears Of Waria tai NHL07:aa, näin muutaman mainitakseni? Ei pääse motorstorm mielestäni lähellekkään. Älä itke ruma lapsi, ota Pastilli? | |
![]() 03.04.2007 13:31:38 | |
Hoho vaan sinullekin. Oletko pelannut esim. Xbox360:sen Gears Of Waria tai NHL07:aa, näin muutaman mainitakseni? Ei pääse motorstorm mielestäni lähellekkään. Mutta sinähän vertasin pelin grafiikkaa PS2-konsoliin. Se on ihan selvä, että tehojensa puolesta PS3 vie ja muut vikisee. Tämä tarkoittaa myös sitä, että parasta grafiikkaa on myös odoteltavissa tuolta konsolilta. Se pitää tottakai ottaa huomioon, että se grafiikka ja pelit ei sitä pelin hyvyyttä tee. Toivottavasti noilla uusilla peleillä olisi panostettu enemmän itse peliin, kuin sen hienoon grafiikkaan. Playstationin ohjaimesta voi olla montaa mieltä, mutta minun käsiin se sopii hyvin. | |
![]() 03.04.2007 16:18:44 (muokattu 03.04.2007 16:19:11) | |
Hoho vaan sinullekin. Oletko pelannut esim. Xbox360:sen Gears Of Waria tai NHL07:aa, näin muutaman mainitakseni? Ei pääse motorstorm mielestäni lähellekkään. No elä muuta sano. Kyllä Gears of War on paljon kauniimpi kun Motorstorm. Ja en nyt menis sanomaan että ps-inho on vaikuttaja. Ei mulla oo sitä vastaan mitään, se vaan on niin paska Wiihin ja XboX360 verraten. Mutta nämäkin on vaan mielipiteitä, Vetäkää herneet nenään jos haittaa. Nmittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin | |
![]() 03.04.2007 16:42:50 (muokattu 03.04.2007 16:43:04) | |
En ole osallistunut konsolisotiin sitten kuudennen luokan SNES vs Megadrive/Genesis -taisteluiden... Uuden (ja vanhan) pleikkarin ohjain häviää uudelle xbox-ohjaimelle ainakin 7-3 Miksi sitä ei muutettu? Se on ihan hirveä kädessä. | |
![]() 03.04.2007 16:57:47 | |
Mutta sinähän vertasin pelin grafiikkaa PS2-konsoliin. Se on ihan selvä, että tehojensa puolesta PS3 vie ja muut vikisee. Tämä tarkoittaa myös sitä, että parasta grafiikkaa on myös odoteltavissa tuolta konsolilta. Vaikuttaa tuohon sekin, miten hyvin pelitalot pystyvät optimoimaan pelinsä konsolia varten. Xboxillahan tuota on yritetty tietääkseni helpottaa tekemällä siitä "yhteensopivaa" PC:n kanssa. Mutta annetaanpa chadwardennin kertoa mikä konsoli on paras ja miksi (en huomannut tätä vielä postatun) ;) http://youtube.com/watch?v=25LceCPO1ys M.A.C.H.O. # 12 "Oh well, I'm a chartered accountant, and consequently too boring to be of interest" "Come on, Bennett. Let's party." | |
![]() 03.04.2007 17:50:41 | |
Mutta annetaanpa chadwardennin kertoa mikä konsoli on paras ja miksi (en huomannut tätä vielä postatun) ;) http://youtube.com/watch?v=25LceCPO1ys Hoho :-D. Nyt olen vakuuttunut, PS3 on mun konsoli. | |
![]() 03.04.2007 19:06:55 | |
Vaikuttaa tuohon sekin, miten hyvin pelitalot pystyvät optimoimaan pelinsä konsolia varten. Koppoti komp! Tästähän se on kiinni, mutta minua häiritsee se nykyään, että pelejä tehdään liikaa sen pohjalta että näyttävät helvetin hyvältä. Tuo PS3:sen Motorstorm näyttää kyllä hyvältä, mutta kuinka viihdyttävä pelikokemus on sitten kyseessä, sitä en tiedä. Olisi kiva päästä testaamaan kyllä. Keskittyisivät ensin siihen peliin, pelattavuuteen, juoneen (jos sellaista on) ja sitten viimeisenä se grafiikan hiominen. Secret of Mana (SEGA) on sellainen peli, minkä voisin pelata yhä uudestaan ja uudestaan läpi. Tässä pelissä graafikat ovat mitä ovat, mutta se ei häiritse koska peli tempaa mukaansa heti alkumetreillä. Haluaisin vielä tulevaisuudessakin kokea tämän tunteen, kun joku peli ottaa täysin haltuunsa minut. Se ei vaadi sitä, että näen päähenkilön ihohuokoset selvästi metrin päästä. Mystisesti hintahtavat romantikot #2 | |
![]() 03.04.2007 19:48:16 | |
Äh, kylläpä onkin vaikea päätös mihin suuntaan sitä oikein kallistuisi. Hieman epäilyttää tuo blue-ray juttu ja sen yleistyminen. Jos ei formaatti otakaan tuulta siipien alle niin periaatteessahan sitä maksaa ihan turhasta tuossa ps3:ssa. Toisaalta jos taasen blue-rayhin mennään, niin soitin olisi valmiina. Ps3 kiinnostaa oikeastaan laajan pelivalikoiman vuoksi. Xbox taasen nujertaa pleikan tulevilla helmillä kuten vaikkapa halo. Tosin Halo 2 ei iskeny meikäläiselle kuten 1, joten sekin ratkaisee jotakin. Likkakaveri ei oikein tahtonut löytyy xbox 1:lle pelejä joten hän tietty kallistuu sinne pleikan suuntaa sillä näyttää tuo pelivalikoima pysyvän samalla linjalla 360 kanssa. Iso asia on myöskin ohjain, joka xboxilla on n. 100 kertaa parempi ja ergonomisesti täydellinen. Pleikan ohjaimeen tottuu kyllä mutta se ei kasva osaksi käsiä. Äh-pä hyvinkin. What to do, what to do. | |
![]() 03.04.2007 19:51:30 | |
Secret of Mana (SEGA) on sellainen peli, minkä voisin pelata yhä uudestaan ja uudestaan läpi. Tässä pelissä graafikat ovat mitä ovat, mutta se ei häiritse koska peli tempaa mukaansa heti alkumetreillä. Haluaisin vielä tulevaisuudessakin kokea tämän tunteen, kun joku peli ottaa täysin haltuunsa minut. Se ei vaadi sitä, että näen päähenkilön ihohuokoset selvästi metrin päästä. Koko mana-sarja on loistava. Oon pelannu joskus kauan sitten super nintendolla mana-sarjan Secret of evermoren läpi ja ostin kk sitten DSälle Children of manan. Hyvee on! Nmittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin | |
![]() 03.04.2007 19:57:22 | |
Koppoti komp! Tästähän se on kiinni, mutta minua häiritsee se nykyään, että pelejä tehdään liikaa sen pohjalta että näyttävät helvetin hyvältä. Tuo PS3:sen Motorstorm näyttää kyllä hyvältä, mutta kuinka viihdyttävä pelikokemus on sitten kyseessä, sitä en tiedä. Olisi kiva päästä testaamaan kyllä. Keskittyisivät ensin siihen peliin, pelattavuuteen, juoneen (jos sellaista on) ja sitten viimeisenä se grafiikan hiominen. Secret of Mana (SEGA) on sellainen peli, minkä voisin pelata yhä uudestaan ja uudestaan läpi. Tässä pelissä graafikat ovat mitä ovat, mutta se ei häiritse koska peli tempaa mukaansa heti alkumetreillä. Haluaisin vielä tulevaisuudessakin kokea tämän tunteen, kun joku peli ottaa täysin haltuunsa minut. Se ei vaadi sitä, että näen päähenkilön ihohuokoset selvästi metrin päästä. Koppoti komp. Mä henkilökohtaisesti pidän hyvästä grafiikasta ja pidän että siihen pyritään ,mutta se on kyllä harvinaisen totta että harvaan tulee pelejä jotka koukuttaa oikein kunnolla. Fallouttien ,Kotorien ja muiden tunnelma kun saataisiin aikaan vielä uuden sukupolven grafiikalla höystettynä niin avot. Mass Effectiltä odotan jotain tämmöstä kyllä.. THV-Klubi#52
S.M.A.K - perustajajäsen
![]() 03.04.2007 20:06:25 | |
Mitäs tämä Nintendon höpinä niistä hyvistä peleistä ja pelattavuudesta sitten loppujen lopuksi oli? Onko sieltä tullut jotain todella hyvää ulos? Ettei jäänyt vain puheeksi ja ohjaimen heilutteluksi? Kohtaa sieltä pukkaa taas uudet Super Mariot ja taas kohistaan, kun Nintendo kehittää mukamas pelimaailmaa:) Ei vaan, ostaa sitten ihan minkä tahansa noista uuden sukupolven konsoleista, niin varmasti saa hyviä pelejä. Toisilla konsoleilla niitä on vähemmän ja toisilla enemmän, mutta ihan sama sikäli, kun ei niitä kuitenkaan voi kaikkia ostaa. | |
![]() 03.04.2007 20:08:05 | |
Ei vaan, ostaa sitten ihan minkä tahansa noista uuden sukupolven konsoleista, niin varmasti saa hyviä pelejä. Toisilla konsoleilla niitä on vähemmän ja toisilla enemmän, mutta ihan sama sikäli, kun ei niitä kuitenkaan voi kaikkia ostaa. Höh, miksei muka? THV-Klubi#52
S.M.A.K - perustajajäsen
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)