Aihe: puoliakustinen basso
1
Totsku
02.04.2007 19:41:21
Olen ajatellut hankkia puoliakustisen basson, kun tulee vietettyä paljon aikaa mökillä jossa ei ole sähköjä. Puoliakustisen siksi, että sitä voisi tarvittaessa sitten käyttää treeniksellä myös. Onko bassopalstalaisilla mielessä joitain hintalaatusuhteeltaan loistotapauksia. Nyt puhutaan edullisen luokan laitteista, joku 200-300 euroa on maksimi. Tosiaan mökkikäyttöön..
MPU
02.04.2007 20:37:04
Puoliakustinen ei ole ilman sähköjä juuri lankkubassoa kummempi. Mutta omanlainen sointi siitä kyllä lähtee. Minä tykkään kovasti, joku taas ei yhtään.
Marko
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
Totsku
02.04.2007 23:45:33
No tietty mulla menee käsitteet sekasin kun ei oikein tiedä mistä puhuu. Eli elektroakustisesta on siis kyse, ei puoliakustisesta. Mutta eipähän ollut turha päivä kun oppi taas jotain uutta...
Hughes
03.04.2007 18:44:33
http://www.kolumbus.fi/optic/elbo/
Hellrongel
03.04.2007 21:51:56
Miksei http://www.thomann.de/fi/harley_benton_hbb30nt_akustikbass.htm ?

Allekirjoittaneelle on tulossa tuommoinen T-kaupasta, pitäisi olla muutaman päivän sisällä perillä. Voin laittaa vähän vinkkiä onko tuosta mihinkään, kunhan vain saan sen käsiini. Omani on kyllä se musta malli (tyylikkäämpi).
Lume
04.04.2007 12:08:37
Allekirjoittaneelle on tulossa tuommoinen T-kaupasta, pitäisi olla muutaman päivän sisällä perillä. Voin laittaa vähän vinkkiä onko tuosta mihinkään, kunhan vain saan sen käsiini.

laita vaan, muakin asia on kiinnostanut...lisäksi juuri tuo malli.
Totsku
04.04.2007 12:19:54
Allekirjoittaneelle on tulossa tuommoinen T-kaupasta, pitäisi olla muutaman päivän sisällä perillä. Voin laittaa vähän vinkkiä onko tuosta mihinkään, kunhan vain saan sen käsiini. Omani on kyllä se musta malli (tyylikkäämpi).

Tuollainen voisi olla just passeli. Pistä ihmeessä infoa kun olet testaillut.
bize
04.04.2007 13:13:06

Kaveri oli ostanut parillakympilla kirpputorilta. Soundi oli tosi hyvä, samoin soitettavuus, mutta intonaatio oli aikamoisen metsässä ja jakki hajalla.
"The difference between men and boys is the price of their toys"
mr.bungle
04.04.2007 14:55:27

Miksei http://www.thomann.de/fi/harley_benton_hbb30nt_akustikbass.htm ?

Mulla oli nauhaton tuollainen. Kaula taipui talvella liitoskohdastaan niin, että 12. "nauhalta" ylöspäin ei kielet soineet. Nauhattoman kaulan voi vielä hioa, ja basso löysikin uuden omistajan, mutta nauhallisen kanssa tilanne voi olla ongelmallisempi.
bassolla hanuriin
Hellrongel
04.04.2007 18:10:17
Mulla oli nauhaton tuollainen. Kaula taipui talvella liitoskohdastaan niin, että 12. "nauhalta" ylöspäin ei kielet soineet. Nauhattoman kaulan voi vielä hioa, ja basso löysikin uuden omistajan, mutta nauhallisen kanssa tilanne voi olla ongelmallisempi.

Mitenkäs nuo akustiset soittimet talvella yleensäkin. Itselläni ei ole mitään tietoa miten pitäisi tuollaista pitäisi säilyttää. Ikivanha akustinen kitarani on kyllä sisäilmassa kesät talvet, enkä ole suurempia muutoksia huomannut, mutta esimerkiksi tuolla kerrotaan seuraavaa:

http://www.kitarahuolto.com/hoida.html

"Akustista kitaraa varten kannattaa hankkia talven kuivia hetkiä varten kova laukku ja ääniaukkoon asennettava kostutin. Näillä investoinneilla estetään yleinen kannen halkeaminen ja koko kitaraa pysyy paremmin soittokunnossa talven kuivuudesta huolimatta.

Seinälle asennettava kosteusmittarikin on järkevä hankinta: kun ilman suhteellinen kosteus putoaa alle 35%, on syytä ryhtyä käyttämään kitaran kostutinta ja säilyttää soittopeli laukussa."

Päteekö tuo myös bassoihin? Kova laukku on kanssa tulossa thomannilta, mutta "ääniaukkoon asennettava kostutin"? Ja tarkoittaako tämä sitä, että talven kovimmilla pakkasilla kannattaa jättää akustisella soittelut väliin?
Teijo K.
04.04.2007 18:26:43

Mikäs siinä on niin ongelmallista? Nauhatkin voi hioa. Jos mutkaa on liikaa niin nauhat pois, otelaudan hionta, uudet nauhat tilalle. Perushuoltoa.
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1

Silloin vanha Väinämöinen. Itse tuon sanoiksi virkki: "Nyt on aika arvan käyä, Miehen merkkiä kysyä"
Värinä
05.04.2007 13:12:36
"Akustista kitaraa varten kannattaa hankkia talven kuivia hetkiä varten kova laukku ja ääniaukkoon asennettava kostutin. Näillä investoinneilla estetään yleinen kannen halkeaminen ja koko kitaraa pysyy paremmin soittokunnossa talven kuivuudesta huolimatta.

Ei mulla ainakaan ole kitara talvesta ollut moksiskaan, vaikken ole mihinkään varotoimenpiteisiin ryhtynyt. Kymmenisen vuotta on passelina pysynyt. Lakka tosin on vähän lohkeillut, mutta soundi sen kun paranee vaan vuodesta toiseen. Eikä ole Fenderin akustinen bassokaan ollut talvesta moksiskaan...
Rock and/or Roll
mr.bungle
05.04.2007 17:02:22

Mikäs siinä on niin ongelmallista? Nauhatkin voi hioa. Jos mutkaa on liikaa niin nauhat pois, otelaudan hionta, uudet nauhat tilalle. Perushuoltoa.

Isompi remppa. En minä ainakaan jaksaisi vaivautua, ja työn teettämiseen käytettävän rahan voisi saman tien pistää laadukkaampaan bassoon.
bassolla hanuriin
poppamies
05.04.2007 17:04:32

Isompi remppa. En minä ainakaan jaksaisi vaivautua, ja työn teettämiseen käytettävän rahan voisi saman tien pistää laadukkaampaan bassoon.

Arvaan että Arva tarkoittaa että se tehdään itse. Sitä mieltä minäkin olen kun ei kuitenkaan ole kyse mistään arvokkaasta soittimesta. Hyvä harjoittelu kohde ja helppo toimitus.
G strings are for strippers!
Teijo K.
05.04.2007 21:25:45

Arvaan että Arva tarkoittaa että se tehdään itse. Sitä mieltä minäkin olen kun ei kuitenkaan ole kyse mistään arvokkaasta soittimesta. Hyvä harjoittelu kohde ja helppo toimitus.

Juuri tätä tarkoitan. Siinä saa samalla rahanarvoista etua tulevaisuutta ajatellen. Ja oikeasti ei se nyt niin iso homma ole.
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1

Silloin vanha Väinämöinen. Itse tuon sanoiksi virkki: "Nyt on aika arvan käyä, Miehen merkkiä kysyä"
Hughes
20.04.2007 06:24:02

Tuosta innostuneena tilasin myös itselleni tuon mustan version...PÄÄKALLOHIHNALLA....buahahahahahahahahahhaaaaaa...
Hughes
29.04.2007 09:56:29
Yea. Nysse tuli.

Basso on komia, sairaan iso, kohtuu vaikea soittaa(trooper ei onnistunut) ja älyttömän kiertoherkkä, mutta soundi on styrkkarin läpi hyvä. Kaulakin oli suora, joskin olen kuullut muilta samanlaisen ostajilta ettei se talvella meinaa suorana pysyä jos ei ole kovaa laukkua, mutta suosittelen beisiä kyllä tuohon 166€ hintaan. Rok.
Hellrongel
30.04.2007 09:35:48
Tuosta innostuneena tilasin myös itselleni tuon mustan version...PÄÄKALLOHIHNALLA....buahahahahahahahahahhaaaaaa...

Minullakin tuo on senverran ollut, että kai sitä arviota voisi antaa:

Koko todellakin yllätti, järkyttävän iso laitos. Akustinen soundi ihan OK, ei tarjoa mitään kontraelämyksiä, mutta täyttää akustisen kitaran kanssa bassotontin mukavasti.

Mikkien tasosta yllätyin positiivisesti, ja eq:ta rukkailemalla saa mukavan pehmeitä soundeja aikaan. Vahvarin kanssa ajaa asiansa loistavasti varsinkin kevyen musiikin säestykseen soundi sopii loistavasti.

Viimeistely ihan perustasoa, mitä tuolta hintaluokalta odottaakin. Intonaatio vähän hukassa, mutta se korjaantuu säätelemällä.

Tuon hintaluokan vehkeeksi olen kyllä positiivisesti yllättynyt, ja uskon että basso on kyllä monessa kesämenossa mukana.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)